کمک به دوست و همسر افسرده چگونه ممکن است؟

اگر نیاز دارید تا دوست افسرده و یا همسر افسرده خود را درمان کنید، حتما مطالعه کنید. تشخیص این که چه کسی افسرده است و نیاز به حمایت دارد گاهی اوقات بسیار آسان است. شاید فکر کنید که کمک شما به این افراد ارزش خاصی ندارد ولی با کمک شما فرد ممکن است از خودکشی یا آسیب زدن به خودش دست بکشد.

با همسر افسرده چه کنیم؟

معمولا افراد افسرده به سختی کمک دیگران را قبول می کنند و ترجیح می دهند تنها باشند سعی کنید صبور باشید و به آن ها اطمینان بدهید که همیشه پیششان هستید و مشکلشان برای شما هم مهم است.

با این اشخاص صحبت کنید و آن ها را راضی کنید تا از کمک درمانگر و روانشناس استفاده کنند. مدام به آن ها نگویید که افسرده نباشند، مطمئن باشید که اگر می توانستند قبل از این که شما بگویید این کار را می کردند.

کمک به دوست و همسر افسرده چگونه ممکن است؟

صحبت کردن و گوش دادن | به افراد افسرده چه بگوییم

صحبت کردن باعث می شود که فرد به طور مستقیم مشکلات خودش را مطرح کند چیزی که این کار را مشکل می کند گوش کردن است. بیش تر افراد به جای گوش کردن در سکوت سعی می کنند دیگران را نصیحت کنند یا مشکلات او را کوچک نشان دهند.

گوش کردن به ناراحتی عزیزان و مشکلات آن ها ممکن است واقعا سخت باشد و شما نتوانید واکنش درستی نشان دهید سعی کنید زیاد به خودتان سخت نگیرید و فقط شنونده خوبی باشید.

هیچ وقت وسط صحبت های او نپرید و به او اجازه دهید احساسات خودش را بیان کند، این کار برای او دشوار است و قطع کردن صحبت هایش به وسیله شما کار را برای او سخت تر می کند.

اگر احساس می کنید که کار اشتباهی انجام می دهد دلایل خود را توضیح دهید ولی هرگز با او دعوا یا جرو بحث نکنید زیرا ممکن است دیگر با شما حرف نزند.

وقتی صحبت های او تمام شد با او در ارتباط باشید و نگذارید احساس تنهایی پیدا کند به او پیشنهاد بدهید که از کمک متخصص استفاده کنند ولی به جای او تصمیم نگیرید.

پیشنهاد روانشناس: اندیشه های افسرده را در جوی آب بریزید!

جلوگیری از خودکشی | یک تلاش عاشقانه با همسر افسرده

بیش از نصفی از خودکشی ها به دلیل افسردگی رخ می دهد و این در حالی اتفاق می افتد که افسردگی کاملا قابل درمان و کنترل است. افسردگی شدید معمولا باعث می شود که فرد به فکر خودکشی بیفتد و برای همین لازم است که تحت نظر دکتر قرار بگیرد.

بیش تر افراد احساس می کنند خودکشی برای جلب توجه دیگران انجام می شود در حالی که اینگونه نیست البته آسیب زدن به خود ممکن است یک فریاد برای کمک باشد که به خودکشی ختم می شود.

منبع : کمک به دوست و همسر افسرده چگونه ممکن است؟ 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *