مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ پاسخ به تمامی سوالاتی که در ذهن دارید.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ سوالات شما به صورت کامل پاسخ داده شده است.

مشاوره ازدواجی پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج یک روش درمانی است که به زوجین کمک می کند تا برای ازدواج آماده شوند. مشاوره پیش از ازدواج می تواند اطمینان حاصل کند که شما و همسرتان دارای یک رابطه قوی و سالمی می باشید – همچنین این مشاوره شانس بهتری را برای داشتن یک رابطه ازدواجی پایدار و رضایت بخش ایجاد می کند.

در مشاوره پیش از ازدوج، چه سوالاتی پرسیده می شوید؟

سوالات مشاوره پیش از ازدواج عبارتند از:

چرا ازدواج کرده اید؟
چرا به یکدیگری علاقه پیدا کرده اید؟
دوست دارید به چه نحوی به پیشرفت نامزد خودتان کمک کنید؟
شما در رابطه با چه مشکلاتی مخالفت دارید؟
شما امور مالی تان را به چه نحوی همراه با یکدیگر مدیریت خواهید کرد؟
کارهای سخت را به چه نحوی تقسیم بندی خواهید کرد؟
آیا شما می خواهید بچه دار شوید؟ در صورت بله بودن جوابتان، چند تا؟
آیا اهداف شما با هم مطابقت دارند؟
در کجا زندگی خواهید کرد؟
آیا همه کارها را باید همراه با هم انجام دهید؟

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

شما چه موقعی باید مشاوره پیش از ازدواج را شروع کنید؟

اکثر زوجین بر این عقیده اند که آنها باید دو یا سه هفته قبل از ازدواج به مشاوه پیش از ازدواج مراجعه کنند. ولی این نوع ذهنیت نباید تقویت شود. مشاوره پیش از ازدواج باید در سریع ترین زمان ممکن شروع شود.

شما باید به محض اینکه مطمئن شدید که می خواهید چنین رابطه ای را ایجاد کنید، باید به درمان مراجعه کنید.

من از مشاوره پیش از ادواجم چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

هر آن چیزی که شما می توانید از مورد مشاوره پیش از ازدواج انتظار داشته باشید، عبارتند از:

ایجاد نتایج ازدواجی مثبت

در حین بحث مربوط به موضوعات دارای تعهد سنگین، همانند پول، سکس و کودکان، به راحتی می توان هیجان زده شد.

یک مشاور با تجربه می تواند شما را در یک مکالمه راهنمایی کنید و مانع از خارج شدن شما و همسرتان از مسیرتان شود تا بتوانید تمرکز خودتان را حفظ کنید و به اهدافتان برسید.

یادگیری (یا بهبود) مهارت های حل تضاد

در صورتی که شما یک سری کدورت ها یا اختلافاتی در گذشته داشته باشید، در این صورت هر دو شما می دانید که در بحث ها به چه نحوی واکنش نشان خواهید داد؛

چه به صورت آرام و اخم کردن یا به صورت داد زدن و اسم گذاشتن بر رو هم. در صورتی که شما با خودتان صادق باشید، در این صورت جای امیدواری برای پیشرفت وجود خواهد داشت. یک مشاور به شما آموزش خواهد داد که به صورت موثرتری گوش کنید و ارتباط برقرار کنید؛ به ویژه آنها به شما خواهند گفت که برای دستیابی به یک راه حل خوشایند، چه چیزی بگویید (و چه چیزی نگویید)

داشتن انتظارات واقعی در مورد زمان بندی

برای مثال، در صورتی که شما در مورد بچه نداشتن تا دو سال موافقت کرده باشید، در این صورت زمانی که شما بخواهید این برنامه را کنسل کنید و همسرتان آمادگی آن را نداشته باشد، دچار اضطراب یا ناامیدی خواهید شد.

همچنین این مورد در رابطه با سایر موضوعات مهم، همانند خرید خانه هم مصداق دارد.

اجتناب از حالت های نفرت مسموم

فضای نفرت موجود در رابطه خودتان را تمیز کنید. یک درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا این مشکلات را حل کنید و خودتان را از آنها آزاد کند، تا آنها نتوانند در مراحل بعدی ازدواج شما مشکلی ایجاد کنند.

ترس های تخریب کننده در مورد ازدواج

یکی از شما یا هر دو شما ممکن است که از یک خانواده طلاق باشید یا از یک خانواده دارای پس زمینه بد عملکردی باشید که دعوا و منازعه در آن یک مورد عادی بوده باشد. مشاوره پیش از ازدواج می تواند نحوه ایجاد صلح با گذشته تان و شکستن این چرخه را به شما آموزش دهد.

شناسایی “بذر ها” و عوامل ایجاد کننده استرس ازدواجی آینده

شما با استفاده از دید یک کارشناس با تجربه، می توانید رفتارها و عادت هایتان که به اصلاح شدن یا حذف شدن نیاز دارند را مشخص کنید.

پول

از هزینه کردن نترسید زیرا زندگی یک عمر شما بسته به این انتخاب است.

تست های مشاوره ازدواج را به صورت کامل انجام دهید.

زمان

تاکید می کنم این یکی از مهمترین انتخاب های زندگی شما است. پس حتما زمان بگذارید.

کلاس های مربوط به مشاوره باعث ایجاد تداخل در برنامه روزمره شما خواهد شد، به خصوص در صورتی که ساعات کاری شما زیاد باشد و برای آخر هفته ها برنامه های مفصلی داشته باشید، مشخص کردن و ادامه دادن قرار های ملاقات یا توجه کامل به جلسات سخت خواهد بود.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ پاسخ به تمامی سوالاتی که در ذهن دارید.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ پاسخ به تمامی سوالاتی که در ذهن دارید.

ترس داشتن نسبت به مشکلات اضافی

شروع کردن فرآیند مشاوره پیش از ازدواج می تواند دلسرد کننده باشد، چرا که شما و یا مرد شما ممکن است نگران باشید که بررسی رابطه شما، می تواند منجر به ایجاد استرس و مشکلات بیشتری شود.

در واقع، هر چند که این مورد در کوتاه مدت مضر می باشد، ولی می تواند در بلند مدت مفید باشد.

فروتنی داشتن

متوجه شدن این مورد که شما مهارت های ارتباطی کمتری دارید یا اینکه همسر شما از زندگی سکسی شما ناراضی می باشد، سخت و ناراحت کننده است.

حتی شنیدن این مورد که وی در حین برگشت از کار، به زمان استراحت بیشتری نیاز دارد؛ شاید این رفتار را به عنوان یک رفتار توهین کننده به خودتان در نظر بگیرید، بنابراین باید خودتان را برای حقایق سخت آماده کنید.

نکته مهمی که برای شما و همسر آینده تان وجود دارد، عبارت از فراموش کردن خود و اجازه دادن به خودتان برای صریح بودن در مورد انتقاد مفید می باشد. شما با فروتن بودن نسبت به این فرآیند، به یک شوهر و همسر بهتری تبدیل خواهید شد.

در مشاوره ازدواجی، در رابطه با چه مواردی بحث می شود؟

مشاوره ازدواجی معمولا زوجین یا پارتنر ها را در دوره های درمان در کنار یکدگیر جمع می کند. مشاور یا درمانگر به زوجین کمک می کند تا عامل اختلاف خودشان را پیدا کنند و بشناسند و سعی کنند که آن را رفع کنند.

شما و همسرتان در این جلسات، هر دو بخش های خوب و بد مربوط به رابطه تان را بررسی خواهید کرد.

آیا از نظر شخصیتی و رفتاری در موقعیت های مختلف می توانید در کنار هم زندگی کنید؟

ازدواج درمانی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

مشاوره ازدواج، که همچنین به عنوان درمان زوجین نامیده می شود، به زوجین – ازدواج کرد یا ازدواج نکرده – کمک می کند تا تضاد ها را شناسایی و رفع کنند و روابط خودشان را بهبود بخشند.

مشاوره ازدواج ابزار مناسبی را در اختیار زوجین قرار می دهد تا ارتباط بهتری برقرار کنند، در رابطه با تفاوت ها و حل مسئله بحث کنند و حتی به صورت مناسب تری بحث خودشان را پیش ببرند.

در طول مشاوره ازدواج، چه اتفاقی صورت می گیرد؟

مشاوره ازدواج معمولا زوجین یا پارتنرها را در طول دوره های درمان در کنار یکدیگر جمع می کند.

شما از طریق کار کردن با درمانگر، یک سری مهارت هایی را برای یکپارچه و محکم کردن رابطه خودتان یاد خواهید گرفت، مهارت هایی همانند مهارت ارتباط و مهارت حل مشکل.

آزمایش پیش از ازدواج چیست؟

یک آزمایش پیش از ادواج، آزمایشی می باشد که یک ارزیابی سلامتی مهمی را از زوجینی به عمل می آورد که می خواهند در آینده ازدواج کنند، به نحوی که در آن موارد ژنتیکی، عفونت ها و بیماری های قابل انتقال آزمایش می شوند تا از هر نوع انتقال بیماری به یکدیگر و به بچه های آنها پیشگیری شود.

من به چه نحوی می توانم برای مشاوره پیش از ازدواجی آماده شود؟

نحوه آماده شدن برای مشاوره زوجین: ۷ روش برای آماده شدن برای اولین جلسه

مطمئن شوید که هر دو شما به صورت ۱۰۰% به درمانگر توجه می کنید

این مورد بدیهی به نظر می رسد، ولی اشتیاق شما ( یا همسر شما) برای درمان، تمامی تردید های موجود را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دکتر نیکولتا اسکوفالوسDr. Nicoletta Skoufalos به عنوان یک روان شناس در منهتن معتقد است که ” در اغلب مواقع یکی از زوجین پیشنهاد مشاوره زوجین را ارائه می دهد و طرف دیگر نسبت به شروع این فرآیند رغبتی ندارد. شاید مناسب باشد که به طرف فاقد انگیزه زیاد این فرصت داده شود که نگرانی های خودش را بیان کند یا سوالات وی قبل از شروع جلسه بررسی شود.”

در حالت کلی، هر چقدر که هر دو شما زمان بیشتری را صرف این پروسه بکنید، رابطه شما به صورت عمیقتری رشد خواهد کرد و بهبود خواهد یافت.

در رابطه با اهداف مشترکتان از درمان، با همسر خودتان بحث کنید.

فرض کنید که هر دو شما در درمان حضور دارید، الان زمان مناسبی برای مطرح کردن اهداف مشترک برای دوره می باشد. دکتر اسکوفالوس معقتد است که برای مشخص شدن اهداف، باید سوالاتی از قبیل سوالات زیر پرسیده شود:

ما به عنوان یک زوج، به چه نحوی می توانیم رشد پیدا کنیم؟
آیا ما نیاز داریم که بر روی نوع تضادمان کار کنیم؟
آیا ما باید کیفیت یا کمیت رابطه جنسی خودمان را افزایش دهیم؟
آیا ما یک رفتار سوء استفاده کننده نسبت به یکدیگر داریم؟
آیا ما اهداف مشترکی داریم، و اهداف ما به عنوان یک زوج چه مواردی می باشند؟
آیا ما نیاز داریم که بر روی گوش دادن به یکدیگر و تایید همدیگر کار کنیم؟

بعد از به دست آوردن یک ایده مشخص در مورد خواسته خودتان از درمان، پیدا کردن درمانگر مناسب برای تامین نیازهایتان راحتتر خواهد بود.

از طریق اولویت قرار دادن راحتی و تناسب، تحقیق در مورد یک مشاور زوجین را شروع کنید.

هر درمانگر زوجین یک رهیافت و سبک متفاوتی خواهد داشت، بنابراین شما و پارتنرتان باید به دنبال یک شخصی بگردید که برای هر دو شما مناسب باشد.

به منظور پیدا کردن یک درمانگر مناسب می توانید از دفاتر برتر کانون مشاوران ایران کمک بگیرید و یا از پشتیبانی سایت مشاورانه کمک بخواهید.

برنامه خودتان برای اولین ملاقات را مشخص کنید.

در زمان مربوط به اولین ملاقات خودتان، این برنامه را به عنوان یک برنامه کاملا قابل اجرا دسته بندی کنید و هر دوتان برنامه مشخصی برای آن داشته باشید.

برای اشتراک گذاری سابقه شخصی خودتان آماده باشید

هر چند که این مشاوره عبارت از مشاوره زوجین می باشد، ولی بحث شما صرفا به مسائل مربوط به شما و همسرتان محدود نخواهد بود.

داشتن یک درکی از سابقه خانوادگی یک مورد مهمی برای مشاور زوجین می باشد؛ این کار به آنها کمک می کند تا ارتباطات عاطفی و سبک های دلبستگی شما را بشناسند و این کار می تواند یک بینش مناسبی در مورد رابطه شما با سایر افراد ایجاد کند.

پیوندهای عاطفی بر روی همه چیز می تواند تاثیرگذار باشد، از شخصی که شما به عنوان یک پارتنر انتخاب می کنید، تا مناسب بودن جریانات رابطه تان و حتی نحوه خاتمه دادن به آن. آماگی مناسبی برای ارائه اطلاعات عمیق داشته باشید.

مشخص کنید که آیا شما می خواهید موردی را به دوستتان بگویید – و در صورت بله بودن، چه چیزی می خواهید بگویید

داشتن روابط مختلف یک عامل مهمی برای سلامت کلی ما می باشد. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همسر ما عاشق، BFF ما، سرآشپز خصوصی ما، و رفیق کاری ما باشد. این نقش های اضافی برای دوستان ما هستند.

دوستان ما چه کاری را نباید انجام بدهند؟ آنها نباید منجر به خجالت زدن شما به دلیل مراجعه به مشاوره زوجین شوند.

گفتن یا نگفتن مراجعه به مشاوره زوجین به دوستانتان، به خود شما بستگی دارد – ولی در رابطه با مشاوره ازدواج به یاد داشته باشید که شما به هیچ شخصی متعهد نیستید، ولی نسبت به خودتان و همسرتان یک سری وظایفی دارید و باید به حریم همسرتان احترام بگذارید.

این مورد را در نظر داشته باشید که نگران شدن در مورد اولین جلسه ملاقات یک مورد عادی می باشد!

اکثر زوجینی که با هم به مشاوره مراجعه می کنند، به صورت ملموسی نسبت به اولین جلسه ملاقاتشان اضطراب دارند. در حالت کلی، ممکن است که شما نسبت به چالش های خاص و مشکلات محرمانه ای صریح باشید که شما و همسرتان اصلا در رابطه با آن صحبت نکرده اید. در برخی موارد، ممکن است شما مواردی را به اشتراک بگذارید که حتی به همسرتان هم نگفته اید.

احساس اضطراب در مورد شروع یک تجربه جدید کاملا نرمال – و در واقع رایج – می باشد. در صورتی که یکی از شما (یا هر دو شما) نسبت به مشاوره تردید داشته باشید، اصلا نگران نشوید.

دکتر اسکوفالوس معتقد است که “موارد ناشناخته منجر به مضطرب شدن افراد زیادی می شوند. صبور بودن و امیدوار بودن نسبت به این مورد که بعد از ملاقات هر دو زوجین با درمانگر، برخی از اضطراب های مربوط به مشاوره زوجین از بین خواهند رفت، می تواند مفید باشد.”

و همواره به یاد داشته باشید که:

آخرین کاری که درمانگر شما انجام خواهد داد، عبارت از قضاوت کردن در مورد شما می باشد. آنها اینجا هستند که به شما کمک کنند تا عواطف خودتان را به نحوی مدیریت کنید و بشناسید که در پیشرفتتان به شما کمک کنند.

منبع :مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ پاسخ به تمامی سوالاتی که در ذهن دارید.مرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *