زندگی موفق شکل ها و شرایط مختلفی دارد، توجه داشته باشید چیزی که باعث نزدیکی زوجین به یکدیگر می شود می تواند آن ها را از یکدیگر دور کند. در این مقاله به عادت هایی پرداخته می شود که عامل دوری زوجین از یکدیگر می شود.

البته این عادات متفاوت می باشد برخی از عادات به شرایط زوجین بستگی دارد به طور مثال برخی از زوجین علاقه دارند که در مورد کار با یکدیگر صحبت کنند اما برخی دیگر تمایلی به این کار ندارند.

با توجه به این برخی از شرایط و عادات وجود دارد که رابطه میان تمام زوجین را به طور منفی تحت تاثیر قرار می دهد. این عادات منفی باید جدی گرفته شود زیرا می تواند طلاق و جدایی را به همراه داشته و علت مشکلات زناشویی باشد.

ناسازگاری یا دورشدن از هم

افزایش نگرش منفی زوجین باعث می شود احساس کنند هیچ ویژگی و نکته مشترکی با یک دیگر نداشته و تلاش آن ها برای سازش با یکدیگر بیهوده می باشد. به همین دلیل به مرور از یکدیگر دور شده و رابطه آن ها به طور کامل سرد و بی روح می شود.

عادت هایی که زوجین را از هم دور می کند

بدبینی از انواع مشکلات زوجین

بدبینی هنگامی ایجاد می شود که زوجین تنها به نکات منفی رابطه خود دقت می کنند و تمام نقاط مثبت را سرسری یا بی اهمیت در نظر می گیرند. به طور مثال زن می گوید: همسرم تا نصفه شب کار می کند تنها برای این که من را نبیند. یا شوهر می گوید: همسرم تمام مدت پای تلفن است زیرا نمی خواهد با من حرف بزند.

افراد بدبین هرگز نیمه پر لیوان را در نظر نمی گیرند و همین زندگی را به کام آن ها تلخ می کند. این انتقادها باعث دوری و حتی تنفر زوجین از یکدیگر شده و باعث سردی رابطه جنسی آن ها نیز می شود.

درمان بدبینی راه های مختلفی دارد برای شروع سعی کنید عبارات منفی را با مثبت جایگزین کنید، شاید در ابتدا نتوانید عبارت های مثبت را پیدا کنید اما روحیه خود را از دست ندهید. به طور مثال به جای این که به همسر خود بگویید بیش از اندازه کار می کند تا شما را نبیند از او برای تلاش هایی که می کند تشکر کنید و به او بگویید که ساعات کاری زیاد او باعث دلتنگی شما می شود.

دلزدگی از عوامل سردی میان زوجین

اگر احساس می کنید  که همسرتان با شما رفتار منصفانه ای ندارد و اجازه نمی دهد احساسات خود را بروز داده و  همین باعث دلزدگی شما می شود، این مورد را از دست ندهید.

ممکن است احساس تحقیر و بی احترامی پیدا کنید زیرا شما نیز به اندازه همسرتان در زندگی مشترکتان نقش دارید و نباید سرکوب شوید، به خاطر داشته باشید که احساسات شما کاملا ارزشمند هستند. متاسفانه دلزدگی به سرعت باعث تنفر از کسی می شود که فرد را دلزده کرده است، بنابراین باید در اولین موقعیت این احساس را برطرف کنید تا از جدایی و سردی رابطه پیش گیری کنید.

به طور مثال زنی که به دلیل حسادت همسرش رابطه خود با دوستان یا خانواده اش را کم یا قطع کرده است همسر خود را مقصر و احساس سرخوردگی پیدا می کند. بنابراین سعی می کند این رفتار همسر خود را تلافی کرده یا از زندگی خود سرد می شود.

در ابتدا برای از بین بردن دلزدگی سعی کنید که گفت و گو صادقانه و دوستانه ای داشته باشید. به همسرتان احساسات و دغدغه های خود را بگویید و اجازه دهید که همسرتان نیز نگرانی هایش را بیان کند، اگر نمی توانید به طور صادقانه و مسالمت آمیز با یکدیگر صحبت کنید از مشاور کمک بگیرید تا رابطه شما را بهبود بخشیده و از مشکلات زناشویی شما جلوگیری کند.

کناره گیری یا فرار

برخی اوقات یک یا هردو زوجین از بحث فرار می کنند، این فرار می تواند با بلند کردن صدای تلویزیون، بازی با گوشی، بیرون رفتن از اتاق یا شرایط متفاوت باشد. پیام این فرار این است که فرد نمی خواهد در مورد موضوع مطرح شده بحث کند. حتی ممکن است فرد به سرعت شکایت همسر خود را بپذیرد تا از بحث خودداری کند.

دو دسته از افراد از بحث می ترسند:

  • آن هایی که از جر و بحث می ترسند.
  • افرادی که از حل مشکل ناامید شده اند.

دسته اول ممکن است بترسند که کنترل خود را از دست بدهند و دست به کار بزنند که از آن پشیمان شوند. برخی از آن ها نیز در محیط هایی پر از دعوا بزرگ شده اند و می ترسند که وارد دعوا شوند.

دسته دوم افرادی هستند که احساس می کنند مشکل آن ها به حدی جدی می باشد که ترجیح می دهند در مورد آن بحث نکنند. این افراد به طور کامل از بهبود رابطه خود ناامید شده اند و تلاشی برای بهبود آن ندارند.

اگر همسرتان دوست ندارد بحث کند یا از بحث فرار می کند سعی کنید در مورد دلیل فرار او صحبت کنید. ترس های او را درک کنید، به هیچ عنوان ترس او را کوچک یا مسخره ندانید. به او اطمینان دهید که هنوز هم در زمان شما بهترین می باشد.

خیانت| انواع مشکلات زوجین

یکی از دام هایی که در زندگی بسیاری از زوجین ایجاد می شود خیانت می باشد، برخی از افراد برای فرار از زندگی روزمره و سرد خود به خیانت روی می آورند اما نمی دانند که همین امر اوضاع را بدتر می کند.

خیانت باعث می شود که همسر فرد احساس بدی داشته و حتی احساس فریب خوردگی پیدا کند، انتقام نیز می تواند یکی از افکاری باشد که فرد را آزار می دهد. عدم اعتماد به نفس ممکن است باعث شود فرد مورد خیانت گرفته نیز با افراد دیگر رابطه برقرار کند تا اعتماد به نفس خود را جبران کند.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

اعتیاد از عادت های مخرب

بسیاری از زندگی ها به دلیل اعتیاد به بن بست می رسد. متاسفانه اعتیاد مشکلی می باشد که به سختی قابل درمان می باشد، اما باید بدانید که مشکلی نیست که قابل درمان نبوده و باعث جدایی شما شود.

اولویت فرد معتاد، مواد مصرفی آن ها می باشد و بجز آن به چیزی توجه ندارند، حتی به فرزند خود نیز توجه نمی کنند. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند نامزد خود را ترک دهند اما پس از ازدواج متوجه می شوند که چه راه سختی را انتخاب کرده اند.

معمولا افراد سعی می کنند پیش از ازدواج بهترین خود را نشان دهند بنابراین ممکن است متوجه شدت اعتیاد آن ها نشوید. اگرچه اعتیاد باعث می شود به مواد یا نوشیدنی الکلی فکر کنید، اما اعتیادهای رفتاری نیز می تواند باعث مشکل رابطه شما شود.

به طور مثال اعتیاد به قمار، خرید، فیلم های غیراخلاقی، اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز می تواند زندگی شما را مختل کرده و باعث مشکلات زناشویی شما شود.

اگر احساس می کنید که اعتیاد به رابطه شما آسیب می زند به مشاور مراجعه کنید و سعی کنید رابطه خود را بهبود ببخشید و برای آینده مشکلات زناشویی تلاش کنید.

سخن پایانی

حتی اگر یکی از موارد بالا را در رابطه خود مشاهده کنید باید به مشاور مراجعه کنید زیرا حتی یکی از عوامل بالا نیز می تواند باعث سردی و حتی جدایی شما شود. سعی کنید نگرش واقع بینانه ای به زندگی خود داشته باشید، افکار منفی را کنار گذاشته و به نکات مثبت رابطه خود فکر کنید.

به خاطر داشته باشید که مقایسه زندگی خود با دیگران تنها باعث آسیب روحی می شود و شما و همسرتان را از یکدیگر دور می کند بنابراین همیشه رابطه فعلی خود را با گذشته رابطه خودتان مقایسه کنید.

منبع : عادت هایی که زوجین را از هم دور می کند| انواع مشکلات زوجین 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *