علائم اضطراب امراض پزشکی جدی می باشد که شامل احساسات شدید ترس و همینطور اضطراب و نگران شدن و هراس که بیشتر با موقعیت به خصوص رویدادها و یا اشیا در ارتباط می باشد .

نشانه های فیزیکی اساسی همراه با تپش داشتن قلب و لرزش و همینطور سرگیجه و تهوع و اسهال می باشد که انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی موجود می باشد.

انواع دستورات اضطراب شامل اختلال هراس و وسواسی جبری و همینطور اختلال استرس پس از ضربه و اختلال اجتماعی و یا اختلال اضطرابی اجتماعی و همینطور ترس های به خصوص مثل ترسیدن از فضای محصور و باز و اختلال اضطراب منتشر.

علائم اضطرابی

اگر تصویر ذهنی ما از خود یک تصویر ناسالم و به صورت ضعیف باشند نگرشی در ما مبنی بر نالایق بودن ایجاد می‌شود که این نگرش به آشکار شدن شخصیتی منجر خواهد شد که به گونه ای ناهشیار و همینطور شادی ها را پس خواهد زد .

در روبرو شدن با شرایط های استثنایی یا درگیر توانایی های تازه یا ادامه دادن تحصیل بهانه‌هایی برای فرار پیدا خواهد کرد که یکی از عوامل اضطراب و ترس به تبع آن افسردگی به حساب می آید.

اضطراب عبارت می‌باشد از یک عامل ناشناخته و نامشخص که باعث پریشان شدن فکر و برخی اوقات موجب آشکار شدن علایم احساس خطر مانند تپش پیدا کردن قلب و رنگ پریدگی خواهد شد .

در رویکرد اضطراب بر خلاف طبیعی یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا صدمه رسان موجود نمی باشد بلکه فقط به صورت خودکار و ناخودآگاه ذهن آدمی را دچار احساس خطر خواهد کرد .

هر وقت ذهن در اثر تنش های روانی و استرس های عصبی و همینطور حوادث ناخوشایند ناگواری که در زندگی برای ما ایجاد می شود از روال معمولی خارج خواهد شد و حساس بودن بیش از اندازه به رخدادهای آتی و احتمالی پیدا کند دچار اضطراب خواهیم شد .

دلیل پیدایش اضطراب عوامل وراثتی و هم اینکه تجربه های تلخ در سال‌های گذشته و محیط ناآرام و عصبی می باشد که اثرات مخرب آن بر تفکر موجب اختلال در تمرکز حواس خواهد شد که قدرت تصمیم گرفتن و اراده را از انسان می‌گیرد که او را بدبین می کند .

موجب می شود که انسان دیگر شخص سودمندی نباشد یا بیش از اندازه به بعضی چیزها بپردازد یا رویکرد اجتماعی و شغلی شخص دچار اختلال بشود یا بیش از حد به امور پر اهمیت بی توجهی خواهد کرد که دچار کم شدن اعتماد به نفس به خود خواهد شد .

احساس ترس فراگیر وجود او را خواهد گرفت که می‌تواند به دلیل ترس نسبت به خطر ها و دردها و امراض جسمانی متعدد باشد که افرادی که توان مدیریت کردن خود را ندارد شدیدا عصبانی می شوند و احساس ضعیف بودن و تسلیم شدن به آنها دست خواهد داد و قدرت مقابله کردن با مشکلات یا بیماری ها را در خود مشاهده نمی کنند .

همینطور جسم قادر نمی باشد آرامش خود را به حفظ کردن بپردازد و خواب راحت و آسوده دارا باشد و احساس خستگی و کوفتگی و ضعف جسمانی خواهد کرد و عصبی و بر انگیخته می‌شود و بدون علت عصبانی می‌شود و سردرد و درد داشتن در قفسه سینه و سوء هاضمه و کم شدن اشتها و پر اشتهایی هم به سراغ شخص خواهد رفت.

 ترس چیست؟

هر ذره از نگرانی و تشویش اثر خود را در بدن خواهد گذاشت و هماهنگ بودن سیستم های حیاتی بدن و سالم بودن روانی و جسمانی ما را از بین خواهد برد و کارایی و موفقیت ما را فلج خواهد کرد که ترس بلند پروازی را مسموم و قوه ابتکار را نابود خواهد کرد .

استعداد و توانایی و همینطور خلاقیت را از بین می‌برد و مهلک ترین دشمن هر نیروی اخلاقی می‌باشد که در ذهن وجود دارد که ترس از عوامل بسیار عظیم می باشد .

مانع آن می‌شود تا افراد به کاری که کاملاً می‌توانند از عهده آن بربیایند اقدام کنند ولی مطلق بودن از اینکه خالق هستی و همواره با ما و در کنار ما می باشد و به خود حافظه ماست ترس را از ما دور خواهد کرد.

انواع اضطراب ها و ترس ها

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

۱. اختلال اضطراب فراگیر:

اگر در همه مدت روز بدون توجه کردن به اینکه کجا می باشید و یا چه کاری انجام می دهید دچار اضطراب می شوید و اگر این اضطراب شش ماه یا بیشتر از آن ادامه پیدا کند شما دچار اضطراب فراگیر شده اید که اغلب در فاصله ۲۰ تا ۴۰ سالگی در افراد دیده می‌شود و در بین مردها و زنها به یک اندازه می باشد.

۲. ترس اجتماعی یا ترس داشتن از مردم :

این نوع ترس به شدت رواج و متداول می باشد که شخص می ترسد که مردم او را به مسخره کردن بپردازند و کوچک آن را بدانند یا به او صدمه بزنند و او مورد حمله و صدمه اطرافیان قرار بگیرد.

۳. فوبیای ساده یا ترس ساده:

این نوع ترس مانند ترس از واقع شدن در ارتفاع و ترس داشتن از آسانسور یا پله برقی و همینطور ترسیدن از رانندگی و زنده به گور شدن یا ترس داشتن از مرگ می باشد.

۴. اختلال وحشت:

وحشت یک اضطراب غالبا شدیدی به حساب می آید که اغلب برای زمانی کوتاه دوام پیدا می‌کند و در موقع حمله اضطراب اغلب دچار سرگیجه و همینطور پیدا کردن تپش در قلب و بیشتر شدن ضربان نبض و احساس خفگی داشتن و تنگ بودن نفس و داغ شدن بدن به او دست خواهد داد.

۵. اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی:

علائم های این بیماری با علائم های بیماری اضطراب کاملا دارای فرق می باشد.

اشخاصی که به بیماری اسکیزوفرنی دچار می شوند امکان دارد صداهایی را متوجه شوند که وجود خارجی دارند یا خیال می کنند که نیروی برق یا امواج آنها را مدیریت می‌کند و برخی اوقات فکر می‌کنند که از جانب خدا مستقیما به آنها پیام می رسد.