اضطراب چیست؟

اضطراب و فوبیا ( ترسهای مرضی) از هر ده نفر یک نفر را در برهه ای از زندگیشان تحت تاثیر قرار

می دهد.اضطراب یک حس طبیعی آدمی از ترس است که همه ما وقتی با شرایط سخت و تهدید کننده ای روبه رو می شویم آنرا تجربه می کنیم . این مسئله می تواند ما را برای اجتناب از موقعیت های خطرناک کمک کند ,ما را هشیار کرده و به ما انگیزه برای رویارویی با مشکلات میدهد.اما اگر شدت احساس این اضطراب ها خیلی شدید باشد ,می تواند ما را از انجام کارهایی که می خواهیم انجام دهیم بازدارد.

پنیک (وحشت) چیست؟

یک جریان ناگهانی اضطراب که باعث می شود تا شما بخواهید آن موقعیت نگران کننده را ترک کنید.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

فوبیا (ترس مرضی) چیست؟

فوبیا ترس از یک شرایط بخصوص است , چیزی که خطرناک نیست و اغلب مردم آنرا ترسآور نمی دانند.

عامل اضطراب ,پنیک وفوبیا چیست؟

– ژنها

به نظر می آید بعضی از ما مضطرب تر از بقیه به دنیا می آییم-تحقیقات نشان میدهند که این مشکلات می توانند از طریق ژنها انتقال پیدا کنند.اگرچه حتی کسی که به طور طبیعی مضطرب نیست اگر تحت فشار باشد می تواند مضطرب شود.

-شرایط محیطی

گاهی اوقات واضح است که چه چیزی شما را مضطرب ساخته.وقتی که مشکل حل شود اضطراب هم از بین می رود.اگرچه بعضی از شرایط خیلی تهدید کننده اند- مثل تصادف ماشین ,تصادف قطار یا آتش سوزی – که اضطراب بعد از آن, حتی اگر به لحاظ جسمی آسیب ندیده باشید, می تواند تا مدتهای مدید ادامه پیدا کند. برای ماهها یا سالها بعد از آن واقعه عصبی می شوید یا احساس اضطراب می کنید حتی اگر به لحاظ جسمی آسیب ندیده باشید.این را استرس حاد پس از حادثه می نامند.

-مواد مخدر

مواد مخدر مثل امفتامین ها,ال اس دی یا مواد روان گردان (اکستازی) میتوانند شما را مضطرب کنند-برای بعضی از مردم کافئین موجود در قهوه هم کافیست تا آنها را مضطرب سازد.

-تجربیات زندگی

تجربیات بد گذشته ,تغییرات بزرگ در زندگی – حاملگی ,تغییرشغل ,بیکار شدن,تغییر محل زندگی هم میتوانند شما را مضطرب کنند.

اضطراب چگونه احساسی است؟

– روان

احساس دائمی اضطراب ,خستگی ,زودرنجی ,بد خوابی و ناتوانی در تمرکز

-جسم

ضربان تند قلب ,تعرق,دردها و انقباضات عضلانی , لرزشهای فیزیکی ,

به سختی تنفس کردن ,گیجی ,ضعف ,سوء هاضمه و اسهال.

افرادیکه از اضطراب رنج می برند,ممکن است نگران شوند که این علائم نشانه هایی از یک بیماری وخیم است که این خود نگرانی ممکن است علائم اضطراب را بدتر کند.

پنیک (حمله ناشی از ترس) چگونه حسی است؟

یک حس آنی وبسیار شدید از ترس و از دست دادن کنترل است. تند تند تنفس می کنید ,صدای ضربان قلبتان را می شنوید,عرق می کنید و احساس می کنید که دارید می میرید.در چنین شرایطی هرچه سریعتراز آن موقعیت خارج شوید.