احتمال بازگشت مردان به رابطه

بازگشت عشق به رابطه عاطفی تمام شده ممکن است؟

بازگشت عشق به رابطه عاطفی تمام شده ممکن است؟ آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟ در بسیاری از اوقات، زوجین زمانی که عشق و علاقه خود را نسبت به یکدیگر از دست می دهند به زندگی خود به همان شکل ادامه می دهند زیرا باور دارند که پس از مدتی دوباره عشق میان آن ها زنده می شود.

بازگشت عشق به رابطه تمام شده

بیش تر این روابط به دلیل انتظارات دیگران، فشارهای مالی، عقاید مذهبی و چیزهای دیگر ادامه پیدا می کنند. خیلی از افراد متوجه مشکلات خود می شوند ولی به جای تمام کردن رابطه ترجیح می دهند در این مشکلات دست و پا بزنند.

زوجی را می شناختم که 20 سال با وجود تمام مشکلات کنارهم مانده بودند، آن ها از همان 6 ماه اول متوجه مشکلات بنیادی شده بودند ولی گمان می کردند که مشکل در زندگی مشترک عادی است.

این مشکلات ریز و درشت در زندگی آن ها بالاخره باعث شد که در دومین سال زندگی علاقه خود را به یکدیگر از دست بدهند ولی چه چیزی باعث شد که زندگی بدون عشق آن ها 20 سال دوام بیاورد؟

آن ها همیشه فکر می کردند که عشقی که به یکدیگر داشته اند دوباره زنده می شود.

در حقیقت آن ها هیچ وقت دعوا شدید و کتک کاری نداشتند، حتی به یکدیگر احترام می گذاشتند ولی احترام برای ادامه زندگی مشترک کافی نیست.

پیشنهاد روانشناسهفت اشتباه مهلک درباره ی عشق

بازگشت به رابطه تمام شده - بازگشت به رابطه پس از جدایی (2)

احتمال بازگشت مردان به رابطه

بازگشت به رابطه پس از جدایی

بگذارید حقیقت تلخی را به شما بگویم.

آتش مرده عشق دیگر هیچ وقت بیدار نمی شود. عشق مرده مانند انسانی که فوت کرده و دیگر امکان ندارد زنده شود. شاید بتوان یک آتش دیگر درست کرد ولی نمی توان مرده را زنده کرد.

حقیقت تلخ دیگر این است که نمی توان کسی را به زور عاشق کرد.

دوستی داشتم که هرکاری می کرد تا همسرش عاشق او شود. او هر روز به باشگاه می رفت، نحوه لباس پوشیدن خود را عوض کرد، به کلاس های خیاطی رفت و همیشه کتاب می خواند ولی حتی با تغییر دادن خودش هم نتوانست شوهرش را عاشق خود کند.

پیشنهاد مشاور: چرا برخی از رابطه های دوستی و ازدواج سرانجام خوبی ندارند؟

بازگشت به رابطه تمام شده - بازگشت به رابطه پس از جدایی (2)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره خانواده با شماره 02122354282 و 02122247100 و 09035673050 و 09108347597 امکان پذیر است.

به یاد داشته باشید که سعی برای زنده کردن چیزی که از بین رفته مانند تنفس مصنوعی دادن به یک جسد است.

اگر واقعا قصد تلاش برای احیای زندگی خود را دارید بهتر است از مشاور کمک بگیرید. مشکلاتی که ممکن است در زندگی مشترک واقعا بی اهمیت به نظر بیایند به تدریج ممکن است مشکلات بزرگی را درست کنند که دیگر به راحتی قابل حل نیست.

ادامه دادن یک زندگی بدون عشق و علاقه دو طرفه تلف کردن عمر و هدر دادن زندگی دو نفر است.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

جدایی تصمیم عجولانه‌ای بوده

گاهی اوقات افراد به خاطر خودخواهی و یا لجبازی، رابطه را به هم می‌زنند. به جای آنکه برای حل مشکل تلاش کنند، از رابطه می‌گذرند و با هم کات می‌کنند. این نوع از جدایی‌ها معمولا عجولانه بوده و فکر شده نیست.

نظر خانواده و دوستانتان اینست که بازگشتتان به یکدیگر فکر خوبی است

در اغلب موارد خانواده و دوستانتان به شما می‌گویند که به زندگی ادامه بده و او را فراموش کن. نمی‌گویم که همیشه این کارشان درست است. با این وجود وقتی به شما می‌گویند که باید سعی کنید تا به رابطه‌تان برگردید، بدان معناست که رابطه قبلی‌تان ارزش تلاش کردن را دارد. دوستانتان شما را از هر کس دیگری بهتر می‌شناسند و وقتی فکر می‌کنند که شریک قبلی‌تان ارزش تلاش دارد، آشتی کردن با او به شما آسیب نخواهد رساند.

بدون او نمی‌توانید و بسیار غمگین هستید

همه ما با پایان یافتن رابطه، درگیر احساسات می‌شویم. حتی اگر این رابطه کمتر از ایده‌آل‌هایتان بود، طبیعی است که احساس ناراحتی داشته باشید و جمع کردن خودتان برای ادامه زندگی سخت باشد. اما اگر سالها از پایان رابطه گذشته و شما هنوز هم احساس ناامیدی و غم دارید و نمی‌توانید با جدایی کنار بیایید، می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که باید به یکدیگر بازگردید. پس از گذشت مدت زمانی طولانی از جدایی، احتما فهمیده‌اید که بودن با یکدیگر بوده که شما را واقعا خوشحال و راضی می‌کرد و مهم نیست که چه می‌کنید ولی نمی‌توانید از یکدیگر بگذرید. اگر شما نیز به همین شکل هستید، حتما باید آشتی کردن با او را در نظر داشته باشید.

شاید او همان قطعه گم شده‌ای است که شما را تکمیل می‌نماید؛ ولی تنها یک راه برای فهمیدن آن وجود دارد. با او تماس بگیرید و ببینید آیا هنوز بارقه‌های امید در او نیز وجود دارد یا خیر.

برای سنجش میزان آسیب‌تان از ضربه عشقی به پرسشنامه روانشناسی زیر پاسخ دهید

پرسشنامه ضربه عشقی

امید بسیاری در رابطه مشاهده می‌کنید
این مساله کمی پیچیده است، چرا که هر فرد عاشقی معتقد است امکان بازگشت به رابطه قبلی اش وجود دارد. اما در اینجا باید اشاره کنیم که اگر معتقدید آینده فوق العاده‌ای با شریک قبلی‌تان داشته باشید، دنبال او رفتن ارزشش را دارد. ولی مطمئن باشید که تمام زندگی‌تان را با این باور و امید که او برخواهد گشت، سپری نکنید. تنها باید یک بار سعی کنید که به رابطه بازگردید و اگر نشد، باید به زندگیتان ادامه دهید. گاهی اوقات یک امید واهی می‌تواند شما را در موقعیتی اشتباه نگه دارد و پیش از آنکه متوجه شوید، همه زندگی‌تان را به دنبال یک خیال سپری کرده‌اید.

مشکلاتتان قابل حل است

اگر جدا به فکر بازگشت به رابطه قبلی‌‌تان هستید، شرایطی که رابطه در آن خاتمه یافته، از اهمیت بالایی برخوردار است. ترمیم رابطه‌ای که با آسیب به یکدیگر و در آتش نفرت خاتمه یافته بسیار سخت تر از رابطه‌ای خواهد بود که به صورت دوستانه پایان یافته است.

همچنین اگر او را به دلیل بی احترامی به شما، خیانت یا هر گونه خشونت فیزیکی ترک کرده‌اید، بازگشت به آن رابطه باید آخرین مساله مد نظرتان باشد. اگر مسائل قابل حل باشند، ترمیم رابطه آسان ترین مساله ممکن است.

برای مثال اگر از مشکلات ارتباطی رنج می‌بردید، این مرتبه سعی کنید که در صورت بروز مشکل، خیلی رسا صحبت کنید و خودتان را ابراز کنید. وقتی به این مسائل رسیدگی شود، بازگشت به یکدیگر و داشتن یک رابطه سالم خیلی زیبا خواهد بود. برای جزییات بیشتر پادکست آموزشی زیر را گوش دهید.

احتمال بازگشت مردان به رابطه

او بهترین فردی است که تا به حال داشته‌اید

تا زمانی که مدتی طولانی از رفتنش نگذشته باشد، واقعا متوجه نخواهید شد که چگونه بود و همین را نیز می‌توان راجع به بازگشت به رابطه گفت. گاهی این جدایی برای آنکه بفهمید چه کسی را از دست داده‌اید و اینکه او بهترین کسی بوده که داشته‌اید، لازم است. از زمان جدایی رابطه قبلی‌تان قرارهای بسیاری داشته‌اید و در میان همه این افراد، هیچ کس با او قابل مقایسه نبوده است. احساس می‌کنید روحیه شما با هیچکدام از پسران/دختران دیگر به اندازه او همخوانی ندارد و احساسی که به او داشتید را به هیچ کس ندارید. وقتی راجع به کلیت او فکر می‌کنید، می‌بینید او تمام آن چیزی بوده که همیشه می‌خواستید و این را تا زمانی که دیر شده، نفهمیده بودید. اگر عمیقا حس می‌کنید که شریک قبلی‌تان، بهترین عشق، شریک و دوستی بوده که تا به حال داشته‌اید، قطعا بازگشت به او گزینه‌ای است که باید در نظر بگیرید.

قبل از برگشتن به رابطه قبلی این نکات را در نظر بگیرید

نقاط ضعفی که در گذشته وجود داشت را فراموش نکنید

نگاه به آغاز رابطه به عنوان یک رابطه جدید، وسوسه برانگیز است، اما نمی‌توان از حقایق چشم پوشید : پیش از این همدیگر را می‌شناختید و با هم بیرون رفته‌اید. بسیار مهم است که زوج نقاط ضعفی که در گذشته در رابطه تجربه کرده‌اند را به یاد داشته باشند و باتوجه به اشتباهات گذشته، به ترمیم و بازسازی رابطه شان بپردازند. برای جزییات بیشتر پادکست زیر را حتما گوش کنید.

 

راجع به زمانی که از هم جدا بودید صادق باشید

اکنون زمان آنست که اگر در زمان جدایی‌تان با کسی بودید، صحبت کنید. لازم نیست به جزئیات بپردازید. جمله ساده “من به پیشنهاداتی که داشتم فکر کردم” کافی است – مگر اینکه آن فرد، صمیمی ترین دوستش / همکارش یا هر فردی که ممکن باشد حسادت او را برانگیزد یا به او آسیب بزند، باشد. بسیار مهم است که حتما حداقل یک مرتبه به این مساله اشاره داشته باشید تا در ادامه مسیرتان با هیچ شگفتی روبرو نشود. اگر فرد مقابل ناراحت بود، راجع به هرگونه نگرانی و ترس صحبت کنید و سپس به مسیر خود ادامه دهید.

مسائل قدیمی را به بحث بگذارید

پس مراقب باشید : احتمال ظهور مسائل و مشکلات قدیمی بسیار بالاست – بهتر است که پیش دستی کنید و به سمت آنها بروید. لازم نیست بدترین دعوایی که داشتید را دوباره ایجاد کنید، ولی باید راجع به مسائلی که آن را به وجود آورده صحبت کنید و بعلاوه اینکه شما این کار را به منظور پیشگیری از وقوع اتفاقی مشابه در آینده انجام می‌دهید. صحبت راجع به مسائل، زمانی که هر دوی شما آرام هستید کلید مساله است، چرا که احتمال به نتیجه رسیدن صبحتتان بسیار بیشتر خواهد بود.

از آنچه که واردش می‌شوید، آگاهی داشته باشید

قطعا افراد تغییر می‌کنند، ولی آنها معمولا همانطور باقی می‌مانند. قاعدتا نباید انتظار داشته باشید که همه چیز بعد از اتمام مرحله “شناخت دوباره شما” متفاوت شود. بازگشت به الگویی که در رابطه قبلی وجود داشته، در میان زوج‌ها بسیار رایج است.

فرصت را برای ساختن یک رابطه اصولی از دست ندهید
گذشته را کنار بگذارید و این بار با عشقتان یک رابطه درست و اصولی را از نو بسازید. برای یادگیری راه‌های برگرداندن عشق به زندگی و رابطه‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج که توسط رادیو عشق بصورت آنلاین برگزار می‌شود شرکت کنید. در کار گاه تکنیک‌های کاربردی‌ با استفاده از فایل‌های آموزشی و یک روانشناس اختصاصی در اختیارتان قرار داده خواهد شد تا با استفاده از آنها، تمام خاطرات تلخ گذشته شما و عشق‌تان با افکار و خاطرات خوب جایگزین شود و بتوانید یک رابطه متعهدانه و پایدار را از اول باهم بسازید. کارگاه شامل فایل‌های آموزشی صوتی، مشاوره تلفنی و آنلاین (پرسش و پاسخ در تلگرام و واتساپ)، آزمون شخصیت شناسی و … می باشد.

 

دلایل متفاوتی ممکن است برای گرایش ما به بازگشت به رابطه قبلی وجود داشته باشد، شاید فکر می‌کنیم آن فرد بهترین کسی بوده که تا بحال ملاقات کرده‌ایم، با او خاطرات بسیار خوبی داریم، از جدایی پشیمان شده‌ایم و یا فکر می‌کنیم مشکلات پیش آمده قابل حل هستند. ممکن است از زندگی بدون او خسته شده باشیم یا به این نتیجه رسیده باشیم که در تصمیم‌گیری برای جدایی عجله کرده‌ایم.

به هرحال درصورتیکه تصمیم گرفته باشیم مجددا به رابطه قبلی برگردیم باید نکات زیادی را مد نظر داشته باشیم. رابطه‌ای که به آن بازمی‌گردیم مانند یک رابطه کاملا جدید و بدون گذشته نخواهد بود. باید پذیرفت در طی زمان جدایی ممکن است اتفاقات زیادی افتاده باشد

که ترمیم رابطه را سخت‌تر کند. پس لازم است در این مورد واقع گرایانه فکر کنیم. تصمیم گرفتن به بازگشت دوباره به رابطه قبلی باتوجه به شرایط شما و رابطه‌ای که داشته‌اید ممکن است درست یا اشتباه باشد. بسیاری از روابط تمام شده، بعد از بازگشت زوج به یکدیگر،

مجددا محکوم به شکست هستند. چرا که افراد مشکلات و اختلاف نظر‌ها را به خوبی حل نکرده‌اند یا از مهارت‌های ارتباطی خوبی برای تعامل با یکدیگر برخوردار نیستند. به کمک مشاوره می‌توانید برای بازگشت به رابطه تصمیم درستی بگیرید. همچنین می‌توانید برای کسب مهارت‌های ترمیم رابطه، ایجاد ارتباط موثر با طرف مقابل و حل تعارضات به روش مسالمت آمیز از مشاور کمک بگیرید.

اگر از عشق‌تان جدا شده‌اید، احتمالاً همه چیز برای همیشه تمام شده است. بااین حال عشق از دست رفته گاهی اوقات دوباره سر راه‌تان سبز می‌شود و به شما می‌گوید که بعد از خلوت کردن با خود و مدت‌ها فکر کردن می‌خواهد دوباره به رابطه برگردد.

قبل از هر تصمیمی باید ببینید که چه مشکلاتی در رابطه‌ی قبلی وجود داشته که منجر به جدایی شده است و اگر الان رابطه‌ی جدیدی را شروع کنید، این رابطه چه تفاوت‌هایی با رابطه‌ی قبلی خواهد داشت.

اگر فکر می‌کنید که عشق سابق‌تان می‌خواهد که شما به رابطه برگردید، در ادامه با ما همراه باشید تا با نشانه‌ها و احتمال بازگشت به رابطه آشنا شوید.

نشانه های بازگشت عشقتان به رابطه

شروع دوباره‌ی ارتباط | احتمال بازگشت مردان به رابطه

اگر عشق قدیمی‌تان دوباره برایتان پیام می‌فرستد یا با شما تماس می‌گیرد و کاملاً مشخص است که سعی دارد ارتباط معناداری را برقرار کند، احتمالاً می‌خواهد شما را دوباره بشناسد و شاید رابطه‌ را دوباره برقرار کند. به علاوه اگر او کسی است که ارتباط را شروع می‌کند و به سرعت به پیام‌ها و تماس‌هایتان جواب می‌دهد، نشانه‌ی تمایل به برگشت به رابطه قوی‌تر خواهد بود.

درد و دل کردن

اگر عشق سابق‌تان فقط نیمه شب‌ها وقتی دلش می‌گیرد و احساس تنهایی می‌کند به شما پیام می‌دهد یا اگر فقط درباره‌ی آب و هوا یا اخبار با هم صحبت می‌کنید، این ارتباط را نمی‌توانید نشانه‌ی واقعی برگشت به رابطه تلقی کنید. اما اگر او با شما درد و دل می‌کند و اتفاقات زندگی‌اش را با شما در میان می‌گذارد و از شما نیز درباره‌ی زندگی شخصی‌تان سوال می‌کند، احتمالاً می‌خواهد رابطه را از سر بگیرد.

سوال پرسیدن درباره‌ی زندگی عاشقانه

اگر عشق سابق‌تان کنجکاو است که بداند آیا عشق جدیدی وارد زندگی‌تان شده است یا نه، این کنجکاوی می‌تواند به معنای آن باشد که او می‌خواهد موقعیت فعلی شما را بررسی کند و ببیند که آیا برای برگشت به رابطه آمادگی دارید یا خیر. بنابراین کنجکاوی او درباره‌ی آشنایی و قرار گذاشتن شما با یک فرد جدید نشانه‌ی فوق‌العاده‌ای است که نشان می‌دهد هنوز هم برای او خاص هستید و او می‌خواهد بداند که آیا آزاد هستید و او می‌تواند دوباره با شما وارد رابطه شود یا خیر.

رفتار حسادت‌آمیز

اگر دیگر عشقی بین شما وجود نداشته باشد، آشنا شدن شما با یک فرد جدید باعث حسادت او نخواهد شد. اما اگر توجه و علاقه‌ی فرد جدیدی که تازه با او آشنا شده‌اید، عشق سابق‌تان را به شدت آزرده‌خاطر می‌کند، پس او به دنبال آن است که دوباره رابطه را از سر بگیرد یا حداقل به این موضوع فکر می‌کند. آیا وقتی شب‌ها با دوستانتان بیرون می‌روید، با فرد جدیدی قرار می‌گذارید یا عکسی را از خودتان و یک فرد غریبه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، نشانه‌های حسادت را در رفتار او مشاهده می‌کنید؟  حسادت نشانه‌ی فوق‌العاده‌ای است که نشان می‌دهد قلب او هنوز مملو از عشق شما است.

حرف زدن درباره‌ی وضعیت زندگی عاشقانه‌ی خود

اگر عشق سابق‌تان واضح و بی‌پرده به شما می‌گوید که در حال حاضر هیچ کسی در زندگی‌اش وجود ندارد، در واقع می‌خواهد عکس‌العمل شما را بسنجد، چون ممکن است شما ابراز علاقه کنید که این جای خالی را در زندگی‌اش پر کنید. به همین ترتیب یار سابقی که هنوز قلبش برای شما می‌تپد، نهایت تلاشش را می‌کند تا به شما بفهماند که در حال حاضر با هیچ فردی رابطه‌ی عاشقانه ندارند تا به این ترتیب اولاً فکر رابطه‌ی عاشقانه‌اش باعث ناراحتی شما نشود و دوماً شما بدانید که او الان آزاد است و می‌توانید دوباره به رابطه برگردید.

ادامه دادن ارتباط در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی را هم باید برای پیدا کردن نشانه‌ها و سرنخ‌های برگشت به رابطه جستجو کنید. اگر متوجه شدید که عشق سابق‌تان شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند، مثلاً استوری اینستاگرام‌تان را می‌بیند یا توئیت‌تان را تصادفاً لایک می‌کند، این تعقیب کردن نشانه‌ی آن است که حداقل در ذهن او حضور دارید و فکرش را به خودتان مشغول کرده‌اید. در این حالت احتمال دارد که احساس عشق و علاقه به شما هنوز در قلبش زنده باشد.

حرف زدن درباره‌ی خاطرات مشترک گذشته

اگر عشق سابق‌تان دائماً یاد گذشته‌ها می‌کند و خاطرات خوش روزهای با هم بودن را مرور می‌کند، احتمالاً می‌خواهد آتش عشق زیر خاکستر را دوباره روشن کند. اگر او در شبکه‌های اجتماعی، اشاره‌های ظریفی به شما و خاطرات رابطه‌ی قبلی‌تان می‌کند، احتمالاً با این کار می‌خواهد تمایلش به برگشت به رابطه را به زبان بی‌زبانی به شما بفهماند و امیدوار است که شما متوجه این اشاره‌ها بشوید و به رابطه برگردید. عشق سابق‌تان احتمالاً از این که برای آشتی کردن و برگشتن به رابطه پیشقدم بشود، نگران است و می‌ترسد که مبادا او را پس بزنید.

بهانه جور کردن برای صحبت کردن | احتمال بازگشت مردان به رابطه

اگر هر از گاه پیام‌هایی مانند این برایتان می‌فرستد که: “امروز یه همبرگر خوشمزه خوردم” یا “یه رستوران ایتالیایی خوب میشناسی؟”، احتمالاً این پیام‌های غیرمنتظره بهانه‌ای برای صحبت کردن با شما است. وقتی این پیام‌ها را دریافت می‌کنید، چه احساسی به شما دست می‌دهد: خوشحال می‌شوید یا ناراحت؟ قدم بعدی را بر اساس احساس‌تان بردارید.

تلاش کردن برای برانگیختن حسادت

درحالی که ممکن است عشق سابق‌تان آزاد و در دسترس بودن خود را اعلام کند تا نشان بدهد که احتمال برگشت به رابطه وجود دارد، عکس این قضیه نیز محتمل است، یعنی وقتی او نهایت تلاشش را می‌کند تا حسادت شما را تحریک کند و به این ترتیب شما را ترغیب به برگشت به رابطه کند. اگر او بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی و در جمع تلاش می‌کند تا نشان بدهد که شما را فراموش کرده و فرد جدیدی وارد زندگی‌اش شده است، این کارها احتمالاً پوششی بر احساسات واقعی او و خواسته‌ی قلبی‌اش برای برگرداندن شما است.

درخواست برای صحبت کردن درباره اتفاقات گذشته و دلایل شکست رابطه

این نشانه کاملاً واضح به نظر می‌رسد. اگر عشق سابق‌تان از شما می‌خواهد که درباره‌ی مشکلات رابطه‌تان با هم حرف بزنید، این درخواست یا به معنای آن است که او می‌خواهد صحبت پایانی را با شما داشته باشد و پرونده‌ی این رابطه را برای همیشه در ذهنش ببندد یا این که می‌خواهد ببیند آیا رابطه با شما ارزش دوباره تلاش کردن و بهبود دادن را دارد یا خیر. شاید او در این مدت بر روی خودش کار کرده است، می‌خواهد بابت رفتارهای ناخوشایندش از شما عذرخواهی کند یا فقط توضیح بدهد که در آن زمان چه بر او گذشته است. در هر حال تمایل او برای صحبت کردن درباره‌ی علل شکست رابطه‌تان فرصت مناسبی برای التیام دادن زخم‌های گذشته و یک شروع جدید است.

جا گذاشتن وسایل

اگر او وسایلش را نزد شما جا می‌گذارد و هر چقدر هم که به او یادآوری می‌کنید تا بیاید و وسایلش را ببرد، هیچ اقدامی برای پس گرفتن‌شان نمی‌کند، احتمالاً می‌خواهد از این وسایل جا مانده به عنوان بهانه‌ای برای برقراری ارتباط مجدد در یک زمان بهتر استفاده کند. او می‌گذارد وسایلش نزد شما بماند تا تمام درها برای همیشه به رویش بسته نشود. او راه ارتباط را با چنین بهانه‌ای اندکی باز نگه می‌دارد تا در آینده بتواند دوباره با شما تماس بگیرد.

قبول مسئولیت

اگر او بعد از جدا شدن از هم مسئولیت کارهای اشتباهش را که منجر به جدایی شده است، قبول می‌کند، این قبول مسئولیت نشانه‌ی آن است که او واقعاً برای شما ارزش قائل است و نمی‌خواهد شما را از دست بدهد. این مسئولیت‌پذیری او نشانه‌ی آن است که می‌خواهد شانس برقراری ارتباط مجدد با شما را همچنان زنده نگه دارد تا وقتی تغییرات لازم را در خودش ایجاد کرد و خودش را در نهایت شایسته‌ی شما دانست به نزدتان بیاید تا خودتان تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به رابطه با او برگردید یا خیر.

سوال پرسیدن از دوستان‌تان درباره‌ی شما

اگر عشق‌تان کنجکاو است که بیشتر درباره‌ی حال و روزتان بداند و برای آمار گرفتن به دوستان‌تان مراجعه می‌کند، این پرس‌وجوها علامت این است که او می‌خواهد به رابطه برگردد. اگر او هنوز در گفتگوهای عادی با دوستان مشترک‌تان به شما اشاره می‌کند، احتمالاً می‌خواهد که شما را برگرداند. اگر با فرد جدیدی وارد رابطه شده‌اید و از دیگران می‌شنوید که او در این باره کنجکاوی می‌کند و دوستان‌تان را سوال‌پیچ کرده است، احتمالاً پشیمان است که چرا شما را از دست داده است و در واقع باید هم حسرت بخورد.

احتمال بازگشت فرد مقابل به رابطه تمام شده

یک جواب مشخص برای احتمال برگشت به رابطه وجود ندارد، چون این احتمال به عامل‌های مختلفی، همچون مدت زمان سپری شده از زمان جدایی بستگی دارد. هرچند اگر فرایند درست را پیش ببرید، احتمال برگرداندن عشق سابق به رابطه بالا است.

امروزه بسیاری از افراد می‌توانند که عشق سابق‌شان را دوباره به رابطه برگردانند، چون واقعاً فرایند موثر و اثبات شده‌ای وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید به هدف‌تان برسید.

سریع‌ترین راه برای برگرداندن عشق‌تان این است که کاری کنید جذابیت‌تان در نظر او افزایش پیدا کند و قلبش مملو از عشق و احترام نسبت به شما بشود.

سوالاتی که قبل از برگشت به رابطه باید از خودتان بپرسید

اگر تمایل‌تان برای برگشت به رابطه قوی است، قبل از هر گونه اقدامی به سوالات زیر پاسخ دهید.

چرا از هم جدا شدید؟ احتمال بازگشت مردان به رابطه

اگر به دلیل خیانت، سوءاستفاده، رفتارهای سمی یا ناسازگاری از هم جدا شده‌اید، برگشت به رابطه به صلاح‌تان نخواهد بود. شاید همیشه این حس را نداشته باشید، اما به هم خوردن رابطه‌ای که در نهایت باعث تحقیرتان می‌شود، در درازمدت باعث می‌شود که شادتر و سالم‌تر بشوید، چه همچنان مجرد مانده باشید، چه رابطه‌ی جدیدی را شروع کرده باشید. شادی و خوشبختی حاصل از ماندن در یک رابطه‌ی سمی زودگذر و ناپایدار است، دست‌کم باید بدانید که رسیدن به خوشبختی در چنین رابطه‌ای به جلسات مشاوره‌ی متعدد، تلاش فراوان، تفکر عمیق و درک و تفاهم متقابل نیاز دارد.

بنابراین دلایل جدا شدن از یکدیگر را با دقت بررسی کنید و ببینید که آیا اگر به رابطه برگردید، این رابطه‌ی جدید در درازمدت می‌تواند رابطه‌ی سالمی باشد و خوشبختی را برایتان به ارمغان بیاورد یا خیر.

آیا بنا به دلایل درستی می‌خواهید به رابطه برگردید؟

اگر بنا به دلایل مادی و خارجی مانند تامین خانه، ماشین، پول، شغل یا مادیات دیگر از سوی عشق سابق‌تان می‌خواهید به رابطه برگردید، مسلماً نمی‌توانید رابطه‌ای داشته باشید که به لحاظ درونی رضایت‌بخش باشد. به همین نحو اگر به لحاظ احساسی و عاطفی به عشق سابق‌تان وابسته هستید، یعنی این که او انگیزه و احساسات مثبتی را که برای زندگی کردن به آنها نیاز دارید، به شما می‌دهد یا صرفاً بدون او، یا به عبارتی بدون یک شریک عشقی احساس تنهایی می‌کنید، بعید است که رابطه‌تان پایدار باشد و هر دو طرف بتوانید به روش سالمی در این رابطه رشد کنید.

فقط زمانی که عشق سابق‌تان را از صمیم قلب‌ دوست داشته باشید و باور داشته باشید که می‌توانید حمایت مثبت و متقابلی را که برای ایجاد یک رابطه‌ی رضایت‌بخش، محترمانه و پایدار لازم است، به یکدیگر ارائه دهید، مجاز هستید که به برگشتن به نزد عشق سابق فکر کنید، وابستگی دلیل مناسبی برای برگشت به رابطه نیست.

آیا از صمیم قلب متعهد به ترمیم رابطه‌تان هستید؟

فقط زمانی باید به از سرگیری رابطه با عشق سابق فکر کنید، که خودتان عزم‌تان را برای ایجاد تغییرات لازم برای شروع یک رابطه‌ی ارزشمند جزم کرده باشید و از صمیم قلب به این تغییرات متعهد باشید. برای این کار لازم است که ابتدا تمام دلایل شکست رابطه‌ی قبلی را مشخص کنید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و با ایجاد مهارت‌های جدید ارتباطی، مقابله‌ای و حفظ رابطه سعی کنید که رابطه‌تان را بهبود دهید. ایجاد این تغییرات معمولاً با نظارت و راهنمایی یک مشاور مجرب به بهترین وجه انجام می‌شود. چنانچه هر دو طرف خود را متعهد به بهبود دادن رابطه بدانند و مسئولیت یکدیگر را قبول داشته باشند، عشق پایدار تضمین می‎شود.

آیا شما و عشق سابق‌تان با هم هم‌داستان هستید؟

هرچند ممکن است برای شروع دوباره‌ی رابطه سرشار از انگیزه باشید و باور داشته باشید که این‌بار در کنار هم خوشبخت خواهید شد، اما اگر عشق سابق‌تان از صمیم قلب به ترمیم رابطه متعهد نباشد، بعید است که موفق شوید. قبل از آن که تصمیم عجولانه‌ای بگیرید، درباره‌ی افکار، احساسات و خواسته‌های عشق سابق‌تان و تمایل او برای برگشت به رابطه صادقانه با هم صحبت کنید و بررسی کنید که این شروع مجدد برای هر دو نفرتان چه معنایی دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *