اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟+ درمان

اختلال نعوظ چیست؟ درباره ی نحوه ی فرآیند نعوظ آشنایی دارید؟ اختلال نعوظ یکی از مشکلات شایع جنسی در مردان است که بسیاری از مردان را درگیر کرده و باعث آسیب به رابطه جنسی آن ها می شود. در این مقاله درمان و نکات مربوط به این اختلال بیان شده است.

نعوظ طی دو مرحله ایجاد مشکل می کند:

1)مرحله تشکیل نعوظ

2)حفظ و تداوم نعوظ

اختلال نعوظ امروزه یکی از شایع ترین مشکلات جنسی آقایان به حساب می آید که تعداد زیادی از وقوع آن شکایت دارند. اگر شما نیز به این مشکل مبتلا هستید با ما همراه باشید.

اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟

مشکل ناتوانی در نعوظ به این معناست، که مرد آلت سفت و آماده ای برای دخول نخواهد داشت. اگر این مشکل به صورت دائمی به وجود نیاید ممکن است سبب آسیب های روحی و روانی بسیاری برای هر دوی زوجین خصوصا مرد باشد.

این مشکل می تواند به علت مشکلات جسمی نیز باشد. به عنوان مثال اختلالات قلبی می تواند موجب بروز عدم نعوظ شوند و یا حفظ نعوظ حین رابطه را دچار مشکل کند. پس نباید نسبت به روند درمان را بی توجه باشید.

اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟

نعوظ چگونه رخ می دهد؟

ورود جریان خون به آلت تناسلی موجب سفت شدن آلت و آماده شدن آن برای دخول جنسی می شود. افزایش ابعاد آلت و سفت شدن آلت همان نعوظ است.

علائم اختلال نعوظ در مردان

تشخیص نعوظ علائم خاصی دارد. اگر در 75 درصد تا بیشتر فعالیت های جنسی خود متوجه عدم نعوظ و یا نعوظ ناقص آلت خود هستید، شما به اختلال نعوظ مبتلا هستید.

توجه ( این علائم مربوط به رابطه جنسی دونفره می باشد و خود ارضایی در آن محاسبه نخواهد شد.)

1)مشکل در رسیدن به نعوظ حین رابطه و دخول جنسی

2)وجود مشکل حین حفظ کردن نعوظ تا پایان رابطه

3)از دست رفتن سفتی و آمادگی آلت حین رابطه

اگر این نشانه هارا به مدت 6 ماه و یا بیشتر شاهد بودید، لازم است برای درمان آن به متخصص مربوطه مراجعه کنید.

ریشه اصلی اختلال نعوظ در آقایان

ممکن است فردی در صبح دچار نعوظ شود اما برای رابطه جنسی هیچ نعوظی نداشته باشد. در این صورت می توان گفت ریشه مشکل این فرد جسمانی نیست و ریشه ای روانی دارد.

اگر مشکلات جسمی علت نعوظ باشد، به مرور زمان بوجود می آیند و آثار خود را در مدت زیاد نشان می دهد اما اگر نعوظ بصورت کاملا ناگهانی و به یکباره برای شما رخ داد، ممکن است نعوظ شما ریشه ی روانی داشته باشد.

کمال طلبی و اضطراب عملکرد یکی از عواملی است که موجب می شود فرد تصور کند نعوظ خوبی نداشته و از رابطه لذتی نمی برد. همین مسئله می تواند در بروز اختلال نعوظ عملکردی منفی داشته باشد.

اگر مردی حتی یکبار هم دچار نعوظ ناموفق و ناکافی شود، ممکن است تا همیشه انتظار نعوظی نا موفق و بی نتیجه داشته باشد و اضطراب همین مسئله موجب عدم نعوظ او شود.

مشکلات روانی از قبیل: عصبانیت، افسردگی، اضطراب، عدم رضایت از اندام و عدم اعتماد به نفس می تواند زمینه ساز نعوظ ناموفق و رابطه ای بدون لذت جنسی شود.

البته اختلال نعوظ ممکن است به دلایل دیگری مانند عدم تمایل آقایان به رابطه جنسی و زود انزالی نیز باشد.

ممکن است نعوظ نسبت به گذشته در زمان بیشتری حاصل شود و همین مسئله موجبات نگرانی و اضطراب فرد را فراهم آورد. توجه داشته باشید که اضطراب و بدبینی حاصله از این مسئله، اثرات مخربی بر ادامه رابطه جنسی خواهد داشت.

عوامل ارتباطی مانند: الگوهای ارتباطی، آسیب پذیری ها، روش های حل تعارض و ظرفیت صمیمیت زوجین نیز به بروز این اختلال ارتباط مستقیم دارند.

هنگامی که در زندگی جنسی یک زوج مشکلی مانند عدم نعوظ و یا نعوظ ناموفق اتفاق می افتد، طبیعی است که رضایت هر دوی آن ها نسبت به رابطه جنسی از بین برود و دچار سردی و دلزدگی زناشویی می شوند.

معمولا اغلب مردانی که به اختلال نعوظ دچار هستند، مردانی بی اعتماد به نفس، کم حوصله و بدون انگیزه هستند.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

اختلال نعوظ چگونه درمان می شود؟

وقتی درباره درمان پزشکی اختلال نعوظ صحبت می کنیم ممکن است به اشتباه برداشت شود که تمام اختلالات جنسی صرفا ریشه ای جسمانی دارد و صرفا با تمهیدات و داروهای پزشکی درمان می شوند.

این درک نابجا ممکن است موجب سو ظن و بدبینی بیماران نسبت به سکس تراپی و متخصصان مربوطه شود و عملکرد آنان بیهوده به نظر بیاید.

طی آخرین تحقیقات آماری انجمن روان پزشکان آمریکا، بیش از 80 درصد مشکلات و اختلالات جنسی علت و ریشه ی روانی دارد و به دارودرمانی احتیاجی نیست.

مشکل اضطراب انتظاری، کمال گرایی و خودکنترلی حین رابطه جنسی، موجب از بین رفتن لذت جنسی شده و نعوظ را از بین می برد.

تفکرات منفی و اضطراب آمیزی مانند: آیا من مانند سایر مردان قدرت جنسی ندارم؟ آیا درحال از دست دادن قدرت نعوظم هستم؟، آیا درمانی برای اختلال نعوظ من وجود دارد؟ حتما همسرم من را ترک خواهد کرد و غیره.

این نگرانی بی مورد یکی از قوی ترین محرک های عدم نعوظ شما به حساب می آید.

درمانگر جنسی شما با کند و کاو در ذهن شما به شما کمک می کند تا این افکار سمی را شناسایی و متوقف کنید و ریشه آنها را بخشکانید. توقف این افکار سمی بسیاری از مشکلات شما را حل خواهد کرد.

معمولا افرادی که به نعوظ مبتلا هستند قادر نیستند با عوامل استرس زای موقعیتی که بر تحریک آنها موثر هستند ارتباط برقرار کنند.

بررسی ساختارهای ادراکی به بیمار کمک می کند که تمرکز خود را به ورای عملکرد خود ببرد و نعوظ را در نتیجه ی اضطراب و استرس های موجود در زندگی و مشکلات جسمی بداند.

در طی عملیات روان درمانی درمانگر علل روانی اختلال نعوظ را (مثل استرس و اضطراب) شناسایی می کند و برای از بین بردن آن راهکار ارائه می دهد.

درمان اختلال نعوظ روانی

1)درمان این مشکل به عنوان مشکل زوجین و نه فردی، کمی از احساس گناه آقایان را کاهش می دهد و روند درمان را تسریع می بخشد:

2)افزایش دانش جنسی و آشنایی با آناتومی بدن

3)یادگیری ترفندهای کاهش دادن استری و اضطراب

4)انجام ماموریت های تجویز شده از سمت سکس تراپیست

5)یادگیری مهارت های جنسی

6)استفاده از کاربردهای درمانی خاص برای اختلال های جنسی

جمع بندی:

اگر به اختلال نعوظ مبتلا هستید و لذتی از رابطه جنسی خود نمی برید بهتر است هر چه زودتر به یک سکس تراپیست مراجعه کنید. سکس تراپیست به فراخور مشکل شما راه حل ارائه خواهد داد و اگر ریشه مشکل شما جسمانی تشخیص داده شد به یک اورولوژیست ارجاع داده خواهید شد.

منبع : اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟+ درمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *