سوالات خواستگاری که باید از همسر آینده خود بپرسید.

در این مقاله سوالات خواستگاری مهم که بر روی زندگی زوجین اثر می گذارد مطرح شده است تا افرادی که قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند بتوانند از فرصتی که در جلسه خواستگاری برای آن ها ایجاد می شود به درستی استفاده کنند.

در مراسم خواستگاری به خصوص خواستگاری های سنتی بسیار دیده ایم که پدر و مادر دختر و پسر، از آن ها می خواهند تا به اتاق دیگری بروند و با یکدیگر صحبت کنند.

در این زمان یک یا دو ساعته دختر و پسر فرصت دارند تا در مورد زندگی مشترک و آینده با یکدیگر صحبت کنند و سوالاتی که در زندگی مشترک برای آن ها مهم می باشد بپرسند و از نظرات یک دیگر نسبت به این مسائل آگاه شوند.

اما بسیاری از عروس و دامادها هستند که نمی دانند چه سوالاتی را باید بپرسند و نمی دانند چه مسائلی در زندگی آینده آن ها اهمیت دارد.

سوالات خواستگاری و اهمیت آن ها

هنگامی که قصد خرید وسیله و یا یک خانه و ماشین برای خودتان دارید، قبل از خرید سعی می کنید که تمام ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید آیا آن وسیله و ملک خاص می تواند به درستی نیاز های شما را برطرف کند یا خیر.

اگر در مورد کوچک ترین مسئله زندگی خود به تحقیقات می پردازید، با خودتان در مورد اهمیت تحقیقات قبل از ازدواج فکر کنید.

مهم نیست که تا چه اندازه با طرف مقابل خود مراوده دارید زیرا در هر صورت مسائلی برای شما وجود دارد که ممکن است هرگز با یکدیگر در مورد آن به تبادل نظر نپرداخته اید.

برای این که با نظرات یکدیگر آشنا شوید سعی کنید در جلسه خواستگاری سوالاتی را بپرسید و نظر همسرتان را در مورد مسائل مهم زندگی بدانید.

به همین منظور در این مقاله سوالاتی را مطرح کرده ایم که قبل از ازدواج باید پرسیده شود، تا افراد آسیب ها و مشکلات آینده را تقریبا بشناسند و از بروز آن ها جلوگیری کنند.

سوالات ابتدایی خواستگاری

در ابتدا جلسه خواستگاری باید سعی کنید محیط گفت و گوی صمیمی و راحتی داشته باشد و به همین دلیل بهتر است سوالات ساده تری پرسیده شود، در زیر نمونه ای از این سوالات را بیان می کنیم.

  • آیا به کتاب خواندن علاقه دارید و اگر چنین است به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارید؟
  • به چه نوع سبکی از موسیقی گوش می دهید؟
  • نظرتان در مورد شبکه های اجتماعی چیست و تا چه مقدار در این شبکه ها فعالیت دارید؟
  • آیا به حیوانات علاقه مند هستید؟
  • چه نوع غذاهایی را ترجیح می دهید؟
  • چه سرگرمی هایی دارید؟
  • چه نوع ورزش هایی را دوست دارید و آن ها را دنبال می کنید؟
  • با چه کاری احساس آرامش پیدا می کنید؟
  • آخر هفته ها به چه کارهایی می پردازید؟
  • ترجیح می دهید در روزهای تعطیل بیش تر در خانه یا بیرون از خانه باشید؟

پیشنهاد مشاور: سوالات پیش از ازدواج در مورد تفریح و اوقات فراغت از نامزد

بررسی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت زندگی در جلسه خواستگاری

یکی دسته از سوالاتی که زوجین می توانند در جلسه خواستگاری و قبل از ازدواج بپرسند شامل موارد زیر می شود:

  • چند سال بعد مثلا پنج، ده، پانزده و سی سال دیگر زندگی خود را چگونه تصور می کنید؟
  • اهداف شما چگونه است و آیا اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی دارید؟
  • چطور شریک زندگی خود را درگیر آن اهداف می کنید؟
  • چه تلاشی برای رسیدن به اهداف خود دارید؟
  • در راه رسیدن به اهداف خود حاضر هستید چه چیزهایی را قربانی کنید؟

به نظر شما چرا این سوالات مهم می باشد؟ پاسخ به این سوالات نشان می دهد که چه مسائلی برای فرد مهم می باشد و اولویت او برای زندگی چیست و چه اهدافی از زندگی دارد و از زندگی چه می خواهد.

سوالات خواستگاری که باید از همسر آینده خود بپرسید

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

بررسی عوامل تعیین کننده خوشبختی در جلسه خواستگاری

موفقیت و خوشبختی یک مسئله نسبی است و هر کس آن را در یک چیزی می بیند، بعضی از افراد راز خوشبختی زندگی زناشویی خود را در به دست آوردن پول و مال می دانند، در حالی که بسیاری دیگر آن را در روابط اجتماعی صحیح و کمک به دیگران می دانند.

به خاطر داشته باشید که همه زوجین مانند یکدیگر نیستند و هر کس دیدگاه خاص خودش را دارد، بعضی زوجین زندگی ساده و بدون دغدغه ای می خواهند در حالی که زوج دیگری ممکن است زندگی پر از زرق و برق و تجملاتی را دوست داشته باشد.

اگر زوجین نقطه نظرشان شبیه به یکدیگر باشد، می توانند اهداف یکدیگر را به خوبی در نظر گرفته و به یکدیگر کمک کنند اما اگر دیدگاه آن ها با یکدیگر متفاوت باشد کنار آمدن با خواسته همسرشان برای آن ها سخت خواهد بود.

بررسی نحوه مدیریت مسائل مالی در جلسه خواستگاری

بسیاری از مشکلاتی که در زندگی زناشویی به وجود می آید به خاطر مسائل مالی می باشد، بنابراین قبل از ازدواج باید بدانید تا مدیریت مالی با چه کسی است و مقدار درآمد و بدهی خود را بسنجید و هدفتان را مشخص کنید تا ببینید برای چه اهدافی پولتان را خرج می کنید.

باید در جلسه خواستگاری در مورد موضوعات مالی صحبت شود زیرا در زندگی ممکن است شریک زندگی به دلیل تجربیات گذشته و یا روش تربیتی والدینش به صورت افراطی یا تفریطی خرج کند، این موضوع می توانند برای شما آزار دهنده باشد.

به همین دلیل مسائل مالی بسیار اهمیت دارند و باید به آن ها در جلسه خواستگاری توجه شود.

بررسی مسئولیت در قبال خانواده ها در جلسه خواستگاری

ممکن است والدین یکی از زوجین به دلایل مختلفی مانند بیماری، پیری یا تنها بودن نیاز به رسیدگی مالی و عاطفی داشته باشد.

در این صورت باید در مورد این مسائل در جلسه خواستگاری صحبت شود تا فرد بتواند به درستی تصمیم بگیرد و بعد از ازدواج مجبور به پنهان کاری نشود و با همسرش به مشکل نخورد.

بسیاری از زوجین در این مورد واقعیت را بیان نمی کنند زیرا نگران هستند که وابستگی آن ها به والدینشان آشکار شود اما به خاطر داشته باشید که پنهان کاری همیشه در آینده به ضرر شما و همسرتان تمام می شود.

آیا تصمیم دارید در آینده بچه دار شوید؟

حتما در جلسات خواستگاری در مورد فرزند آوری صحبت کنید و اگر تصور می کنید که به بچه دار شدن علاقه ای ندارید این موضوع را بیان کنید.

زیرا ممکن است بعدا متوجه شوید که همسرتان علاقه بسیار شدیدی به فرزند دارد و همین مسئله ممکن است؛ مشکلاتی برای شما به وجود آورد و باعث طلاق و جدایی بین شما شود.

بنابراین حتما با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید که چه زمانی برای فرزندآوری مناسب است و چه تعداد فرزند می خواهید و در صورتی که به دلایل مختلف موفق نشدید بچه دار شوید، آیا می توانید کودکی را به سرپرستی قبول کنید یا خیر.

به این منظور می توانید سوالات زیر را از همسر آینده خود بپرسید:

  1. دوست دارید در آینده چند فرزند داشته باشید؟
  2. آیا در مورد تربیت فرزند خود دوست دارید روش خاصی را پیش بگیرید؟
  3. آیا در شرایط خاص حاضر به قبول سرپرستی کودک هستید؟
  4. آیا همیشه آرزو داشته اید که مادر یا پدر شوید؟
  5. شرایط بچه دار شدن از نظر شما چیست؟
  6. چند سال دیگر ترجیح می دهید بچه دار شوید؟

پیشنهاد مشاور: 100 سوالات قبل از ازدواج در مورد بچه دار شدن و تربیت فرزندان

 

بررسی اعتقادات مذهبی در جلسه خواستگاری

در جلسه خواستگاری در مورد اعتقادات مذهبی همسرتان اطلاعات کافی به دست آورید و در این زمینه جهان بینی همسر آینده تان را کامل ببینید و متوجه شوید تا چه حد او معتقد به مسائل دینی می باشد.

از کسی که می خواهید با او ازدواج کنید و به او علاقه دارید سوالات زیر را از او بپرسید:

  • آیا به دین و اعتقادات و مذهب یکدیگر احترام می گذارید یا انتظار دارید که طرف مقابلتان دیدگاه شما را بپذیرد و شما به نظرات او اهمیت ندهید؟
  • آیا آیین هایی وجود دارد که دوست داشته باشید در خانه از آن ها پیروی کنید و آن ها را جدی بگیرید؟
  • آیا برای شما مهم است که فرزندتان از نظر دینی تربیت شود؟
  • آیا مراسم ازدواج شما دینی خواهد بود؟

بررسی محل زندگی در جلسه خواستگاری

بسیار مهم است که بدانید بقیه عمر خود را می خواهید کجا زندگی کنید، آیا ترجیح می دهید در یک خانه آپارتمانی و در یک شهر تجاری زندگی کنید یا یک شهر سرسبز و به دور از شلوغی و ترافیک را برای زندگی خود در نظر می گیرید؟

نکته ی دیگر که باید در مورد محل زندگی در نظر گرفته شود میزان وابستگی شما به خانواده تان می باشد و چقدر شما به خانواده تان وابسته هستید؟ آیا می خواهید نزدیک آن ها یا با آن ها زندگی کنید یا به اندازه کافی مستقل شده اید که در فاصله دورتر یا حتی شهری دیگری را برای زندگی انتخاب کنید؟

در مورد انتخاب مکان زندگی حتما صحبت کنید و به نتیجه برسید زیرا بسیاری از طلاق ها به خاطر اختلاف نظر در رابطه با نقل مکان به شهر و کشور دیگری می باشد.

باید حتما در مراسم خواستگاری و قبل از ازدواج این مسئله را بیان کنید و در میان خود آن را به درستی حل کنید.

بررسی سلامت روحی و جسمانی

به خاطر داشته باشید که سلامت روحی و جسمانی همسر شما تاثیر زیادی بر زندگی شما می گذارد، علاوه بر این بسیاری از بیماری های روحی مانند وسواس، افسردگی و اختلال دوقطبی ارثی هستند و ممکن است کودک شما را هم درگیر کنند.

بیماری های جسمی نیز مانند، سرطان، صرع و بیماری های دیگر به وراثت بستگی دارند، بنابراین بهتر است که درمورد سلامت روحی و جسمانی همسرتان اطمینان لازم را کسب کنید.

برای این کار بهتر است از کمک مشاور و تست های شخصیتی استفاده کنید. این دو کار به شما کمک می کند تا اختلالات شخصیتی همسرتان را شناسایی کنید.

پیشنهاد مشاور: سوالات سلامت جسمی در ازدواج

مشاور

امروزه نسبت به گذشته افراد بیش تری به اهمیت مشاوره واقف هستند و برای مشکلات خود به مشاور مراجعه می کنند.

با این وجود بسیاری از افراد از اهمیت مشاوره پیش از ازدواج غافل می شوند. مشاور به طور تخصصی رفتار شما و نامزدتان را بررسی می کند.

تست های شخصیتی پیش از ازدواج نیز اهمیت زیادی دارند زیرا اختلالات شخصیتی، مشکلات رفتاری، پنهان کاری و موارد دیگر را آشکار می کنند.

مشاوره پیش از ازدواج می تواند مهر تاییدی بر انتخاب شما باشد یا از یک فاجعه بزرگ در زندگی شما جلوگیری کند، بنابراین به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید.

کلام آخر

پرسیدن سوالات مناسب قبل از ازدواج و در جلسه خواستگاری بسیار مهم می باشد، اما ممکن است با پاسخ های متفاوتی نسبت به سوالات خود رو به رو شوید و این به معنی آن نیست که نباید با طرف مقابل خود عروسی کنید.

هدف سوالات این می باشد که در مورد مسائل مختلف و مهم با یکدیگر به بحث و گفت و گو بپردازید و با دیدگاه های یکدیگر آشنا شوید، زیرا هنگامی که ارتباط ها به درستی برقرار شود و زوجین با یکدیگر تفاهم داشته باشند، زندگی مشترک به شکل موفقیت آمیز به وجود می آید.

سوالات متداول

  • بهتر است که مکالمه را با چه نوع سوالاتی شروع کنیم؟

برای این که صمیمیت و راحتی داشته باشید ابتدا بهتر است از سوالات ابتدایی شروع کنید که نمونه این سوالات در متن مقاله بیان شده است.

  • چه سوالات مهمی باید قبل از ازدواج پرسید شوند؟

سوالات باید در مورد موضوعاتی باشد که برای طرفین مهم است مانند محل زندگی، تصمیم به فرزند آوری، مدیریت مسائل مالی و غیره که در متن مقاله توضیحاتی به صورت کامل در این زمینه بیان شده است.

  • نمونه سوالاتی که درباره مذهب همسر آینده پرسیده می شوند چه مواردی هستند؟

باید در مورد اعتقادات و مذهبتان با یکدیگر صحبت کنید و ببینید که آیا اعتقادات و مذهبتان از جانب طرف مقابل پذیرفته می شود یا خیر، آیا تربیت فرزند شما به صورت مذهبی صورت خواهد گرفت یا خیر و مواردی از این قبیل سوالات که در متن مقاله به صورت واضح بیان شده است.

منبع : سوالات خواستگاری که باید از همسر آینده خود بپرسید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *