چگونه شوهر خائن را شناسایی کنیم؟

هر چه زودتر خیانتکار را شناسایی کنید، آسیب کمتری خواهید دید. نکاتی که در این مطلب آموزش داده میشود می تواند زندگی شما را نجات دهید.

مردان خیانتکار چه خصوصیاتی دارد

اگر همسر شما یکی دو نشانه از این نشانه ها را داشته باشد به معنای خیانت کار بودن‌ او نیست ولی اگر می بینید که بیشتر نشانه‌ها را همسر شما دارد باید دقت داشته باشید. با روش های زیر مردان خیانتکار را شناسایی کنید.

1- شوهر خیانتکار، پنهان کاری است.

چنین افرادی بسیار حساس هستند مثلاً گوشی خود را پنهان می کنند، روی آن چندین قفل می گذارند، بعضی پیام‌ها و زنگ ها را پاسخ نمی دهند. معمولا همسران این آقایان اعتراف می کنند که این موارد را دیده اند و وقتی‌ علت را از همسرشان پرسیده‌اند آن ها جوابی برای آن نداشته اند.

2- شوهر خیانتکار با مادرش رابطه خوبی ندارد.

دکتر کارول لیبرمن می گوید مواظب مردی که با مادرش بد صحبت می کند باشید.

اگر مردی به مادر خود احترام نگذارد به همسرش هم بی احترامی می کند پس به راحتی می تواند دروغ بگوید.

شاید این مورد به نظر نشانه خیانت نباشد ولی چگونه می توان به مردی اعتماد کرد که به مادر خود احترام نمی گذارد.

 

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

3- شوهر خیانتکار از خودش مطمئن نیست.

نبود اعتماد به نفس به هر دلیلی باشد چه به خاطر شغل چه به دلیل ظاهر می تواند دلیلی برای شروع یک رابطه جدید باشد در واقع خیانت مرد حس مرد وجودی به مرد می‌دهد.

اگر شما همسری دارید که اعتماد به نفس پایینی دارد، هرگز زیبایی‌های خودتان را به رخ نکشید بلکه او راتشویق کنید تا به اهداف خود برسد.

4- شوهر خیائن، فراموشکار است.

آیا قبلاً همسر شما حواس‌پرت نبوده اما به تازگی مهم ترین چیزها را فراموش می کند؟  دکتر کویر می‌گوید مردانی که خیانت می کنند تظاهر می کنند که چیزی به یاد نمی آورند و فراموش کرده اند در صورتی که این چنین نیست. آن ها تلاش می‌کنند که خود را درگیر جزئیات نکنند و وانمود می کنند که چیزی را به یاد نمی آورند.

5- شوهر خیانتکار، خودشیفته است.

دکتر رامانی روانشناس بالینی می ‌گوید آقایانی که فقط به خودشان فکر می کنند هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند اینمردان حس دلسوزی همدردی ندارند و به زنان به چشم یک شی و وسیله نگاه می کنند. حتما با این مردان برخورد داشته اید، مردانی که تصور می کنند زنان جنسیت ضعیف تر هستند.

آن ها فکر می‌کنند که هر کاری دلشان بخواهد می‌توانند انجام بدهند.

دکتر دورواسلا می گوید شما نمی توانید در این افراد تغییر ایجاد کنید و  خودشان هم قصد تغییر ندارند تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از زندگی این افراد خارج  شوید.

6- شوهر خیانتکار محبتش کم شده است.

ممکن است  این مردان رابطه جنسی با شما داشته باشند ولی دیگر محبتی به شما ندارند، شما را نمی بوسند، دیگر به شما محبتی ندارند .

رابطه جنسی با آن ها فقط یک عمل فیزیکی است و هیچ صمیمیت و محبتی در آن وجود ندارد. البته ممکن است که همسر شما از ابتدا مهر و محبت خود را با نوازش به شما نشان ندهد اما این مسئله نگران کننده نیست. اما اگر در گذشته همسر شما مهر و محبت خود را از طریق نوازش به شما نشان می داده ولی دیگر این کار را انجام نمی‌دهد باید علت را جویا شوید.

 7- شوهر خیانت کار به کارهای خلاف رو آورده است.

اگر همسر شما مست می شود یا مواد مخدر مصرف می کند می‌تواند به هر کاری روی آورد و به راحتی به شما خیانت کند پس شما باید مراقب خودتان باشید .

8- شوهر خائن زیادی جذاب و زبان باز است.

اگر اطرافیان شما با دیدن همسرتان به این نتیجه برسند که او مردی زبان باز است باید کمی دقت داشته باشید همه ما در دوران کودکی زمانی که کاری را انجام می دادیم یا برای فرار از دعوا پیش مادر شیرین زبانی می کردیم چنین مردانی  این ویژگی را بزرگسالی دارند.

9- شوهر خیانتکار قدرتمند است.

تحقیقات نشان می دهد که احتمال خیانت در افرادی که خود را قدرتمند می دانند بیشتر است. دکتر اندی هریس می گوید

قدرت به مردان حس شهوت بیشتری می دهد و فکر می کنند که شکست ناپذیر هستند و هیچ چیزی آن ها را از پا در نمی آورد.

10- شوهر خیانتکار، ایرادگیر است.

دکتر فران والفیش می ‌گوید مردان خیانتکار کاری می کنند که شما به فکرو باور های خود شک داشته باشید و در مورد حقوق خود تردید داشته باشید.

چنین مردانی برای این که حواس شما را از موضوع پرت کنند تا رفتارهای مشکوک را نبینید دائماً ایراد می گیرند و این باعث می شود که شما به خود شک داشته باشید.

مثلا ممکن است قبلا به امور خانه، وزن، هیکل شما ایرادی نگرفته باشند ولی اینک در مورد تمام امور ایراد می گیرد. شما باید بدانید که یکی از نشانه های خیانت این مورد است.

چگونه شوهر خائن را شناسایی کنیم؟

 تاثیر خیانت بر همسر خائن

مردان خیانتکار چه احساسی دارند و خیانت چه تاثیراتی بر آنانان می گذارد؟

  • مخفی نگه داشتن راز خیانت

خیانت احساس گناه و استرس را در پی دارد، بنابراین زمانی که به همسر خود خیانت می کنید لذت زندگی آرام را از خود می گیرید.

افرادی که خیانت می کنند دچار عذاب وجدان می شوند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای  آن ها سخت می گردد.

بخشی از این فرد خائن، می‌خواهد به همسر خود وفادار بماند و متعهد باشد و از خیانت رنج می برد. اما نمی تواند این کار را متوقف کند.

عذاب وجدان پس از خیانت می تواند خواب را از شخص خیانتکار بگیرد.

  • لذت نبردن از هیچ کدام از روابط

یکی از پیامدها این است که شما دیگر از هیچ کدام از روابط خود دیگر لذت نمی برید. هیچ کس نمی تواند نیمه گمشده فرد خائن باشد.

به هیچ یک نمی تواند اعتماد کامل داشته باشد بسیاری از افراد که به همسر خود خیانت کرده اند اعتراف می کنند که هیچ لذتی از روابط خود نبرده اند.

  • گناه و خیانت در قبال فرزندان

افراد خیانتکار معتقدند که علاوه بر همسر به فرزندان خود هم خیانت کرده اند و به راحتی نمی توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند و در رابطه با فرزندان هیچ لذتی  نمی برند.

در واقع شخصی که به همسر خود خیانت می کند از فرزندان خود نیز دور می شود و این حق طبیعی را از کودک خود  می گیرد و در واقع در حق او جفا می کند.

دوری فرزندان از والدین به شیوه های مختلف می تواند به فرد آسیب برساند و در دراز مدت عواقب سختی برای آن ها داشته باشد. فرزندان نیز به دلیل اینکه پیوند عمیقی با پدر و مادر خود نداشته اند در دراز مدت دچار مشکلات  می شوند.

  • احساس خوبی درباره خودشان ندارید.

خیانت کردن عزت نفس شما را  کاهش می دهد یعنی از اینکه  با خیانت آرامش خانواده تان را به خطر انداخته اید دچار مشکل خواهید شد و این  باعث می‌شود شما برای خودتان ارزشی قائل نباشید و تمام جنبه‌های زندگی شما را به خطر می‌اندازد مثلا کاهش عزت نفس باعث پایین آمدن کارایی شما خواهد شد همین باعث انتخاب های نادرست و آسیب به خانواده می شود.

  • نمی توانید ارتباطی رضایت بخش با همسری داشته باشید که نسبت به او تعهد دارید.

وقتی شما زمان و انرژی خود را بین دو رابطه تقسیم کنید دیگر نمی توانید رضایت هر دو را داشته باشید در واقع شما خود را از یک رابطه دراز مدت و بی نظیر محروم می کنید اما اگر تمام زمان و انرژی خود را پای یک رابطه بگذارید لذت زیادی از این رابطه می برید و به خود فرصت می دهید که رابطه صمیمانه و پر حرارت داشته باشید و در نهایت شما به رشد و بالندگی می رسید.

 همسر خیانتکار در واقع به خودش خیانت می کند زیرا :

  • همیشه ترس فاش شدن راز را دارد.
  •  از هیچ یک از روابط لذت  نمی برد.
  •  به فرزندان خود خیانت کرده است.
  •  حس  خوبی  درباره خود ندارد.
  • نمی تواند رابطه رضایت بخشی داشته باشد.

 روش هایی که زنان می توانند شوهر خائن را رام کنند:

در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم و چگونه به حل مشکل بپردازیم؟

 تکنیک اول: پشتیبانی

پشتیبانی یعنی باعث ناراحتی همسر خود نشوید، برای این کار باید از رفتارهای زیر دوری کنید:

  • تند و خشن رفتار نکنید.
  •  قضاوت‌های نادرست نسبت به همسر خود نداشته باشید.
  • خواسته‌های خود بینانه نداشته باشید.

 رفتارهای تند و خشن

زمانی که زنی به خیانت شوهرش پی می برد عصبانی می شود و این عصبانیت خود را با روش‌های مختلف مثل تحقیر، توهین و یا انتقام نشان می دهد اما برخی مردان علت خیانت را کوتاهی همسرانشان می دانند.

بااین شرایط همسر شما از کار خود پشیمان نمی شود بلکه جسارت بیشتری برای ادامه کار پیدا می کند.

درست است که شما حق دارید به خاطر خیانت از همسر خود ناراحت شوید اما نمی توانید به نتیجه برسید پس زمانی که متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید خود را کنترل کنید.

قضاوت های نادرست

 قضاوت نادرست یعنی تحمیل باورهای خود به همسر.

زمانی که مرد به زنی خیانت می کند تلاش می‌کند که در او تغییراتی ایجاد کند درست است که این راه مناسبی است ولی بیشتر مواقع خانم ها از روش‌های مناسب استفاده نمی کنند.

همین موضوع باعث می‌شود که همسرشان آن ها شما دور شود، اگر قصد تغییر همسرتان را دارید ابتدا باید دلایلی که باعث خیانت شده را بدانید و هیچ تعصبی نسبت به حرف های او نداشته باشید و متناسب با پاسخ همسرتان راه حلی برای تغییر پیدا کنید.

در این راه می توانید از کمک مشاور استفاده کنید.

 خواسته های خود بینانه

خیانت باعث می شود که قدرت به دست شخصی بیفتد که به او خیانت شده است  اما این قدرت باعث به وجود آمدن خواسته‌های خود بینانه می شود که یکی از عوامل مخرب خواهد بود.

خواسته‌های خود بینانه و خودخواهانه نداشته باشید و اگر متوجه خیانت همسر خود شدید با لحن درست و با در نظر گرفتن جوانب آن را مطرح کنید.

اگر همسرتان با آن مخالف بود سعی نکنید که نظر و عقیده خود را به او تحمیل نکنید.

به این نکته توجه داشته باشید که شاید خواسته های خود بینانه در ابتدا جواب بدهد اما در بلند مدت هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که بیماری فقط جسمی نیست و دروغ، خیانت، قضاوت هم بیماری است.

بنابراین شما دچار بیماری خیانتشده اید و همان گونه که برای درمان بیماری ها مراقبت می کنید برای درمان خیانت هم باید مراقبت مستمر و مداوم داشته باشید.

 تکنیک دوم : توجه منظم

علت اصلی خیانت در کشور ما بی توجهی زوجین به یکدیگر و عدم برطرف کردن نیازهای عاطفی است.

اگر هردوی زوجین شاغل باشند و مردان دغدغه های مالی زیادی داشته باشند نمی توانند به نیازهای عاطفی یکدیگر پاسخ دهند.

با اهمیت ترین نیازهای عاطفی همسرتان را شناسایی کنید اگر نیازهای همسرتان را شناسایی کنید به شما کمک می‌کند که بدانید بیشتر برای کدام یک از نیازهای همسرتان وقت بگذارید تا فرصتی برای خیانت نداشته باشند.

ممکن است خانم ها در این مرحله دچار مشکل شوند و این تصور را داشته باشند که هر آن چیزی که  آن ها را خوشحال می کند جلوی خیانت همسرشان را می گیرد در صورتی که  این گونه نیست.

 بنابراین نیازهای مهم همسرتان را بشناسید.

 مهمترین نیازهای عاطفی مردان عبارتند از:

  • نیاز جنسی
  • دریافت حس اعتماد
  •  حضور گرم در مراسمات
  •  اندام زیبا
  • حمایت و تشویق شدن

برای برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان ماهر شوید.

 اما چگونه ماهر شوید؟

برای این منظور باید مراحلی را طی :

  • به کیفیت و کمیت شیوه‌های برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان توجه داشته باشید.
  • از همسرتان بخواهید به شما بگوید که دوست دارد چگونه به نیازهای او پاسخ دهید.
  •  به همسرتان بگویید که چگونه دوست دارید به نیازهای شما پاسخ داده شود.
  •  به جای اینکه لحن آمرانه و دستوری داشته باشید با لحنی سازنده خواسته‌های خود را بیان کنید.
  • نیازهای عاطفی یکدیگر را به گونه ای پاسخ دهید که برای شما و طرف مقابل دلچسب باشد.

 تکنیک سوم: وقت گذاشتن

زوجین معمولاً قبل از ازدواج ودر سال های اول زندگی  با کیفیت بیشتری در کنار هم زندگی می‌کنند اما به مرور زمان کیفیت آن به دلایل مختلف پایین می آید و در نتیجه افراد نمی توانند به درستی به نیازهای یکدیگر پاسخ دهد و مشکلات آن ها آغاز می‌شود.

زمان چگونه به شما کمک می کند تا جلوی خیانت مردان را بگیرید؟

برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • زمان ویژه

در طول روز زمانی را فقط به همسرتان اختصاص دهید یعنی هیچ یک از اعضای خانواده نباید حضور داشته باشند. منظور ما این نیست که شما در کنار هم شام بخورید یا به سینما بروید بلکه به معنای این است که تمام توجه خود را معطوف به همسرتان کنید.

  • انتخاب فعالیت های متنوع

زمانی که با همسرتان هستید فعالیت‌هایی را انجام دهید که به نیازهای شما پاسخ بدهد و آن ها را برطرف کند مثلاً می توانید به درد و دل، رابطه جنسی و فعالیت های دیگر بپردازید.

ممکن است که برخی خانم ها به برخی نیازهای همسرشان توجه داشته باشند ولی به نیازهایی که برای همسرشان در اولویت است توجهی نکنند مثل نیاز جنسی.

  • در نظر گرفتن شمار ساعت ها

زمانی که شما برای باهم بودن در نظر می‌گیرید روی کیفیت رابطه شما تاثیر می‌گذارد.  معمولاً ۲۰ ساعت در هفته می‌تواند برای رابطه شما موثر باشد اما اگر می بینید که این مدت زمان برای رابطه شما کافی نیست می توانید زمان را بیشتر کنید.

در زندگی مشترک باید به سه نکته توجه داشته باشید:

  1. سعی کنید مشکل و دغدغه مالی روی رابطه شما تاثیر نگذارد و مانع توجه شما به همسر نشود.
  2. در انتخاب فعالیت‌ها خلاقیت داشته باشید هرچند برای شما هزینه داشته باشد .
  3.  می توانید از کمک اطرافیان برای نگهداری فرزندانتان استفاده کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید در کنار هم تنها باشید.
  • صداقت همه‌جانبه

پس از اینکه مردی به همسر خود خیانت می کند حس اعتماد و صداقت می تواند باعث احیای مجدد زندگی آن ها شود اما برای زنان اعتماد مجدد کمی سخت است و حتی ممکن است  آن ها به این فکر کنند که اگر باز هم با همسرشان صادق باشند خیانت نمی بینند؟

این سوال کاملا بجاست ودراین زمینه دو نکته وجود دارد شاید شما به همه جوانب صداقت توجه نکرده باشید و یا این که حس اعتماد و صداقت کاملی نداشته باشید.

 اما خانم ها چگونه می توانند با ابزار صداقت از خیانت مردان جلوگیری کنند؟

ما برای پاسخ به این جواب سوال چهارنوع صداقت را تعریف کنیم :

  • صداقت در ابراز احساسات

 هر احساسی نسبت به حرف و رفتارهای همسرتان دارید آن را بیان کنید حتی اگر منفی باشد. هرگز احساسات خود را مخفی نکنید از این نترسید که همسر شما به‌دلیل بیان احساسات منفی، شما را ترک کند.

  • صداقت در بیان گذشته

اطلاعات و حوادث گذشته را برای همسرتان بازگو کنید مخصوصاً اگر اتفاقی باعث ضعف شخصیت شما شده است. با گفتن نقاط ضعف خود به همسرتان کمک می کنید تا در رفتار خود تغییراتی ایجاد کند.

  • صداقت در بیان روزمر‌گی

تمام اتفاقات روزانه را برای همسر خود تعریف کنید و اجازه دهید از شما خبر داشته باشد. از او نیز بخواهید در مورد روز خود با شما صحبت کند.

  • صداقت در مورد نگاه تان نسبت به آینده

هر فکری برای آینده دارید برای همسرتان تعریف کنید شاید شما طرحی در ذهنتان داشته باشید که باعث انگیزه در همسرتان شود.

خب بیایید افکاراشتباه برخی خانم ها در اجرای صداقت را با هم بررسی کنیم:

اگر منتظر رضایت همسرم بمانم فرصت‌هایی که نصیبم شده را از دست خواهم داد چرا که همسر من قدرت ریسک‌پذیری ندارد و بسیار ترسو است برای همین ترجیح  می دهم در مورد اتفاقاتی که می‌افتد به همسرم چیزی نگویم(نداشتن صداقت در بیان روزمرگی)

من همیشه برنامه ریزی هایم راهم به صلاح خودم و هم به صلاح همسرم انجام می دهم  بنابراین همیشه نیاز نیست نظر او را بپرسم این که بداند تصمیماتم می‌تواند تاثیر زیادی در پیشرفت داشته باشد کافیست (نداشتن صداقت در مورد نگاه تان نسبت به آینده)

یادتان باشد که مخفی کاری شما باعث مخفی کاری همسرتان می شود بنابراین هیچ چیزی را از همسرتان پنهان نکنید و نظر یکدیگر را در کارها بپرسید زیرا در این صورت صمیمیت بین شما بالا می رود و شما میل به خیانت نخواهید داشت.

رفتار شما پس از صداقت همسرتان حائز اهمیت است پس اگر شما پس از صداقت همسرتان رفتاری تند و خشن داشته باشید دیگر با شما صادق نخواهد بود و در امور پنهان کاری می کند.

داشتن صداقت باعث تشویق همسرتان برای راستگویی  می شود و صداقت همان عاملی است که جلوی خیانت مردان را  می گیرد.

منبع : چگونه شوهر خائن را شناسایی کنیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *