سوالات رایج در مورد مواد شادی آور باشگاهی اکستازی / MIDMA

MIDMA (3.4 متیلن دیوکسی متامفت آمین ) یک نوع داروی قاچاق، ترکیبی و روان گردانی می باشد که به عنوان محرک و توهم زا عمل می کند – مصرف کننده را تحریک می کند و همزمان با آن منجر به اختلالاتی در زمان و درک فرد می شود.

این دارو به عنوان یک ترکیبی از آمفتامین محرک و مسکالین توهم زا توصیف می شود.
هر چند که MDMA بیشتر به عنوان اکستازی شناخته می شود و اخیرا به اسم مولی مشهور شده است، ولی تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که اکثر این قرص ها در باشگاه ها و خیابان ها به عنوان اکستازی فروخته می شوند که نه تنها دارای MDMA هستند، بلکه همچنین مواد دیگر هم با آن ترکیب می شود که می تواند کاملا خطرناک باشد.

از این رو، برخی از تاثیراتی که مصرف کنندگان در حین مصرف اکستازی تجربه می کنند، ممکن است به دلیل مواد اضافه شده به MDMA باشد که در حین تولید قرص ها و کپسول ها به آن اضافه می شود.

سوالات رایج در مورد مواد شادی آور باشگاهی اکستازی / MIDM
 

1. محدوده مصرف MDMA در ایالات متحده تا چه حدی است؟

تعیین محدوده دقیق MDMA به سختی امکان پذیر می باشد، چرا که این مواد در اغلب موارد در ترکیب با سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرند و در برخی از منابع اطلاعات سنتی ، همانند نرخ های پذیرش درمان وجود ندارند. با این وجود، MDMA همانند یک نوع مواد می باشد که محبوبیت آن افزایش یافته است و مصرف آن، به خصوص در بین افراد زیر 25 ساله، افزایش یافته است.

براساس گزارش موسسه ارزیابی ملی مصرف مواد و سلامتی در سال 2004، بیش از 11 میلیون نفر از افراد 12ساله و بزرگ تر گزارش کردند که حداقل یک بار در طول زندگی شان از اکستازی استفاده کرده اند.
تعداد استفاده کنندگان فعلی این مواد در سال 2002، 676000 نفر تخمین زده شده بود.

دو سال بعد، تعداد افراد مصرف کننده فعلی (افرادی که در طول ماه گذشته از این مواد استفاده کرده اند) در سال 2004، 450000 نفر تخمین زده شد. شروع مصرف اکستازی از سال 1992 در ایالات متحده دارای رشد یکنواختی بود، به نحوی که تا سال 2001، 1.8 میلیون مصرف کننده جدید از این مواد مصرف کردند.

شبکه هشدار در مورد سوء مصرف مواد ، که از طرف اداره سوء مصرف مواد و خدمات سلامت روانی مورد حمایت قرار می گیرد، گزارش کرده است که موارد ثبت شده استفاده از MDMA در موارد مربوط به سوء مصرف مواد در دپارتمان های اوژانس بیمارستان ها، 2221 نفر برای فصل های سوم و چهارم سال 2003 بوده است. اکثر بیمارانی که به بخش های اوژانس مراجعه کرده بودند و MDMA به عنوان عامل اصلی پذیرش آنها ثبت شده بود، 18 تا 20 ساله بودند.
ارزیابی نظارت و آینده (MTF) مربوط به NIDA، به عنوان یک ارزیابی سالانه ای که روند های سوء مصرف مواد را در بین نوجوانان موجود در مدارس راهنمایی و دبیرستان ایالات متحده بررسی می کند، گزارش داد که ما بین سال های 2001 و 2005، مصرف سالانه اکستازی در بین کلاس هشتمی ها، 52 درصد، در بین کلاس دهمی ها، 58 درصد و در بین کلاس دوازدهمی ها، 67 درصد کاهش یافته است.
در سال 2005، دانش آموزان کلاس هشتم یک کاهش قابل توجهی را در آسیب های ناشی از مصرف ضمنی MDMA گزارش دادند. همچنین اطلاعات MTF نشان داده که مصرف MDMA در بین اکثر گروه های فرعی جامعه وجود دارد. برای مثال، در سال 2005 از بین دانش آموزان موجود در کلاس دوازدهم، 3.9 درصد از سفید پوست ها، 3.0 درصد از اسپانیولی ها، و 1.4 درصد از آفریقایی – آمریکایی ها گزارش کردند که در طول سال گذشته، از MDMA مصرف کرده اند.
هر چند که نرخ استفاده از MDMA در بین دانش آموزان دبیرستانی در حال کاهش می باشد، ولی دسترسی به این مواد همچنان آسان می باشد و به همین دلیل مصرف آن همچنان شایع می باشد. همچنین اطلاعات مربوط به MTF نشان داده است که مصرف MDMA در بین اکثر زیر گروه های جامعه شایع می باشد.

2. چه کسانی از MDMA مصرف می کنند؟

زمانی که MDMA برای اولین بار مطرح شد، در بین نوجوانان و بزرگ سالان جوانی که شبانه به باشگاه می رفتند یا به عنوان رقاص، در پارتی های رقص آخر هفته کار می کردند، محبوبیت زیادی یافت.

ولی با گذشت زمان و همزمان با اینکه این دارو به عنوان اکستازی شناخته شد، محبوبیت این مواد به سایر بخش های جمعیت شهری، برون شهری و نواحی روستایی توسعه یافت. در حال حاضر این مواد بیشتر به صورت مولی شناخته می شود و محبوبیت آن در بین دانشجویان دانشگاهی گسترش یافته است. یک موضوعی که در این مورد کاملا مشخص می باشد، دسترسی راحت به MDMA در کل کشور ایالات متحده می باشد.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

3. تاثیرات مربوط به MDMA چه مواردی هستند؟

اکستازی به دلیل تاثیرات شادی آوری که در طول ساعات اولیه مصرف ایجاد می کند، به محبوبیت زیادی دست یافته است. ولی به دست آوردن احساس مثبت هزینه بر می باشد. MDMA می تواند منجر به ایجاد تاثیرات سلامتی منفی و تاثیرات جانبی ناخوشایند متعددی شود.
همچنین احتمال اوردوز MDMA وجود دارد. آیا می دانید که علائم اور دوز اکستازی شبیه به چه چیزی هستند؟ این علائم می توانند شدید و حتی در برخی مواقع، تهدید کننده زندگی فرد باشند.