سکس چت و رابطه جنسی مجازی از نظر روانشناسان

سکس چت، رابطه جنسی مجازی

شکل دیگری از رابطه جنسی، رابطه جنسی مجازی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی رواج بیشتری پیدا کرده است، رابطه جنسی مجازی یا سکس چت شکل های مختلفی دارد و در آن از وسایل مختلف و متفاوتی برای آن استفاده  می شود و علل گرایش به آن بسیار متنوع می باشد.

آسیب زا بودن یا نبودن این عمل بستگی به دلایل آن و بافت رابطه ای که در آن اتفاق می افتد دارد و اگر در مورد تمایل به سکس چت و آسیب های آن اطلاعات کاملی داشته باشید به شما کمک می شود تا در مورد این رابطه ها با آگاهی های بیشتری تصمیم بگیرید و علاوه بر این برای حل مشکلات و اختلالات جنسی می توانید از خدمات مشاوره جنسی بهره مند شوید.

رابطه جنسی مجازی ( سکس چت)

سکس چت نوعی از ارتباط جنسی می باشد که افراد از طریق وسایل ها و ابراز های مختلف سعی دارند تا به تحریک و ارضای جنسی برسند، این نوع رابطه در حالی به وجود می آید که طرفین از یکدیگر دور هستند و به صورت مجازی رابطه دارند، وسایل که برای سکس چت استفاده می شود شامل پیامک، چت کردن، تلفن زدن و تماس تصویری می باشد.

رابطه جنسی مجازی شامل ارتباط بین دو نفر می باشد که با یکدیگر به توافق رسیده اند تا از طریق گیرنده های الکتریکی یکدیگر را تحریک کنند و در اکثر اوقات با خود ارضایی به ارگاسم می رسند از طرف دیگر سکس چت باعث تسهیل در روابط نا بهنجار دیگری مانند رابطه جنسی ضربدری می شود بنابراین توسط روانشناسان به شدت منع می شود.

اشکال مختلف سکس چت

برخی از افراد زمانی که از همسرشان دور هستند اقدام به برقراری رابطه جنسی مجازی کرده و در این فرایند با همان شریک جنسی خود رابطه جنسی برقرار می کنند.

برخی از افراد احتمال دارد در دنیای واقعی رابطه جنسی نداشته باشند و هیچ گونه تماس و ارتباطی با جنس مخالف برقرار نکنند و تنها راه ارضای جنسی آن ها استفاده از سکس چت می باشد.

برخی از افراد احتمال دارد در رابطه باشند اما باز هم با فرد دیگری سکس چت می کنند و به عنوان ابزاری از خیانت استفاده می کنند.

برای بسیاری از افراد سکس چت یک نوع تفریح و تنوع می باشند و هر از گاهی آن را تجربه می کنند.

علل روی آوردن به رابطه جنسی مجازی

افراد ممکن است به دلایل مختلفی رابطه جنسی مجازی داشته باشند و این دلایل گاهی به قدری متنوع می باشد که برای آن ها علت واحد و مشخصی بیان نشده است. در موارد بالا که بیان شده است دلایل هر کدام احتمال دارد متفاوت باشد، به عنوان مثال افرادی که رابطه عاطفی از راه دور برقرار می کنند و یا هنگام دوری از شریک جنسی شان دست به  اقدام رابطه جنسی مجازی می زنند، علل اصلی این رابطه ها بعد مسافت و نیاز جنسی می باشد، یعنی فرد برای این که نیاز های جنسی خود را رفع کند به صورت مجازی با کمک شریک عاطفی اش رابطه جنسی مجازی برقرار می کند.

رفع نیاز جنسی در دنیای مجازی

افرادی که در دنیای واقعی رابطه جنسی را تجربه نمی کنند و به محیط های مجازی برای رفع نیاز خود روی می آورند، این امر به خاطر دلایل متفاوتی می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم.

ناتوانی و ضعف فرد در برقراری روابط اجتماعی واقعی

عدم اعتماد به نفس کافی برای برقراری رابطه جنسی

ترس های فرد در مورد نزدیک شدن به جنس مخالف

سکس چت

ترس از قرار گرفتن در برقراری رابطه واقعی

محدودیت های محیط اجتماعی و فرهنگی در مکانی که زندگی می کند و به جنس مخالف دسترسی ندارد و یا دسترسی برای او سخت می باشد.

رابطه جنسی به صورت مجازی آسان تر می باشد و در این حالت فرد می تواند ناشناس بماند.

تنوع طلبی

ترس از اقدام به خیانت در دنیای واقعی

ترس از پیگیری های قانونی

آسان تر بودن نوع رابطه و کمتر شدن با مسئولیت نسبت به طرف مقابل

عدم لذت جویی کافی در رابطه جنسی

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

آسیب های رابطه جنسی مجازی

سکس چت به خودی خود نمی تواند امری مضر و خطرناک باش بلکه دلایلی که باعث می شود فرد به سمت آن کشیده شودو  می تواند مضر باشد به عنوان مثال فردی که عزت نفس و اعتماد به نفسش در دنیای واقعی کم است و از خانم ها دوری می کند در دنیای مجازی به شدت دنبال رابطه جنسی مجازی می باشد و شرایط خود را بسیار بدتر می کند، این فرد به جای این که مشکل خود را به طور کامل حل کند و منشا آن را بشناسد به وسیله یک راه حل کوتاه مدت مشکل را از جلوی پایش بر می دارد.

افرادی که به این عمل اعتیاد پیدا کنند مانند هر کار دیگری به شدت برای آن ها آسیب زا و مخرب خواهد بود و به راحتی از مسیر و جریان زندگی خارج می شوند، همچنین افرادی که در زندگی جنسی خود رضایت ندارند باید تلاش کنند تا در دنیای واقعی رضایت آن را جلب کنند اما بسیاری از افراد به جای جلب رضایت به سمت رابطه در دنیای مجازی کشیده می شوند و از زندگی واقعی شان منحرف شده و از دستشان خارج می شود.

علاوه بر موارد گفته شده سکس چت می تواند فرصتی برای سوء استفاده به وجود آورد و عکس و ویدئو هایی که فرستاده شده است فرد از آن سوء استفاده کند و برای فرد مشکلاتی را به وجود آورد.

از نظر اسلامی و دینی هم حرام و نکوهیده است.

مرکز مشاوره روانشناسی ستاره ایرانیان

افراد باید دلایلی که باعث سکس چت می شود را شناسایی کنند و آن را حل کنند اگر آن را حل ننمایند عملکرد فرد را با اختلالاتی رو به رو می کند و باعث می شود تا اختلالات جنسی جدی تر شود با کمک گرفتن از روانشناس متخصص می توان این مشکلات را شناسایی کرد و آن ها بر طرف نمود.

علاوه بر این روانشناس به شما کمک می کند تا اعتیاد به سکس چت را ترک نمایید و راهکارهایی به شما می دهد تا از روش های صحیح نیاز های جنسی خود را ارضا کنید، مراکز مشاوره در این خصوص به صورت حضوری و تلفنی پاسخ گوی مراجعین می باشند.

منبع : سکس چت و رابطه جنسی مجازی از نظر روانشناسان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *