چگونه شوهر خود را مطیع کنیم؟

بسیاری از خانم ها ممکن است به دنبال پاسخ به سوال چگونه شوهر خود را مطیع کنیم، باشند. اما قبل از پرداختن به پاسخ این سوال نیاز است که اندکی تامل کنید و این سوال را از خودتان بپرسید که آیا به دنبال این هستید که همسرتان را تبدیل به فردی منفعل و غلام حلقه به گوش خود کنید که از شما بترسد و از ترس به شما احترام بگذارد و مطیع تان باشد یا اینکه در پی رابطه ای صمیمی هستید که در آن رابطه شوهرتان مطیع شما باشد.

اگر به دنبال شرایط اول هستید یعنی در تلاشید که همسرتان از شما بترسد ما برای شما راهکاری نداریم، چون چنین چیزی بر خلاف معیارهای ایجاد رابطه عاطفی سالم است و می تواند باعث جدایی عاطفی زن و شوهر از یکدیگر شود، اما اگر به دنبال برقراری یک رابطه عاطفی سالم و موفق با همسر خودتان هستید و در پی ایجاد این رابطه سالم در انتظار توجه و احترام هستید ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید تا حدود بسیار زیادی در این امر موفق شوید.

قبل از اینکه به دنبال راهکار برای مطیع کردن یا بهتر است بگوییم همراه کردن همسر باشیم نیاز است که به علل و عوامل گوش نکردن مرد به صحبت های خانم بپردازیم.

از جمله علل گوش نکردن مرد به حرف های همسر

تفاوت عملکرد و نیمکره های غالب مغز در زنان و مردان

مهمترین عامل در تبیین این موضوع، تفاوت در عملکرد مغزی زنان و مردان با یکدیگر است. همانطور که می دانید مغز از دو نیمکرده تقسیم شده که هر کدام از نیمکره ها وظایف و کارکردهای مخصوص به خود را دارند و در هر یک از افراد یک نیمکره بر نیمکره دیگر غالب است.

بخش ها و نواحی مربوط به گفت و گو در نیمکره چپ مغز قرار دارد، از طرفی نیمکره چپ در اکثر خانم ها نسبت به نیمکره راست فعال تر و غالب تر است و همین امر سبب می شود که خانم ها بر خلاف آقایان، به گفت و گو علاقه بیشتری داشته باشند؛ از طرفی خانم ها در آن واحد می توانند در مورد چند موضوع مختلف فکر کنند و صحبت کنند ولی آقایان اینطور نیستند و آقایان معمولا در لحظه فقط توانایی تمرکز بر یک موضوع را دارند، توجه به جزئیات در خانم ها بیشتر است و آقایان بیشتر کلی نگر هستند.

حال با توجه به این موارد و آگاهی از تفاوت در کارکردهای مغز خانم ها و آقایان می توانیم متوجه شویم که چرا خانم ها از گوش نکردن همسرانشان به صحبت هایشان شکایت می کنند. اولین دلیل می تواند این باشد که خانم ها به دلیل تمایل به صحبت کردن و مشاهده این میزان از تمایل در همسرشان در مقام مقایسه ویژگی های خود و همسرشان در می آیند و چون میزان تمایل خودشان را با همسرشان مقایسه می کنند چنین تصور می کنند که همسرشان علاقه ای به صحبت با آن ها را ندارد.

همین امر باعث بروز اختلاف بین زن و شوهر می شود و ممکن است که زن تصور کند که همسرش به او بی توجهی می کند در صورتی که چنین تصوری کاملا اشتباه است و برای اینکه بتوانید به صورت واقع بینانه همسرتان را قضاوت کنید، نیازمند این هستید که نسبت به تفاوت های او با خودتان آگاهی پیدا کنید.

دعا برای حرف گوش کن شدن شوهر

همچنین اگر فردی هستید که در آن واحد در مورد چند موضوع مختلف صحبت می کنید و متوجه می شوید که همسرتان توجهی به صحبت های شما ندارد آن را دلیل بر بی مهری همسرتان ندانید، همسر شما ممکن است در آن لحظه تمرکز زیادی رو صحبت های شما نداشته باشد چون صحبت کردن در مورد چند موضوع مختلف او را سردرگم کرده و تمرکز را از او گرفته و همین امر باعث شده که شما تصور کنید که همسری بی توجه دارید که در هنگام صحبت کردن شما توجه کافی را ندارد.

همچنین توجه کنید که پرداختن بیش از معمول به جزئیات می تواند همسر شما را گمراه و در نتیجه بی توجه کند،  بنابراین یکی از علل اصلی گوش نکردن مرد به صحبت ها و نیازهای خانم، عدم درک و توجه خانم به تفاوت های بین زنان و مردان است.

  • تفاوت در تیپ شخصیتی

اگر می خواهیم در ارتباطات خود موفق باشیم باید تفاوت های فردی و شخصیتی افراد را در نظر بگیریم، یادتان باشد که همه افراد به یک شکل نیستند، انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند. شما هم نیاز است که در برخورد با همسرتان این مسئله را در نظر بگیرید و انتظارات تان از او متناسب با تیپ شخصیتی او باشد.

اگر شما سعی کنید شناخت بیشتری نسبت به همسرتان داشته باشید و او را فقط با خودش مقایسه کنید نه با شخصی دیگر، می توانید به موفق بودن رابطه تان امیدوار باشید.

به طور کلی گروهی از افراد هستند که سرکش تر هستند و تمایل به خودمختاری دارند، می توان گفت این افراد، افرادی سخت هستند اما اگر شما بتوانید صمیمیت کافی را با همسرتان برقرار کنید به احتمال قریب به یقین می توانید او را به برقراری رابطه ای توام با احترام ترغیب کنید.

  • غرغر کردن

غر غر کردن یکی از مهمترین موانعی است که باعث می شود همسر شما توجهی به صحبت های شما نداشته باشد ، در نتیجه اهمیتی به انجام دادن کارهای توصیه شده از شما ندهد. در هنگام غر زدن، مرد فقط یکسری کلمات و جملات با بار منفی زیاد می شوند که نه تنها جذابیتی ندارند بلکه تکراری و حوصله سر بر هستند. اگر فردی هستید که مدام بر سر همسرتان غر می زنید طبیعتا نمی توانید تاثیر گذاری مطلوبی داشته باشید.

توصیه هایی برای مطیع کردن همسر

  • با همسرتان دوست باشید

سعی کنید لحظه ای تمرکز کنید و شرایطی را تصور کنید که در مقابل دو فرد که احساسات متفاوتی نسبت به آن ها دارید ایستاده اید. فردی که به او بسیار علاقمند هستید و با او احساس صمیمیت و دوستی می کنید و فردی که علاقه ای به وی ندارید، هر کدام از این دو نفر درخواستی از شما دارند، در آن لحظه بیشتر تمایل دارید درخواست کدام یک از این دو نفر را اجابت کنید؟

طبیعتا انتخاب شما فردی است که با شما صمیمی تر است و به او علاقه بیشتری دارید. در مورد همسرتان نیز همینطور است. واقعیت این است که شما زمانی می توانید به این مسئله که می توانید همسرتان را مطیع کنید، امیدوار باشید که با او رابطه ای صمیمی برقرار کنید، زمانی که همسر شما با شما احساس صمیمیت و یکی بودن بکند و احساس کند که در رابطه تان عشق و علاقه و احترام وجود دارد تمایل بیشتری به توجه به خواسته هایتان دارد، بنابراین قبل از هرچیز به برقراری رابطه مطلوب با همسرتان فکر کنید.

  • برای خودتان ارزش قائل باشید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر فردی خودش تعیین می کند که دیگران با او چگونه رفتار کنند. اگر شما با خودتان رفتاری احترام آمیز نداشته باشید نمی توانید از دیگران نیز انتظار رفتار احترام آمیز داشته باشید. بنابراین سعی کنید برای خودتان ارزش و احترام قائل باشید و به خودتان بها بدهید. با متانت رفتار کنید و حتی اگر فرد شوخی هستید هیچگاه در شوخی های تان به تخریب خودتان نپردازید.

  • به ظاهر خود اهمیت بدهید

اهمیت دادن به ظاهر می تواند یکی از راه های ارزش قائل شدن برای خود باشد، نیازی نیست برای این کار خرج های آنچنانی بکنید و درگیر عمل های زیبایی و هزینه های آرایشی بیش از حد بشوید. در واقع منظور از اهمیت دادن به ظاهر این است که شما مراقب اندام و سلامت بدنی خود باشید، ورزش کنید، غذای سالم بخورید و آراسته و مرتب باشید و به طور کلی مراقب سبک زندگی خود باشید.

شاید با خود بگویید سبک زندگی چه ارتباطی به تاثیر گذاری بر همسر دارد، اما ما با قاطعیت به شما می گوییم که چنین چیزی ارتباط مستقیمی با رفتار همسرتان با شما دارد. رسیدگی به ظاهر و مراقبت از خود باعث می شود که همسرتان از بودن در کنار شما لذت ببرد و همانطور که اشاره شد با احترام گذاشتن شما به خودتان، همسرتان نیز متوجه می شود که باید با شما با احترام رفتار کند و برای خواسته های شما ارزش قائل باشد و برای رفع آن ها حساس باشد.

  • به همسرتان احترام بگذارید

در ارتباطات بین فردی و همینطور زناشویی احترام گذاشتن به طرف مقابل اصلی مهم برای موفق بودن در رابطه و برقراری رابطه موثر و مفید است. نیاز است که به این نکته توجه کنید که همانقدر که احترام گذاشتن به خودتان مهم است، احترام گذاشتن به همسرتان نیز به همان اندازه مهم است. علی الخصوص اینکه مردان به طرز عجیبی از زیر سوال رفتن شخصیتشان بیزار هستند و احترام گذاشتن به آن ها و تایید کردنشان بسیار آن ها را خشنود می کند. بنابراین از بی احترامی کردن و زیر سوال بردن شخصیت همسرتان به طور جد خودداری کنید و سعی کنید همانطور که انتظار دارید با شما رفتار شود با همسرتان رفتار کنید.

  • به رابطه جنسی تان اهمیت دهید از راه های مطیع کردن همسر

همانطور که می دانید برقراری رابطه جنسی موفق یکی از اصول اولیه داشتن رابطه عاطفی مطلوب است. اگر شما بتوانید رابطه جنسی موفق و رضایت بخشی با همسرتان برقرار کنید می توانید صمیمت و دلبستگی بینتان را بیشتر کنید و همین امر سبب توجه و تمایل بیشتر همسرتان به خواسته ها و نیازهای شما می شود. البته در رابطه جنسی رضایت هر دو طرف ضروری است و نیاز است که به این مسئله توجه کنید که همانقدر که خواسته ها و تمایلات همسرتان در رابطه اهمیت دارد، رضایت مندی و لذت بردن شما نیز حائز اهمیت است، بنابراین رضایت دو جانبه از رابطه جنسی است که می تواند تضمین کننده رابطه جنسی موفق و در نتیجه رابطه عاطفی مطلوب باشد.

  • در زمان مناسب گفت و گو کنید

اگر می خواهید حرف های شما تاثیر کافی را روی همسرتان بگذارد، وقت شناس باشید و در زمان مناسب گفت و گو کنید، اگر همسرتان خسته، عصبی یا کلافه است از صحبت کردن در مورد مسائل مهم خودداری کنید. بهتر است زمان های مناسبی را که هر دوی شما در شرایط مطلوبی هستید و آمادگی گفت و گو در مورد مسئله ای خاص را دارید برای صحبت کردن انتخاب کنید.

  • گفت و گوی دو جانبه داشته باشید

زمانی که در حال صحبت کردن با همسرتان هستید سعی کنید فقط متکلم وحده نباشید بلکه سعی کنید گفت و گویی دو جانبه با همسرتان داشته باشید و همانقدر که خوب صحبت می کنید شنونده خوبی نیز باشید.

  • با حالت دستوری صحبت نکنید برای همسر مطیع

لحن کلام شما در میزان تاثیر گذاری حرف های شما بسیار موثر است. بنابراین سعی کنید لحن دستوری و تهاجمی نداشته باشید و طوری رفتار نکنید که گویی قصد تسلط بر همسرتان را دارید، چنین شیوه گفتاری می تواند باعث ایجاد حالت دفاعی در همسرتان شود و همچنین ممکن است حتی اگر همسرتان تمایل به گوش دادن به صحبت های تان داشته باشد از سر لجبازی و برای اینکه استقلال خودش را اثبات کند از این امر اجتناب کند و حتی اگر به خواسته تان گوش دهد نه از سر میل بلکه از سر اجبار این اتفاق بیفتد.

  • برای تاثیر گذاری بیشتر تنها در مورد یک موضوع صحبت کنید

همانطور که پیش تر اشاره کردیم مردان بر خلاف خانم ها در آن واحد نمی توانند روی چند موضوع مختلف متمرکز شوند، بنابراین در هنگام صحبت کردن با همسرتان به این تفاوت ها توجه کنید و سعی کنید در یک زمان واحد تنها در مورد یک موضوع صحبت کنید، اگر موضوعات مختلف مد نظرتان است اول یک موضوع را به طور کامل مطرح کنید و در مورد آن صحبت کنید و بعد به موضوع بعد بپردازید.

  • بیان صریح و واضح و آشکار خواسته ها

سعی کنید از مبهم گویی و در لفافه حرف زدن خودداری کنید و به صورت واضح و روشن خواسته خودتان را مطرح کنید. کنایه گویی و مبهم حرف زدن چیزی نیست که بتواند مردان را به خوبی متوجه منظور شما بکند.

  • محکم و قاطع حرف بزنید

یادتان باشد که قاطع صحبت کردن را با تهاجمی صحبت کردن اشتباه نگیرید. مرز باریکی بین رفتار قاطعیت و رفتار تهاجمی وجود دارد.

قاطعیت یعنی خواسته های تان را واضح و محکم  ولی با احترام بیان کنید، مراقب زبان بدن خودتان باشید و حد و مرزها را رعایت کنید.

وضعیت بدنی آرام، ارتباط چشمی مناسب و ایستادن و نشستن محکم شرایط بدنی مناسب برای قاطع صحبت کردن است ولی افراد تهاجمی در هنگام صحبت کردن فریاد می زنند و طرز ایستادنشان دست به سینه است و گاهی به سمت طرف مقابل خیمه می زنند. بنابراین سعی کنید در هنگام بیان خواسته های تان به این موارد توجه کنید.

  • مراجعه به مشاور

با وجود راهکارهای ارائه شده بازهم هستند افرادی که از رابطه خود با همسرشان شکایت می کنند و معتقدند که تاثیر گذاری مطلوبی روی همسرشان ندارند و همسرشان توجهی به آن ها ندارد، در اینصورت می توان چنین نتیجه گرفت که یا فرد مقابل جزء افراد سخت است یا اینکه خانم یا هر دو یعنی زن و مرد، فاقد مهارت های ارتباطی موثر هستند.

در چنین شرایطی مراجعه به مشاور است که می تواند راه گشای کار شما باشد و به شما کمک کند تا بتوانید نقاط قوت و ضعف همسرتان را بشناسید و به ویژگی های شخصیتی او بیشتر توجه کنید و بتوانید ارتباط مطلوب و رضایت بخشی را با او برقرار کنید، بنابراین مراجعه به مشاور را جدی بگیرید و با بهره مندی از آن نوید تجربه ارتباط زناشویی بهتری را به خودتان بدهید.

منبع : چگونه شوهر خود را مطیع کنیم؟ 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *