راه های تشخیص خیانت همسر که باید بدانید

چه طور می توان خیانت همسر را تشخیص داد؟ در بعضی از روابط زناشویی ممکن است یکی از زوجین با خیانت همسر رو به رو شود. علائم و نشانه های هشداردهنده ای در روابط زناشویی وجود دارد که نشان دهنده خیانت همسر می باشد، افراد در صورتی که علائم و نشانه های خیانت را بشناسند و در مورد آن آگاهی داشته باشند می تواند از وقوع خیانت جلوگیری کنند.

بسیاری از افراد به جای این که مشاوره خیانت آن به وسیله متخصص صورت گیرد و با آن ها مشورت کنند از افراد غیرمتخصص و نزدیکانشان کمک می گیرند و تحت تاثیر این افراد دست به کارهایی می زنند که شرایط را برای آن ها دشوارتر و پیچیده تر می شود.

در صورتی که فرد به موقع به مسئله خیانت خود رسیدگی نکند در این شرایط اوضاع بحرانی می شود و حل مسئله نیاز به انرژی، زمان و متحمل شدن پیامدهای شدیدتری می شود در این خصوص باید اطلاعات خود را در زمینه خیانت افزایش دهید و سعی کنید هر چه زودتر نشانه های خیانت را بشناسید.

چگونه خیانت همسر را تشخیص دهیم؟

در هر زمانی ممکن است خیانت همسر رخ دهد و هر چه از زندگی مشترک بگذرد خیانت بیشتر خودش را نشان می دهد، عوامل بسیاری باعث بروز این معضل می شود که در زیر نمونه هایی از آن بیان شده است:

  • درگیر شدن بیش از اندازه در مسائل شخصی و شغلی
  • غرق شدت زوجین در دنیای خود یا نقش مادری و پدری
  • نداشتن تفریحات با یکدیگر
  • مراقبت نکردن زوجین از رابطه عاشقانه خود
  • فضای متشنج در خانه

زوجینی که درگیر خیانت می شوند کم کم نشانه های خیانت در زندگی مشترک شان نمایان می شود که عبارت است از:

  • سردی در روابط
  • مخفی کاری و دروغ گفتن
  • بروز بیماری های مقاربتی که قبلا وجود نداشته
  • تغییرات بارز رفتاری مانند ابراز خشم بدون دلیل منطقی یا بر عکس مهربان شدن ناگهانی برای جبران احساس گناه

تشخیص خیانت همسر در افرادی که پنهان کار هستند

اگر همسرتان به طور مداوم به شما دروغ می گویند در این حالت امکان خیانت وجود دارد البته باید توجه داشته باشید که هر دروغی را آغازی برای خیانت ندانید از جمله نشانه هایی که می توان خیانت همسر را تشخیص داد و زنگ خطر خیانت را به صدا در آورد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دروغ و بهانه جویی برای دیر آمدن به خانه
  • پاسخ ندادن به تلفن
  • اعلام حضور در جلسه های پیاپی
  • مسافرت های مداوم کاری
  • خوشحالی های مکرر بی دلیل
  • بی میلی در روابط جنسی و زناشویی
  • بی تفاوتی در صحبت کردن به همسر یا فرزندان
  • بی میلی برای شرکت کردن در مهمانی ها
  • ترجیح دادن برای وقت گذاشتن در محیط بیرون از خانه
  • کسلی و بی حوصله بودن در برابر همسر و فرزندان
  • لذت نبردن از سرگرمی ها  یا تفریحات گذشته

رفتارهای که معمولا بعد از خیانت از همسران دیده می شود

گاهی اوقات افراد به همسرشان خیانت می کنند و برای این که گناه خودشان را جبران کنند بدون مناسبت به انجام رفتارهای جبرانی می پردازند به عنوان مثال ممکن است متوجه شده باشید که همسرتان قبل از این به ندرت برای شما هدیه یا حتی شاخه گلی می خرید اما در حال حاضر که خیانت کرده است با هدایای مادی و معنوی شما را سورپرایز می کند.

احتمال دارد محدودیت هایی که قبلا برای شما ایجاد کرده را کمتر کنند و دیگر نسبت به انجام آن ها حساس نشود به عنوان مثال شما علاقه مند به رفتن به دورهمی های دوستانه دارید که قبل از این به شما اجازه رفتن به این مهمانی ها را نمی داده است ولی در حال حاضر مشکلی با حضور شما در جمع های دوستانه ندارد.

این تغییر رفتارهای ناگهانی در همسرتان می تواند به خاطر بی تفاوتی او نسبت به شما و شروع روابط فرا زناشویی باشد اما توجه داشته باشید که هر بی تفاوتی به معنی خیانت کردن نمی باشد، بعضی از همسران خیانت کار سوء رفتارهای بسیار فاحشی را از خودشان نشان می دهند و به راحتی مشخص می شود که در حال خیانت کردن می باشند و تمایلی به خانواده و همسر و فرزندشان ندارند.

همسرتان در این شرایط دوست دارد لذت های جدیدی را در روابط جنسی ، عشق، زندگی، فضای خانه و شورش علیه محدودیت ها و مرزهایی است که برای او در خانه خلق شده است، برای این که خیانت را از بین ببرید باید دلایل وجود خیانت را بشناسید و برای حل موضوع اقداماتی را انجام دهید.

خیانت همسر، هر همسری خیانت کار نیست!

در صورتی که همسرتان دیروقت به منزل برمی گردد و یا در طول روز تلفنش خاموش است و یا جواب تماس شما را نمی دهد به معنی خیانت کردن او نمی باشد و شما با شنیدن مکالمات و یا دیدن رفتارهای مشکوک نمی توانید همسرتان را متهم به خیانت کنید، در این شرایط ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا می شود گوشی همسرتان را چک کنید یا نه؟

شما با چک کردن گوشی همسرتان حریم شخصی او را زیر پا می گذارید و در بسیاری از اوقات نگرانی در مورد خیانت همسرتان بی مورد می باشد زیرا بسیاری از مردان دوست دارند هویت شغلی و اجتماعی مستقلی داشته باشند و روی پای خودشان باشند، به همین دلیل آن ها ترجیح می دهند مشکلات و دغدغه های کاری شان را از همسرشان پنهان کنند و او را درگیر این مسائل نکنند.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

اگر مطمئن هستید که همسرتان در حال خیانت به شما است باید چه کار کنید؟

در صورتی که شک و ظن شما به یقین تبدیل شده است و شما مطمئن هستید که همسرتان به شما خیانت می کند سعی کنید زمانی که که در آمادگی روحی مناسبی هستید نگرانی تان را با حفظ آرامش با همسرتان در میان بگذارید و در مورد این موضوع با او حرف بزنید در این شرایط شما باید مشکل را ریشه یابی کنید و مشخص کنید که مشکل از کجا نشات گرفته است. در واقع باید مشخص شود که فاصله به وجود آمده بین شما و همسرتان از چه زمانی آغاز شده است و آیا او هنوز تمایل دارد که رابطه فرازناشویی خود را حفظ کند و آن را ادامه دهد یا پشیمان است.

چیزی که در زمان خیانت کردن از اهمیت بالایی برخوردار است مشخص شدن سهم هر کدام از زوجین در مسئله خیانت می باشد و باید آن ها سعی کنند چاره ای در مورد مشکل شان بیندیشند، در این شرایط زوجین باید خونسردی و آرامش خودشان را حفظ کنند و احتمال دارد با صحبت کردن به جایی نرسند و و حرف زدن باعث فعال شدن آتشفشان خاموش شود! در این حالت باید به مشاوره روانشناسی مراجعه کنند تا بتوانند مشکلشان را به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و زوجین به صورت منطقی در مورد مشکلشان تصمیم گیری کرده و راه حلی در این خصوص پیدا کنند.

راه های تشخیص خیانت همسر که باید بدانید

تشخیص خیانت همسر، مشاوره خیانت حضوری و تلفنی

در صورتی که متوجه شدید همسرتان به شما خیانت کرده است در این صورت باید راهکارهایی برای حل مشکل تان پیدا کنید زیرا سکوت در این خصوص می تواند باعث انباشته شدن خشم و عصبانیت ناگهانی شما شود و در این شرایط کنترل همه چیز از دست شما خارج می شود و نمی توانید به خوبی مسائل مربوط به خودتان را کنترل کنید.

در این شرایط فرد باید از مشاوره کمک بخواهد و با همسرش در جلسات مشاوره شرکت کرده و در مورد مشکلاتش با فردی متخصص صحبت کنید تا بتواند ریشه مشکلاتش را شناخته و برای حل آن راهکارهایی را ارائه دهند، برای بسیاری از افراد صحبت کردن با فردی در مورد خیانت امری مشکل می باشد و هم چنین مشاور حضوری برای آن ها سخت است، از طرف دیگر گرفتن وقت مشاوره حضوری یک سیکل زمان بر می باشد و با گذشت زمان مشکل شما پیچیده تر و سخت تر می شود در این موقعیت شما می توانید از مشاوره تلفنی کمک بگیرید تا در این خصوص به شما کمک کنند.

سخن آخر

خیانت معضلی است که زندگی تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد و برای فرد مشکلات بسیاری را به وجود می آورد و زمانی که افراد با خیانت همسرشان رو به رو می شوند به آن ها شوک بدی وارد شده و بسیار ناراحت می شوند به طوری که تصمیم های آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد اما توجه داشته باشید تصمیم گیری در این خصوص به تنهایی کار صحیحی نیست و شرایط را دشوارتر می کند به همین دلیل باید با روانشناس مشورت کنید و در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان از افرادی متخصص و با تجربه تشکیل شده است که می تواند شما را در این امر یاری کند.

منبع : راه های تشخیص خیانت همسر که باید بدانید 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *