روش جدید ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه،روش ترک کوکائین در خانه

آیا ترک اعتیاد به کوکائین در خانه امکان پذیر می باشد؟ بسیاری از مصرف کنندگان کوکائین با این سوال رو به رو می شوند زیرا کوکائین در زمره مواد محرک قرار داد و یکی از مواد اعتیاد آوری می باشد که امروزه توسط جوانان مورد استفاده قرار می گیرد، مصرف این ماده باعث می شود تا فرد عوارض روانی بسیار آزاردهنده ای را تجربه کند و با اختلالات روانی رو به رو شود به همین دلیل افرادی که از کوکائین استفاده می کنند پس از مدتی به دنبال روش هایی برای ترک آن هستند.

عوامل بسیاری وجود دارد که افراد ترک در خانه را به سایر روش ها ترجیح می دهند که از آن می توان مشکلات مالی، تمایل به مخفی نگه داشتن اعتیاد، ترس از روش های بیمارستانی و غیره اشاره کرد. در صورتی که به دنبال روش هایی برای ترک اعتیاد در خانه می باشید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. دو روش دیگر که در ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد می باشد.

اعتیاد به کوکائین

کوکائین ماده محرکی می باشد که مصرف آن باعث می شود فرد دچار توهم و احساس سرخوشی شود و در صورتی که چند بار کوکائین مصرف کند احساس لذت و سرخوشی او کاهش پیدا می کند و بدنش نسبت به مواد کوکائین حساسیت کمتری نشان می دهد. برای این که فرد احساسات خوشایند اولیه را تجربه کند باید دوز مصرف این ماده را افزایش دهند این مسئله به معنی شروع اعتیاد به کوکائین می باشد.

افرادی که اعتیاد به کوکائین دارند بیشتر درگیر جنبه روانی آن می شوند زیرا علائم مصرف و ترک آن در قالب علائم روانی نشان داده می شود و فرد مصرف کننده در صورتی که مصرف کوکائین را کنار بگذارد با عوارضی  نظیر دردهای جسمانی رو به رو نخواهد شد در صورتی که این علائم ترک در مواد مخدری نظیر تریاک و هروئین به میزان زیادی اتفاق می افتد.

در ترک اعتیاد به کوکائین فرد دچار اختلالات روانی می شود و احساس تنش، بی قراری، اضطراب، افسردگی و مشکلات شناختی می شود که باید برای درمان آن ها اقداماتی را انجام دهد.

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه، نکاتی که باید رعایت کنید

بسیاری از افرادی که به کوکائین وابسته شده اند تمایل دارند بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان فرایند ترک را انجام دهند در حقیقت امروزه بسیاری از درمان ها به صورت سرپایی انجام می شود و بیشتر فرایند ترک در خانه صورت می گیرد اگر شما می خواهید ترک موفق آمیز داشته باشید حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. به ریشه های روانی اعتیاد توجه کنید

ترک اعتیاد به معنی کنار گذاشتن ماده مصرفی نمی باشد و برای این که بتوانید کوکائین را برای همیشه ترک کنید باید عواملی که شما را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد را شناخته و از بین ببرید، کوکائین بر روی مغز اثر می گذارد و باعث احساس شای و لذت زیادی در فرد می شود بسیاری از افراد به دلیل مشکلات روانی نظیر افسردگی با مصرف کردن کوکائین سعی می کنند تا مشکلات خود را پنهان نگه دارند و از این طریق احساسات مثبت کاذبی را در خودشان به وجود آورند.

در این شرایط باید سعی کنید افسردگی و یا هر مشکل زیر بنایی دیگری که شما را به  سمت اعتیاد می کشد را شناسایی کنید و برای درمان آن اقداماتی را انجام دهید.

اعتیاد به کوکائین

هم چنین مراجعه به روانشناس در این خصوص به شما کمک بسیاری می کند و می توانید با مراجعه به روانشناس و صرف ساعت های کمی در ماه، علت اصلی اعتیاد به کوکائین را شناسایی کنید و برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید، در نظر نگرفتن این عوامل در اکثر مواقع باعث می شود تا پس از ترک با لغزش های مکرری رو به رو شوید و به مصرف مجدد مواد مخدر فکر کنید.

  1. عوامل محرک را بشناسید

عوامل برانگیزاننده و محرک ( محرک های درونی و بیرونی) عواملی هستند که باعث وسوسه مصرف مواد مخدر در فرد می شوند در صورتی که نتوانید با آن ها مقابله کنید فرایند ترک برای شما طولانی و دشوار خواهد شد، مواردی که شما را یاد مصرف مواد مخدر می اندازد را شناسایی کرده و از محیط زندگی تان دور کنید هم چنین افرادی که قبلا در کنار آن ها کوکائین مصرف می کرده اید ممکن است برای شما وسوسه انگیز باشند در نتیجه باید رفت و آمد خود را با آن ها قطع کنید و در صورتی که وسوسه های اطرافتان را کاهش دهید ترک با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

  1. به علائم ترک توجه کنید

باید به نشانه ها و علائم ترک اعتیاد توجه کنید بر اساس مطالبی که بیان شد علائم ترک کوکائین اغلب علائم روانی می باشند اما این بدان معنا نمی باشد که این علائم و نشانه ها آزاردهنده هستند، در واقع علامت های روانی ترک بسیار ناخوشایند می باشد و ممکن است شما را از ترک مواد مخدر منصرف کند به همین دلیل باید این علائم را بشناسید و سعی کنید آن ها را کنترل کنید.

در صورتی که احساس تنش، بی قراری، اضطراب و غیره در شما به وجود آمد باید به متخصص مراجعه کنید و این علائم را با انجام دادن تکنیک های روان درمانی مانند ریلکسیشن، تکنیک های تنفسی، ذهن آگاهی و غیره بهبود یابید و هم چنین از داروهای آرامبخش استفاده نمایید.

در صورتی که به این علائم توجه نشود احتمال دارد در طولانی مدت شما را از پا در آورد و به سمت مصرف مواد مخدر بکشاند به همین دلیل باید اطلاعات و آگاهی های خودتان را در این خصوص افزایش دهید.

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه، چه زمان بستری شدن الزامی است؟

در زمانی که از کوکائین در دوزهای بالا استفاده شود احتمال دارد عوارض بسیاری برای فرد داشته باشد و این آسیب ها و عوارض آن قدر شدید باشند که در خانه نشود آن ها را کنترل کرد و نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند.

از جمله این عوارض می توان به دچار شدن به اختلالات روان پریشی مانند اسکیزوفرنی، پایدار ماندن توهمات ناشی از مصرف، به وجود آمدن انواع آسیب های مغزی و تشنج اشاره کرد، کوکائین بر روی روان تاثیر زیادی می گذارد و قدرت تخریبی روانی زیادی خواهد داشت در این حالت باید از روانشناس و پزشک متخصص کمک بگیرید تا در ترک آن به شما کمک کند.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

ترک اعتیاد به حشیش در خانه امکان پذیر می باشد اما باید تحت نظر روانشناس و متخصص انجام گیرد زیرا به صورت خودسرانه مشکلاتی را برای فرد به همراه خواهد داشت و باعث عدم موفقیت آن ها در ترک می شود، با مراجعه روانشناس می توانید ترک راحت تری داشته باشید.

زیرا او شرایط شما را مورد بررسی قرار می دهد و بهترین راه برای ترک در خانه را در اختیار شما می گذارد و با کمک روانشناس می توانید ترک موفق تری داشته باشید و از بازگشت مجدد به اعتیاد جلوگیری  نمایید.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان از متخصصان و روانشناسان با تجربه تشکیل شده اند که آماده خدمت رسانی به شما می باشند و آن ها سعی می کنند بهترین خدمات را به شما ارائه نمایند.

منبع : روش جدید ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *