رابطه با زن شوهردار

رابطه با زن شوهردار ، دلایل علمی و پیامدها

در اکثر فرهنگ ها رابطه با زن شوهر دار عمل زشتی به حساب می آید و جزء خطوط قرمز روابط می باشد و امروزه موارد متعددی مشاهده می شود که با زن شوهر دار ارتباط برقرار می کنند، برقراری این نوع روابط هنجارشکنی های بسیاری را ایجاد می کند و آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد و به کانون خانواده لطمه وارد می کند و مساله ای که در این باره باید مورد بررسی قرار گیرد چگونگی برقراری این روابط می باشد.

مثلا در بعضی از مواقع رابطه با زن شوهر دار بدن هیچ ذهنیت بدی و به سادگی شکل می گیرد اما به مرور زمان ماهیت های جدی تری به خود می گیرد و به خانواده دو طرف آسیب های بسیاری وارد می کند.

در صورتی که شما هم با مشکل این چنینی رو به رو هستید می توانید از مشاور خیانت یا مشاور خانواده کمک بگیرید.

رابطه با زن شوهردار، دلایل اصلی

نفر سوم رابطه شدن دلایل بسیاری دارد که در این مقاله مهم ترین دلایلی که باعث بر قراری رابطه با زن شوهردار می شود می پردازیم و در صورتی که شما با چنین مساله ای رو به رو شدید می توانید از روانشناس متخصص کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.

  1. نیازهای جنسی، عاطفی و هیجانی

متاسفانه بسیاری از افراد رفع نیاز های خود را از هر چیزی مهم تر می دانند و هرگز نمی توانند این مسئله را بپذیرند و واقعیت را درک کنند که امکان ارضای غرایز و نیازهای ما در هر شرایطی وجود ندارد و در بسیاری مواقع لازم است که شخص محدودیت هایی را برای خود ایجاد کند.

این افراد برای خود و خواسته هایشان ارزش بسیاری قائل هستند و به همین دلیل برای رفعه نیاز جنسی شان با زنی که همسر دارد وارد رابطه می شوند و مرزهای اخلاقی را زیر پا می گذارند و به این مسائل توجهی ندارند.

این مشکل در بسیاری از مواقع به دلیل تربیت نادرست و سبک تربیتی غلط در زمان کودکی می باشد که نشان می دهد فرد از خود انضباطی کافی و درستی برخوردار نمی باشد و نمی توانند نیازهای خود را به زمان دیگری موکول کند و آن را به تعویق بیندازد.

  1. گذشته بی بند و بار زن

زنانی که در دوران مجردی روابط بسیار آزادانه ای داشته اند و بی قید و بند هستند مسلما در محیط اجتماعی نامناسبی قرار دارند و اطرافیان آن ها نیز شخصیتی مشابه دارند در صورتی که بعد از ازدواج سبک زندگی خود را تغییر ندهند به احتمال زیاد در موقعیت هایی قرار می گیرند که به شوهرشان خیانت کنند.

اطرافیان شخصیت آن دختر را می شناسند و به همین دلیل راحت تر به خودشان اجازه می دهند تا وارد حریم خصوصی این زن شوند و با وجود متاهل بودنش همچنان بخواهند که با او رابطه داشته باشند و نیازهای جنسی و عاطفی خود را رفع کنند.

  1. رابطه به خاطر احساس تنهایی زن شوهردار

برخی از مردان زمانی که مشاهده می کنند زنان در رابطه زناشویی خود تنها هستند و صمیمیت خوبی با همسرشان ندارند از آن ها سوء استفاده می کنند و این زنان چون احساس تنهایی می کنند بیش از دیگران در معرض آسیب هستند و اگر محبتی از طرف جنس مخالف دریافت کنند به راحتی جذب او می شوند.

برخی از مردان از این آسیب پذیر بودن زنان سوء استفاده می کنند و به حریم خصوصی زن وارد شده و با انجام دادن رفتارهای محبت آمیز، صمیمیتی میان خود و زن شوهر دار ایجاد می کنند و به برقراری رابطه فرازناشویی می پردازند. مردانی که وارد این رابطه ها می شوند در بسیاری از مواقع متاهل هستند و در روابط عاطفی شان با مشکلاتی رو به رو می شوند و زنان هم به دلیل این که حمایت آن مرد را دریافت می کنند به سمت او کشیده می شوند و تمایل دارند با او در ارتباط باشند.

  1. رابطه با زن شوهردار، اختلال های شخصیتی زنان

بر اساس مشکلات انجام شده افرادی که از نظر روانشناختی و شخصیتی تحت فشار هستند راحت تر به سمت روابط غلط کشیده می شوند و آسیب پذیر تر می باشند و در برخی مواقع احتمال دارد افراد برای حل مشکلات خود به روابط غلط پناه ببرد و امروزه اختلالات روانشناختی در زنان مانند افسردگی و اختلالات شخصیتی از جمله شخصیت مرزی بسیار شایع شده است و باید به صورت جدی این اختلالات حل شود و درمان و پیشگیری های لارم برای حل این مشکلات در اولویت قرار گیرد.

  1. دوران مجردی کوتاه

کیفیت و سبک زندگی در دوران مجردی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رابطه بعد از ازدواج می باشد، افرادی که دوران مجردی کوتاهی داشته اند و در سن کم متاهل شده اند و هم چنین دوران عقد خوبی را تجربه نکرده اند از نظر عاطفی و احساسی خللی در زندگی خود حس می کنند و به رمانتیک بازی و بروز احساسات و ابراز محبت نیاز دارند و به همین دلیل بیش از دیگران ممکن است به روابط فرازناشویی و آسیب زا نظیر رابطه با زن شوهر دار روی آورند.

  1. مشکلات اقتصادی

به دلیل مشکلات اقتصادی و فقر برخی از افراد به رسپی گری می پردازند که متاسفانه در کشور ما نیز وجود دارد و این روسپی گری ها تنها مربوط به دختران مجرد نمی شود بلکه برخی از زنان متاهل برای امرار معاش روزانه تن به این کار می دهند تا بتوانند زندگی شان را بچرخانند.

بسیاری از مردان برای رفع نیاز جنسی خود با روسپی ها در ارتباط اند اما هرگز از هویت واقعی این افراد و وضعیت تاهل آن ها اطلاعاتی ندارند و بدون شناخت و آگاهی با آن ها همبستر می شوند.

  1. رابطه با زن شوهردار، تنوع طلبی

افرادی که سبک زندگی آن ها از نوع عشرت طلبانه باشد معمولا تنوع طلبی را در پیش می گیرند و در این شرایط احساس می کنند که آزاد هستند و هر رابطه ای را می توانند تجربه کنند و هیچ چارچوبی برای آن ها وجود ندارد و محدودیت ها را به راحتی کنار می گذارند و این افراد به راحتی خط قرمز ها را زیر پا گذاشته و قبح هر عملی را برای خود می شکنند و در نتیجه با زن شوهر دار ارتباط برقرار می کنند و نیازهای جنسی شان را رفع می کنند.

  1. رابطه با زن شوهر دار برای انتقام جویی

برخی از مردان برای این که از دوستان شان انتقام بگیرند با زنان شوهردار ارتباط برقرار می کنند زیرا ارتباط داشتن با همسر یک مرد بار روانی بسیار زیادی برای او ایجاد می کند و انگ اجتماعی بسیاری به همراه دارد  و برخی از افراد به دلیل  کینه و دشمنی که با دوستان گذشته خود دارند می خواهند به او آسیب بزنند و ارتباط داشتن به زن شوهردار را برای انتقام جویی انتخاب می کنند.

رابطه با زن شوهر دار، آسیب ها و پیامدها

رابطه داشتن با فرد متاهل یک نوع خیانت به حساب می آید و زندگی مشترک های موفق را با تهدیدهایی رو به رو می کند و همچنین این نوع ارتباط پیامد و آسیب های زیادی برای طرفین خواهد داشت که در زیر نمونه ای از مهم ترین این آسیب ها را بیان می کنیم:

  1. دلسردی نسبت به زندگی

رابطه با زن شوهر دار نمی تواند یک رابطه گذرا و بدون دردسر باشد زیرا احتمال بر ملا شدن آن بسیار زیاد است و این مسئله ذهن زنان را به شدت درگیر کرده است و استرس و اضطراب زیادی را برای آن ها به همراه دارد زیرا آن ها نسبت به همسرشان خیانت می کنند و می ترسند او متوجه شود و زندگی آن ها از هم بپاشد.

این مساله به مرور زمان هر دو نفری که در رابطه فرازناشویی هستند را درگیر می کند و احساسات ناکامی، دلسردی و درماندگی را برای آن ها به وجود می آورد.

  1. کاهش آستانه تحمل

هنگامی که با زن شوهردار در ارتباط هستید استرس ها و اضطراب های بسیاری به شما وارد می شود و شما به شدت حساس می شوید و آستانه تحملی روانی شما کاهش می یابد و در این شرایط ممکن است رفتارهای اشتباهی را انجام دهید و تصمیم های غلطی بگیرید و احتمال دارد زندگی مشترک موفق شما از هم پاشیده شود و به حد زیادی پایین بیاید.

  1. عذاب وجدان

روابط زناشویی اگر خارج از ازدواج رسمی باشد در بسیاری از جوامع و ادیان کار ناپسند و خارج از عرف می باشد و زندگی افراد را با چالش هایی رو به رو می کند اگر چه در این رابطه ممکن است زن متاهل به آرامش موقتی در رابطه برسد اما در واقع این حس گذرا می باشد و بعد از مدتی دچار عذاب وجدان شده و احساس پشیمانی و گناه می کند علاوه بر این، احساس گناه تنها به زن محدود نمی شود بلکه مرد نیز درگیر آن شده و این مسئله در بلند مدت بر روان آن ها اثر منفی می گذارد و سلامت روان آن ها را با مشکلاتی رو به رو می کند و فرد دچار مشکلات روانشناختی مانند افسردگی و اضطراب می شود.

رابطه با زن شوهردار

  1. از بین رفتن بنیان خانواده

زمانی که فردی متوجه شود که همسرش به او خیانت کرده است در بسیاری از مواقع بخشیدن و کنار آمدن با این موضوع کار آسانی نمی باشد زیرا این مسئله شوک بسیار بزرگی بر مرد وارد کرده است و دیگر او قادر نخواهد بود تا زندگی خود را ادامه دهد و در نتیجه مشکلاتی در زندگی زناشویی آن ها به وجود آمده است که باعث از هم پاشیده شدن خانواده، بالا رفتن آمار طلاق و مشکلات مربوط به فرزندان شده است به صورتی که پیامدهای اجتناب ناپذیری به دلیل افزایش رابطه با زن شوهردار به وجود آمده است.

  1. بروز خشونت های خانگی

پذبرفتن خیانت از جانب زنان در جامعه کمتر دیده شده است و مردان هنگامی که با این موضوع برخورد می کنند آمادگی روانی کمتری دارند و احتمال دارد اقدامات پرخاشگرانه ای انجام دهند زیرا بسیاری از خشونت های خانگی به خاطر مسائل ناموسی می باشد و خیانت زن و برملا شدن رابطه او با مردی دیگر جزئی از مسائل ناموسی می باشد.

  1. مواجهه با طرد اجتماعی

ارتباط با زن شوهر دار از نظر اجتماع قابل پذیرش نمی باشد و هنگامی که این موضوع برملا شود آبروی شما را به خطر می اندازد و باعث خواهد شد که از نظر اجتماعی جایگاه خود را از دست بدهید و از طرف دیگران طرد شوید، در فرهنگ های کوچک تر طرد شدن بسیار سخت است و فشارهای زیادی را به افراد وارد می کند و باعث می شود که آن ها در معرض آسیب های روانشناختی قرار بگیرند.

نفر سوم یک رابطه شدن عوارض و آسیب های بسیاری را به همراه دارد و شما باید قبل از ازدواج با مشاوره صحبت کنید تا بتوانید تصمیم درستی در زندگی بگیرید تا در آینده درگیر این مسائل نشوید و انتخاب صحیحی از همان ابتدا داشته باشید.

رابطه با زن شوهردار، در برابر عشق به زن متاهل چه کنیم؟

علاقه مند شدن مردان و زنان متاهل به یکدیگر بدون عواقب و هزینه نخواهد بود و آسیب های بسیاری به همراه خواهد داشت، این گونه رابطه های به زندگی زناشویی آسیب های بسیاری وارد می کند و در بسیاری از مواقع افراد می توانند از مشاوره کمک بگیرند تا در این زمینه آن ها را راهنمایی کند و همچنین با مشاوره های تخصصی  می تواند به صورت تدریجی از روابط فرازناشویی دوری کنند و آن را به پایان برسانند.

زوجین باید در رابطه با همسرشان آگاهی لازم را داشته باشند و در این خصوص مطالعه کنند تا نیازهای خود و همسرشان را بشناسند و به صورت جدی تر آن ها را رفع کنند تا فرصت و میل آن ها برای وارد شدن به روابط فرازناشویی کمتر شود، مطالعه کردن در مورد مسائل زناشویی و مراجعه به مشاور ازدواج تا حد بسیار زیادی به شما کمک می کند تا روابط نامتعارف و پنهانی بر قرار نکنید و پیشگیری های لازم را انجام دهید در بعضی موارد برای شروع رابطه عاشقانه لازم است تا زنان پیش قدم شوند و برای داشتن ارتباط بهتر و صمیمی تر اقداماتی را انجام دهند.

منبع : رابطه با زن شوهردار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *