ترک اعتیاد ب۲ در خانه شگفت زده ام کرد

ترک علمی اعتیاد ب۲ در خانه چگونه است؟

نحوه ترک اعتیاد B2 در خانه یکی از سوالاتی می باشد که مصرف کنندگان ب ۲ یا بوپرتورفیت درباره آن از کارشناسان سلامت سوالاتی می پرسند، داروی ب ۲ یا بوپرنورفین داروی مسکنی می باشد که برای درمان ترک اعتیاد از استفاده می شود

ب ۲ اثرات شبه افیونی دارد و بسیاری از افراد به خاطر مصرف همین دارو دچار سوء مصرف شده و در نتیجه فرد به آن معتاد می شود، برای ترک اعتیاد به ب ۲ روش های مختلفی وجود دارد این روش ها اکثرا روش های سرپایی می باشند و شما قادر هستید با استفاده از این روش ها با صرف وقت و هزینه کمتر در خانه اعتیادتان را درمان کنید.

در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد ترک مصرف ب ۲ در خانه می پردازیم ضمن این که برای ترک اعتیاد اصول ضروری نیاز می باشد که در این زمینه باید از متخصص و مشاور ترک اعتیاد کمک بگیرید.

اعتیاد به ب ۲ چیست؟

داروی ب ۲ مسکن بسیار قوی می باشد که برای درد های بسیار شدید توسط پزشک تجویز می شود این دارو به دلیل ساختار شیمیایی مشابه ای که با مخدرها دارد در درمان اعتیاد به مواد مخدری مانند هروئین، تریاک و شیره و غیره استفاده می شوند.

استفاده از ب ۲ علائم ناراحت کننده ترک اعتیاد را کاهش داده و درمان اعتیاد را آسان تر می کند، دوز و بازه زمانی مصرف ب ۲ از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند و حتما باید میزان آن توسط پزشک مشخص شود و در صورتی که این دارو خودسرانه استفاده شود یا به دستورات پزشک توجه نشود در این صورت اعتیاد به ب ۲ را به همراه خواهد داشت.

ترک اعتیاد ب۲ در خانه، نکاتی که باید رعایت کنید

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا ترک اعتیاد به ب ۲ در خانه امکان پذیر می باشد و یا خیر؟ جواب این سوال مثبت می باشد اما به شرطی که به موارد ضروری در ترک ب ۲ توجه کنید در ادامه مقاله به موارد مهمی در این زمینه اشاره می کنیم:

  1. ترک اعتیاد ب۲ در خانه: ترک تدریجی

ب ۲ اثراتی مانند آرام بخشی و شبه افیونی دارد و در طبقه مواد مخدر قرار دارد این ماده اثرات مشابه ای با داروهای مانند تریاک، مورفین، هروئین و غیره ایجاد می کند با این تفاوت که شدت اثرگذاری آن ها نسبت به مواد مخدر کمتر است.

مواد مخدرها وابستگی بسیاری ایجاد می کنند و ترک آن باعث می شود تا فرد با علائم جسمانی متعددی رو به رو شود از جمله این موارد می توان به درد های عضلانی شدید، آبریزش بینی، خارش پوستی و غیره اشاره کرد، هر چه قدر میزان مصرف بیشتر بوده باشد علائم به هنگام ترک شدید تر اتفاق می افتد.

برای این که ترک مواد مخدر در خانه موفقیت آمیز باشد و لغزش اتفاق نیفتد، لازم است تا جایی که ممکن است علائم ناشی از ترک کاهش یابد در صورتی که از ترک تدریجی استفاده کنید می توانید علائم ترک را کنترل کنید اما در صورتی که به صورت یک باره مصرف مواد را قطع کنید به خصوص زمانی که میزان مصرف شما زیاد بوده است.

در این حالت علائم جسمی و روانی فشار بسیاری به شما وارد می کند بنابراین به راحتی نمی توانید فرآیند ترک را تحمل کنید. افرادی که در این شرایط قرار می گیرند فکر می کنند هیچ راهی جز مصرف مواد ندارند و به این ترتیب مصرف مواد را مجددا از سر می گیرند.

  1. ترک اعتیاد ب۲ در خانه: از داروهای جایگزین استفاده نکنید

افراد زیادی هستند که برای ترک اعتیاد به دنبال درمان های دارویی و پیدا کردن داروهای جایگزین می باشند این روش بسیار موثر است و روند ترک ب ۲ را برای شما آسان می کند.

ولی در صورتی که این داروها توسط پزشک انتخاب و تجویز شود، زیرا نوع دارو و میزان دوز مصرفی آن به عواملی مانند شرایط جسمی، روانی، میزان دوز مصرف ب ۲ و غیره بستگی دارد و پزشک با بررسی و سنجیدن این عوامل بهترین دارو را به شما پیشنهاد خواهد داد.

باید توجه داشته باشید که هرگز به پیشنهاد دوستان و اطرافیان داروی دیگری را جایگزین ب ۲ نکنید.

چون این دارو ممکن است برای فرد دیگری پاسخ گو باشد اما شرایط هر فرد در ترک اعتیاد منحصر به فرد می باشد و برای این امر سنجش پزشکی و ارزیابی روانی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

ترک اعتیاد ب 2 در خانه

اکثر داروهای جایگزین مانند اپیوم و یا شربت تریاک همگی خاصیت افیونی دارند و در صورتی که نادرست مصرف شود به شما کمکی نمی کند بلکه اعتیاد جدیدی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

  1. در ترک اعتیاد ب۲ عوامل روانی را دست کم نگیرید

برخی از افراد به خصوص خانواده ها فکر می کنند اگر بدن فرد نسبت به مواد مخدر سم زدایی شود اعتیاد او پایان می یابد اما روانشناسان سم زدایی بدن را آغاز درمان اعتیاد می دانند و علت این موضوع این است که اعتیاد ریشه درون روانی دارد و از مشکلات روحی و روانی فرد نشات می گیرد.

بسیاری از افراد برای فرار از مشکلات به مصرف مواد روی می آورند و در نتیجه تا زمانی که این مشکلات باقی بماند اعتیاد رفع نشده و مصرف مواد در دراز مدت ممکن است لغزش های بسیاری برای افراد داشته باشد.

به همین دلیل باید به وضعیت روانی فرد بسیار توجه شود و در کنار برنامه ترک اعتیاد ساعاتی را در ماه به مشاور ترک اعتیاد مراجعه کنید یا به گروه های خودیاری نظیر NA اختصاص دهید تا بتوانید برای همیشه از شر اعتیاد خلاص شوید.

  1. ترک اعتیاد ب۲ در خانه: نقش عوامل بر انگیزان

عوامل برانگیزان ( محرک) به هر چیزی گفته می شود که در شما وسوسه مصرف ایجاد می کند به عنوان مثال بسیاری از مکان ها یا موقعیت ها نقش محرک را دارند که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

  • مکان هایی که شخص در آن جا مواد مصرف کرده است.
  • دوستانی که درگیر اعتیاد هستند.
  • وسایل مرتبط با مصرف اگر در دسترس باشد.
  • موقیعت های هیجانی مانند غمگینی و یا شرایط استرس زا که در آن فرد مواد مصرف کرده است.

در صورتی که بتوانید بر وسوسه های بعد از ترک غلبه کنید در این حالت خواهید توانست در ترک بمانید و آن را درمان کنید زیرا غلبه بر وسوسه بعد از ترک از عواملی مهمی برای ماندن در ترک می باشد

عوامل محرک برای هر کسی متفاوت می باشد در نتیجه تلاش کنید تا عوامل بر انگیزان را بیشتر بشناسید و از آن ها دوری کنید تا وسوسه مصرف را کاهش دهید در صورتی که این وسوسه ها کمتر باشد شما در زمان کمتر و با موفقیت بیشتری خواهید توانست فرایند ترک را طی کنید.

هم چنین ارتباط موثر و صمیمی با روانشناس متخصص ترک اعتیاد می تواند کمک بزرگی به شما کند و راهکارهای صحیح و مناسبی برای ترک در اختیار شما قرار دهد.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

بسیاری از افراد به خاطر دلایل برای ترک اعتیاد مراجعه حضوری به مشاور ندارند و خودشان خودسرانه بدون هیچ مشاوره و راهنمایی شروع به ترک می کنند، در صورتی که این نوع ترک موثر نمی باشد و به مرور زمان مصرف مواد بر می گردد.

در این زمینه مرکز مشاوره ستاره ایرانیان امکاناتی را مهیا کرده است تا هر کجا که هستید با متخصصان در تماس باشید و همچنین در مورد ترک اعتیاد در خانه با آن ها مشورت کنید تا بتوانید ترک اصولی و صحیحی داشته باشید.

منبع : ترک اعتیاد ب۲ در خانه شگفت زده ام کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *