وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟

در بسیاری از مواقع با وجود آن که زوجین تلاش می کنند به همسرشان وفادار باشند اما باز هم مردان و زنانی هستند که تعهدات خود را در ازدواج نادیده می گیرند و به آن توجه نمی کنند، عدم وفاداری به همسر و فرزندان باعث می شود تا ناراحتی ها و مشاجرات زیادی در خانه به وجود آید.

با انجام برخی رفتارها توسط زنان و مردان می توان وفاداری در میان همسران را به وجود آورد و اگر می خواهید اولویت اول زندگی همسرتان باشید و او را به خانواده علاقه مند کنید تا بتواند منافع زندگی شما را بر آورده سازد در این خصوص بهتر است مهارت هایی را در این زمینه فرا بگیرید و در صورتی که نسبت به وفاداری همسرتان شک دارید یا احساس می کنید که زندگی شما در خطر است باید از مشاوره خانواده کمک بخواهید تا آگاهی های لازم را در اختیارتان بگذارند و به شما کمک کنند.

وفاداری به همسر با جلب توجه او

برای این که یک همسر وفادار داشته باشید باید توجه او را به خودتان جلب کنید، بسیاری از زنان برای این که توجه همسرشان را جلب کنند از لوازم آرایشی و لباس های زیبا استفاده می کنند تا همسرشان به سمت آن ها جذب شود این روش در کوتاه مدت شاید مفید باشد و همسرتان به شما اهمیت دهد و به خواسته هایتان توجه کند اما در طولانی مدت مناسب نخواهد بود و طولی نمی کشد که متوجه خواهید شد وابستگی همسرتان به شما چندان قوی نیست.

برعکس مردان برای دریافت توجه دائم برای همسرشان هدیه می خرند و او را عادت به باج دادن می کنند که این روش هم مناسب نمی باشد، برای وابسته کردن همسر خود در طول زندگی بهتر است رفتار هایی را انجام دهید که در ادامه این مقاله شرح داده ایم، بعد از مطالعه تمرین کنید تا بتوانید همسرانی وفادار داشته باشید.

  1. قدردانی کنید

اگر به خاطر کارهایی که همسرتان برای شما انجام داده است تشکر و قدردانی کنید می تواند در وابسته کردن همسرتان مفید باشد و در این صورت همسرتان برای ایجاد آرامش و یک زندگی خوب و ایده آل تلاش می کند و هر چند تلاش او کم باشد اما آن را ببنید و به او توجه کنید و نسبت به کارها و تلاش هایی که انجام می دهد بازخورد مثبتی نشان دهید.

  1. غر نزنید

زنان گاهی اوقات بسیار غر می زنند و به طور مداوم از شوهرشان ایراد می گیرند به طوری که همسرشان صدای آن ها را بشنود یک مسئله را با صدای بلند تکرار کرده و یا زیر لب زمزمه می کنند، این رفتار ها ممکن است همسرشان را ناراحت و آزرده خاطر کند، زیرا هیچ کس دوست ندارد با شخص غرغرو هم نشین شود و از هم نشینی با او لذت نمی برد و شما باید تلاش کنید این رفتار ها را به حداقل برسانید و موجب ناراحتی همسرتان نشوید.

  1. مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

    همسرتان را تایید کنید

یکی از مسائل مهم برای زنان و مردان این است که از طرف همسرشان مورد تایید قرار بگیرند، زمانی که همسرتان را مورد تایید قرار می دهید باعث بهتر شدن روابط زناشویی و احساس مثبت نسبت به خودتان می شود و در نتیجه به هدف تان که وفادار کردن همسر به خود می باشد نزدیک شوید.

  1. به خاطر یک رفتار اشتباه کل شخصیت او را زیر سوال نبرید

اگر همسرتان رفتار اشتباهی انجام داد بدانید که تنها همان عمل او اشتباه می باشد و اگر رفتار اشتباه او را به کل شخصیت همسرتان تعمیم دهید باعث می شود که او را در وضعیت دفاعی قرار داده و باعث مخالفت و لجبازی بیشتر او شوید ولی اگر رفتارش را به تنهایی در نظر بگیرید راحت تر می توانید او را بخشید و گذشت کنید.

وفاداری به همسر با رعایت اصول ارتباطی

برای این که ارتباط خوب و عاشقانه ای با همسرتان داشته باشید باید اصول ارتباط موثر را بدانید و آن را رعایت کنید و با حفظ رابطه عاشقانه تان می توانید مطمئن شوید که همسرتان به حرف های شما توجه می کند و به آن ها گوش می دهد و شما اولویت زندگی او هستید در این صورت علاوه بر وابسته کردن همسرتان به خود یک زندگی مشترک و خانواده موفق خواهید داشت.

  1. گفت گو در زمان مناسب

معمولا زنان زمانی که همسرشان از سرکار به منزل بر می گردد شروع به صحبت کردن با او می کنند و تمام مطالب و اتفاقاتی که برای آن ها به وجود آمده است را به صورت ریز و درشت برای همسرشان بازگو می کنند ، واقعیت این است که لحظه ورود یک مرد به منزل زمان مناسبی برای بازگو کردن وقایع روزانه نمی باشد و باید سعی کنید بازگو کردن مسائل مهم را به زمان دیگری محول کنید زیرا آقایانی که تازه از سرکار به منزل بر می گردند خسته از کار روزانه هستند و از نظر روانی نیاز به استراحت و آرامش کوتاه دارند و شما باید به آن ها فرصت بازیابی روانی بدهید.

در غیر این صورت اگر همه حرف ها را همان لحظه ورود به منزل بیان کنید همسرتان به طور ناخودآگاه احساس خطر می کند و عصبانی می شود و احساس ترس و دلشووره را با داد و بیداد و فریاد زدن بر سر شما تخلیه خواهد کرد.

وفاداری به همسر

  1. شنونده خوبی باشید

زمانی که همسرتان در حالت اضطراب و نگرانی می باشد سعی کنید شنونده خوبی برای حرف هایش باشید زمانی که همسرتان متوجه شود که برای عمیق ترین مشکلات به وجود آمده اش می تواند به شما اعتماد کرده و از دغدغه هایش به راحتی با شما سخن بگوید در این صورت به شما اعتماد کرده و همیشه سعی می کند برای صحبت نزد شما بیاید.

  1. قضاوت گری نکنید

به خاطر هیچ رفتاری حتی بدترین رفتار های همسرتان او را مورد قضاوت قرار ندهید و سعی کنید همسرتان را در موقعیت خاصی تصور کنید و خود را جای او قرار دهید در این حالت شما می تواند همسرتان را راحت تر از قبل درک کنید و به خوبی با او  کنار بیایید.

  1. کینه ورزی و قهر نکنید

کینه ورزی و قهر یکی از تلخ ترین و اشتباه ترین رفتار هایی می باشد که زوجین از خود بروز می دهند اگر در میان شما دلخوری پیش آمد به هیچ عنوان اجازه ندهید تا قهر های شما طولانی شود و زمانی که نسبت به یکدیگر ناراحت هستید سعی کنید در صحبت کردن پیش قدم شوید و به این طریق می توانید پیام را به صورت غیر مستقیم به همسرتان بدهید که به زندگی تان دلگرم هستید و او برای شما مهم بوده و در اولویت زندگی تان قرار دارد.

در واقع مطالبی که برای حفظ وفاداری همسر بیان شده است بخشی از نکات همسرداری می باشد که اگر زوجین آن ها را رعایت کنند زندگی شادی خواهند داشت و سلامت خانواده خود را تضمین خواهند کرد.

وفاداری به همسر با توجه به رفتارهای ممنوع در رابطه

برخی از عادت ها و رفتار های خانم ها باعث می شود تا مردان از خانواده دور شوند، زمانی که داستان زندگی بسیار از زوجین را می شنویم متوجه می شویم که ریشه اصلی بسیاری از آسیب ها که در زندگی زناشویی به وجود می آید رفتار های خانم ها در مقابل همسرشان می باشد، شما می توانید برای این که همسرتان را به خودتان وابسته کنید از انجام دادن رفتار های زیر اجتناب کنید:

  1. وفاداری به همسر با داشتن صداقت

صداقت در زندگی بسیار مهم است و هیچ عاملی مانند صداقت کارساز نمی باشد و شما باید در زندگی در مورد کوچک ترین مسائل و احساسات به وجود آمده با همسرتان رو راست باشید، اما ابتدا باید بررسی کنید که آیا موضوعی که مطرح می کنید باعث بدتر شدن اوضاع و شرایط نشود.

سعی کنید که فضای میان شما و همسرتان آن قدر شفاف باشد و آن قدر با هم صمیمی  و رفیق باشید که نه تنها از گفتن مسائل خود واهمه و ترسی نداشته باشید بلکه از گفتن آن به همسرتان امنیت خاطر شما دو چندان شود.

  1. برای خانواده او احترام زیادی قائل شوید

اکثر مردان نقطه حساس زندگی شان که احتمالا هیچوقت در مورد آن کوتاه نمی آیند خانواده شان می باشد بنابراین شما باید تلاش کنید تا در هر موقعیتی که قرار می گیرید حتی در شرایط جر و بحث که تنش و درگیری بین شما و خانواده همسرتان اتفاق می افتد تا حد امکان احترام آن ها را نگه دارید، با این کار شما به عنوان یک همسر  ایده آل و خوب شناخته می شوید و در ذهن همسرتان نقش همسر ایده آل را دارید.

  1. کنجکاوی زیاد اتهام به وفاداری به همسر

اگر به هر دلیلی به همسرتان اعتماد ندارید به جای این که وسایل او را، جیب ها، گوشی تلفن همراه و لباس های او را چک کنید باید فضای صمیمیت و گرمی که در میان خود ایجاد کنید به طوری که هیچ چیز پنهان میان شما و همسرتان وجود نداشته باشد.

اگر درمورد مسائل بیش از حد کنجکاو شوید باعث ایجاد دلخوری و تنش در میان شما می شود و مردان به خاطر ویژگی های ذاتی شان ( حس مالکیت و مدیریت خانه و خانواده) علاقه زیادی به توضیح دادن و شرح مسائل ندارند و اگر در مورد مسائل خارج از منزل بیش از اندازه کنجکاوی کنید و از همسرتان سوالات زیادی بپرسید باعث می شود تا او از شما دوری کند و اگر در این مورد رفتاری عکس داشته باشید اثر بهتری در وابسته کردن همسرتان خواهد داشت.

نشانه های وفاداری زنان و مردان

عدم رابطه صمیمانه و بیش از حد استاندارد با جنس مخالف

داشتن رابطه جنسی بسیار لذت بخش با همسر

عدم بدگویی در مورد همسر و حل کردن مشکلات در خلوت و تنهایی

در میان گذاشتن رازها و مشکلات با یکدیگر

عدم پنهان کاری و صداقت

در اولویت قرار دادن همسر نسبت به سایر افراد و مسائل

تاثیر خدمات روانشناسی بر وفاداری به همسر

زمانی که میان شما و همسرتان مشکلی به وجود آمد می توانید از روانشناس کمک بخواهید تا مشکلات موجود در زندگی و اشتباهات رفتاری که در برخورد با همسرتان را دارید مورد شناسایی قرار داده و با استفاده از راهکار های صحیح آن ها را برطرف نماید.

باید این نکته را در نظر بگیرید که وفاداری همسر یک رفتار یک طرفه نمی باشد و رفتار های زن و مرد بر وفاداری همسرشان هیچ تاثیر مستقیمی می گذارد در این خصوص مشاوران و متخصصان ستاره ایرانیان به صورت تلفنی و حضوری پاسخ گو شما می باشند تا در زمینه مشکلات راهکارهای صحیح در اختیارتان قرار هند.

منبع : وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟