X

روش برخورد با افراد درون گرا

درک کردن اشخاص درونگرا

۱. متوجه بشوید که درون گرایی شامل چه چیزهایی می شود.

اشخاصی که با شخصیت درونگرا معمولا ساکت و متفکر می باشند به راحتی در محیط هایی با انرژی بالا خسته خواهند شد که به طور معمول اطرافیان این اشخاص را اندیشمند تلقی می‌کنند و اعتقاد دارند که چنین اشخاصی از تنها بودن رضایت دارند.

۲. مشاهده کنید که شخص هنگامی که دارای استرس می باشد یا خسته است به چه صورت تجدید قوا خواهد کرد.

– اشخاص برون گرا به طور معمول با تعامل با اطرافیان و اجتماعی بودن و شرکت کردن در گردهمایی های اجتماعی و همینطور رویدادها و غیره تجدید قوا خواهند کرد که به عبارت دیگر فضای اجتماعی به شخص برون گرا انرژی خواهد داد.

– اشخاص درونگرا به طور معمول با جدا شدن از شرایط های اجتماعی و اشخاص دیگر با نشستن در تنهایی یا شاید گفت و گو کردن فقط با شخصی که به او اطمینان و اعتماد دارند انرژی خود را بازیابی خواهند کرد .

دلیل اینکه چنین رفتاری این می باشد که تحریک اضافی ناشی از سپری شدن زمان در کنار مردان و همینطور سروصدا کردن و رفت و آمدها به صورت دائم انرژی شخصیت درونگرا را تخلیه خواهد کرد. بدون امکان برای گوشه گرفتن ، یک درونگرا خیلی زود و مضطرب و ناراحت و بیمار خواهند شد.

۳. این آگاهی را داشته باشید که بعضی از محیط ها امکان دارد اشخاص درونگرا با خطر تحریک بیش از اندازه روبه‌رو کند.

درون گرایان به طور معمول نسبت به محرک بیرونی مانند صدا و نور و همینطور فعالیت بسیار حساس می باشند در صورتی که شاید برونگرا کار کردن در حین گوش دادن به رادیو را بسیار آسان و راحت تر مشاهده خواهند کرد که درونگراها شاید رادیو را موجب حواس پرتی و مانع سکوت خود بدانند که می توانند در آن به شکل موثر به کار کردن بپردازند.

هیچ وقت تصور نکنید که درون گرایان یا برونگرایی بر یکدیگر دارای برتری می باشد.

هیچ نوع شخصیتی بهتر یا بدتر از دیگری به حساب نمی آید که در زمان کنونی ظاهراً خصوصیات برون گرایانه را بیشتر ستایش خواهند کرد به دلیل اینکه در حال حاضر اشخاص با زحمت از نردبان مشارکت بالا خواهند رفت .

در بیشتر مکان‌ها و اعلام حضور فرد با صدای بلند و عرضه توانایی های فردی به جهان قسمت ضروری از موفقیت در شغل های رقابتی و زمینه‌های فروش به حساب می‌آید .

این مسئله شاید برای اشخاص و البته غیر ممکن به نظر بیاید که با این وجود شخصیت های آرام هم به اندازه ی همتایان دارای پر سر و صدا و پر اهمیت می باشند فقط اغلب در مرکز توجه قرار نخواهند گرفت.

توجه کنید که اشخاص هر دو جنبه درونگرایی و برونگرایی شخصیت خود دارا می باشند که با این وجود چیزی که به طور معمول رخ می‌دهد .

این می باشد که برخی از اشخاص بیشتر برو نگران می باشند و بعضی دیگر درونگرایی فراوانی دارند و عده‌ای دارای انعطاف مرکزی می باشند یعنی تقریباً هر دو خصوصیت از آنها برابر و یکسان می باشد .

هر خصوصیات امکان دارد در برخی شرایط ها بروز داده شود که هر شخصی از جنبه های بسیاری ساخته شده است و درونگرایی و برونگرایی تنها دو قسمت از یک کل بزرگتر می باشد .

با این وجود آن چیزی که رخ می‌دهد این می باشد که شما به یکی از آنها روی آوردید و آن هم بر طبق اینکه به چه صورت زمان و تعاملات اجتماعی و احتیاج شما به بازیابی انرژی تان را تنظیم می کنید

برخی از اشخاص به شدت برونگرا و درونگرا می باشند و امکان دارد زندگی برای اینگونه اشخاص نسبت به اشخاص دیگری که در هر دو خصوصیات متعادل تر می باشند بسیار سخت و دشوار تر بشود .

این به این معنی نمی باشد که این اشخاص معمولی نمی باشند بلکه یعنی احتمال فراوان موجود می باشد که در حوزه‌های اجتماعی که مردم در انتظارات معینی از برخورد و تعامل نوعی دارا می باشند این اشخاص با مشکل روبرو خواهند شد.

واژه میانه برای افرادی به کار برده خواهد شد که مقدار تقریبی برابری از درونگرایی و برونگرایی را از خود نشان خواهند داد که با این وجود شاید چنین شخصی یکی از دو خصلت را دارا باشد ولی در آشکار شدن خصلت غالبا متعادل می باشد و البته در آشکار شدن هر دو خصلت احساس راحتی خواهند کرد.

بر طبق گرایش های درون گرایانه یا برون گرایانه اشخاص به فرضیه سازی کردن نپردازید و اینکه برای شناختن هر فرد برچسب مطلق به او را نزنیم برای ما وسوسه بر انگیز می باشد ولی شخصیت انسان بسیار پیچیده تر از آن می باشد که چنین رفتاری با آنها صورت بگیرد .

هم در رابطه با خودتان و هم اطرافیان از این گرایش دوری کنید و تصور نکنید که خصوصیات شخصیتی تمام چیز را به تعریف کردن می‌پردازد و اینگونه نمی باشد و امکان هم ندارد که با شکل گرفتن شخصیت شما به عنوان یک کل تا حد فراوانی به توانایی های اجتماعی که می توانید آموزش ببینید دارای بستگی می باشد.

اینکه فردی را درونگرا بدانند به این معنی نمی باشد که نمی تواند مسئول و قدرتمند یا در مرکز توجه قرار بگیرد بلکه درون گرایان معروف و بی شماری می باشند که رهبران بزرگ و اشخاص الهام بخش و بنیانگذار تغییر شناخته شده اند.

شخص برونگرا گاهی اوقات برای آشکار کردن واکنش درست تفکر عمیق به مسئله ها و دست پیدا کردن به تنهایی و صلح و آرامش زمان صرف آن خواهد کرد .

برای شخصیت‌های برون‌گرا اینکه هنگامی که زمان های طولانی را در چنین حالتی به سپری کردن می‌پردازند مسئله ای مهم الزامی نمی باشد با این وجود همانطور که درونگراها نباید برچسب همه یا هیچ را به آنها نسبت داد ، برونگرا هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.

هیچ وقت به درون گرایان برچسب جامعه گریز را نزنید که این کار هم ناعادلانه به حساب می‌آید و هم بی ادبانه که اشخاص درون گرا در شرایط های اجتماعی شرکت خواهند کرد و احتمال دارد که به اندازه هر شخص دیگری رفتاری دوستانه داشته باشد یا خوش مشرب و خوش صحبت باشند .

در حقیقت همه خصوصیات یا توانایی های شخصیتی را می توان یاد گرفت یا به تقلید کردن پرداختند ولی این هیچ ربطی به این دارا نمی باشد که شخصیت درونگرا یا برونگرا باشد. هر انسانی از رفتار با دیگران لذت خواهد برد .

صرفا مقدار برخورد مطرح می باشد که با چه فردی برای چه مدتی باشد و اشخاص درونگرا مخصوصاً آن دسته از درون گرایانی که به شناخت درست از خود رسیده‌اند بیشتر تعاملات خود را به گونه ای کنترل می کنند که خستگی یا احساسات شدید احتمالی را به حداقل برسانند.

هم درون گرایان و هم برون گرایان به صورت برابر قادر به آموزش و به کار گرفتن توانایی های اجتماعی می باشند دقیقا همان طور که خلاف آن هم صادق می‌باشد و هر دو گروه می‌توانند از لحاظ اجتماعی بی‌کفایت باشند




بنابراین توانایی‌ها و مهارت‌ها مسائلی مجزا از خصوصیات شخصیتی می باشد که بیشتر اشخاص درونگرا در مشاغلی به کار کردن مشغول می‌باشند که شامل تعاملات فراوانی با اشخاص متعدد می‌باشد چیزی که خواهید متوجه شد این می باشد که آنها به دقت سیستم را مدیریت می‌کنند تا بتوانند با تعامل به صورت دائم کنار بیایند.

به طور مثال شاید تعداد محدودی یک ملاقات روزانه را به تنظیم کردن بپردازند یا شاید هرگونه ارتباط پس از کار را به رد کردن بپردازند و ارتباطاتی که ارزش وقتشان را نخواهد داشت.

به این نکته توجه کنید که کسی نمی تواند خصوصیات درونگرایی و برونگرایی موثر باشد که هر چه سن ما افزایش پیدا کند جاافتاده تر خواهیم شد و بعضی از شدیدترین و آشکار ترین ویژگی های درونگرایی و برونگرایی ظاهر خواهد شد.

در حقیقت با گذر روزها هر دو نوع شخصیت به منطقه ای متعادل نزدیک تر خواهند شد که این تغییر و تحول به برونگرایان این امکان را خواهد داد که حالت های متفکرانه فراوانی را داشته باشند .

در عین حال اشخاص درونگرا این اجازه را بدهند که بیش از پیش اظهار وجود داشته باشند و در مورد چیزهایی که به نظر آنها پر اهمیت می‌باشند اعلام نظر داشته باشد بسیاری از این تغییرات و تحولات ناشی از خرد می باشد که همراه با تجربه کسب شده و درس گرفتن و حس کردن امنیت در زندگی را ممکن کرده است.

تعامل با اشخاص درونگرا

۱. پذیرای یادگیری باشید

این قسمت از راهنمایی طرز برخورد با اشخاص درونگرا برای همه پر فایده می باشد و حتی برای خود درونگراها . درونگرا بودن شما به معنی این نمی باشد که به صورت خودکار می دانید به چه صورت با دیگر درونگرایان برخورد کنید.

۲. با توجه و علاقه به گوش کردن بپردازید

اشخاص درون گرا علاقه دارند که این را بدانند که صدای آنها شنیده خواهد شد ولی تقلا نمی‌کنند که مطمئن شوند که شما گوش می دهید و اگر احساس کنند که علاقه‌ای به ارتباط و گوش کردن حقیقی ندارید ساکت خواهند شد و از ادامه صحبت خود باز می مانند .

امکان دارد در حین ارتباط با شخصی سریع به سراغ شخص دیگری بروند و با او گفت و گو کنند که شاید این مسئله برای شما اهمیتی نداشته باشد ولی اگر می‌خواهید ارتباط حقیقی با شخصیت درون گرا را برقرار کنید باید کوشش و تلاش کنید که ارتباط صحیح بسازید و به راستی به آنها گوش دهید.

منبع : همسرانه