پنج روش برای داشتن ازدواج موفق

ازدواج معمولا دو انسان متفاوت را به هم ارتباط می دهد. جای تعجب نیست که درگیری‌هایی که در این ارتباط اتفاق بیافتد. ولی با رعایت کردن چند مورد می توانید ازدواج تان را تقویت کنید.. این روش ها برای داشتن خوشبختی و ازدواج سالم به شما کمک می کند.

۱٫ یادگیری مقابله با مشکلات

حتی در شادترین ازدواج ها نیز چالش به وجود می آید واختلافات می تواند روابط را تحت تاثیر قرار دهد. شما یاد می گیرد که مشکلات را به صورت منطقی و نه به صورت مقابله ای رفع کنید. سعی کنید که به نظرات شریک زندگیتان گوش دهید و نظرات او را جویا شوید. سپس از او بخواهید که به نظرات و شرایط شما گوش دهد و توجه کند. ابراز نظرها به صورت منطقی می تواند به شما کمک کند که تجزیه و تحلیل کنید که چه چیز متفاوتی بین شما و همسرتان به وجود آمده است.

۲- صبور باشید

صبوری در رابطه با شریک زندگی تان به شما فرصت می دهد که بیشتر در مورد یکدیگر بدانید، و می فهمید که چگونه مشکلات به وجود آمده اند. در نتیجه شما آگاهی عمیق تری نسبت به شریک زندگی تان پیدا می کنید و راه حلی برای حل مشکلات پیدا می کنید. این مسئله به شما کمک بزرگی می کند تا ازدواج صلح امیز و عاشقانه داشته باشید.

۳- مثبت اندیش باشید

مثبت نگری باعث می شود در اغلب مواقع کارهایی انجام دهید که به نظر غیر ممکن می آید. اگر شما در مورد ازدواجتان افکار مثبتی داشته باشید شما در رسیدن به دلایل مثبت پافشاری بیشتری خواهید داشت. مطالعات نشان داده است که کسانی که در رابطه با دیگران افکار مثبتی دارند زندگی مناسبتری با شریک زندگی شان دارند. مثبت نگری باعث می شود که شما و شریک زندگی تان اراده بیشتری در حل مشکلات غیر قابل پیش بینی در زندگی و ازدواج داشته باشید.

پنج روش برای داشتن ازدواج موفق

پنج روش برای داشتن ازدواج موفق

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

۴- بخشنده باشید

بشر جایز الخطاست و برخی مواقع افراد کارهایی انجام می دهند که شریک زندگی شان ناراحت می شود.برای داشتن یک ازدواج تحمل و بخشش باید در هسته ی اصلی رابطه مشترک باشد. کینه ورزی تنها باعث آسیب زدن به روابط می شود، و موجب مقابله و حتی تمام شدن زندگی مشترک می شود. به هر حال شما می توانید و باید یاد بگیرید که بخشنده باشید. هیچ کس کامل نیست، ولی اگر شما می توانید بخشنده باشید این مسئله می تواند به رابطه شما با شریک زندگی تان استحکام ببخشد.

۵- به راحتی تسلیم نشوید

ازدواج به معنی انتخاب یک شریک زندگی برای همراه شدن با یکدیگر در زندگی است. متحد بودن در زندگی باعث می شود که در مقابله با مشکلات قوی تر باشید. حل کردن مشکلات در زندگی باعث می شود که شما در ارتباطات بهتر و قوی تر باشید. با اولین درجا زدن در زندگی تسلیم نشوید و با یکدیگر همکاری کنید و نسبت به زندگی تان تعهد داشته باشید.

ازدواج یک چیز گرانبهایی است که شما خودتان و شریک زندگیتان آن را به دست آورده اید. این پروسه همیشه به آسانی به دست نمی آید، ولی وقتی به صورت منطقی آن را به دست می آورید می تواند برای شما یک پاداش باشد. یاد بگیرید که مشکلات را با یکدیگر حل کنید. در رابطه با شریک زندگیتان صبور باشید، و به شریک زندگی تان شانسی برای رشد و شکوفایی در ارتباطتان بدهید. نزدیکی مثبت باعث می شود که امیدواری نسبت به ازدواجتان بیشتر شود، و دوام ارتباط زناشویی بیشتر شود. برنده ها زود تسلیم نمی شوند، بنابراین با یکدیگر همکاری کنید تا یک ازدواج قوی، موفق و مهم تر از همه شادی داشته باشید.

منبع :پنج روش برای داشتن ازدواج موفقکانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *