علائم و درمان افسردگی نوجوانان دختر و پسر جوان چیست؟ چگونه می توانید به نوجوانان دختر و پسر افسرده کمک کرد؟ در ابتدا مطمئن باشید که افسردگی در هر نوعی قابل درمان و کنترل است، البته ممکن است در کنار روش های درمانی مختلف مانند درمان شناختی رفتاری، نیاز باشد که از دارو درمانی نیز استفاده گردد.

درمان افسردگی نوجوانان دختر و پسر

در این مورد جای هیچ نگرانی نیست زیرا دارو درمانی در دوزهای پایین و با کنترل روانپزشک انجام می شود، بنابراین فرد مصرف کننده به آن ها وابستگی پیدا نمی کند و از سویی در مرکز مشاوره ستاره روشهای بدون دارو تجویز می شود.

قدم بعدی این است که احساسات فرزند خود را درک کنید.

علائم و درمان افسردگی نوجوانان دختر و پسر جوان

جوان افسرده چه احساسی دارد؟

افسردگی احساس بسیار پیچیده ای است و به سختی می توان آن را توصیف کرد. به طور معمول افرادی که درگیر افسردگی هستند حالت خود را با استفاده از کلمات زیر بیان می کنند:

پیشنهاد مشاور: انجام تست افسردگی با پاسخ پیشنهاد می شود.

عدم اعتماد به نفس در نوجوان

عدم اعتماد بنفس یکی از مواردی است که ممکن است در اثر افسردگی به وجود بیاید، یا افسردگی را شدت ببخشد.

کمبود اعتماد به نفس باعث می شود که فرد توان صحبت کردن درمورد احساسات خود را نداشته باشد و روز به روز بیش تر در افسردگی فرو برود. عدم وجود اعتماد به نفس کافی همچنین باعث می شود که فرد از جمع دور شده و به انزوا کشیده شود.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

بی علاقگی نشانه افسردگی نوجوان

یکی از نشانه های بارز افسردگی بی علاقگی به کارهایی است که فرد پیش تر آن را جذاب می دیده. این موضوع می تواند نگران کننده باشد و باعث شود که فرد دیگر تمایلی برای بیدار شدن نداشته باشد. یکی از علائم افسردگی این است که فرد هنگام خواب آرزو می کند که دیگر بیدار نشود.

این بی علاقگی حتی می تواند شامل اعضای خانواده فرد نیز بشود و علاقه او به مادر، پدر یا خواهران و برادران خود کاهش یابد.

علائم و درمان افسردگی نوجوانان دختر و پسر جوان چیست؟

 

زودرنجی نشانه افسردگی است

این موضوع نیز در جوانان افسرده رواج زیادی دارد. البته باید دقت شود که زودرنجی ممکن است از نشانه ها و علائم نوجوانی باشد. اما افراد افسرده نیز ممکن است زودرنج شوند و با کوچک ترین حرفی گریه کنند یا عصبی بشوند.

خشم و عصبانیت دختر و پسر افسرده

برخی از جوانان احساس افسردگی خود را در قالب خشم و پرخاشگری بروز می دهند و با این کار سعی می کنند که احساسات خود را تخلیه کنند.

والدین ممکن است احساس کنند که این خشم بی دلیل و بی اساس است اما اینگونه نیست، نوجوان و جوان نیاز دارد که احساسات او جدی گرفته شود، بنابراین بهتر است که به احساسات او احترام بگذارید و هیچ وقت آن را مسخره و بی اساس ندانید.

مشکلات تمرکز از علائم افسردگی در نوجوانان

مشکل دیگری که دامن گیر فرد افسرده می شود، عدم و کمبود تمرکز است این افراد به ندرت می توانند بر روی موضوعی متمرکز شوند و به راحتی حواسشان پرت می شود.

این کار بر تحصیل و روابط آن ها تاثیر زیادی دارد و ممکن است عملکرد آن ها در مدرسه یا کار تحت تاثیر قرار بگیرد.

در این شرایط جوان و نوجوان افسرده ممکن است توسط والدین و معلم هایش مورد مواخذه قرار بگیرد و این کار باعث گوشه گیری یا تشدید افسردگی در آن ها می شود.

منبع : علائم و درمان افسردگی نوجوانان دختر و پسر جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *