۱۵ نکته برای مقابله با قلدری

مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که به کودک خود اعتماد به نفس دهید. فرزندتان باید اطمینان حاصل کند که توانایی مقابله با قلدری و عواقب آن را دارد.

بنابراین، به جای اینکه به او بگویید چه کاری باید انجام دهد، می توانید از او بپرسید که “چگونه می خواهد ما با این موضوع کنار بیایید؟” مهم است که در تصمیم گیری ها از او نظر بخواهید و به او اعتماد به نفس کافی را بدهید.

قلدری

دومین نکته مهم این است که قلدری دیگران به این معنی نیست که ضعیف است. البته توصیه نمی شود که والدین کودک را به تقابل جسمانی وادار کنند.

۱ – مکالمه را شروع کنید

مهم است که از او سوال بپرسید، اما در عین حال به او فشار وارد نکنید و اجازه دهید که پاسخ ندهد و هنوز برای صحبت کردن احساس اعتماد به نفس نداشته باشد، بنابراین اجازه دهید فرزندتان بدون وقفه احساسات خود را بیان کند.

۲ – آرامش خود را حفظ کنید

برای اینکه امنیت را به فرزندتان منتقل کنید، او را به خاطر اتفاقی که می افتد سرزنش نکنید و در حالتی آرامش خود را حفظ کنید.

۳- به او بفهمانید که ضعیف نیست

همان طور که قلدر قوی نیست، کودک شما نیز ضعیف نیست. یعنی هیچ کدام برنده چیزی نمی شوند. به او اطمینان دهید که ضعیف نیست و اعتماد به نفس او را تشویق کنید.

۴- فرزندتان را تشویق کنید که از خودش مطمئن شود.

اطمینان کافی را به فرزند خود دهید که مشکلی ندارد و نیازی نیست خود را مقصر بداند.

۵- اجازه ندهید موضوع قلدری بر زندگی فرزندتان مسلط شود

مهم است که شما از آنچه اتفاق می افتد آگاه باشید. می توانید او را تشویق کنید که به گروه ها یا فعالیت هایی مانند بازیگری یا دفاع شخصی بپیوندد. این به ایجاد اعتماد و پیدا کردن دوستان جدید کمک می کند.

۶ – کمی سختگیری کنید

یک توصیه در این زمینه این است که در مورد مسائل کمتر مهم زندگی مانند مرتب نگه داشتن اتاق، کمی سخت گیری کمتری داشته باشید. نگرش بسیار شدید یا سختگیرانه والدین به طور کلی به کودک این پیام را می دهد که آنها کارها را درست انجام نمی دهند و این کار را دشوار می کند. مهم است که در مهم ترین مسائل محکم بمانید.

۷ – اگر فرزند شما هنوز نمی خواهد صحبت کند، به دنبال صحبت با دوستان یا همسالانش باشید.

برای گرفتن بهترین تصمیم و کمک به فرزندتان مهم است که در مورد آنچه اتفاق می افتد روشن باشید و تمام جزئیات را بدانید. به طور منظم در مورد مدرسه، دوستی های آن ها و هر چیزی که ممکن است آن ها را ناراحت کند صحبت کنید.

۸- به کودک خود توصیه نکنید که او را بزند یا توهین کند.

این کار فقط باعث افزایش استرس و اضطراب در کودک شما می شود به هیچ عنون کودک خود را تشویق نکنید که به دیگران آسیب وارد کند حتی اگر برای دفاع از خود باشد.

۹ – درگیر کردن مدرسه مهم است

معلمان و حتی همسالان فرزند می توانند به شما کمک کنند تا به مشکلات کودک خود خاتمه دهید، شاید لازم باشد که به والدین کودکان دیگر نیز حرف بزنید.

۱۰ – به فرزند خود توصیه کنید که با دوستان مورد اعتماد خود بماند

و از مکان های مساعد برای قلدری اجتناب کنید. مهم است که روشی موثر برای مقابله با حملات را به او آموزش دهید.

15 نکته برای مقابله با قلدری

۱۱ – صبور باشید

اما همچنین از اعمال فشار بر مدرسه دست برندارید تا با هم به راه حلی برای مشکلات کودک خود دستیابید.

  1. پیشرفت را تحسین کنید

وقتی فرزندتان به شما می گوید که چگونه آزار دیده است، به او بگویید که به او افتخار می کنید. اگر شاهد ایستادن کودک دیگری در پارک در مقابل یک فرد قلدر هستید، کودک خود را تشویق کنید تا بتواند این رویکرد را دنبال کند.

  1. جو مثبت خانواده را پرورش دهید

زندگی خانوادگی شما آشفته و نامنظم است یا سازمان یافته و قابل پیش بینی می باشد؟ آیا بزرگسالان از نوع روابطی که امیدوارند فرزندانشان داشته باشند الگو می گیرند؟ آیا همه احساس احترام می کنند و مرزهای شخصی سالمی دارند؟ آیا انتظارات برای رشد کودکان مناسب بوده یا خیلی زیاد یا خیلی پایین است؟

همه افراد خانواده به احساس قدرت نیاز دارند، آیا اعضای خانواده شما از طریق مذاکرات منطقی و متناسب با سن و حل مسئله عمل می کنند؟ محققان به طور فزاینده ای دریافته اند که خواهر و برادر تأثیر زیادی بر یکدیگر دارند. کودکانی که درگیر قلدری خواهر و برادر (در هر نقشی) هستند، بیشتر درگیر قلدری در خارج از خانه می شوند.

  1. ایجاد مهارت های اجتماعی و عاطفی

توقف قلدری ممکن است دشوار باشد، این کار با ایجاد فرهنگ های مثبت کلی مدرسه شروع می شود و به معنای انجام اقدامات مشخص برای حمایت از پذیرش، تقویت همکاری، ایجاد ارتباط با بچه‌ها و تسهیل ارتباط بین دانش‌آموزان است.

  1. کمک از مشاور

حتما برای جلوگیری مشکلات از مشاور کمک بگیرید. مشاور کودک به فرزند شما کمک می کند تا مشکلات کم تر شما را درگیر کند و در آینده کم تر درگیر اختلالات روانی شود.

علائم قلدری در مدرسه

اگر کودک شما مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، ممکن است متوجه علائم زیر شوید:

  • بریدگی ، کبودی و آثار روی پوست آن ها
  • لباس های مدرسه پاره یا لک شده
  • “از دست دادن” وسایل در مدرسه
  • کناره گیری از دیگران
  • اجتناب از موقعیت های مدرسه یا اجتماعی
  • احساس استرس، اضطراب و افسردگی
  • از دست دادن یا افزایش اشتها
  • مشکل خواب، سردرد و معده درد

قلدری چگونه بر آینده کودک تاثیر می گذارد

  1. قربانیان در بزرگسالی نسبت به قلدرها موفق تر بوده اما سلامت کم تری دارند

به طور کلی، کودکان قربانی نسبت به کودکانی که آن ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند بهتر عمل می‌کنند. پول بیشتری به دست آوردند، دوستان بیشتری داشتند و احتمال اینکه به جرمی محکوم شوند بسیار بسیار کمتر می باشد. اما با این حال آن ها بدتر از کسانی می باشد که اصلا مورد آزار و اذیت قرار نمی گرفتند.

  1. قلدری برای کسانی که هم قلدر و هم قربانی بودند بسیار سمی می باشد. قلدری در مدرسه بدترین پیامدهای سلامتی را در بزرگسالی برای هر دو طرف در بر دارد.

قلدرها ممکن است در بزرگسالی بیشتر درگیر رفتارهای مخاطره آمیز یا غیرقانونی باشند. احتمال بیشتری دارد که این افراد به جرم جنایات و سوء مصرف مواد مخدر محکوم شده و در واقع نسبت به قربانیان خود فقیرتر و تنهاتر شوند.

منبع : ۱۵ نکته برای مقابله با قلدری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *