برنامه ریزی برای بارداری

آیا می خواهید سریع تر باردار شوید؟

نسبت به روزهای مناسب برای هدف مورد نظر خودتان مطلع باشید.

در طول هر سیکل پریود، زن فقط در شش روز می تواند باردار شود – پنج روز قبل از تخمک گذاری و ۲۴ ساعت بعد از تخمک گذاری.

این بدان دلیل است که اسپرم تا ۵ روز می تواند در بدن زن زنده باقی بماند و تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده باقی می ماند.

با این وجود، عامل اصلی در رابطه با زمان باردار شدن، اطلاعات یافتن نسبت به زمان تخمک گذاری می باشد.

مشخص کردن زمان دقیق تخمک گذاری نیاز به مهارت خاصی دارد چرا که این فرآیند دقیقا در زمان مربوط به سیکل پریودی صورت نمی گیرد.

زمان سنج سیکل پریود به چه نحوی می تواند به شما کمک کند تا زمانی را که می توانید باردار شوید را شناسایی کنید؟

زمان سنج سیکل پریود با شناسایی ۱۲ روز برای بارداری بالقوه – روزهای هشتم تا نوزدهم، روز اول عبارت از روز اول پریود شما می باشد – به شما می گوید که در چه زمانی می توانید باردار شوید.

زمانی که حاملگی و همچنین تغییرپذیری در زمان بندی تخمک گذاری از یک سیکل پریود نسبت به سیکل پریود دیگری امکان پذیر شود، این ۱۲ روز در واقع ۶ روز در نظر گرفته می شوند.

مطالعات صورت گرفته بر روی زنان استفاده کننده از زمان سنج سیکل پریود برای بارداری نشان داد که این روش دارای موفقیت بالایی بوده است.

به نحوی که ۸۰ درصد از زنان در طول ۶ ماه باردار شدند و اکثریت آنها بعد از سه ماه تلاش برای باردار شدن به هدف مورد نظرشان دست پیدا کردند.

برنامه ریزی برای بارداری

برنامه ریزی برای بارداری

چگونه می توان با استفاده از زمان سنج سیکل پریودی برای باردار شدن برنامه ریزی کرد؟

زوجین به منظور استفاده از زمان سنج سیکل پریودی برای باردار شدن، در طول روزهای بارداری بالقوه در سیکل پریودی – روزهای هشتم تا نوزدهم- باید تا حد ممکن بیشترین آمیزی را داشته باشند (سعی کنند هر روز بیشتر از سایر روزها آمیزش داشته باشند).

همین روش بهترین روش است. با استفاده از این روش می توان به راحتی باردار شد.

استفاده از ابزراهای زمان سنج سیکل پریودی می تواند به یک زن کمک کند تا روزهایی را که می تواند باردار شود را مشخص کند و همچنین اطمینان به دست خواهد آورد که سیکل های پریود وی، از جمله موثرین روش های برنامه ریزی خانواده می باشد.

در صورتی که زن با وجود تلاش فعالانه نتوانسته باشد در طول ۶ سیکل پریودی باردار شود، وی باید با پزشک خودش مشورت کند تا مطمئن شود مشکلات سلامتی منجر به پیشگیری از بارداری وی نمی شوند.

برای تعیین دقیق تر روزهایی که می توانم باردار شوم، آیا روش هایی وجود دارد؟

در حالیکه تخمین تخمک گذاری به صورت دقیق تر امکان پذیر می باشد، ولی این یک فرآیند چالش زا می باشد که نیاز به زمان و آموزش و همچنین مشخص کردن اطلاعاتی از قبیل ترشح دهانه رحمی، دمای مبنای بدن و ترسیم حالت کلی سیکل پریود دارد.

همچنین این امکان وجود دارد که برخی از افراد از کیت های پیشبینی تخمک گذاری استفاده کنند، ولی این روش می تواند هزینه زیادی داشته باشد و فقط یک بازه زمانی بسیار محدودی را نشان می دهد که در طول آن زن باردار پذیر می باشد.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

برنامه بارداری

برای زنانی که سیکل پریود معمول آنها ۲۶ تا ۳۲ روز می باشد، مشخص کردن اوایل روز هشتم و اواخر روز نوزدهم از سیکل پریود و روزهای مابین این دو روز بیان شده که احتمال بارداری در بالاترین سطح ممکن می باشد، براحتی امکان پذیر است.

در صورتی که در اغلب مواقع مربوط به این دوره زمانی آمیزش داشته باشید، احتمال باردار شدن شما بیشتر خواهد شد. ب

یشتر زنانی که از این روش برنامه ریزی خانواده استفاده کرده اند، به این نتیجه دست یافته اند که با آشنا شدن بیشتر با این چرخه ها، آنها به علائم بارداری همانند ترشح یا گرفتگی عضلانی سبک که می تواند نشان دهنده تخمک گذاری باشد، بیشتر توجه می کنند.

منبع :برنامه ریزی برای بارداریمرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *