برخورد با خیانت زنان، در برابر خیانت زنان چه کاری باید انجام دهیم؟

بهترین برخوردی با خیانت زنان چه می باشد؟ به احتمال زیاد اولین عکس العملی در برابر خیانت زنان پرخاشگری و خشونت می باشد، بله ما نیز قبول داریم که خیانت غرور شما را جریحه دار می کند اما خشونت عکس العمل درستی در برابر خیانت زنان نمی باشد.

برای این که این مشکل را به درستی مدیریت و کنترل کنید نیاز به آگاهی و توانمندی بسیاری وجود دارد باید به گذشته باز گردید و کیفیت زندگی تان را مورد بررسی قرار دهید و اگر کمی دقت داشته باشید می توانید نشانه های خیانت را در زندگی تان پیدا کنید، خیانت کردن می تواند به خاطر بازتاب مشکلی در زندگی تان باشد شما باید ابتدا تلاش کنید تا هیجانات خودتان را به درستی مدیریت کنید و بعد از مشاور و متخصص برای کمک گرفتن استفاده نمایید برای این که اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید باید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

برخورد با خیانت زنان، دلایل بروز خیانت

بر اساس نظر متخصصین روانشناسی هر چیزی که باید در انحصار همسرتان باشد ولی با فرد دیگری در میان گذاشته اید خیانت به حساب می آید، با توجه به این نکته صحبت کردن در فضای مجازی و یا انتشار عکس در صورتی که با نظر شما و باورهای فرهنگی جامعه متفاوت باشد مصداقی از خیانت می باشد.

البته در بسیاری از مواقع آن چه به عنوان خیانت زنان به حساب می آید رابطه ای عمیق تر از این می باشد.

آقایان برای این که قدرت و تنوع طلبی خودشان را ارضا کنند به سمت خیانت کردن می روند ولی هدف زنان از خیانت کردن رفع مشکلات عاطفی می باشد و زنان زمانی به سراغ فرد دیگری غیر همسرشان می روند که بخواهند نیاز عاطفی شان را رفع کنند و زمانی که مطمئن شدند علاقه شریک عاطفی جدید به آن ها واقعی می باشند از رابطه قبلی خودشان خارج خواهند شد.

برخورد با خیانت زنان، قدم اول کنترل خشم

برخی از رویدادهای زندگی باعث شده تا هیجانات منفی به وجود آید و رفتارهای تکانشی، بدون فکر و مخربی را ایجاد کند، یکی از قوی ترین هیجانات بشری خشم می باشد و زمانی که مردان با خیانت همسرشان رو به رو می شوند خشم بسیار شدیدی را تجربه می کنند.

این مسئله قابل درک می باشد و طبیعی است اما در صورتی که نمی توانید خشم را به درستی کنترل کنید در این صورت احساسات شما فرمان زندگی تان را به دست خواهد گرفت در این صورت ممکن است شما اقدامات پرخاشگرانه ای را انجام دهید که بعدا به شدت پشیمان شوید و دیگر نتوانید روابط خودتان را ترمیم کنید.

پس قبل از آن که واکنشی را انجام دهید بهتر است خودتان را کنترل کنید و روش های مثبتی را پیدا کنید تا بتوانید به وسیله آن احساستان را مدیریت کنید.

برخورد با خیانت زنان، در برابر خیانت زنان چه کاری باید انجام دهیم؟

برخورد با خیانت زنان، احساسات خود را بپذیرید

در صورتی که شریک زندگی تان خیانت کند با مشکلات روحی بسیاری رو به رو خواهید شد و باعث می شود تا شما خشم بسیاری نسبت به شریک زندگی تان احساس کنید و اعتماد به نفس شما با مشکلاتی رو به رو شده و کاهش می یابد به طوری که خودتان را با فردی که وارد رابطه شده است مقایسه می کنید و بعضی وقت ها ممکن است خودتان را سرزنش کنید و دلتنگ همسرتان شوید.

بسیاری از افرادی در صورتی که در این شرایط قرار می گیرند تمایل دارند ناراحتی شان را از بحرانی که در رابطه ایجاد شده کتمان نمایند و یا خودشان را نسبت به قضیه بی تفاوت نشان دهند، با این وجود روانشناسان معتقدند که نباید خودتان را سرزنش کنید و آن چه احساس می کنید به خودتان حق بدهید و سعی کنید که هیجانات خود را فرو نخورید.

زیرا بسیاری از افراد هیجانات خودشان را فرو می خورند و در آینده با مشکلات روحی و روانی بسیاری رو به رو می شوند در صورتی که احساس می کنید نمی توانید هیجانات خودتان را به درستی کنترل کنید و یا با گذشت زمان هنوز هم شرایط ناراحت کننده ای را تجربه می کنید در این صورت بهتر است از مشاوره در این زمینه کمک بخواهید تا راهنمایی های لازم را برای شما بیان کند.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

بازنگری ارتباط عاطفی

خیانت در مردان و زنان به دلیل مشکلات در میان زوجین به وجود می آید در اکثر اوقات افراد به خاطر این که نمی توانند به لحاظ عاطفی ارضا شوند با شخص سوم ارتباط برقرار می کنند و رابطه ای که غیر موثر و بیمارگون باشد نشانه های زیر را به همراه خواهد داشت.

  • فقدان گفت و گو کافی و صمیمانه در طول روز
  • نبود درک متقابل بین زوجین
  • سردی عاطفی
  • نبود رابطه جنسی و فیزیکی کافی
  • و غیره.

در صورتی که این نشانه ها و علائم در زندگی تان باشد در این صورت ارتباط شما با همسرتان دچار مشکل شده است و ارتباط موثر با همسر باعث می شود تا نیازهای عاطفی شما به درستی ارضا شود و روابط انسانی خوبی را برقرار کنید و در صورتی که در میان شما اختلال به وجود آید باعث احساس شکست، یاس و کمبود و غیره می شود.

بسیاری از زنان ارتباط عاطفی برای آن ها اهمیت بسیاری دارد و ارزش دو چندانی قائل هستند و در صورتی که ارتباط عاطفی نامطلوبی داشته باشند از نظر روحی بسیار اذیت شده و برای آن ها آزار دهنده خواهد بود، و بسیاری از زنان در ارتباط با همسرشان دچار مشکل می شوند و احساس شکست و ناکامی می کنند و به همین دلیل مشکلات روان شناختی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی برای آن ها به وجود می آید و احتمال دارد برای این مشکلات عاطفی شان را جبران کنند به روابط دیگری پناه ببرند و با افراد دیگر در ارتباط باشند، البته یکی از دلایل خیانت شامل این مسئله می شود.

در صورتی که شما در شرایط نامناسبی قرار گرفته اید باید راه حل مناسبی را برای آن ها شرایط در نظر بگیرید در این صورت باید ارتباط خودتان را با همسر را بررسی کرده و کیفیت آن را مدنظر بگیرید و در صورتی که در شرایط به وجود آمده خودتان را مقصر می دانید باید برای رفع آن اقداماتی را انجام دهید.

برخورد با خیانت زنان، با همسرتان صحبت کنید

پس از این که توانستید احساسات خودتان را کنترل کنید به خاطر اتفاقی که به وجود آمده است در فضایی به دور از تنش و در یک ملاقات حضوری سعی کنید با همسرتان حرف بزنید، قبل از آن که تصمیمی در مورد آینده بگیرید بهتر است صحبت های طرف مقابل تان را بشنوید، دلایلی که به خاطر آن به شما خیانت کرده است و تصمیمی که در ارتباط با شما گرفته است بر روی تصمیمات آینده شما نقش بسیار مهمی دارد.

منطقی تصمیم بگیرید

در این مرحله احساسات و خواسته های خودتان را در نظر بگیرید و صحبت های طرف مقابل تان را بشنوید و آن ها را در در کنار یکدیگر قرار دهید و راجع به آینده تان تصمیم جدی بگیرید، ممکن است بعد از خیانت شما تصمیم گرفته باشید به رابطه تان یک فرصت دیگری بدهید و یا برای همیشه آن را تمام کنید اما باید همه معایب و مزایای آن را با دقت بررسی کنید و در این خصوص از خانواده و مشاورین کمک بخواهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

خیانت زنان، نقش زوج درمانی

کنار آمدن با خیانت برای مردان و زنان سخت می باشد اما در این زمینه باورهای اجتماعی سفت و سختی وجود دارد به طوری که روابط فرازناشویی توسط مردان و تابو بودن خیانت به وسیله زنان، شرایط را برای مردان بسیار سخت و دشوار می کند تا با این مقوله کنار بیاید، در این خصوص می توانید از زوج درمانی استفاده کنید تا راه نجاتی را برای شما به وجود آورد.

بررسی کردن مشکلات در میان زن و مرد، ترمیم احساسات آسیب دیده طرفین، کمک برای تدوین قرارداد درمانی برای جلوگیری از خیانت کردن می تواند تاثیر بسزایی بر روی شرایط روانی شما داشته باشد و روابط عاطفی خوبی را برای شما به وجود آورد، در صورتی که شما قصد طلاق و جدایی داشته باشید می توانید آسیب ها و مشکلات را به خوبی بسنجید و با دید روشن تر و بازتری اقدامات لازم را انجام دهید تا به درستی مشکلات شما حل شود.

در صورتی که از جانب شریک زندگی تان خیانت دیدید در این شرایط نیاز دارید تا با یکی در مورد این موضوع حرف بزنید، اگرچه اطرافیان می توانند برای شما سیستم ایمنی خوبی باشند اما هم صحبتی با آن ها می تواند قضاوت های جانبدارانه را ایجاد کند و نسبت به بعضی مسائل احساس خجالت و شرم داشته باشید و به راحتی با آن ها حرف نزنید در این صورت نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و بهتر است از متخصص خانواده کمک بگیرید تا در این خصوص به شما کمک کند.

یکی از مشکلات جدی برای افرادی که درگیر خیانت از جانب طرف مقابل شان شده اند مسئله اعتماد می باشد، زیرا بی اعتمادی به وجود آمده باعث شده است تا به خوبی طرف را باور نکند و می تواند این بی اعتمادی در صورتی که تصمیم به ادامه رابطه داشته باشند به شک و تردیدی دائم تبدیل شود و در صورتی که رابطه را پایان دهند قادر نخواهند بود با دیگران رابطه و ارتباط آشکاری را برقرار کنند و در این خصوص ناتوان خواهند بود، در این موقعیت بهتر است با روانشناس در ارتباط باشید تا بتوانید از نظر روحی حالتان خوب شود و تصمیم درستی در مورد آینده تان بگیرید.

تاثیر اطرافیان در برخورد با خیانت زنان

اطرافیان و شیوه برخورد با آن ها نقش بسیار مهمی در برخورد با خیانت دارد زیرا صحبت های آن ها ممکن است باعث جری تر شدن فرد شود و رابطه اش را بخواهد به پایان برساند و یا او را به شروع مجدد رابطه تشویق نماید، در صورتی که یکی از اطرافیان خیانت کرده در این صورت باید او را به آرامش دعوت کنید تا بتواند برای آینده تصمیم درستی بگیرد.

انسان ها در این شرایط نیاز دارند تا مدتی را تنها باشد و سعی نکنید آن ها را به خاطر انزوا و ناراحتی شان مورد تمسخر قرار دهید و برای بیرون کشیدن آن ها از این حالت فرد را در معذوریت قرار دهید، یکی از نکاتی که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشید این است که به صحبت های فرد توجه کنید و آماده گوش دادن به حرف هایش باشید و در صورتی که از شما کمک نخواست به او راهکار ندهید و او را مورد قضاوت قرار ندهید.

تا جایی که امکانش است از او بخواهید تا از متخصص کمک بگیرد و در این خصوص او را تشویق کنید تا با دریافت کمک بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

سوالات متداول

  • اطرافیان چه تاثیری درنحوه برخورد فرد با خیانت خواهند داشت؟

اطرافیان می توانند محیط آرامی را برای فرد ایجاد کنند و به او کمک کنند تا آرامش خود را حفظ کند و سریع تر از این بحران دور شود، باید به او اجازه بدهید تا در این شرایط برای مدتی تنها باشد و سعی نکنید او را از این شرایط خارج کرده و به او راهکار بدهید.

  • آیا امکان ادامه زندگی پس از خیانت وجود دارد؟

بله، اگر چه خیانت باعث شده تا ارتباط شما با مشکلاتی رو به رو شود اما در صورتی که هر دو طرف تلاش کنند تا شرایط زندگی شان را بهبود بخشند در این صورت امکان ادامه زندگی برای آن ها فراهم خواهد شد و بهتر است قبل از شروع مجدد زندگی از مشاور خانواده کمک بگیرید تا تصمیم درستی در این زمینه گرفته شود.

منبع : برخورد با خیانت زنان، در برابر خیانت زنان چه کاری باید انجام دهیم؟ 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *