روش های مختلف سقط جنین

حتما تا به حال افراد بسیار زیادی را دیده اید که علاقه ای به بچه دار شدن نداشته اند و زمانی که به طور ناخواسته بچه دار شده اند به دنبال راه و روش هایی هستند تا سقط جنین را انجام دهند.

همانطور که می دانید سقط جنین به دلیل مشکلات مالی و غیر قانونی بودن آن انتخاب بسیار سختی می باشد.

این امر به دلیل این است که سقط جنین یک امر غیر قانونی و سخت می باشد و افراد خودشان به دنبال روشی هستند تا فرزند را از بین ببرند، در زنانی که سن آن ها کم است ممکن است به دلیل عدم توانایی در نگهداری کودک زنان مجبور به سقط جنین شوند.

از گذشته تاکنون روش های طبیعی بسیاری برای سقط جنین وجود دارد که بسیاری از اشخاص ممکن است آن را استفاده کنند، اما زوجین باید این نکته را در نظر بگیرند که سقط جنین حرام می باشد و بر اساس آیات قرآنی و مراجع تقلید گناهی کبیره به شمار می آید.

مفهوم سقط جنین

افرادی که درگیر بارداری ناخواسته شده اند باید توجه داشته باشند که برای پایان دادن به بارداری خود و از بین بردن جنین از روش های نا ایمن و غیر اصولی استفاده نکنند .

اگر آن ها از روش های غیر اصولی و ناایمن برای سقط جنین استفاده کنند ممکن است سلامتی مادر را به خطر بیندازند.

برخی از افراد به تنهایی و بدون مشورت با دیگران تصمیم می گیرند تا سقط جنین انجام دهند، آن ها در صورتی که از روش های ناایمن استفاده کنند ممکن است سلامت مادر را به خطر بیندازند.

برخی از زنان برای انجام سقط جنین از قرص های قوی خارجی و یا مکمل هایی استفاده می کنند که برای سلامتی آن ها بسیار ضرر دارد و عوارض و آسیب هایی را به همراه خواهد داشت.

روش های مختلف سقط جنین به روش طبیعی

همانطور که گفته شد در گذشته مانند امروزه روش های مختلف غیر قانونی برای سقط جنین وجود نداشته است و از روش های طبیعی برای سقط جنین استفاده کرده اند که در ادامه مقاله برخی از روش های طبیعی برای سقط جنین را بیان می کنیم.

  • مصرف دارچین

یکی از ادویه هایی که باعث سقط جنین می شود دارچین است که علاوه بر خاصیت سقط جنین، درد های ناشی از سقط جنین را از بین خواهد بود.

همچنین دارچین اگر به مقدار مناسب مورد مصرف قرار گیرد دیواره رحم را مورد تحریک قرار می دهد و اگر در غذا ریخته شود خاصیت خود را از دست خواهد داد.

  • مصرف انار

میوه انار دارای دانه های بسیاری می باشد که در آن مواد تحریک کننده انقباض رحمی وجود دارد و اگر در اوایل بارداری، مقدار زیادی انار مصرف کنید احتمال سقط جنین به صورت طبیعی وجود خواهد داشت.

  • ویتامین C

یکی از راه ها و روش هایی که باعث می شود سریع پریود شوید مصرف ویتامین C می باشد، هنگامی که ویتامین c  مصرف می کنید سطح استروژن که یک هورمون زنانه است و وظیفه قاعدگی را دارد افزایش می یابد.

همچنین ویتامین c  به انقباضات رحمی کمک کرده و باعث می شود تا سقط جنین صورت گیرد.

برای سقط جنین باید هر یک ساعت یک بار ویتامین c  مصرف کنید  و تنها عارضه آن نفخ می باشد، هم چنین این نکته را باید در نظر بگیرید که مقدار مصرف ویتامین c نباید از 6000 میلی گرم در روز بیشتر شود.

  • مصرف کوهاش آبی و سیاه

گیاه کوهاش آبی و سیاه اغلب در هند برای سقط جنین مورد استفاده قرار می گیرد و این دو گیاه قیمت پایینی دارد و در مناطق فقیر نشین هند پرورش می یابد.

کوهاش آبی و سیاه طعم بسیار وحشتناکی دارد و زمانی که فرد آن را استفاده می کند دهانه رحم باز شده و هر چیزی که در آن قرار دارد بیرون خواهد آمد، این گیاه برای سقط جنین بسیار موثر می باشد.

گیاه کوهاش آبی و سیاه یک روش ارزان و موثر برای سقط جنین می باشد و بسیاری از زنان از این روش برای از بین بردن جنین استفاده می کنند، اما آن ها باید این نکته را در نظر بگیرند که این گیاه اگر به مقدار زیاد استفاده شود ممکن است خطرات و عوارض جانبی بسیاری برای بدن داشته باشد.

  • مصرف گیاه جعفری

یکی از روش هایی که برای سقط جنین مناسب است مصرف جعفری می باشد، جعفری به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین سی برای تحریک سقط جنین مناسب می باشد.

برای سقط جنین از دم کرده جعفری استفاده می کنند که یک روش طبیعی و بی ضرر می باشد و باید زن باردار دو یا سه مرتبه در طول روز آن را مصرف کند و برخی از زنان برای سقط جنین یک دسته از جعفری را در داخل واژن خود قرار می دهند تا جنین از بین برود.

  • مصرف زعفران

همانطور که می دانید مصرف زیاد زعفران به دلیل این که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، باعث افزایش درجه حرارت بدن و همچنین انقباضات رحمی می شود و عوارضی برای جنین خواهد داشت و سبب سقط جنین می شود، و به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند تا در سه ماهه اول بارداری زعفران مصرف نکنند تا مشکلی برای آن ها به وجود نیاید.

 

 

دیگر روش های طبیعی سقط جنین

  • مصرف پنیر

یکی دیگر از روش هایی که باعث سقط جنین می شود مصرف پنیر می باشد که بسیاری از افراد آن را مورد استفاده قرار می دهند.

مصرف زیاد پنیر به علت داشتن ترکیباتی که حاوی باکتری های محرک سقط جنین بوده خطرناک می باشد و این پنیر ها عبارت اند از فتا، کممبر و دیگر پنیر های مکزیکی که مصرف زیاد آن باعث سقط جنین می شود.

  • مصرف عنبه هندی سبز

یکی دیگر از روش هایی که باعث سقط جنین می شود عنبه هندی سبز می باشد که شامل آنزیم ها و کرک هایی بوده که باعث انقباضات رحمی و همچنین سقط جنین می شود.

در صورتی که آب طبیعی عنبه هندی سبز به صورت نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد، باعث سقط جنین می شود و یکی از روش های متداول سقط می باشد.

  • مصرف گیاه دونگ کوئی

بسیاری از افراد از گیاه دونگ کوئی برای کاهش درد قاعدگی و همچنین مشکلات باروری استفاده می کنند، هنگامی که زنان از گیاه دونگ کوئی استفاده کنند رحم آن ها تحریک شده و دچار انقباضات رحمی خواهد شد و سقط جنین صورت می گیرد.

اغلب افراد گیاه دونگ کوئی را به صورت دم کرده و یا همراه گیاهان دیگری مانند کوهاش آبی و سیاه و یا به تنهایی مورد استفاده قرار می دهند ، اما زنان باید این نکته را در نظر بگیرند که این گیاه زمانی بی خطر خواهد بود که به صورت تنظیم شده مورد استفاده قرار گیرد.

  • ورزش کردن

در دوران بارداری به توصیه پزشکان ورزش کردن ممنوع می باشد و فقط تعداد از افراد می توانند با مشورت پزشک ورزش های سبک در دوران بارداری انجام دهند، اگر فرد در این دوران ورزش های سخت و شدید انجام دهد و وزنه های سنگین را بلند کند احتمال سقط جنین بسیار زیاد می باشد، البته فرد ممکن است به خودش نیز آسیب بزند.

نتیجه گیری

در این مقاله با روش های طبیعی سقط جنین آشنا شدید، اما بهتر است به جای سقط جنین با روش های پیشگیری از بارداری آشنا شوید تا از بروز بارداری های ناخواسته جلوگیری کنید و رابطه جنسی امنی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که سقط جنین خطرات زیادی دارد و برای آگاهی از جزئیات آن ها باید با دکتر مشورت کنید.

سوالات متداول

  1. آیا می توان به روش های طبیعی نیز جنین را از بین برد ؟

در گذشته افراد از روش های طبیعی برای سقط جنین استفاده می کرده که از جمله می توان به مصرف زعفران، دارچین و غیره اشاره کرد که در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است.

  1. آیا مصرف زعفران سبب سقط جنین خواهد شد ؟

معمولا مصرف زعفران در هفته های اول بارداری سبب سقط جنین می شود و اغلب پزشکان مصرف آن را منع کرده اند که در متن مقاله جزئیات بیشتری ارائه شده است.

  1. دلیل ممنوع بودن ورزش در دوران بارداری چیست ؟

ورزش های سنگین در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود و انجام آن در هفته های اول بارداری توصیه نمی شود و بعد از آن باید به دستور پزشک از ورزش های سبک استفاده کرد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات اشاره شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *