مشکلات شایع جنسی در مردان و زنان چیست؟

طبق آماری که از مطالعات روانشناسان به دست آمده است، مشکلات شایع جنسی در زنان و مردان از مهم ترین مشکلات زندگی است و زوج هایی که به این مشکلات دچار می شوند به احتمال زیاد در مورد این اختلالات با یکدیگر حرف نمی زنند و ممکن است اختلال و مشکل آن ها به خوبی مشخص نشود.

افراد بالغ برای این که به عشق و اعتماد برسند زندگی مشترک را تشکیل می دهند و برای اثبات مجدد هویت و حس رضایت خود به تولید مثل و برای ارضای احساس عاطفی به رابطه جنسی نیاز دارد.

مشکلات جنسی در مردان و زنان

در رابطه هایی که مدت زمان آن کم می باشد و سریع تشکیل شده و از بین می رود، رابطه جنسی تنها برای لذت جسمانی و ارضای هیجانات فرد انجام می شود.

اما برای کسانی که نسبت به یکدیگر تعهد دارند و وارد زندگی مشترک شده اند، رابطه زناشویی اهمیت بسیاری دارد به طوری که اگر فرد نتواند با کسی که دوستش دارد نتواند رابطه جنسی مناسبی داشته باشد دچار احساسات ارضا نشده مانند ناامیدی، خشم و نگرانی می شود.

بسیاری از افراد هستند که از نظر جنسی فعال می باشند، این افراد ممکن است اوقاتی را برای انجام عمل جنسی در نظر بگیرند اما اگر عمل جنسی آن ها طبق برنامه پیش نرود، آن ها نا امیدی های جنسی را تجربه می کنند.

افرادی که از نظر جنسی دچار  ناامیدی می شوند، اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند.

در بسیاری از موارد اختلال جنسی در شرایط کوتاه مدت به وجود می آید و در بعضی موارد ممکن است دیرپا باشد ولی صرف نظر از همه موارد گفته شده، درمان پذیر می باشد.

 

در بسیاری از اوقات دو مورد باعث می شوند که ناخشنودی جنسی به وجود آید یکی از آن ها تعداد دفعات عمل جنسی و دیگری رفتارهای می باشد که در زندگی جنسی زوجین به وجود می آید.

زوجین برای این که این مشکلات را درمان کنند باید این موارد را در خود و همسرشان تغییر دهند، در جست و جویی روشی برای درمان آن باشند و برای درمان اقدامات لازم را انجام می دهند. با توافق در مورد نوع یا تنوع در رفتارهای جنسی می توان به بهبود آن کمک کرد.

مشکلات جنسی شایع در مردان چیست؟

مردان ممکن است دچار مشکلات شایع جنسی شوند و مشکلات آن ها ممکن است مربوط به نعوض باشد که باعث می شود مردان در جست و جوی روشی برای درمان آن باشند.

مردان ممکن است مشکلاتی مربوط به انزال داشته باشند، این مشکل در مردان جوان بیشتر دیده می شود، در این هنگام مردان در رابطه جنسی خود دچار مشکل شده و انزال زودهنگام آنان باعث می شود تا در رابطه جنسی خود خشنود نباشد.

مردانی که مشکل انزال دارند نمی توانند به حداکثر میل جنسی خود برسند. مشکل انزال به اندازه دیگر موارد شایع نمی باشد اما این مشکل برای مردان بسیار ناراحت کننده می باشد و مردان سعی می کنند این مشکل را درمان کنند.

نشانه های ناتوانی مردان

  • ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت (اختلال نعوظ)
  • انزال تأخیری با وجود تحریک جنسی کافی (انزال عقب مانده)
  • عدم توانایی در کنترل زمان انزال (انزال زودرس)
مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

مشکلات شایع جنسی در زنان چیست؟

بر اساس مطالعاتی که روانشناسان انجام داده اند، مشکلاتی که در رابطه جنسی زنان به وجود می آید بیشتر به خاطر نارحتی های هیجانی می باشد.

ممکن است زنان در رابطه جنسی خود احساسی مانند ترس یا نگرانی را تجربه کنند و یا زمانی که نزدیکی دارند ناراحتی های مختصر و خفیفی در آن ها به وجود آید.

زنان ممکن است در هنگام نزدیکی احساس ناراحتی داشته باشند  یا مشکل آن ها در رسیدن به حداکثر لذت جنسی باشد و نتوانند ارگاسم را به خوبی تجربه کنند.

زن ممکن است خودش برای رابطه جنسی پیش قدم نشود و هیچ میلی برای رابطه جنسی نداشته باشد اما زمانی که مرد عمل جنسی را شروع می کند او هم با مرد همراهی می کند و حتی ممکن است از آن لذت هم ببرد.

مشکلات شایع جنسی در مردان و زنان چیست؟

اما اگر زن گرفتار مشکلی مانند ناراحتی هیجانی باشد، ممکن است از عمل جنسی خود رضایت نداشته باشد و این عمل برای او ناخوشایند بوده و از آن لذت نمی برد.

در این صورت فرد ممکن است دچار بیماری های جسمی مانند اسپاسم شدید و دیگر بیماری ها شود، در این صورت این بیماری ممکن است مشکلاتی برای افراد داشته باشد زیرا اگر فرد از نظر جنسی لذت جنسی را نبرد و برای رسیدن به لذت جنسی اختلالاتی برای او به وجود می آید.

افراد ممکن است از نظر اختلال در لذت جنسی طیف گسترده ای داشته باشد و این عمل در زنان و مردان متفاوت باشد و میزان آن ممکن است بسیار خفیف یا شدید باشد.

افرادی هستند که اصلا رغبتی به میل جنسی ندارند، آن ها به خاطر فقدان میل جنسی خود و همسرشان به متخصص مراجعه می کنند.

افراد باید علت این عمل را به خوبی بشناسند و بدانند که به چه دلیل به این مشکل دچار شده اند، آیا آن ها به انجام عمل جنسی علاقه ای ندارند یا واقعا فاقد میل جنسی می باشند.

کسی که فاقد میل جنسی می باشد قادر نخواهد بود با هیچ کس دیگری و تحت هیچ شرایطی رابطه برقرار کند.

نشانه های ناتوانی جنسی در زنان

  • ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  • خشکی واژن قبل و حین مقاربت
  • ناتوانی در انبساط عضلات واژن به اندازه ای که امکان مقاربت ایجاد شود

عوامل روانشناختی برای خشنودی جنسی چیست؟

بر اساس نظر مشاوران عوامل بسیاری وجود دارد که بر خشنودی جنسی فرد موثر می باشند و بر آن اثر می گذارند، در این صورت فرد باید مشکلات جنسی را به خوبی بشناسد و علت های آن را بداند.

این مشکلات می تواند به خاطر مسائل زیست شناسی، روانشناختی، و یا مربوط به شرایط دیگری باشد.

مشکلات جنسی معمولا علت های زیادی دارد و به یک دلیل ایجاد نمی شود. بنابراین نمی توان تنها یک عامل را مقصر دانست، این عوامل از نظر روانشناسی می تواند با پیشینه و گذشته فرد در ارتباط باشد و  وقایعی از زمان گذشته بر روی او تاثیرات منفی گذاشته باشد.

این عوامل عبارت هستند از دانش و تجربه فرد در مورد انجام عمل جنسی، هیجانات، ترس ها، نگرش ها و مهارت های مربوط به عمل جنسی جزیی از این عوامل به شمار می آیند.

 

افراد برای درمان بیماری های خود مانند استرس، اضطراب، وسواس و افسردگی و دیگر مشکلات روانی و مشاوره ازدواج و زوج درمانی باید به صورت حضوری و غیر حضوری از مشاوره کمک بخواهند. در این شرایط مشاوران آن ها را راهنمایی کنند و به مرور مشکلات آن ها را به بهترین شکل حل می کنند.

در غیر این صورت این مشکلات ممکن است بر میزان میل جنسی افراد تاثیر بگذارد، برای مثال میزان میل جنسی افرادی که دچار افسردگی هستند ممکن است تغییر کند و این امر رابطه جنسی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات و اختلالاتی برای آن ها به وجود آورد در این هنگام باید مشکلات به درستی شناخته شده و درمان شود.

منبع : مشکلات شایع جنسی در مردان و زنان چیست؟ 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *