خیانت زن شوهردار چیست؟ خیانت یکی از رایج‌ترین خیانت‌هایی است که مردم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند. اعتمادی که شکسته غیرقابل جبران می باشد اما بدین معنی نمی باشد که نباید برای رابطه خود تلاش کنید.

5 راه برای درمان خیانت زن شوهردار

در ادامه می‌خواهیم پنج کاری را که می‌توانید انجام دهید تا از خیانت نجات پیدا کنید، به شما ارائه دهیم:

1. به خودتان زمان بدهید

بهبودی از خیانت یک روند دردناک است و زمان می برد. در این دوران احساس خشم و ناراحتی کاملاً طبیعی است اما به یاد داشته باشید که همه اینها بخشی از روند بهبودی است.

همسر مورد خیانت قرار گرفته ممکن است پس از اینکه متوجه شدند همسرشان رابطه نامشروع داشته است، وسوسه شوند که در یک اقدام انتقام جویانه انجام دهد، اما این به بهبود ازدواج کمک نمی کند. به طور معمول، شما فقط در نهایت از طریق واکنشی مانند این به یکدیگر صدمه می زنید و هیچ کمکی به روند بهبودی شما نمی کند.

چندین ماه یا حتی سال طول می کشد تا به حالت نسبتاً عادی برگردید.

2. آن را به عنوان یک زنگ بیداری بدانید

از خود بپرسید آیا راهی وجود دارد که بتوانید این خیانت را به عنوان یک زنگ بیدارباش ببینید؟ راهی برای یادگیری و کشف چیزهایی در مورد خود و ازدواج تا بتوانید پیشرفت کنید.

در ازدواج همیشه مواقعی پیش می آید که نیازهای عاطفی یک یا هر دو همسر برآورده نمی شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که با یکدیگر مشکل ارتباطی داشته باشید.

در این شرایط زوج درمانگر خوب بسیار کمک کننده است: در نهایت هر دوی شما مجبور خواهید بود تا حدودی مسئولیت مشکلات موجود در رابطه را که منجر به این رابطه شده است به عهده بگیرید، حتی اگر همسرتان تنها کسی باشد که خیانت کرده باشد.

خیانت زن شوهردار چیست

3. به خود اجازه غصه خوردن بدهید

گذر از خیانت بسیار شبیه سوگ است. قبلاً در مورد برخی از آسیب های مربوط به خیانت صحبت کردیم.

غم و اندوه فرآیندی است که نیاز به زمان دارد. نمی توان عجله کرد و نباید از کنار آن گذشت زیرا احتمالاً بعداً در ازدواج شما به صورت خشم ظاهر می شود.

4. برتری اخلاقی

به دست آوردن برترب می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد: خیانت شما را به جای یک قربانی قرار می دهد. اما متأسفانه کمکی به بهبودی نمی کند. این باعث افزایش شرم همسر شما می شود و شما احساس می کنید که می توانید از این شرایط استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که به جای فکر کردن در مورد خیانت، از تجربیات خود استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

 5. روی چیزهای خوب تمرکز کنید

سرزنش و گناه در یک رابطه مخرب هستند. باید روندی وجود داشته باشد که به شما کمک کند تمام آسیب‌ها را بپذیرید و در نهایت او را ببخشید. در تمام این مدت، تمرکز بر نکات مثبت می تواند مفید باشد. این زمانی است که شما شروع به بهبودی می کنید تا خود را تقویت کنید.

15 نشانه خیانت زنان| خیانت زن شوهردار چیست

تغییرات در ارتباطات

  • عدم توجه به حرف های شما.
  • تغییر موضوعات ناراحت کننده
  • اجتناب از پاسخ دادن به سوالات.
  • اتهام می زند.
  •  منفعلانه و پرخاشگرانه عمل می کند.

تغییرات نگرش

  • نشانه های عزت نفس پایین را نشان می دهد.
  • بیش تر از قبل انتقاد می کند.
  • همسر شما بیشتر دعوا می کند.
  • همسرتان در مورد طلاق حالت تدافعی می گیرد.

دروغ و اجتناب

عدم صداقت یک نشانه بسیار مشخص در خیانت می باشد:

  • احساس می کنید از یکدیگر دور شده اید.
  • همسرتان علاقه ندارد زمان خود را با شما بگذراند.
  • در اطراف شما مضطرب می باشد.
  • همسرتان به نظر خارج از کنترل می باشد.
  • همسرتان شما را به خیانت متهم می کند.

تغییرات در زندگی جنسی شما

  • در رابطه شما انرژی جنسی کمی وجود دارد.
  • به طور کلی رابطه جنسی ندارید.
  • متوجه می شوید که همسرتان از رابطه جنسی فرار می کند.

بی تفاوتی

بی تفاوتی همسرتان نسبت به چیزهایی که دوست داشته است ممکن است نشانه خیانت همسرتان باشد:

  • ممکن است تصور کنید که همسرتان از شما یا کار خود خسته شده باشد.
  • هیچ احساسی نسبت به شما یا فرزندان خود نشان نمی دهد.
  •  نسبت به رویدادهای خانوادگی مانند تولد و تعطیلات بی تفاوت می باشد و برای آن ها برنامه ریزی نمی کند.

8 رفتاری که اندازه خیانت آسیب زا است

در ادامه هشت رفتاری ذکر شده است که به اندازه خیانت می تواند آسیب زا باشد:

۱- خواسته ها و نیازهای خود را بالاتر از شرکای خود قرار دهید

در روابط شراکت و برابری حرف اول را می زند. هنگامی که شروع به فراموش نیازهای طرف مقابل کنید یا شروع به برتر قرار دادن نیازهای خود بر شریک زندگی خود کنید، به تدریج در رابطه خود افت خواهید کرد.

بله، نیازهای شما نیز مهم است. اما توجه شما باید در مورد نیازهای شریک زندگی تان نیز باشد و اینکه هر دوی شما چگونه با هم کار می کنید تا خواسته ها و نیازهای یکدیگر را برآورده کنید.

مراقب این موضوع باشید دوست داشتن کسی فقط گفتن کلمات نیست، بلکه نشان دادن آن از طریق اعمال است.

2. قدردانی کنید

وقتی برای مدت طولانی با یک نفر بوده اید. ممکن است از تلاش برای رمانتیک بودن، رقصیدن، گفتن «دوستت دارم» یا «لطفا و تشکر کردن» دست بردارید.

اگر شریک زندگی شما احساس کند که از او قدردانی نمی شود، ممکن است نگران شود. اگر به تمیز کردن خانه کمک نکرده، به بچه ها کمک نکنید، یا کمک های شریک زندگی خود را به رسمیت نشناسید و قدردان آن نباشید، در نهایت به نقطه ای خواهید رسید که یک هم اتاقی داشته باشید، نه یک شریک زندگی دوست داشتنی.

این یک خیانت است که به مرور زمان سرعت می گیرد و کم کم این اتفاق می افتد. بنابراین هر روز وقت بگذارید و به یاد بیاورید که چرا شریک زندگی خود را دوست دارید، به همسرتان کمک کنید و به او گوش دهید.

3. از شریک زندگی خود دفاع کنید

شما و شریکتان باید یک تیم باشید. وقتی کسی همسر شما را مسخره یا تحقیر می کند، باید از او دفاع کنید. فرقی نمی کند دوستت باشد، همکار یا مادرت. وقتی با شریک زندگی تان ازدواج کردید، آن شخص به صمیمی ترین خانواده شما تبدیل می شود.

اگر مادرتان نام همسرتان را بد صدا می‌زند یا فکر می‌کند که آن ها «به اندازه کافی برای شما خوب نیستند»، این مسئولیت شماست که از شریک زندگی خود دفاع کنید. شما اجازه نمی‌دهید کسی در مورد فرزندانتان حرف زشتی بزند، پس چرا این اجازه را می دهید با همسرتان بد حرف بزند؟

با اجازه دادن به مردم برای صحبت علیه شریک زندگی شما یا بد صحبت کردن در جنایت شریک می شوید و این چیزی است که به مرور زمان رابطه را از هم می پاشد.

 

4. دروغ گفتن به شریک زندگی خود

دروغ گفتن به یک نفر، به ویژه یکی از نزدیکان ما، یکی از اساسی ترین موارد نقض حقوق بشر یک فرد است. دردناک ترین جنبه خیانت اغلب این واقعیت است که کسی چیزی بسیار مهم را از شریک زندگی خود پنهان می کند.

گرفتار شدن در دروغ، اعتماد شریک زندگی تان را از بین می برد، و اگر دروغ می گویید و چیزهایی را از نزدیک ترین فرد به خود پنهان می کنید، در وهله اول چرا در آن رابطه هستید؟

یک رابطه ایده آل بر پایه اعتماد، صراحت، احترام متقابل و آزادی شخصی بنا شده است. اما آزادی واقعی با انتخاب به دست می آید، نه فقط در مورد اینکه با چه کسی هستیم بلکه چگونه با آن شخص رفتار خواهیم کرد.

5- بی توجهی نسبت به همسر

بی توجهی و حواس پرتی می تواند منجر به فاصله گرفتن عاطفی شده و شکافی بین شرکا ایجاد کند.

وقتی از نظر فیزیکی در یک اتاق هستید، اما دیگر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار نمی کنید، بین خود فاصله می گذارید که می تواند منجر به پایان رابطه شود. در این حالت با شریک زندگی خود در مورد چیزهای کوچک حالت تدافعی پیدا کنید، وقتی با دوستان و همکاران خود زمان زیادی را بگذرانید و از همسر خود غافل شوید رابطه عاشقانه خود را از دست می دهید.

6. تحت فشار قرار دادن شریک زندگی برای تغییر

شما نمی توانید کاری کنید که کسی تغییر کند. شریک من اگر فقط بهتر گوش کند / بیشتر تمیز کند / دیدگاه های سیاسی متفاوتی داشته باشد عالی خواهد بود!

این یک حقیقت ساده از زندگی است که فقط می توانید خودتان را تغییر دهید. تلاش برای وادار کردن کسی به تغییر برخلاف میلش، حتی چیزهای جزئی، می تواند پایان یک رابطه باشد.

منبع : خیانت زن شوهردار چیست❤️ راه قطعی درمان خیانت 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *