10 توصیه برای کاهش مناسب وزن بعد از ازواج

اکثر افراد همانند “پنجاه ساله های با نشاط” ، عکس مربوط به اوایل دوران ازدواج شان را به اشتراک می گذارند و تمایل دارند که وزنشان به وزن موجود در همان دوران برگردد. در این مقاله روش های اجتناب از چاقی بیان خواهد شد.

تبریک! شما به پایان دوران مجردی خودتان رسیده اید – و الان زمان آن است که وارد زندگی متاهلی شوید. در زندگی متاهلی، به دلیل امنیت، راحتی و وعده های غذایی و نوشیدنی های بی شماری که با هم می خورید (سلام کردن، مشروب خوردن با هم در طول شب و دیدن بازی تخت و تاج در کنار یکدیگر)، تغییر توجه تان از خودتان و صرف کردن زمانی برای بودن در کنار همسرتان، یک کار آسانی می باشد.

ولی همانطور که اکثر افراد متاهل می توانند تایید کنند، افزایش وزن یک موردی می باشد که در روابط بلندمدت ایجاد می شود. همچنین یک مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه متودیست جنوبی به این نتیجه دست یافته است که زوجین خوشحال تمایل دارند تا بعد از ازدواج چاق شوند.

آیا موارد بیان شده به این معنا می باشد که شما از قبل انتخاب می کنید که 10، 20، 30 پوند یا مقدار بیشتری به وزن خودتان اضافه کنید؟ نه! به منظور ثابت نگه داشتن وزن خودتان – یا حتی به منظور کاهش وزن خودتان – نکات بیان شده در این مقاله را مد نظر قرار بدهید.

1. خودتان را در شرایط راحتی قرار ندهید

شما برای داشتن هیکل مناسب در روز ازدواج تان، زحمت زیادی را کشیده اید، ولی الان شما در برخی از شب ها بر روی تخت می خوابید. شرایط جدید قابل درک می باشد – ولی تمامی این راحتی های ایجاد شده منجر به فراموش کردن مصرف خوراک مختصر می شود، که در نهایت وزن شما را افزایش خواهد داد.

به جای راحت بودن، زمان در آغوش گرفتن یکدیگر بر روی تخت را به یک ساعت محدود کنید و بقیه زمان خودتان را صرف سرگرمی ها یا سایر فعالیت هایی کنید که باعث می شوند در کنار یکدیگر باشید.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

2. اهداف خودتان را به هم مرتبط کنید

کاهش وزن بعد از ازدواج، باید به یک فعالیت مشترک تبدیل شود. آن چیزهایی را که دوست دارید انجام بدهید را به صورت دقیق به همسرتان بگویید – همانند کاهش 10 پوند وزن، از بین بردن چربی کمر – و بعد از آن توضیح بدهید که دقیقا چه برنامه ای را مد نظر دارید.

در اکثر مواقع، عدم توافقهای مربوط به ازدواج به دلیل عدم درک درست یکدیگر ایجاد می شود؛ به همین دلیل شفافیت نسبت به اهداف پیشرو می تواند از بروز چنین عدم توافق هایی جلوگیری کند.

در صورتی که همسر شما نخواهد که با شما همکاری کند، می توانید با استفاده از روش های سرگرم کننده برای کاهش وزن، همسرتان را با خودتان همراه کنید. چه کسی رنگ کردن را دوست ندارد؟

3. بزرگترین رهبر یکدیگر باشید

زمانی که احساس حمایت شدن بکنید، دست یابی به اهداف به راحتی امکان پذیر خواهد شد، به خصوص در زمانی که فرد حمایت کننده همسر شما باشد. همواره با استفاده از کلمات حمایت کننده، همسر خودتان را به مصرف غذای سالم و ورزش تشویق کنید.

همچنین ایجاد انگیزه منجر به پیشگیری از لغزش در انجام کارها می شود. اهمیت اهداف تان را به یکدیگر یاد آوری کنید و همچنین کارهایی را که برای دستیابی به اهداف تان مفید می باشد را مد نظر قرار بدهید.

4. انتقاد نکنید

وجود اختلاف در رابطه ازدواجی یک مورد گریزناپذیر و حتمی می باشد؛ ولی تفاوت قابل توجهی مابین انتقاد ساختاری و انتقاد وجود دارد، به خصوص زمانی که در رابطه با کاهش وزن باشد.

در صورتی که همسر شما در دستیابی به اهدافش لغزش داشته باشد، با آرنج زدن ملایم همسرتان یک مورد مناسبی می باشد، ولی بیش از حد انتقاد نکنید یا اینکه حرف های خجالت آوری را در مورد بدن وی نگویید.

یک جمله معروف در این زمینه وجود دارد: “به صورت عاقلانه عیب جویی کنید، به صورت مهربانانه برخورد کنید”. شما با عیب جویی کردن از همسرتان به صورت عاقلانه از وی عیب جویی کرده اید، الان زمان آن است که به صورت مهربانانه با وی برخورد کنید.

5. برای وعده های غذایی خودتان یک برنامه ای داشته باشید

مسولیت های مربوط به کار، خانواده و زندگی باعث می شوند که خرید فست فود در مسیر خانه به یک مورد معمول و راحتی تبدیل شود – چه کسی وقت مناسبی برای آشپزی دارد؟ شما مجبور هستید،

به خصوص در صورتی که بخواهید وزن خودتان را کاهش بدهید. یک برنامه غذایی را طراحی کنید و هر هفته همراه با همسر خودتان یک غذایی را آماده کنید. دقیقا همانند بودجه بندی همراه با یکدیگر برای تبدیل شدن به یک زوج موفق، شما مجبور هستید تا یک برنامه غذایی داشته باشید تا بتوانید به یک زوج سالمی تبدیل شوید.

6. یک سری فعالیت هایی را مشخص کنید و با هم انجام بدهید

همکاری کردن با یکدیگر یک روش آسانی برای تقویت رابطه تان و از بین بردن چربی به صورت همزمان می باشد. ممکن است که شما اهداف مختلفی داشته باشید – همسر شما می خواهد که عضلانی شود، شما هم می خواهید که چربی کمرتان را از بین ببرید

– ولی این بدان معنا نیست که شما نمی توانید برای دست یابی به اهداف تان با هم فعالیت کنید و می تواند فعالیت هایی از قبیل HIIT یا حتی دوچرخه سواری ساده را به همراه هم انجام بدهید.

همچنین این بدان معنا نمی باشد که شما نمی توانید کار مخصوص به خودتان را به تنهایی انجام بدهید، ولی انجام دادن کارتان به همراه یکدیگر باعث می شود که به صورت بهتری به اهدافتان دست پیدا کنید.

چاقی بعد از ازدواج