همسرم مدت هاست خودارضایی می کند! مشاوره خانواده

خودارضایی در افراد متاهل پدیده ای پیچیده، چندبعدی و نیازمند بررسی است.

مراجعین زیادی با حضور در مراکز مشاوره، از خودارضایی همسرشان ابراز ناراحتی می کنند و در تلاش اند تا راهی برای پایان یافتن این رفتار بیابند.

با ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با مهم ترین دلایل خودارضایی همسران و مهم ترین راه های برون رفت از آن آشنا کنیم.

چرا افراد متاهل خودارضایی می کنند؟

بر اساس ماهیت رابطه ی زناشویی، انتظار می رود تا افراد بتوانند پس از شروع زندگ مشترک، روابط جنسی شان را با همسرشان پیش ببرند و از آن لذت ببرند.

در صورتی که فردی پس از ازدواج، خودارضایی را به برقراری رابطه ی جنسی با شریکش ترجیح دهد، نارضایتی های متعددی ایجاد می شود که نیازمند بررسی است.

بهتر است در این حالت موارد زیر را بررسی کنید:

عادت به خودارضایی در دوران مجردی

عادت به خوارضایی به عنوان راهی برای لذت جنسی، می تواند در دوران تاهل نیز پابرجا بماند.

ممکن است همسرتان جزء آن دسته از افراد است که به خیال پردازی های جنسی خوش آب و رنگ و تمام و کمال عادت کرده است و قرار گرفتن در یک رابطه ی جنسی طبیعی، برایش به اندازه ی کافی، ارضا کننده نیست.

در این حالت، نیازمند آن هستید که همسرتان را برای دریافت کمک تخصصی از یک مشاور تشویق کنید.

در این حالت ممکن است به عنوان شریک جنسی او، احساس کنید به اندازه ی کافی جذاب نیستید و دلسرد شوید اما در صورتی که از اعتیاد همسرتان به خودارضایی در دوران تجرد، اطمینان دارید، بهتر است بدانید که اعتیاد رفتاری همسرتان نیازمند درمان است.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

اضطراب، افسردگی و وسواس

آشفتگی های روانی و سطوح بالایی از اضطراب و افسردگی در مردان و زنان می تواند منجر به راه اندازی این افکار شود که ” من به اندازه ی کافی خوب نیستم”.

در چنین حالتی ممکن است فرد تلاش کند تا از طریق خودارضایی مکرر، به نوعی از احساس آرامش مقطعی دست یابد.

در صورتی که علایمی از این اختلالات را در همسرتان مشاهده کردید، بهتر است به او کمک کنید تا با مساله ی افسردگی و اضطرابش به نحو موثرتری رو به رو شود و از این طریق، تمایلش به خودارضایی نیز کاهش خواهد یافت.

در بسیاری از موارد، ممکن است نیازمند دریافت کمک تخصصی یک روانشناس باشید تا مساله ی روانی موجود، حل و فصل شود و همسرتان به زندگی عادی برگردد.

اختلالات جنسی

اختلال در نعوظ، دیر انزالی و یا زود انزالی می تواند سطوح بالایی از اضطراب را راه اندازی کند.

در این حالت، مردان احساس ناتوانی، شرم و فقدان اعتماد به نفس را تجربه می کنند و ممکن است تصمیم بگیرند تا خودارضایی را به رابطه ی جنسی واقعی که در آن به اندازه ی کافی خوب نیستند، ترجیح دهند.

در این حالت، مهم ترین مساله آن است که او را به خاطر مشکلش، سرزنش، تهدید، تنبیه و یا طرد نکنید و برای مراجعه و درمان مشکلات جنسی با همسرتان همراه باشید.

به یاد داشته باشید که مراقبت از یکدیگر به هنگام بیماری، مشکلات روحی و یا جسمی، یکی از مهم ترین کارکردهای ازدواج است و شما می توانید در رفع مشکلات همسرتان، نقش مهمی را ایفا کنید.

همسرم مدت هاست خودارضایی می کند! مشاوره خانواده

همسرم مدت هاست خودارضایی می کند! مشاوره خانواده

عدم تجربه ی ارگاسم در رابطه ی جنسی

این مساله می تواند یکی از مهم ترین دلایل خودارضایی در زنان باشد.

نرسیدن به اوج لذت جنسی در ارتباط جنسی می تواند زنان را تحریک کند تا از طریق خودارضایی به لذت و آرامش کامل برسند.

در صورتی که همسرتان به این دلیل، اقدام به خودارضایی می کند، لازم است تا در رابطه ی جنسی تان تجدید نظر کنید و از او بخواهید تا در زمینه ی رفتار جنسی مطلوبش با شما صحبت کنید.

تغییر در رفتارهای جنسی تان می تواند منجر به تجربه ی ارگاسم در همسرتان شود و خودارضایی را متوقف کند.

همچنین در صورتی که شما به عنوان فرد مونث در حال مطالعه ی این مقاله هستید، بهتر است در خصوص رفتارهای جنسی لذت بخش با همسرتان صحبت کنید و از طریق گفت و گو به او کمک کنید تا بتواند شما را به اوج لذت جنسی در یک ارتباط واقعی برساند.

عدم جذابیت ظاهری و جنسی

واقعیت آن است که ارتباط جنسی نیز مانند سایر ابعاد ارتباط همسران، می تواند دستخوش رخوت و سردی شود.

بنابراین برای آنکه بتوانید به اندازه ی کافی جذاب باقی بمانید و همسرتان را به ارتباط جنسی، ترغیب کنید، بیش از هر چیز نیازمند مهارت آموزی هستید.

به عنوان مثال بی توجهی به ظاهر، اندام، آراستگی و یا لباس پوشیدن می تواند برای همسرتان دلسرد کننده باشد.

در این حالت ممکن است او برای ترجیح خودارضایی بر رابطه ی جنسی با شما مصمم تر شود و به دنیای خیالی خوش آب و رنگ خود پناه ببرد.

همچنین سخت گیری های بیش از حد در رابطه ی جنسی، غر زدن و شکایت، ابراز درد و یا منفعل بودن می تواند از جذابیت جنسی شما بکاهد و خودارضایی همسرتان را توجیه کند.

بهتر است تلاش کنید تا رابطه ی جنسی تان را همانند روزهای اول، پرشور و جذاب نگه دارید تا سایر عوامل نتوانند به راحتی جایگزین تان شوند.

پیشنهاد می شود تا لیستی از رفتارها و احساسات جذاب و تحریک کننده فراهم کنید و با رعایت آن ها، رابطه ی جنسی تان را پرشور تر کنید.

این مساله هیچ گونه وابستگی به سن و یا جنسیت تان ندارد و برای مردان و زنان قابل اجراست.

مشکلات مربوط به خودپنداره جسمی

باور به خوب نبودن، زشت بودن، عدم جذابیت ظاهری و جنسی می تواند روابط تان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

در صورتی که به مشکلات مربوط به خودپنداره ی جسمی دچار باشید، از جانب طرف مقابل نیز آنچنان که باید خوب درک نخواهید شد.

به خودی خود، افراد تمایل به برقراری رابطه با فردی دارند که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است.

بنابراین در صورتی که در این زمینه مشکل دارید، بهتر است برای رفع مشکلات تان اقدام کنید تا بتوانید در رابطه تان موثر و جذاب واقع شوید.

به عبارت دیگر، تمایل به خودارضایی در فرد، می تواند ناشی از خودپنداره ی جنسی ضعیف خود و یا همسرش باشد که نیازمند بررسی و ترمیم است.

 

برای ترک خودارضایی چه کنم؟

تلاش برای ترک این رفتار بدون توجه به ریشه های اساسی آن می تواند نوعی تلاش بی نتیجه باشد.

به عبارت دیگر، خودارضایی نوعی از راه حل است که افراد برای مشکلات شان انتخاب می کنند و کنار گذاشتن آن نیز مستلزم به کارگیری یک راه حل جایگزین کارآمدتر است.

بنابراین سرزنش خود، احساس گناه و پشیمانی افراطی نمی تواند در ترک این رفتار موثر واقع شود.

در صورتی که خودارضایی را به عنوان یک رفتار انتخاب کرده اید و سعی در کنار گذاشتن آن دارید بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید.

کشف و درمان ریشه های اصلی رفتار خودارضایی و درمان آن ها می تواند منجر به خاموش شدن این رفتار شود و راه حل های جدیدی را در اختیارتان قرار دهد.

بررسی موارد ۶ گانه ی ذکر شده در مقاله ی حاضر نیز می تواند به شما کمک کند تا نسبت به این مساله، شناخت بیشتری را به دست آورید و برای حل آن، آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

منبع :همسرم مدت هاست خودارضایی می کند! مشاوره خانوادهمشاوره جنسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *