آیا اگر همسرتان خواست شما را ترک کند باید بجنگید و مقاومت کنید؟

آیا اگر همسرتان خواست شما را ترک کند باید بجنگید و مقاومت کنید؟در چنین شرایطی چه باید کرد؟ در مورد تصورات غلط پیش از ازدواج بیشتر بدانید.

اصرار بر ادامه رابطه

مدت ها پیش مراجعی داشتم که در جلسه اول مدام گریه می کرد و می گفت که همسرش می خواهد از او جدا شود و با فرد دیگری ازدواج کند. او به شدت احساس ضعف می کرد و نمی دانست که پس از 20 سال زندگی مشترک باید چکار کند و چگونه از همسرش جدا شود. در طول جلسات او بیان می کرد که نمی تواند بخوابد و به سختی غذا می خورد.

سعی کردم او را آرام کنم و با او حرف بزنم ولی او به حرف من گوش نداد و همسرش را تهدید به خودکشی و حتی آسیب زدن به او کرد.

شاید او احساس می کرد که با این کارها دارد برای زندگی مشترک خود و نگه داشتن همسرش می جنگد ولی در حقیقت خود را در چشم همسرش پایین تر می آورد و هر لحظه همسرش برای طلاق مصمم تر می شد، او سرانجام مجبور شد که از همسرش جدا شود و خوشبختی او را کنار زن دیگری شاهد باشد.

تصورات غلط پیش از ازدواج

برعکس مراجعی داشتم که وقتی همسرش به او گفت می خواهد ترکش کند با وجود ضربه بزرگی که به او وارد شده بود تنها گفت که دلش برای او تنگ می شود. این جمله صادقانه و از ته قلب بود و باعث شد همسرش متوجه شود که دارد اشتباه می کند و با کمک مشاوره توانستند دوباره زندگی خود را بهبود ببخشند.

زوج های زیادی را می شناسم که یکی از آن ها هنگام جدایی مقاومت ورزیده. حتی مراجعی داشتم که برای جدا نشدن از همسرش دست به اعتصاب غذا زده بود، کار او به بیمارستان کشیده شد ولی همسرش حتی برای ملاقات او هم نیامد.

شاید در بعضی شرایط این تهدید ها باعث شود افراد مدت کوتاهی در کنار هم بمانند ولی زندگی آن ها پر از تنش، ناراحتی و عذاب می شود زیرا فقط به دلیل ترس و تهدید ادامه پیدا کرده است.

پایان دادن به ازدواج

پایان دادن به ازدواج بسیار سخت و حساس است برای همین بیش تر مردم از آن می ترسند. اما آیا طلاق نگرفتن به دلیل احساس ترحم و دلسوزی برای دیگری می تواند یک زندگی موفق و سالم را شکل دهد؟

در اینگونه جدایی ها انکار هم نقش زیادی دارد معمولا یکی از زوجین تمام حرف های همسرش را انکار می کند و بیان می دارد که او واقعا همچین قصدی ندارد.

یک بار یکی از مراجعینم به نام شیما گفت که همسرش، نیما، چندین سال پیش می خواسته از او طلاق بگیرد ولی او با تهدید و خودکشی مانع او شده او می گفت که درست است که زندگی مشترک خود را به دست آورده ولی در طی این همه سال فقط جنگ و دعوا را تجربه کرده است او می گفت که همسرش یک روز به او گفته است که ترجیح می دهد شیما بمیرد و حتی دوست دارد او را بکشد تا از این زندگی نجات پیدا کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند صبر کردن می تواند دوباره عشق را به آن ها بدهد ولی این بینش کاملا غلط است.

اگر در آرامش تصمیم به جدایی گرفته شود، مشاور طلاق می تواند به زوجین کمک کند و اگر راهی برای بازگشت به زندگی مشترک وجود داشته باشد، به آن ها کمک می کند تا آن را پیدا کنند.

ولی تهدید، گریه، آزار و کارهای دیگر فقط باعث تشنج بیش تر می شود و هیچ تاثیری در تداوم زندگی مشترک ندارد.

منبع : آیا اگر همسرتان خواست شما را ترک کند باید بجنگید و مقاومت کنید؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *