آمادگی برای طلاق، چه عواملی نشان دهنده آمادگی افراد برای طلاق است؟

افراد جامعه و کسانی که درخواست طلاق دارند باید آمادگی لازم برای طلاق و جدایی را داشته باشند تا بتواند برای زندگی شان تصمیم درستی بگیرند و از تصمیم خود پشیمان نشوند، طلاق به خاطر دلایل بسیاری به وجود می آید که برخی از آن ها عبارت اند از: عدم تفاهم، خیانت، مسائل مالی، فقدان باورهای مذهبی، ناسازگاری، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی و غیره.

هم چنین طلاق پیامدهای ناگواری دارد که باعث آسیب زوجین و فرزندان می شود البته برخی از زوجین در زندگی ممکن است با چالش ها و مشکلاتی رو به رو شوند که ماندن در زندگی مشترک می تواند آسیب های بیشتری برای آن ها به همراه داشته باشد.

طلاق پیامدهای ناگواری دارد که باعث آسیب زوجین و فرزندان می شود

در ادامه این مقاله عواملی که باعث طلاق می شود و راهکارهایی که باعث آمادگی برای طلاق می شود را بیان می کنیم هم چنین در این شرایط برای کسب آگاهی بیشتر می توانید به مشاور طلاق مراجعه کنید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند.

عواملی که زمینه ساز طلاق هستند چیست؟

مشکلات و کمبودهای بسیاری وجود دارد که ممکن است منجر به طلاق و جدایی شود، البته این دلایل صرفا نمی توانند علت اصلی و عوامل طلاق باشند. برخی از علل طلاق عبارت اند از:

  • ازدواج زود هنگام
  • اعتیاد
  • خیانت
  • انواع اختلالات جنسی
  • ناسازگاری
  • مسائل روحی و روانی
  • ازدواج قبلی
  • اختلاف فرهنگی در ازدواج
  • مشکلات مالی
  • تفاوت سنی زیاد

آمادگی برای طلاق

برخی از زوجین زمانی که در روابط عاطفی یا جنبه های دیگر از زندگی با مشکلاتی رو به رو می شوند نمی توانند تصمیم درستی در مورد آن مشکلات بگیرند و فورا برای طلاق اقداماتی را انجام می دهند در صورتی که آن ها آمادگی لازم برای طلاق را نداشته باشند ممکن است بعد از مدتی از تصمیم خود پشیمان شوند.

در ادامه این مقاله سوالاتی بیان شده است که پاسخ دادن به آن ها تا حدودی نقش تان را در زندگی مشخص می کند  و شما را از سردرگمی در می آورد ، هم چنین در این شرایط باید توجه داشته باشید که برای طلاق و جدایی آمادگی کاملی دارید یا خیر.

البته توجه داشته باشید که به این سوالات به تنهایی به این سوالات نباید اکتفا کنید و بر اساس آن برای زندگی تان تصمیم بگیرید، بلکه در این شرایط توصیه می شود از مشاور کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند تا با بهره بردن از مهارت تصمیم گیری درست، تصمیمات صحیح بگیرید و در آینده از تصمیمی که گرفته اید پشیمان نشوید.

آمادگی برای طلاق،آیا هنوز هم به همسر خود دلبستگی دارید؟

اگر در زندگی تان مشکلات و معضلاتی وجود دارد و شما تصمیم به طلاق گرفته اید اما نسبت به همسرتان دلبسته هستید و به او حسی دارید در این شرایط قبل از تصمیم برای طلاق باید بتوانید با احساستان کنار بیایید. اگر واقعا به همسرتان علاقه دارید اما نمی توانید زندگی خوبی در کنار یکدیگر داشته باشید از مشاور کمک بگیرید تا به صورت عقلانی این مسئله را مورد بررسی قرار دهد و شما بتوانید تصمیم درستی در این خصوص بگیرید.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

آیا برای طلاق تصمیم قطعی گرفته اید؟

گاهی اوقات زوجین در اوج عصبانیت و دعوا حرف از طلاق می زنند و یکدیگر را تهدید می کنند و بعد از این که آرام شدند از گفته های خود پشیمان می شوند، زمانی که زوجین به مرحله ای از طلاق عاطفی  برسند که ادامه زندگی برای آن ها سخت و دشوار باشد و تصمیم بگیرند که به رابطه خودشان پایان دهند و از یکدیگر جدا شوند در این صورت می توان گفت تصمیم آن ها جدی می باشد.

زمانی که زوجین تصمیم به طلاق گرفتند

البته زمانی که زوجین تصمیم به طلاق گرفتند برای این که بدانند آیا آمادگی لازم برای طلاق را دارند یا خیر، باید قبل از جدایی با روانشناس خانواده و زوج درمانگر صحبت کنند و در صورتی که مشکلات و معضلات زوجین حل و فصل نشد می توانند برای طلاق اقدام کنند. در غیر این صورت تصمیم آن ها اشتباه است و برای حل مشکل باید به دنبال راه دیگری باشند.

آمادگی برای طلاق، آیا می توانید بعد از طلاق مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید؟

به طور معمول زمانی که بحث جدایی و طلاق پیش می آید زوجین باید برای زندگ خود بعد از طلاق تصمیم بگیرند که آیا می توانند به تنهایی مسئولیت زندگی شان را بر عهده بگیرند و چطور امرارمعاش کنند و از عهده زندگی شان برآیند، در صورتی که زوجین دارای فرزند باشند فراهم کردن نیازهای اولیه و اساسی کودکان از اهیمت بالایی برخوردار است و زندگی کردن به تنهایی سخت و دشوار می شود.

در این شرایط برای این که شک خود را در مورد طلاق گرفتن یا نگرفتن از بین ببرید بهتر است از مشاور کمک بگیرید و مطالعه خود را در خصوص طلاق افزایش دهید.

آمادگی برای طلاق

آیا از عواقب زیانبار طلاق آگاهی دارید؟

طلاق و جدایی پیامدهای بسیاری دارد و قبل از طلاق باید در مورد پیامدهای آن فکر کنید و ببینید می توانید خودتان را با آن شرایط سازگار کنید یا نه. برخی از عواقب طلاق در این مقاله بیان شده اند که عبارت اند از:

  • ناامیدی
  • افسردگی بعد از طلاق
  • تحمل فشارهای روانی
  • شکست عاطفی و دل کندن از همسر خود به لحاظ روانی
  • استرس مالی
  • تغییر شیوه و عادت زندگی
  • نا امنی و ترس از آینده

در صورتی که تصمیم به طلاق گرفته اید اما نمی توانید خودتان را با مسائل بالا سازگار کنید مسیر سختی را در پیش خواهید داشت، به همین دلیل قبل از طلاق به تمام جوانب تصمیم خود فکر کنید و پیامدهای جدایی و طلاق را بپذیرید و خودتان را برای زندگی بعد از طلاق آماده کنید، در صورتی که نتوانستید با شرایط بعد از طلاق سازگار شوید و تحمل تنهایی و شکست را ندارید در این شرایط بهتر است طلاق نگیرید.

 

آمادگی برای طلاق، آیا هدف خود را برای طلاق مشخص کرده اید؟

بهتر است زمانی که تصمیم به طلاق می گیرید هدفتان را از انجام این امر به صورت واضح مشخص کنید، اگر اهدافی مثل انتقام، اصلاح اشتباهات و تغییر رفتار طرف مقابل یا اهدافی از این قبلی باعث شده که طلاق بگیرید.

بدانید که دلایل اشتباهی را برای طلاق انتخاب کرده اید، زیرا طلاق باعث جدایی زوجین از یکدیگر می شود و بعد هر کدام از آن ها زندگی جدید و متفاوتی را برای خود می سازند و این مسئله ربطی به اصلاح اشتباهات و غیره ندارد.

سخن پایانی

آمادگی برای طلاق در واقع مجموعه ای از شرایط فردی، روانی و مالی می باشد در برخی از مواقع ممکن است فرد آمادگی لازم برای طلاق را نداشته باشد و همین امر باعث طولانی شدن روند طلاق و تشدید مشکلات شود، در این شرایط برای پیشگیری از اتفاقات بیشتر باید از مشاوران روانشناسی و روان درمانگران مجرب راهنمایی بخواهید.

در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در این حوزه خدماتی را به صورت تلفنی و حضوری ارائه می دهد و پاسخ گو افراد می باشد.

منبع : آمادگی برای طلاق | چه عواملی نشان دهنده آمادگی افراد برای طلاق است؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *