X

رفتار با همسر بی تفاوت

رفتار با همسر بی تفاوت چگونه است؟ تصور کنید. شما با شوهرتان در یک ماشین بیرون می روید و بعد از یک ساعت بدون اینکه حرفی بین شما دو رد و بدل شود ، برمی گردید. چنان خسته کننده و ناامیدکننده خواهد بود که قسم بخورید دیگر هرگز با او بیرون نخواهید رفت.

رفتار با همسر بی تفاوت

اگر این طور است که شما اغلب با شریک زندگی خود احساس می کنید ، پس او می تواند از نظر احساسی فردی باشد.

به ساده ترین اصطلاح، افراد کاملاً عادی هستند و قادر به انتقال عمیق احساسات خود به کسی نیستند. آنها بندرت علاقه مند به مسائل عاشقانه یا به اشتراک گذاشتن احساسات خود با کسی هستند. 

آنها ممکن است خواستار توجه شوند اما برای ایجاد پیوند عاطفی با شخص دیگر دائماً ناخواسته یا ناتوان خواهند بود.

 

نوع عدم دسترسی:

دو نوع عدم دسترسی وجود دارد: موقتی و مزمن.

عدم دسترسي عاطفي موقت زماني اتفاق مي افتد كه فرد به دليلي كه او را عقب نگه داشته قادر به باز شدن نيست. به عنوان مثال ، افرادی که بسیار بلند پرواز هستند و می خواهند به درجه یا موقعیت خاصی دست پیدا کنند. ممکن است آنها تا رسیدن به آرزوهایشان حاضر به تعهد نباشند. سپس ، افرادی هستند که به دنبال طلاق یا رابطه نامناسب از نظر احساسی دچار زخم می شوند. تعهد به فرد یا رابطه دیگر برای او بسیار دشوار می شود. همه اینها مشکل را فقط در یک مرحله گذرنده یا یک مزمن ارزیابی می کند.

چند نشانه وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید. برای درک این علائم به ادامه مطلب بروید!

 

علائمی که نشان می دهد در یک رابطه احساسی غیرقابل دسترس هستید:

اگر احساس کرده اید که چیزی در روابط شما نامناسب است ، پس احتمالاً می تواند یک رابطه عاطفی از هر دو طرف باشد. در اینجا چند روش برای تعیین اینکه آیا شریک زندگی شما اتحادیه اروپا است یا نه وجود دارد.

1. انجام کارها را به تنهایی ترجیح می دهد:

اگر شریک زندگی شما هرگز شما را در هیچ یک از برنامه های تعطیلات یا سایر فعالیت های اوقات فراغت خود قرار نمی دهد ، ممکن است او یک شخص اتحادیه اروپا باشد. چنین افرادی همیشه می خواهند فاصله خود را حفظ کنند و تلاش زیادی برای شناختن شریک زندگی خود نمی کنند. اگر کارها به سمت جنوب پیش رود ، انجام کارها به تنهایی آنها را از عوارض دور می کند. همچنین از جدی بودن رابطه جلوگیری می کند.

2. هیچ احساسی نشان نمی دهد| ویژگی رفتاری همسر بی تفاوت

هرگز مردی را گریه نکرده ای؟ این یک تصور رایج در بین زنان است که مردان بی احساس هستند. با این حال ، اینطور نیست. مردان ممکن است احساسات خود را پنهان کنند اما نه همیشه و نه به طور کامل. با این حال ، اگر همسرتان همه احساسات خود را پنهان می کند یا گاهی اوقات شما را با عشق دوش نمی کشد و علاقه تحت فشار قرار نمی دهد ، به این معنی است که او از نظر عاطفی با شما ارتباط ندارد. ژست یک مرد حرفهای زیادی در مورد او دارد.

3. چیزی می گوید اما چیز دیگری انجام می دهد:

وقتی شریک زندگی شما یک حرف می زند و درست عکس آن عمل می کند ، این احساس ناامنی و بی اعتمادی را در ذهن شما ایجاد می کند. او ممکن است برنامه های بزرگی برای شما در نظر بگیرد و قول محبت های زیادی را بدهد و شما را از داشتن یک رابطه پربار امیدوار کند ، اما وقتی صحبت از کار می شود ، آنها را برآورده نمی کند. در حقیقت ، تعجب نکنید اگر چنین مردی در زمان آزمایش شما گم شود.

 

4. مبهم و متناقض | ویژگی رفتاری همسر بی تفاوت

در ابتدا ، رابطه شما داغ خواهد بود ، زیرا او توجه زیادی به شما نشان می دهد و بیش از حد در زندگی شما دخیل است ، اما چند ماه بعد همه از بین می رود.

سپس او ممکن است شروع به نشان دادن علاقه فقط به جنبه جسمی رابطه شما کند و ممکن است از هر نوع درگیری عاطفی دیگر کنار رود. یا ممکن است دقیقاً عکس این عمل را انجام دهد، یعنی ممکن است او از عشق و علاقه زیاد صحبت کند اما از نظر جسمی با شما صمیمی نشود.

چنین مردانی برای تعهد طولانی مدت ایده آل نیستند. او فقط می تواند عدم امنیت و استرس را به شما ارائه دهد و هیچ نوع وابستگی عاطفی از شما ندارد.

5. رفتار مادر شوهر | ویژگی رفتاری همسر بی تفاوت

شناخته شده است که یک مادر شوهر شدیدترین منتقد همسر پسرش است. با این حال ، در مورد شما ، اگر شوهر شما آن مکان را می گیرد و بیش از حد نسبت به هر کاری که انجام می دهید انتقاد می کند ، باید مشکلی پیش بیاید. 

او از نحوه لباس پوشیدن، غذایی که درست می کنید، از خندیدن، حرفه شما و تقریباً در مورد همه چیزهایی که به شما مربوط می شود بدش می آید. این فقط به جدا شدن شدید او از شما خلاصه می شود.

6. مسئولیت را از بین می برد:

او نه تنها کاری برای حفظ رابطه شما انجام نمی دهد ، بلکه از به عهده گرفتن هرگونه مسئولیت اجتناب می کند. او شما را از حد مجاز دور می کند و سپس شما را مسئول هرگونه درگیری می داند. او کاملاً نقش خود در رابطه را نادیده می گیرد و مرتباً به شما یادآوری می کند که چگونه در موارد مختلف او را ناکام گذاشتید. شریکی که از مسئولیت شانه خالی می کند شخصی است که باید به هر قیمتی از او دور شود.

7. در رابطه سهیم نیست:

مردی که از نظر احساسی در یک رابطه سرمایه گذاری نکند ، کاری برای حفظ آن انجام نمی دهد. او هرگز شروع به مکالمه نمی کند ، همیشه درباره خودش صحبت می کند و علاقه ای به دانستن زندگی شما ندارد. او تمایل دارد تاریخ ها یا اتفاقات مهم برای شما را فراموش کند. شریکی که با قاطعیت از همکاری در ایجاد رابطه امتناع ورزد ، همیشه از نظر احساسی در دسترس شما نخواهد بود.

 

8. دروغگوی اجباری| رفتار با همسر بی تفاوت

یک مرد به صراحت در دو موقعیت دروغ می گوید: نجات یک رابطه و جلوگیری از هرگونه رویارویی. اگر مردی در حالی که به شما دروغ می گوید احساس گزش ندارد ، به این معنی است که به سختی به شما احترام می گذارد و برای جلوگیری از کاوش شما دائماً دروغ می گوید. 

او ممکن است وانمود کند که شما را دوست دارد ، اما در غیاب شما ، فقط به دنبال یک شریک جدید خواهد بود. او فقط برای سرپوش گذاشتن بر اسرار خود دروغ خواهد گفت.

9. همیشه پشت دیوارهای او:

برخی از مردان از اعتماد به نفس کمی رنج می برند و راحت نیستند که خود واقعی خود را نشان دهند. آنها همیشه در پشت دیواری که برای خود ایجاد می کنند پنهان می شوند و بندرت چیزی را فاش می کنند که باعث شود شما درباره آنها کم فکر باشید. برای یک زن ، شکستن دیوار یک مرد برای دیدن شخصیت واقعی پشت آن بسیار طاقت فرسا است. با این حال ، باید درک کنید که در این حالت ، همیشه نبود اتصال باعث ایجاد دیوار می شود. یک مرد ممکن است احساس آسیب پذیری کند و از این ترس داشته باشد که اگر نقاط ضعف او را بشناسید ، ممکن است اصلاً او را دوست نداشته باشید. از این رو او هرگز نخواهد عمیق ترین و تاریک ترین رازهای خود را با شما در میان بگذارد.

10. پاسخ متقابل نمی دهد:

عشق ، مراقبت یا قدردانی باشد ، ممکن است احساس کنید همه آنها را به وفور به همسرتان می بخشید. اما در یک رابطه ، اگر شما تنها کسی هستید که تمام وقت را می دهید در حالی که شریک زندگی شما هرگز تلافی نمی کند ، پس باید بدانید که این درست نیست. عشق از سیستم مبادله کالا پیروی می کند ، بنابراین شما نمی توانید انتظار تجارت یک طرفه را داشته باشید. در این حالت ، شما باید بیش از این باشید که از واقعی بودن شریک زندگی خود در اتحادیه اروپا آگاه باشید.

نحوه برخورد با یک شریک از نظر احساسی غیرقابل دسترس |رفتار با همسر بی تفاوت

همانطور که قبلاً ذکر شد ، شناسایی یک فرد اتحادیه اروپا دشوار است ، به همین دلیل بسیاری از زنان خود را در شریک زندگی گیر می دهند که به نظر می رسد هرگز درک نمی کنند. در صورتی که شریک زندگی شما اتحادیه اروپا است و می خواهید رابطه خود را نجات دهید ، در اینجا چند روش برای مقابله با شریکی که از نظر احساسی برای شما در دسترس نیست ، آورده شده است.

1. در اوایل خط مقدم باشید:

اگر به تازگی دیدن یک مرد را مشاهده کرده اید و متوجه شده اید که وقتی صحبت از ابراز احساساتش می شود همیشه از او محافظت می شود ، پس به او بگویید که احساس شما در مورد آن چیست.

 از همان ابتدا آنچه را که از او انتظار دارید و آنچه می خواهید روشن کنید. اگر او مایل است با شما راستگو و گشوده باشد ، پس رابطه را پیش ببرید. 

اما اگر او از افشای اطلاعات بیشتر در مورد خود امتناع ورزید ، قبل از اینکه به طور جدی با او درگیر شوید ، نکات را یادداشت کنید و آنجا را ترک کنید.

 

2. دلیل را مشخص کنید |رفتار با همسر بی تفاوت

اگر می دانید که شریک زندگی شما را دوست دارد اما بنظر می رسد به دلایلی برای شما ناشناخته گوشه گیر است ، سعی کنید بفهمید چیست. 

بعضی از مردان برای پنهان کردن نقاط ضعف خود دور خود دیوار می کشند. آنها این کار را انجام می دهند تا چهره خوبی برای شما حفظ کنند و شما را دوست داشته باشند.

 آنها با نشان دادن تنها جنبه سخت (که اغلب به عنوان مردانه تلقی می شود) به شما نشان می دهند تا اعتماد شما را جلب کنند.

 در چنین شرایطی باید به او نشان دهید که او را دوست دارید و با نقص هایش او را بپذیرید. او باید بداند که داشتن نقاط ضعف اشکالی ندارد و شما در هر شرایطی از او و گزینه هایش حمایت خواهید کرد.

3. مستقیماً از او سوال کنید:

اگر چنین احساسی دارید ، همسرتان از نظر عاطفی همیشه دور نبوده است و اخیراً هم اتفاق افتاده است ، پس با او صحبت کنید.

 از او بپرسید چه چیزی او را آزار می دهد و دلیل تغییر رفتار اوست. به او بگویید که نسبت به این تغییر ناگهانی چه احساسی دارید و اینکه آماده شنیدن حتی چیزی ناخوشایند از او هستید. 

اگر او باز شد و حرفی زد که شاید دوست نداشته باشید آن را بشنوید ، با او سختگیری نکنید. عکس العمل عصبانیت باعث می شود او در پوسته عقب برود و ممکن است هرگز درمورد کارهایی که با شما انجام می شود باز نباشد. 

همیشه با صبر و حوصله به حرف های او گوش دهید. با هم بنشینید و ببینید چگونه می توانید با هم بر مشکل غلبه کنید.

 

4. تمرکز خود را تغییر دهید:

اگر گفتگو با او کارساز نیست ، سعی کنید فضای کمی به او اختصاص دهید. ما غالباً به وقت نیاز داریم تا درباره مسائل فکر کنیم و انتخاب های خود را در نظر بگیریم. به او زمان دهید ، وقتی مسئله را حل کرد ، برمی گردد و از این که اینقدر با احتیاط رفتار می کنید قدردانی می کند. بیش از حد به او تحریک نکنید که بلند صحبت کند. درعوض ، تمرکز خود را به سمت خود معطوف کنید. با مواردی که به شما علاقه دارند درگیر شوید و با آنها مشغول باشید. این به شما کمک می کند تا به عنوان یک فرد رشد کنید و روابط شما را قویتر می کند.

5- سعی نکنید او را اصلاح کنید:

اکثر زنان تمایل دارند که مردان را امیدوار کنند و آنها را به افراد بهتری تبدیل کنند. اما آنها درک نمی کنند که ما واقعاً نمی توانیم یک شخص را تغییر دهیم. اگر چیزی در مورد او دوست ندارید ، دلیل آن را از خود بپرسید. سعی کنید ببینید آیا می توانید آن را نادیده بگیرید یا به آن عادت کنید. تلاش برای تغییر یک مرد فقط باعث تحقیر او می شود ، نه عشق. اگر او را دوست دارید ، یاد بگیرید که کاستی های او را بپذیرید و علیرغم اینکه از نظر احساسی در دسترس نیست ، به عشق ورزیدن ادامه دهید.

رفتار با همسر بی تفاوت

چگونه می توان رابطه خود را با یک شریک از لحاظ احساسی غیرقابل دسترس خاتمه داد

با وجود تمام تلاش های شما ، اگر همسرتان همچنان از نظر عاطفی دور باشد ، ممکن است زمان آن باشد که رابطه خود را دوباره ارزیابی کنید. اگر ادامه کار دشوار شود ، در اینجا چند روش برای پایان دادن به رابطه با یک شریک اتحادیه اروپا آورده شده است.

1. از خود بپرسید:

ما می دانیم که قطع رابطه ناگهانی پیشنهاد ایده آلی نیست. پذیرش حقیقت تند و انجام کار مشخصی در مورد آن زمان می برد. اغلب اتفاق می افتد که حتی پس از قطع رابطه با یک شریک زندگی ، زنان در لحظات ضعف خود متوجه می شوند که به آنها بازمی گردند. بنابراین قبل از جدایی ، از خود بپرسید که آیا برای درک دلیل بی تفاوتی شریک زندگی خود به اندازه کافی تلاش کرده اید؟ خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا این شما هستید که اتحادیه اروپا بوده اید یا شریک زندگی خود هستید. هنگامی که پاسخ های صادقانه خود را دریافت کردید ، می دانید که بعد چه باید بکنید.

2. ایجاد شکاف:

وقتی مطمئن شدید که کارهای کافی انجام داده اید و نمی توانید رابطه را به تنهایی نجات دهید ، پس تنها گزینه این است که آزاد شوید. اگر او تمایل نداشته و همکاری نکرده است ، وقت آن است که شما نیز همان کار را شروع کنید. شفاف سازی کنید که دیگر نمی توانید تنها یک فرد مشارکت کننده باشید و یا او بیشتر درگیر رابطه است یا اجازه می دهد شما را از بین ببرد. او باید درک کند که دیگر نمی تواند شما را مسلم بداند.

 

3. دیگر حرکات عاشقانه وجود ندارد:

اگر شما تنها کسی بوده اید که همه کارهای خانه را بدون هیچ گونه کمکی از طرف او انجام می دهید ، دیگر خدمتکار رایگان او نیستید. از او بخواهید گاه گاهی غذا بپزد. کارها را با او در میان بگذارید. راه هایی را که می تواند در این رابطه سهیم باشد به او بگویید. نرم نباشید و تسلیم اکراه او شوید. قاطع باشید و ببینید آیا او درخواست شما را برای تقسیم کار ملزم می کند یا به لطف شما ادامه می دهد.

4. به او نشان دهید که کارتان تمام شده است:

به زندگی خود ادامه دهید. وقتی از هم جدا شدید ، احتمالاً ممکن است او سعی کند شما را عقب نگه دارد. به احتمال زیاد کمتر از روی عشق و بیشتر از روی عادت خواهد بود. او حتماً به داشتن دور و بر شما عادت کرده است و نبود شما مطمئناً او را متزلزل خواهد کرد. بنابراین ، او ممکن است به شما پیامک دهد ، با شما تماس بگیرد ، برای شما ایمیل کند اما شما باید هر نوع ارتباط با او را نادیده بگیرید. این زمانی است که شما عزم خود را نشان می دهید و طعمه تلاش های او برای دور هم جمع شدن نمی شوید. مردان از نظر احساسی گزینه ایده آل برای تعهد نیستند. او خواهان بازگشت شما فقط برای استفاده از شما و کار نکردن روی رابطه شما خواهد بود.

5. خودتان را دوست داشته باشید:

طبیعی است که زنان خود را در یک رابطه از دست بدهند و فقط معطوف به مردانی باشند که آنها را دوست دارند. اما وقتی می دانید که از رابطه ای که مرد از باز بودن در مقابل شما امتناع می کند ، هیچ چیز به دست نخواهید آورد ، فدا کردن خود را به او معنا ندارد. برای خودت زندگی کن دست از انجام کارهایی برای تحت تأثیر قرار دادن او بردارید. کارهایی را انجام دهید که از انجام آنها لذت می برید و نه کارهای مورد پسند او. بگذارید ببیند شما حتی بدون او خوب هستید و از نظر عاطفی به او وابسته نیستید. زندگی خود را داشته باشید. در مورد حرفه خود جدی باشید و بیشتر روی آن تمرکز کنید. کارهایی انجام دهید که به رشد شما کمک کند و شما را راضی نگه دارد.

 

6. سرانجام ، رها کنید:

ممکن است احساس وسوسه کنید که با دوست قبلی خود دوست باشید اما قبل از اینکه تصمیم به برقراری ارتباط بگیرید اطمینان حاصل کنید که از احساسات عاشقانه ای که نسبت به او داشتید خلاص شده اید. به هیچ وجه آسان نخواهد بود ، اما باید انجام شود. این واقعیت را باور کنید که برخی از افراد برای یکدیگر منظور نیستند. بعضی از افراد از نظر فردی خوب هستند اما به عنوان شریک زندگی نیستند. برخی از زوجین فقط نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حقیقت را بپذیرید و بدون هیچ احساس سختی نسبت به او حرکت کنید. با او دوست شوید تنها در صورتی که مطمئن باشید هیچ نوع احساسی را در خود ندارید.

توجه داشته باشید ، همه این کارها باید فقط درصورتی انجام شود که بدانید شریک زندگی شما اتحادیه اروپا است و نه شما! در حالی که ممکن است فکر کنید همسرتان شما را نادیده می گیرد ، قبل از پرتاب اسلحه خوب فکر کنید! آیا شما هم می توانید اتحادیه اروپا باشید؟

علائم این که شما از نظر احساسی همسر در دسترس نیستید |رفتار با همسر بی تفاوت

زنان اغلب از اتحادیه اروپا بودن مردان شکایت دارند. اما بندرت آنها متوجه می شوند که آنها نیز می توانند اتحادیه اروپا باشند. به این نشانه هایی که نشان می دهد همسر اتحادیه اروپا هستید نگاهی بیندازید.

1. ارتباط کمتر:

وقتی همسرتان در خانه است کمتر صحبت می کنید. شما خیلی به گفته های او واکنش نشان نمی دهید و مادر را بیشتر اوقات نگه دارید. عدم ارتباط با همسرتان اولین نشانه اتحادیه اروپا بودن است.

2. بدون نظافت:

زنان معمولاً می خواهند هنگام بیرون رفتن با همسر خود بهترین ظاهر را داشته باشند. آنها برای اطمینان از رضایت همسرانشان از نوع نگاهشان بسیار دردسر می کشند. اگر احساس نمی کنید انگیزه خوبی برای همسرتان ندارید ، به وضوح نشان دهنده بی علاقگی شما به رابطه است.

 

3. بحث های مکرر | رفتار با همسر بی تفاوت

اغلب با شوهرتان دعوا می کنید؟ و بدون دلیل مشخصی؟ این می تواند به این معنی باشد که در روابط شما به سختی عشق وجود دارد. درگیری های مکرر نشانه های آشکار اختلاف بین دو نفر است.

4. دوستان در اولویت هستند:

وقتی رابطه دارید ، بسیار مهم است که وقت خود را با دوستان و خانواده مدیریت کنید. اگر ترجیح می دهید با دوستانتان بیرون باشید یا وقتی در خانه هستید ، همیشه در حال مکالمه تلفنی با دوستان خود هستید و به طور واضح بیشتر از همسرتان با آنها وقت می گذرانید. این نشان می دهد که شما برای همسرتان اتحادیه اروپا هستید.

5. بی علاقگی به فعالیت های شریک زندگی:

شریک زندگی شما یک بازی پرشور است و غالباً شما را به امتحان بازی با او دعوت می کند ، اما علاقه ای به الزام او ندارید. شما در تقسیم علایق مشترک با او هیچ تلاشی نمی کنید. بدیهی است که شما از نظر احساسی در دسترس او نیستید.

6. عدم صمیمیت |رفتار با همسر بی تفاوت

آیا فکر نزدیک شدن جسمی به همسرتان را تحقیر می کنید؟ آیا شما از تلاش برای صمیمی شدن منصرف می شوید؟ اگر بله ، پس از این علامت بارز که نه تنها از نظر عاطفی بلکه از نظر جسمی نیز در دسترس نیست غافل شوید.

اگر همه یا حتی بیشتر علائم ذکر شده در بالا را نشان دهید ، نشانگر این است که شما یک همسر دور از نظر احساسی هستید.

رفتار با همسر بی تفاوت

برخورد با یک زن یا مرد از نظر احساسی کار ساده ای نیست. خودتان را به خاطر رابطه ای که به دلیل شخصی که مایل نبود سرمایه بیشتری از آن را در آن سرمایه گذاری کند ، شکست خورد ، سرزنش نکنید. توانایی عشق ورزیدن بی قید و شرط و آشکار نشانه قدرت و ضعف نیست. اینکه عاشق شخص اشتباهی شده اید به این معنی نیست که هرگز فرد مناسبی را پیدا نخواهید کرد. در عین حال ، بررسی کنید که آیا رفتار شما به هیچ وجه باعث ایجاد خرابکاری شده است یا خیر. مطمئن باشید که شما نیستید که از نظر احساسی از شریک زندگی خود جدا شده اید. رفتار خود را با شریک زندگی خود ارزیابی کنید و روی هر چیزی که احساس می کنید باید در مورد خود تغییر دهید کار کنید.

آیا تا به حال با شخصی درگیر شده اید که از نظر احساسی در دسترس نباشد؟ آیا موفق شدید به او نزدیک شوید یا اینکه شما دو راه جداگانه را طی کردید؟ تجربه شما چطور بود؟ آن را با سایت همسرانه در زیر در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.