آیا شما بیش از اندازه همسر خود را چک می کنید؟

بیایید با ما روراست باشید. شما نمی توانید انگار کنید که حسادت نمی کنید و در زندگی زناشویی خود و یا اجتماع دور و برتان هیچگاه دچار حس ناخوشایند اما عمیق حسادت نشده اید. اکثر ما کم و زیاد این حس را می شناسیم. ولی نکته مهم در اینجاست که آیا مقدار حسادت در شما چه مقدار است کم است و یا اینکه خود را به دربست به حسادت سپرده اید.

حساسیت بیش از حد بر روی همسر خود دارید یا نه؟

اگر دوست دارید بدانید که تا چه اندازه حسود هستید به سوالات زیر صادقانه جواب داده و خود را محک بزنید . جواب این تست به شما اعلام می کند که آیا اندازه ای که شما حسادت دارید به شمادر حفاظت از زندگی مشترک یاری می نماید و یا اینکه بطور جدی زندگی زناشویی شما را تلخ کرده و در خطر فروپاشی قرار داده است.

۱- بی خبر با خط ثابت او تماس می گیرم تا بفهمم آیا او در جایی که ادعا می کند حضور دارد یا نه. الف- همیشه ب -گاهی ج -هیچوقت

۲- سخن نامربوطی در رابطه با یکی از همکاران خانم او و یا اقوامش می زنم تا بدانم عکس العمل او در این رابطه چیست و آیا ارتباطی ما بین آنها وجود دارد یا نه .

الف- همیشه ب -گاهی ج -هیچوقت

۳- درباره او از دیگران پرس و جو می کنم.

الف – همیشه ب -گاهی ج-هیچوقت

۴- سرزده به محل کارش می روم تا کشف کنم آیا با کسی هست یا نه

الف – همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

۵- به او شک دارم که آیا رابطه ای خارج از رابطه معقول با کسی دارد یا نه.

الف- همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

۶- احساس می کنم به من دروغ گفته و بدون اطلاع من با افراد دیگر قرار ملاقات می گذارد.

الف – همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

۷- اغلب وسایل شخصی او از قبیل جیبهای لباس، کیف پول و سایر وسایلش را جستجو می کنم

الف- همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

۸- اگردر حضور من با خانم دیگری به گرمی حال و احوالپرسی کند بسیار ناراحت می شوم

الف- همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

۹- من تلفن همراه او را بررسی می کنم و در ایمیل های و سایت هایی که در آن عضو شده است وارد می شوم تا بفهمم او در ارتباط با چه افرادی می باشد.

الف- همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

۱۰-از او می پرسم که وقتش را با چه افرادی می گذراند و با چه کسانی در طول روز ملاقات حضوری داشته و یا

تلفنی صحبت کرده است.

الف- همیشه ب-گاهی ج-هیچوقت

آیا شما بیش از اندازه همسر خود را چک می کنید؟

آیا شما بیش از اندازه همسر خود را چک می کنید؟

چه امتیازی کسب کرده اید؟

به پاسخهای الف نمره ۲ و به پاسخهای ب نمره ۱ و به پاسخهای ج نمره ۰ بدهید. اکنون نمره هایی را که کسب کرده اید جمع نمائید. از نمره صفر تا بیست چه امتیازی کسب کرده اید؟ زمان آن است که امتیازتان را با جوابهای زیر مطابقت داده و بفهمید که تا چه حد حسود هستید.

امتیاز ۱۲ الی ۲۰ : حسادت و یا حسی که شما نام آن را غیرت ، کنترل و یا دوست داشتن گذاشته اید تمام زندگی شما را تحت کنترل خود درآورده و زندگی مشترک شما بطور جدی در خطر است. اگر سریع از یک روانشناس خانواده مشاور نگیرید و دیدتان را نسبت به همسرتان عوض نکنید در زمان کوتاهی مشکلات بزرگتری در مقابل شما خواهد بود.

امتیاز ۸ الی ۱۱: در زندگی شما حسادت مشکل ایجاد کرده است ولی شما می توانید با تحت کنترل درآوردن افکار خود و یاد گرفتن روشهای ارتباط برقرار کردن تاثیر حسادت را کم کم از بین ببرید. اگر امتیاز شما از ۸ الی ۱۱ است مطالعه کردن کتب زوج درمانی و روانشناسی به شما بسیار کمک خواهد کرد. لطفا به شهر کتاب بروید و از راهنمایان کتابفروشی بخواهید که موثرترین کتابهای این زمینه را که به درد همسران جوان می خورد را شما معرفی کنند .

امتیاز ۴ الی ۷: شما زیاد هم حسود نیستید و اگر شناخت خود را از طرف مقابلتان بیشتر کنید و در طول ارتباطتان ، سعی در بیشتر کردن اعتماد دوجانبه نمایید ، می توانید از طریق یک ارتباط نرمال و خوب و سعی و کوشش خود ، از دست شکها و تردیدهایتان رها شوید

امتیاز از ۰ الی ۳: کمی حسادت در درون شما وجود دارد که نمی تواند مسئله بزرگی در ارتباط شما بوجود آورد. به نظر می رسد که این مقدار حسادت نه تنها به ارتباط زناشویی شما صدمه ای نخواهد زد بلکه موجب هوشیار شدن شما نیز خواهد شد تا مبادا تهدید هایی که کم و زیاد ممکن است ارتباط شما را به خطر اندازد نتواند بین شما فاصله ایجاد کند.

راهکار: در عوض حسادت به او عشق را هدید بدهید

در عوض آنکه همسرتان را با حساسیت ها ، برخوردها و حسادتهای آزاد دهنده از زندگی مشترک بی زار کنید، عشقتان را به او هدیه بدهید. به زبان آوردن دوستت دارم می تواند بهترین و ساده ترین راه ممکن باشد اما خوب است که گهگاهی هم بدون دلیل برای او هدیه ای بخرید و یا اینکه لبخندی زیبا را بهنگام استقبال از او نثارش کنید. هیچگاه حل کردن مسائل زندگی را برای فردا موکول نکنید و پیش از به خواب رفتن هرشب اختلافات را با کمک همدیگر حل کنید و بخاطر دلخور بودن از همسر، محل خواب خود را سوا نکنید.

در بعضی مواقع خود کم بینی می تواند ریشه و عامل اصلی حسادت باشد که در وجود شما رسوخ کرده بنابراین می توانید با بالابردن توانایی های شخصی خودتان فکر از دست دادن زندگی شما توسط زنی دیگر که از شما توانا تر است ، از سرشما بیرون برود. در مورد حسادت هر چه صحبت بشود باز هم کم است . با استفاده از مراجعه به مشاور و روانشناس می توانید خودتان و همچنین طرف مقابلتان را بهتر از قبل بشناسید. لازم نیست که بگذارید تا عرصه بر شما تنگ گردد تا به نزد مشاور خانواده بروید. حتی در لحظات خوش زندگی تان هم مشاوره گرفتن از یک مشاور می تواند آن لحظات را بیشتر و طولانی تر کند.

منبع:آیا شما بیش از اندازه همسر خود را چک می کنید؟مرکز مشاوره ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *