کات کردن یهویی چه دلیلی دارد؟

کات کردن یهویی این روزها خیلی زیاد اتفاق می افتد و یکدفعه طرف شما غیب می شود و دیگر هیچ رد و نشانی از خودش به جا نمی گذارد، در صورتی که این ترک ناگهانی رابطه عاطفی به وجود آید چطور باید برخورد کرد؟

حتما شنیده اید که دو نفر رابطه ای را شروع می کنند و بعد از مدتی یکی از آن ها به طور ناگهانی یارش را ترک می کند البته توجه داشته باشید که منظور از رفتن، جدایی موقت بر حسب توافق نمی باشد.

بلکه بدین معنی است که یکی از طرفین به طور ناگهانی و یکدفعه رابطه را تمام می کند در صورتی که که با این مشکل رو به رو شده اید بهتر است سردرگم نشود و سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و هم چنین آگاهی خودتان را در مورد قطع ناگهانی رابطه افزایش دهید. در این صورت راحت تر خواهید توانست با این اتفاق کنار بیایید.

سوالات خود در زمینه های زیر را به صورت رایگان در انتهای مطلب بیان کنید:

  • وقتی مردی بخواهد رابطه را تمام کند
  • دلیل تغییر رفتار ناگهانی زنان
  • چرا پسران عشقشان را ترک میکنند
  • دلایل مردان برای ترک رابطه
  • علت ترک ناگهانی رابطه
  • فرق قطع رابطه با پایان رابطه
  • وقتی مردی شما را ترک میکند
  • مشکلات رابطه عاطفی

کات کردن یهویی : واقعا چرا؟

دلیل قطع رابطه ناگهانی و دانستن این که چطور باید یک رابطه را به پایان برسانیم یک نوع مهارتی است که باید کسب کرد و از بلوغ فکری نشات می گیرد و توجه داشته باشید که قطع ناگهانی رابطه دلایل مختلفی دارد و زمانی که فرد ترک شده نسبت به این موضوع آگاهی و اطلاعات نسبی داشته باشد بهتر می تواند با این موضوع کنار بیاید.

در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و دلایل قطع ناگهانی رابطه را در بیان می کنیم و هم چنین اصولا چه افرادی با چه ویژگی هایی دست به این کار می زنند را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. می خواهند جدا شوند اما شهامت ندارند

در بسیاری از اوقات فرد به دلایل مختلف نمی تواند با شریک عاطفی اش رو به رو شود و درباره جدایی با او صحبت کند و حرف دلش را بزند و او شهامت برخورد مستقیم و صحبت کردن از ترک رابطه را ندارد این وضعیت به وجود آمده دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.

به عنوان مثال گاهی اوقات فرد به این نتیجه می رسد که باید از شریک عاطفی اش جدا شود اما از به وجود آمدن تنش های عاطفی می ترسد و به خاطر دوری از تنش های فکری و عاطفی به طور ناگهانی غیب می شود و یا رابطه را خیلی قاطعانه تمام می کند، اگر چه این اتفاق تلخ می باشد اما به شما درس  می دهد که چه رابطه هایی را باید ادامه دهید.

  1. برای شریک عاطفی خود ارزش قائل نیستید

گاهی اوقات افراد برای شریک عاطفی شان هیچ ارزش و احترامی قائل نیستند این افراد هر وقت که تمایل داشته باشند می توانند به راحتی رابطه عاطفی شان را پایان دهند.

به طور کلی آن چیزی که جدایی را سخت می کند، اهمیت و ارزشی است که دو طرف رابطه برای یکدیگر قائل هستند در صورتی که یکی از آن ها برای طرف مقابلش هیچ ارزش و احترامی قائل نباشد به راحتی می تواند طرف مقابلش را نادیده بگیرد و دیگر به او توجه نکند و پیدایش نشود این افراد هر زمان که تمایل داشته باشند به طور ناگهانی رابطه شان را قطع می کنند.

قطع ناگهانی رابطه عاطفی

  1. افرادی که در رابطه سردرگم هستند

تصمیم گیری در مورد قطعی یا دائمی بودن رابطه بسیار مهم می باشد و بخشی از سرنوشت فرد را تعیین و مشخص می کند به همین دلیل بسیاری از افراد نمی تواند در مورد رابطه تصمیم گیری درستی داشته باشند و در میان رابطه عاطفی، سردرگم می شوند.

به نظر می رسد قطع رابطه عاطفی برای این افراد به دلیل عدم تعلق خاطر زیاد به طرف مقابل زیاد سخت نمی باشد، افرادی که این ویژگی ها را دارند برای این که از سردرگمی ها رها شوند به طور ناگهانی رابطه عاطفی شان را قطع می کنند.

مقابله با قطع ناگهانی رابطه و افزایش اعتماد به نفس

این نکته را به خاطر بسپارید که وجود شما فراتر از مشکلات شما می باشد پس دنیا به آخر نرسیده است. افرادی که عزت نفس پایینی دارند این شرایط برای آن ها بسیار آسیب پذیر می باشد، منظور از عزت نفس، احترام و ارزشی می باشد که خود شخص برای خودش قائل می شود.

زمانی که با این شرایط رو به رو شدید در قدم باید خودتان را به خوبی بشناسید و عزت نفس تان را افزایش دهید در صورتی که عزت نفس تان افزایش یابد فرد به هیچ کس و هیچ جیز اجازه نمی دهد که آرامش خاطر او را به هم بزند.

قطع امید: همان بهتر که رفت

می توانید این طور به قضیه نگاه کنید کسی که رفته است لیاقت شما را نداشته است، حقیقت این است که هیچ انسان عاشقی نمی تواند به طور ناگهانی معشوقش را برای  همیشه و یا حتی برای مدت کوتاهی ترک کند و هیچ گونه ارتباطی با او نداشته باشد پس خودتان را گول نزنید و با تصورات و داستان های غیرواقعی سرگم نکنید.

در این شرایط امید داشتن بسیار خطرناک می باشد شخصی که ترک شده است امید دارد که فرد مقابلش باز گردد و به همین خاطر هر روز انتظار و عذاب می کشد در صورتی که باید هر چه زودتر با واقعیت رو به رو شود و از چاهی که برای او آبی ندارد قطع امید کند، شاید این رابطه یک نوع عشق یک طرف بوده که دیر یا زود به پایان می رسید و در آخر فرد را تنها می گذاشت.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

آیا زمان تصمیم گیری فرا رسیده است؟

البته بهتر است قبل از این که تصمیم نهایی در مورد ماندن در رابطه یا گذشتن از رابطه را بگیرید باید آگاهی خودتان را در مورد دلایل قطع ناگهانی افزایش دهید تا بتوانید تصمیم درستی گرفته و اقدام لازم را انجام دهید اما توجه داشته باشید که در این رابطه باید کاملا عاقلانه عمل کنید.

در این شرایط شما دنبال حقیقت می باشد پس درایت به خرج دهید و به خاطر ارزشی که برای خودتان قائل هستید واقعیت را بپذیرید و زمانی که حقیقت برای شما روشن شود آن را بپذیرید و زندگی تان را به بهترین شکل ممکن ادامه دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که خوشبختی و سعادت شما در زندگی در گرو خود شما می باشد و هیچ کس دیگری، هیچ نقشی ندارد.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

زمانی که فرد از نظر عاطفی شکست می خورد و رابطه عاطفی اش به طور ناگهانی قطع می شود ناراحتی و فشار روحی زیادی بر روی او به وجود می آید به همین دلیل باید به روانشناس و مشاور مراجعه کند تا هر چه سریع تر بتواند با این ناراحتی کنار بیاید و به خوبی به زندگی اش ادامه دهد.

با توجه به مشغله های زندگی شاید صحبت حضوری و یا رفت و آمد برای فرد سخت باشد و به همین دلیل از رفتن به مشاور پشیمان شود اما مرکز مشاوره ستاره ایرانیان امکانی برای شما فراهم کرده است که در هر کجا باشید می توانید به صورت تلفنی با مشاور و روانشناس در ارتباط بوده و از خدمات مشاوره ای با کیفیت عالی برخوردار شوید.

منبع : قطع ناگهانی رابطه عاطفی ، واقعا چرا؟ چه کنم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *