X

چک کردن گوشی همسر | گوشی همسرم را چک کنم یا نه؟

چک کردن گوشی همسر ، گوشی همسرم را چک کنم یا نه؟

آیا چک کردن گوشی همسر کار درستی می باشد یا خیر؟ امروزه بسیاری از افراد به دنبال نرم افزارهایی هستند تا به صورت گوناگون تماس ها، تلگرام و پیام های گوشی همسرشان را چک کنند و این افراد معمولا به همسرشان اعتماد ندارند و یا می ترسند او را از دست بدهند، اما آن ها باید این نکته را در نظر بگیرند که حفظ و نگهداری هر چیزی روش اصولی خودش را دارد و اگر به صورت مداوم گوشی همسرتان را چک کنید و او را محدود کنید و یا همسرتان را کنترل کنید، با این رفتارها باعث خواهید شد تا بی اعتمادی شما بیشتر شود و از همسرتان دور شوید.

در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این باره می پردازیم و در صورتی که فکر می کنید همسرتان به شما خیانت کرده است و یا در حال خیانت کردن می باشد می توانید از مشاوره خیانت همسر کمک بگیرید تا راهنمایی های صحیح را در اختیارتان قرار دهد.

چک کردن گوشی همسر، درست یا غلط

بسیاری از زوجین به دلایل مختلف دوست دارند تا به اطلاعات گوشی همسرشان دسترسی داشته باشند و با این کار احساس می کنند که امنیت خاطر بیشتری دارند و می تواند به عنوان مثال جلوی خیانت همسرشان را بگیرند، اما طرف مقابل از این رفتار استقبال نمی کند و خوشش نمی آید و فکر می کند همسرش نسبت به او بی اعتماد می باشد و به همین دلیل سعی می کند برخی از کارها را پنهانی و دور از چشم همسرش انجام دهد و بعد از انجام آن احساس گناه و عذاب وجدان به سراغش می آید.

در بسیاری از مواقع افرادی که رفتارهای کنترل کننده ای انجام می دهند باعث می شوند تا پیام هایی مبتنی بر بی اعتمادی، شک و تردید به طرف مقابل را بع فرد انتقال دهند و به این ترتیب روابط در میان زوجین با تعارضات و درگیری هایی همراه می شود و باعث می شود نسبت به هم بی اعتماد تر شده و شک و تردید آن ها بیشتر شود.

به این ترتیب زن و شوهر در یک چرخه معیوب گرفتار می شوند به طوری که اگر به صورت مداوم یکدیگر را چک کنند باعث می شود تا رنجش و واکنش طرف مقابل بیشتر شود و این واکنش ها شک و تردید را بیشتر خواهد کرد و رفتارهای کنترل کننده بیشتر خواهد شد و این مسئله روز به روز بزرگ تر می شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند به طوری که ممکن است در زندگی به یک بحران تبدیل شود.

در نتیجه شما باید به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید و اگر به رفتارهایی که در فضای مجازی انجام می دهد شک دارید باید راه های اصول تری را در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه صحیح و درستی در این باره برسید به طور مثال می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا با دریافت مشاوره خیانت به شما کمک کند با دلایل و نشانه های خیانت همسرتان آشنا شوید و بتوانید راهکارهای مقابله با آن را به درستی بشناسید.

چک کردن گوشی همسر، حریم شخصی در زندگی مشترک چه جایگاهی دارد؟

ازدواج موفق در صورتی به وجود می آید که فرد می تواند به سطحی از رشد و بلوغ اجتماعی خود برسد که در جنبه های مخلف زندگی اش بتواند با دیگری شریک شود و با کمک یکدیگر تلاش کنند تا زندگی خوبی را بسازند اما این مسئله به این معنا نمی باشد که شما نباید برای خود حریم شخصی داشته باشید و فردیت یکدیگر را کنار بگذارید بلکه علاوه بر این که مسائل روزمره خود را به صورت آزادانه در اختیار یکدیگر می گذارید و در مورد موضوعات مختلف با یکدیگر مشورت می کنید برای استقلال و آزادی یکدیگر ارزش و احترام قائل باشید این کار باعث می شود تا صمیمیت در میان شما افزایش یابد و اعتماد به نفش هر دو طرف زیاد شود.

در صورتی که به صورت مداوم گوشی همسرتان را چک کنید این کار برای شما به یک عادت تبدیل می شود و شما تمایل دارید پیام هایی که در آینده دوستان و آشنایان برای همسرتان می فرستند را چک کرده و آن ها را دنبال کنید در ابتدا ممکن است برای این که از خیانت جلوگیری کنید این کار را انجام دهید اما به مرور زمان برای شما به عمل وسواس تبدیل می شود همچنین ممکن است پی ببرید که همسرتان یک حساب بانکی دیگری دارد و مشکلات و کدورت در میان شما ایجاد شود و به این ترتیب صمیمیت در میان شما از بین خواهد رفت و هم چنین باعث می شود تا همسرتان رفتاری متقابل به مثل داشته باشد و باعث آزرده شدن شما شود.

راهکارهای جایگزین به جای چک کردن گوشی همسر

برای این که در زندگی احساس امنیت داشته باشید و از وفاداری و عشق همسرتان مطمئن شوید بهتر است راه و روش های مناسب تری را به جای چک کردن گوشی همسرتان استفاده کنید که در ادامه این مقاله برخی از این راهکارها بیان شده است:

مشکلاتتان را ریشه یابی کنید

قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانید که به چه دلیل گوشی همسرتان را چک می کنید و چرا دوست دارید تا گوشی همسرتان را چک کنید و تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید، برای فهم ریشه این مشکل آیا فکر می کنید به او اعتماد ندارید؟ یا می ترسید به شما خیانت کند و همسر و زندگی تان را از دست بدهید؟ یا چک کردن برای شما یک نوع عادت بد به حساب می آید؟ زمانی که ریشه یابی کردید و مشکل اصلی را شناختید می توانید برای حل این مشکل راه حل درستی را در نظر بگیرید.

ارتباط عاطفی خود را با همسرتان بازنگری کنید

ایا تاکنون از خودتان پرسیده اید که چرا استفاده افراد از شبکه های مجازی زیاد شده است و دائما در حال فعالیت در این شبکه ها می باشند؟ امروزه مشغله های اجتماعی و کاری بسیاری برای افراد به وجود آمده است و باعث شده تا نتوانند ارتباط سالم و عمیق و لذت بخشی با انسان های دیگر داشته باشند و به همین دلیل احساس تنهایی درونی به سراغ آن ها آمده است، همین مسئله باعث شده است تا به شبکه های مجازی روی بیاورند تا با دیگران ارتباط متعددی داشته باشند و و تمایل داشته باشند گوشی همسرشان را چک کنند در این صورت اگر ارتباط عاطفی شما با همسرتان دچار مشکل باشد این وضعیت باعث خواهد شد تا اختلافات در میان شده افزایش یابد و وضعیت تشدید شود.

در نتیجه بهتر است تا به ارتباط چند ماه اخیر برگردید و نگاهی به آن بیندازید و ببینید که چطور توانسته اید در یک فضای صمیمی و خوب با یکدیگر به گفت و گو بپردازید و رابطه موثر و سالمی را در کنار یکدیگر داشته باشید اگر ارتباط خوبی در میان شما دیده نشده است و با مشکلاتی مانند خیانت و روابط فرازناشویی رو به رو شده اید بهتر است از روانشناس متخصص در حوزه زوج درمانی کمک بخواهید تا روابط عاطفی شما را مورد بررسی قرار دهد و آن ها را ترمیم کند.

به یک زوج درمانگر مراجعه کنید

اگر در زندگی تان احساس بی اعتمادی  می کنید و یا می ترسید که همسرتان را از دست بدهید در این صورت ممکن است به راحتی نتوانید مشکلتان را رفع کنید و اگر برای مدتی در شک و تردید باشید سلامت روان شما با خطراتی رو به رو خواهد شد و به بیماری های روانی مانند افسردگی و وسواس فکری دچار خواهید شد.

در این شرایط بهتر است تا از یک زوج درمانگر کمک بگیرید زیرا او یک شخص بی طرف در میان شما و همسرتان می باشد و در فضای امن و عاری از قضاوت سبک ارتباطی شما و همسرتان را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند تا اشتباهات رفتاری و شناختی رابطه تان را پیدا کرده و از روش های رفتاری جایگزین استفاده کند.

به مرور زمان با تمرین کردن این رفتارها، اعتماد به نفس و احساس امنیت شما بر می گردد و زندگی رضایت بخشی برای شما به وجود می آورد در این صورت نیاز ندارید همسرتان را کنترل کنید و در همین خصوص مشاوره ستاره ایرانیان به صورت تلفنی و حضوری به مراجعین خدمت رسانی می کند و راهکار های مناسبی را در اختیارشان قرار می دهد.

منبع : چک کردن گوشی همسر | گوشی همسرم را چک کنم یا نه؟

مطالب مرتبط