کاهش استرس و اضطراب با تست اضطراب

یکی ازراه های تشخیص استرس و اضطراب درانسان شرکت درتست های ازپیش تعیین شده میباشد. تستهای بسیاری برای این امر وجود دارد اما این مرکز به همت کانون مشاوران ایران وبا بهره گیری ازبرترین کارشناسان ومتخصصان دراین امر اقدام به راه انداری بخشی بانام تست اضطراب کرده وبا استفاده ازجدیدترین متد و شیوه تست اضطراب، میزان استرس و علت اضطراب را درشما مورد سنجش قرار داده وتوسط متخصصین مورد بررسی قرار میگیرد آنان باریشه یابی وبررسی عوامل موجود درزندگی شما، علل استرس و اضطراب را درشما پیدا کرده و بااستفاده از جدیدترین روشهای مقابله با استرس، این معضل را یکبار برای همیشه اززندگی شما خارج خواهد کرد. بنابراین مشاوران ما در مرکز مشاوره از همین حالا منتظر شما خواهند بود. دانلود رایگان تست اضطراب

تست اضطراب رایگان

حامد: من مدت ها بود به خاطر مشکلاتم در زندگی و مشکلات جنسی با همسرم دچار استرس شدم. در این زمان تپپش شدید قلب داشتم و برخی شب ها نمی توانستم بخوابم. اشفتگی من به همسرم نیز منتقل شده بود. زندگی من تحت تاثیر قرار گرفته بود. تست فوق را زدم و مطمئن شدم اضطراب دارم پس به روانشناسی در یک مرکز مشاوره خوب مراجعه کردم.

 

برای انجام تست باید بطور حضوری به مشاور مراجعه کنید و در این مورد تست رو انجام بدید …

مادرم چند سالیست که خیلی خانواده را تحت فشار قرار میدهد

مادر بنده چند سالیست که خیلی خانواده را تحت فشار قرار میدهد مدام به درب و دیوار خانه گیر میدهد نگران ازدواج برادر ۲۴ ساله ام است .
این روزها سردرد زیادی دارد و گوشه ی چششمش تیک میزند .. نوک بینی اش حس گرمی دارد حال خوبی ندارد ، در ضمن ایشون از بیماری وسواس هم رنج میبرد ..
اگه میشه برای درمان کمک کنید.. با تشکر

پاسخ

دوست عزیز در این مواقع بهتره متخصص اعصاب ایشون رو معاینه کنه و در کنار درمان جسمی درمان روانشناختی هم برای ایشون انجام بدید …

تا ریشه این تندی های رفتارش مشخص بشه … وگرنه در این جا نمیتونید به درمانی پایدار برای ایشون برسید
موقع امتحانام استرس میگیرم

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

من موقع امتحانام استرس میگیرم و ترسو هستم چکار کنم. با تشکر

پاسخ

دوست عزیز این استرس مقطعیه و شما بعد از طی این مرحله دیگه استرس نخواهید داشت ولی اگر این استرس برای شما ماندگار بشه و آرامش زندگی شمارو مختل کنه اونوقت نگران کننده است پس برای هر دو حالت با روانشناس مشورت کنید داروهایی ساده هستند که میتونه در مواقع امتحان استفاده کنید تا در این مدت بتونید زمان امتحان رو بگذرونید
در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید

۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خیلی فکرو خیال میکنم فکرای منفی میاد سراغممم

سلام خسته نباشید من مشکلی دارم واینه که خیلی فکرو خیال میکنم فکرای منفی میاد سراغممم هرجقد میخوام فک نکنم نمیشه ولی بازم اون فکرا ناراحتم میکنه و منو میترسونه طوری که به خودم میگم نکنه دیوونه بشم کمک کنید مرسی

پاسخ

افکار منفی از پیدایش تا ریشه کنی مثل هر روز در آشپزخانه مشغول به کار بود.

روی اجاق گاز هم غذا داشت قل قل می زد. او هم سخت مشغول شستن ظروف بود. هرکس او را می دید، حس می کرد که حسابی مشغول کار است اما واقعیت امر چیز دیگری بود.
او جسمش در آشپزخانه بود اما روح و فکرش در جای دیگری مشغول بود.

داشت فکر می کرد. البته فکر داریم تا فکر. قرار بود با اعضای خانواده به مسافرت بروند و او چند روز بود که مشغول فکرکردن بود: < اگر تصادف کنیم چه می شود؟ اگر ماشین خراب شد؟ حتما باز هم پسرمان مثل دفعه قبل در راه مریض می شود… مگر توی این مسیر دکتر پیدا می شود؟! اگر دکتر نبود چه؟

حتما کار به جای باریک می کشد و حال پسرمان بدتر می شود. با این اوضاع به جز دردسر چیز دیگری نیست…>
دانشمندان و محققان دائم اخبار جدیدی در مورد تاثیر افکار منفی بر روی زندگی انسان اعلام می کنند. چندی قبل محققان آمریکایی اعلام کردند افکار منفی حتی باعث بیماری جسم می شود.
در این تحقیق به وضوح بیان شده است فعالیت منفی مغز (ناشی از فکر منفی) باعث ضعف سیستم ایمنی می شود، جالب اینکه عکس این مطلب هم صادق است. افکار مثبت باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

حتی در تحقیقی دیگر مشخص شد افرادی که افکار مثبت، روشن و خوش بینانه دارند بیشتر عمر می کنند و حتی متوسط عمر این افراد ۵/۷ سال بیشتر از افراد منفی نگر است که دائم افسوس گذشته را می خورند.
نکته مهم اینکه این محققان اعلام کردند تاثیر فکر مثبت بیشتر از پایین بودن فشارخون؛ کنترل کلسترول و یا کاهش وزن است! در مطالعات بعدی مشخص شد قلب و عروق افرادی که منفی نگر هستند به استرس پاسخ مناسبی نمی دهد و به این ترتیب امید به زندگی در این افرادکمتر است.

شاید باور نکنید که حتی دانشمندان نقاطی را در مغز که به افکار منفی و مثبت پاسخ می دهد، شناسایی کردند و افرادی که نقاط مثبت مغزشان بیشتر فعال است سرحال تر بوده و زندگی شادابی دارند .
حتی روان شناسان معتقدند دعواهای پدر و مادر باعث می شود در بچه ها تنش ایجاد شده و آنها دچار افکار منفی شوند که آثار این تفکر منفی در ازدواج و زندگی خانوادگی آنها در آینده تاثیر بدی می گذارد به طوری که خشونت، بی تفاوتی و عدم مسئولیت پذیری از نتایج سوء این تفکرات منفی است.

بازار فکر منفی داغ است

حتما شما هم این سوال معروف و به اصطلاح فلسفی را شنیده اید: اول مرغ به وجود آمد یا تخم مرغ؟! حالا به این سوال هم دقت کنید: اول افسردگی به وجود آمد یا افکار منفی؟

شاید ما نتوانیم به سوال اول جواب بدهیم اما پاسخ سوال دوم برای همه شما بسیار جالب خواهد بود.
در بسیاری از موارد، حقیقتا افسردگی در نتیجه افکار منفی به وجود می آید.
وقتی اتفاقات بدی رخ می دهد ما باران افکار منفی را بر سر خود می ریزیم: < من خوب نیستم. تقصیر من بود، من سراپا تقصیر و اشتباهم. هیچ راه حلی برای من وجود ندارد…> تمام این افکار ما را به سمت افسردگی عمیق حرکت می دهد چون این تفکر ماست که وجود و نحوه زندگی کردن ما را می سازد.

دانشمندان ۱۰ نوع الگوی فکری غلط را شناسایی کرده اند که ما را به سمت افسردگی می برند.
۱) تفکر همه یا هیچ: او اخیرا در شرکت تقاضای ترفیع کرده بود اما آنها ترفیع را به کارمند دیگری دادند که تجربه اش بیشتر بود. حالا او به این نتیجه رسیده است که هیچ وقت ترفیع نمی گیرد. او احساس می کند کاملا در شغلش شکست خورده است.
۲) زیاده از حد عمومیت دادن: او خیلی تنهاست و بیشتر وقتش را در منزل می گذراند، بعضی اوقات مردم به او می گویند کمی بیرون برود و با آدم ها ارتباط داشته باشد اما او احساس می کند اینکار بی فایده است چون بر این باور است هیچ کس نمی تواند واقعا او را دوست داشته باشد.
۳) غربال کردن روانی: او روز بدی داشته است. حین رانندگی به سمت منزل، راننده ای مهربان به کمک او آمد تا از ترافیک سنگین نجات پیدا کند. درست بعد از آن راننده بی دقت دیگری با ماشین او تصادف کرد. او به این نتیجه رسیده است که در این شهر همه بی دقت، بی مسئولیت و خطاکارند.
۴) بی ارزش کردن موارد مثبت: اخیرا او در عکاسی عکس انداخته بود. دوستش با دیدن عکس به او گفت بسیار خوب افتاده است اما او با عصبانیت شاکی شد که اتفاقا اصلا عکس خوبی نیست. این درحالی است که همه می گفتند تا به حال چنین عکس خوبی از او گرفته نشده است.
۵) نتیجه گیری سریع و سطحی: منتظر دوستش در رستوران نشسته است. دوستش ۲۰ دقیقه دیر آمد. او بلافاصله به این نتیجه رسید که دوستش حتما سراغ چند تا کار دیگر رفته و برای این قرار ارزش قائل نیست. این در حالی است که دوستش در ترافیک گیر کرده بود.
۶) بزرگنمایی و کوچک نمایی: مشغول بازی فوتبال است. اما حین بازی دچار خطای بزرگی شد که هم بازی ها را کمی ناراحت کرد. اما بلافاصله بعد از آن گل زد. در آخر بازی دائم اشتباهش را به یاد می آورد و اصلا گلی را که زده فراموش کرده بود.
۷) استدلال عاطفی: او به خانه نگاهی انداخت. کاملا به هم ریخته بود. بلافاصله احساس بدی به او دست داد: به هم ریختن خانه یعنی اینکه من ناتوانم. اصلا امیدی به تمیزی نیست پس اصلا چرا باید سعی کنم که همه جا تمیز و مرتب باشد؟!
۸) بایدهای بی مورد: در مطب دکتر منتظر بود. دکتر تاخیرداشت. او دائم به خود می گفت: وقتی پول ویزیت می دهم او باید سر موقع به مطب بیاید. باید بیش از این توجه و دقت داشته باشد. اصلا باید قانونی باشد که این جور آدم ها را درست کند. که البته اکثرا نتیجه این باید و بایدها چیزی به جز تلخی و عصبانیت نیست.
۹) انگ زدن اشتباه و بی مورد: او یک بار در طول رژیم لاغری خود بیسکوئیت خورد. هنوز که هنوز است می گوید من آدم چاق و بی عرضه ای هستم که یک بار رژیم خودم را به هم زدم.
۱۰) به خود نسبت دادن: فرزندش در درس ضعیف است. او دائم حس می کند که مادر خوبی نیست و همه این مشکلات به خاطر کوتاهی و قصور او به وجود آمده است.
جلوی این فکر پلید را بگیرید
اگر شما هم هریک از این انواع تفکر را در خود می بینید باید به فکر چاره باشید. البته وجود افکار منفی تا حدی طبیعی است اما اگر مستمر بوده و کل زندگی را تحت تاثیر قرار بدهد باید از شر آن خلاص شد. نکات کاربردی که به شما معرفی می کنیم اثرات قوی و جالبی بر روی حذف افکار منفی دارند. اما بهتر است قبل از آن به این مثال ها توجه کنید:
اظهار مثبت:
صبح که از خواب بلند می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید: < امروز من چقدر سرحال هستم. چهره ام زیباتر از قبل شده است. من آنقدر باهوش و باکفایت هستم که مطمئنا بیشتر مردم مرا دوست دارند.

در طول روز هم افکار مثبت و حتی اعمال مثبتی را که انجام داده اید بنویسید. این کار اعتماد به نفس شما را تقویت می کند.
از تصویر تا تصور:
خودتان را درست آن طور که دوست دارید با شید، تصور کنید.

هر روز تصوری مثبت از خود داشته باشید مثلا تصور کنید در برنامه ریزی که کرده اید به نتیجه خوبی رسیده اید و موفق شده اید. به موفقیت ها و شادی های گذشته فکر کرده و آنها را دقیقا در ذهنتان دوباره مجسم کنید.

این کار روحیه شما را بهتر می کند.

کاهش استرس و اضطراب با تست اضطراب

کاهش استرس و اضطراب با تست اضطراب

تنفس مثبت

در اکثر مواقع هجوم افکار منفی با استرس و تنش جسمی بسیار شدید شروع می شود. مثلا خیلی خسته اید یا به دلیل یک اتفاق ناگوار تمام انرژی شما تخیله شده است.

اینجاست که افکار منفی هجوم می آورد. در این شرایط بهتر است چند نفس عمیق بکشید. حین دم به این فکر کنید که چرا دارم نفس عمیق می کشم؟
چون می خواهم برای کار دوباره و به دست آوردن شادابی آماده شده، مهارت پیدا کرده و توانمند ی ام را به دست بیاورم. حین دم در ذهنتان بگویید:

من آماده ام، من مشکلی ندارم، من اینکار را دوست دارم> و بعد حین بازدم با خود بگویید: < من این کار را قبلا انجام داده ام پس می توانم دوباره با آن روبه رو شوم. من کاملا آماده ام.> این تمرین ها باعث می شود بیشتر بر روی افکار مثبت تمرکز کرده و بدنتان ریلکس شود.
و اما توصیه آخر…
چه بخواهید و چه نخواهید شرایط خارجی (خارج از ذهن و یا کنترل ما) و صحبت سایر آدم ها ما را ناراحت کرده و اینجاست که افکار منفی به مغز ما تشریف می آورند!

بنابراین گاهی در ورود آنها به ذهنمان هیچ کاری نمی توانیم بکنیم اما اینکه چقدر این افکار را گسترش می دهیم و می پرورانیم کاملا دست خود ماست.

بنابراین دائم مثبت فکر کنید، حرف های مثبت بزنید.
سخنان مثبتی را که شخصیت های بزرگ گفته اند بخوانید و مرور کنید.

اطرافتان را پر از صحبت های مثبتی کنید که از منابع مختلف به دست آورده اید.

آنها را بنویسید و به در و دیوار اتاقتان بزنید. روی یخچال، روی آینه اتاق، روی داشبورد ماشین، زیر میز کار و خلاصه هر جا که ممکن است باید با حرف های مثبت پرشده باشد تا هر روز و هر لحظه آنها را ببینید. اینکار خیلی مهم و حیاتی است و تنها اثر آنها وقتی دیده می شود که طولانی مدت از آنها استفاده کنید.
نگذارید آثار افکار مثبت در ذهنتان ضعیف تر شود. وقتی دور هم جمع می شوید این قدر از خاطرات یا وقایع بد و ناخوشایند صحبت نکنید.

حرف های خوب بزنید. خورشیدی را که گفتیم یادتان هست؟ پس به محض اینکه به ذهنتان رسید: < من هرگز موفق نمی شوم> فورا بگویید:

خورشید ذهنم چقدر پر نور است. بله من حتما می توانم موفق شوم.

من ۱۳سال دارم وخیلی ترسو هستم دارم

سلام من ۱۳سال دارم وخیلی ترسو هستم افکار منفی دارم وقتی تو مدرسه می رم پای تخته اظطراب میگیرم و باد شکم میگیرم چیکارکنم خیلی خیلی عذاب میکشم شاید حرفم خنده دار باشه ولی اینجوریم کمکم کنید

پاسخ

نگرانی برای رسیدن به اهداف در زندگی، می تواند تعادل سیستم عصبی ما را مختل کند و برای سلامتی زیان آور است.
روانشناسان، هفت راهکار را برای دورکردن نگرانی مطرح کرده‌اند که شامل موارد زیر است:

۱- فراموش کردن مواردی که نمی توانید تغییر دهید
اتفاقاتی که در گذشته باعث نگرانی شما شده است را فراموش کنید. یادآوری خاطرات بد گذشته برای سلامتی بسیار زیانبار است.

۲- نوشتن یک لیست از نگرانی ها
تمام مواردی که شما را نگران می کنند در یک لیست بنویسید. سپس آن ها را از یک تا ۱۰ اولویت بندی کنید. بعد از آن شما می توانید مواردی را که باعث نگرانی شما می شوند، از بین ببرید. اینک احساس آرامش را بعد از خط زدن مورد نگران کننده تجربه می کنید که راهی مطمئن برای افزایش شادی و رفع نگرانی ها است.

۳- افکار خود را نظم دهید
تمام موارد منفی را از ذهن خود پاک کنید و موارد مثبت را جایگزین آنها نمایید. تبدیل منفی ها به مثبت ها یک راه بسیار سازنده برای برخورد با نگرانی ها است.
خود را غرق مسائل کوچک نکنید و به مسائل مهم تر بیندیشید. همیشه این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم مشکلی بدتر از ما دارند
۴- منحرف کردن ذهن با تمرکز اعصاب
هنگامی که نگران هستیم، مغز ما معمولا در جستجوی پیداکردن یک راه حل منطقی برای رفع مشکلات است. در این موارد از طریق بینی و دهان، نفس خود را بیرون دهید. پس از چند دقیقه آرامش را به دست می آورید و نگرانی از بدن خارج می شود. در این حالت شما موقعیت بهتری برای مقابله با مشکل دارید.

۵- بحث با دوستان و خانواده
یک مشکل وقتی با دیگران مطرح شود، نصف مشکل حل شده است. با خانواده، دوستان و یا یک کارشناس که شما با او رابطه خوبی دارید صحبت کنید. گاهی اوقات مشکلات خود را با صدای بلند گفتن هم می‌تواند کارگشا باشد. با کسانی که به شما نزدیک اند، هر اندازه که دوست دارید بخندید و گریه کنید. این یک راه سالم برای از بین بردن استرس است.

۶- مقابله با مشکلات
برخی از نگرانی ها را نمی توان از طریق صحبت کردن با دیگران از بین برد و باید با آن مشکل برخورد کرد. گاهی اوقات، چیزهای زیادی در ذهن ما است که نمی دانیم چطور با آن ها برخورد کنیم. تصمیم گیری برای آن مشکل و پیدا کردن راهی برای از بین بردن آن، بهترین راه حل است.

۷- قرار دادن مسائل در چشم انداز
خود را غرق مسائل کوچک نکنید و به مسائل مهم تر بیندیشید. همیشه این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم مشکلی بدتر از ما دارند. آیا شما هنوز هم برای یک مورد هفته ها یا ماه ها نگران هستید؟ اگر پاسخ منفی باشد، پس آن مورد واقعا ارزش نگرانی را ندارد.
برای کاهش اضطراب خود، پوست پرتقال را بکنید و آن را مقابل بینی خود بگیرید و عطر آن را استشمام کنید
راه های خانگی برای کاهش اضطراب
اگر اضطراب طولانی شود، می‌تواند مشکل و ناراحتی‌های جدی ایجاد کند. اضطراب باعث می‌شود که ضربان قلب تندتر شود و فشار خون افزایش پیدا کند.
کارشناسان بهداشت روانی تاکید دارند که با چهار روش زیر، حتی اگر اضطراب شما به طور کامل درمان نشود، اما علائم آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

راه اول این است که پوست پرتقال را به عنوان بخشی از رژیم ضداضطراب خود در نظر داشته باشید. بر اساس دو مطالعه معلوم شد که پخش بوی پوست پرتقال در هوا می‌تواند اعصاب بیماران مضطرب را آرام کند. برای بهره‌مند شدن از این تاثیر، کافی است پوست پرتقال را بکنید و آن را مقابل بینی خود بگیرید و عطر آن را استشمام کنید. این اقدام موجب می‌شود که فشار خونتان کاهش پیدا کند.

راه دوم این است که هر وقت علائم اضطراب را در خود حس کردید، مثلا دچار افزایش سرعت ضربان قلب شدید، یک قاشق چایخوری عسل را به همراه یک نوک انگشت جوزا داخل یک فنجان آب پرتقال ریخته و پس از هم زدن آن را بنوشید تا این معجون شما را سرحال بیاورد.

راه سوم گیاه رزماری است. این گیاه تاثیر آرامش بخشی روی اعصاب دارد. برای بهره‌مندی از تاثیر آرامبخش رزماری، از دم کرده آن استفاده کنید. به این ترتیب که یک تا دو قاشق چایخوری رزماری خشک را داخل یک فنجان آب جوش بریزید. ۱۰ دقیقه آن را کنار بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را بنوشید. بوکردن رزماری هم می‌تواند به شما آرامش دهد و می‌توانید از عطر این گیاه برای کاهش اضطراب استفاده کنید.

راه چهارم این است که یک سوم فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان زنجبیل تازه رنده شده را داخل وان آبگرم بریزید و مدت ۱۵ دقیقه داخل وان دراز بکشید. این کار تنش و اضطراب شما را کاهش می‌دهد.
علاوه بر این ها تمرین تنفس عمیق و یوگا نیز می‌توانند به شما آرامش بدهند.
برای کاهش اضطراب، آب و عسل و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و بنوشید
چهار معجون خانگی
اگر جزء آن دسته افرادی هستید که اضطراب و نگرانی دارید، به جای استفاده از داروها و قرص‌های شیمیایی با چند روش ساده و طبیعی می‌توانید اضطراب خود را کاهش دهید.

۱) آب یک عدد لیموترش را با چند عدد لیمو شیرین مخلوط کنید و بنوشید.

۲) آب و عسل و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و بنوشید.

۳) یک عدد سیب خنک را که در یخچال نگهداری شده، رنده کرده و به صورت فالوده در بیاورید. یک قاشق چایخوری بادرنجبویه یا فرنچ مشک به آن اضافه کنید. یک استکان عرق بهارنارنج و بیدمشک را نیز به آن بیفزایید و در انتها کمی عسل به آن بیفزایید و بگذارید یک ساعت بماند. هر روز یک قاشق صبح و یک قاشق ظهر و یک قاشق شب قبل از خواب بخورید.

۴) یک قاشق مرباخوری بادرنجبویه و یک لیوان عرق بهارنارنج را با کمی عسل مخلوط کنید و بنوشید.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

منبع :کاهش استرس و اضطراب با تست اضطرابمرکز مشاوره ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *