X

شبکه چند انگیزشی MMG


مشخصات این آزمون :

قابلیت استفاده آنلان ، زمان آزمون کوتاه ،گزارش تکمیلی ،مقاومت در برابر موارد نادرست.

زبان‌ها:

بلغارستانی ،چینی ، کرواسیایی، چکی، هلندی ، انگلیسی ، آلمانی ، مجارستانی ، ایتالیایی،پرتقالی، رومانیایی، روسیه‌ای، اسلواکیایی .

کاربرد:

ارزیابی انگیزه مربوط به عملکرد، کنترل، رابطه اجتماعی یا تجاری و مدیریت انگیزه.

پس زمینه نظری :

آنالیز فاکتور یک مجموعه سه فاکتوری را پیشنهاد داده است که عبارتند از: یک فاکتور ترس (ترس از شکست، ترس از دست دادن کنترل و ترس از طرد شدن)، فاکتور نشان دهنده امیدواری برای موفقیت و کنترل و فاکتور سوم  که بیان کننده امیدواری برای یک رابطه تجاری یا اجتماعی است.

اجرا :

بعد از مرحله معرفی، آیتم‌ها (تصاویر و عبارات) به ترتیب در یک صفحه نمایش داده می‌شوند.

فرد پاسخ‌دهنده جواب‌های خود برای هر جمله را بر روی یک مقیاس دو گانه (بله / خیر) وارد می‌کند. امکان حذف هیچ یک از جمله ها وجود ندارد.

فرم‌های آزمون :

یک فرم آزمون در دسترس می‌باشد.

امتیاز بندی :

تصاویر 1 تا 4 امتیاز بندی نمی‌شوند؛ آنها نقش تمرینی و به اصلاح گرم کردن را دارند و برای افزایش آمادگی و پذیرش آزمون به کار گرفته می‌شوند.

برای تمامی مقیاس‌ها، امتیازات خام محاسبه می‌شود.

نتایج به دست آمده شامل یک جدول نتایجی می‌باشد که برای تمامی مقیاس‌ها، نتایج خام و استاندارد را ارائه می‌کند؛

همچنین به زمان آزمون هم توجه می‌شود. پروفایل آزمون و یک راهنمای تحلیل آیتم، اطلاعات مربوط به جواب‌های فرد پاسخ‌دهنده را ارائه می‌دهد  و همچنین در صورت نیاز، می‌تواند نمایش داده شود. شش متغیری که محاسبه می‌شوند عبارتند از:

  • امیدواری برای موفقیت (پیشرفت)
  • ترس از شکست (موفقیت)
  • امیدواری برای کنترل (کنترل)
  • ترس از دست دادن کنترل (کنترل)
  • امیدواری برای برقراری رابطه (رابطه)
  • ترس از طرد شدن (رابطه)

پایایی :

سازگاری درونی (آلفای کرونباخ) مربوط به مقیاس‌های، بین r = 0.78 و r = 0.90 قرار دارد.

اعتبار :

مطالعات نشان داده است که افراد دارای انگیزه موفقیت، عملکرد بهتری را در دوره های آموزش مدیریت دارند و افراد دارای انگیزه کنترلی بالاتر، منفعت بیشتری را در نتیجه این آموزش کسب می‌کنند.

واگ، کوئک و کلینبک  (1996) تاثیر انگیزه ها – که از طریق MMG، TAT و یک پرسش‌نامه (AMS) اندازه‌گیری شد، را بر روی ترجیح بازی ویدئویی فرد بررسی کردند.




سه بازی برای افراد نشان داده شد تا از بین آنها انتخاب کنند: انتخاب های موجود شامل یک بازی ویدئویی جنگی، یک بازی ماجراجویی و یک مسابقه موتور سیکلت سواری شبیه سازی شده بود.

“ترس از شکست” یک پیش‌بینی کننده خوبی برای زمان بازی بود. “ترس از دست دادن کنترل” و “ترس از شکست” پیش‌بینی کننده های خوبی برای مقدار زمانی بود که فرد صرف بازی می کرد.

افراد دارای “امید به رابطه” بالاتر، ترجیح بیشتری را به بازی های ماجراجویی قائل بودند.

زمانی که از افراد در مورد اولویت عمومی آنها در رابطه با بازی های ویدئویی پرسیده می‌شد، افراد دارای “امید به رابطه ” بالاتر، بازی های رنگی و موسیقی دار را انتخاب کردند، در حالی که افراد دارای “امید به موفقیت” بالاتر، بیشتر از بازی هایی لذت می بردند که خودشان می‌توانستند سطح دشواری بازی ها را مشخص کنند.

معیار‌ها :

معیار‌های کامپیوتری برای یک نمونه نماینده از N = 390 نفر در دسترس می‌باشد که سن آنها بین 16 تا 81 می‌باشد و در آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت Schuhfried مورد آزمون قرار گرفته اند. همچنین این معیار، به صورت مجزا و بر اساس سن و جنسیت هم در دسترس می‌باشند.

زمان مورد نیاز برای آزمون :

تقریبا بین 8 تا 10 دقیقه می‌باشد.

دانلود رایگان PDF کتاب مجموعه آزمون های ارزیابی عصب روانشناختی وینا vienna + pdf از طریق سایت مشاوره خانواده برای شما فراهم شده است.

منبع: دادخواه، یاسر و نگار احمدی (1387). مجموعه آزمون های ارزیابی عصب روانشناختی vienna، انتشارات نارون دانش.

مطالب مرتبط