رفتار با همسر حساس

رفتار با همسر حساس چگونه است؟ من عاشق همسرم هستم. او فردی زیبا ، دلسوز و دوست داشتنی است. او چیزهای زیادی در مورد خودم و چگونگی برقراری ارتباط به من آموخته است.

رفتار با همسر حساس

می بینید که من همیشه آدم حساسی نبودم. من بزرگ شده ام تا احساسات سخت و بی حسی داشته باشم. من همه احساسات را درون خود نگه داشتم ، زیرا اجازه نداشتم آنها را ابراز کنم. پدرم سختگیر بود و احساسات چیزی جز ضعف نبود. بیش از 20 سال از آن نوع تهویه را تصور کنید!

من در بزرگسالی به دلیل نداشتن تجربه کافی برای به اشتراک گذاشتن در حالی که بزرگ شدم ، ابراز احساسات واقعی خود را برای هر کسی مشکل داشتم. من به هیچ وجه تقصیر را متوجه پدرم نمی دانم – او از تربیتی ناشی شد که با من یکسان بود ، بنابراین تنها چیزی که می دانست برای تربیت من بود.

 

در روابطم ، من خیلی با انتقال احساساتم دست و پنجه نرم می کردم. بیشتر اوقات، من فقط آن را نگه داشتم ، و دوباره به شرطی شدن دوران کودکی خود بازگشتم.

تا اینکه با همسرم آشنا شدم همه چیز به سرعت تغییر کرد. او واقعاً برای من یک نعمت است زیرا او به من می آموزد که اجازه دهم احساسات من ظاهر شود ، و آن احساسات را به روشی قابل فهم ، صادقانه و ملایم ابراز و انتقال دهم. من همیشه هنگام بیان برخی احساسات شدید مانند ناامیدی و عصبانیت، دقیق ترین، مشتاق ترین و با دقت ترین فرد نبودم. اکنون که احساس کردم احساساتم را هنگام بروز احساس آرام آرام می پذیرم، احساس می کنم، و آنها را کاملاً ابراز می کنم – چه برای خودم و چه برای دیگران – زندگی من به سمت بهتر تغییر کرده است.

این به یک تن کمک می کند که همسر من فردی بیش از حد حساس است. او می تواند احساسات من را درک کند ، خلق و خوی من را بسنجد و با داشتن احساس ششم قوی خود که می داند مشکلی برایم پیش آمده است ، می تواند به نوعی موانع درونی من را از کار بیندازد ، به من اجازه می دهد آزادانه و آزادانه بیان کنم. بهترین قسمت این است که هیچ وقت هیچ قضاوتی وجود ندارد – فضا برای توضیح احساسات من همیشه امن است. در واقع ، من فکر می کنم به همین دلیل راحت تر و راحتتر از همسرم باز شدم.

رفتار با همسر حساس (3)

من نمی خواهم دروغ بگویم ، حساسیت بیش از حد او گاهی اوقات من را به دلیل چگونگی شهودی بودن می ترساند. ارتباطات ما در روزهای اولیه رابطه همیشه به این خوبی و پربار نبود. من قطعاً چیزهای زیادی در مورد چگونگی ابراز وجودم به او با روشی ملایم و عاشقانه تر ، بدون توجه به احساس ناامیدی یا گیجی یاد گرفته ام. من در حال تجربه تأثیر فوق العاده گلوله برفی مهارت های ارتباطی تازه پیدا شده ام هستم.

با بهترین ارتباطم با همسرم ، دریافته ام که ارتباطم را با دیگران نیز بهبود بخشیده ام و من را به بهترین خود نزدیک کرده ام. در اینجا 10 راهی وجود دارد که من یاد گرفته ام بهتر با همسر حساسیت بالا ارتباط برقرار کنم.

1. همدردی کنید |رفتار با همسر حساس

خود را جای آنها بگذارید و واقعاً سعی کنید بفهمید که آنها از کجا آمده اند. آنها به یک دلیل حساس هستند و این دلیل این است که آنها محیط خود را به گونه ای احساس و تعامل می کنند که شما ممکن است آن را احساس نکنید یا درک نکنید.

حساسیت آنها یک هدیه و نفرین است زیرا آنها توانایی احساس نه تنها احساسات خود بلکه احساسات و انرژی دیگران را در اطراف خود دارند. این احساسات دیگر می تواند سنگین و منفی باشد  که هنگام تلاش برای برقراری ارتباط می تواند بسیاری از آنها را از بین ببرد.

درک کنید که ممکن است مدتی طول بکشد تا همسر حساس شما احساسات خود را کاملاً به شما منتقل کند زیرا آنها مجبورند انرژی های دیگر را رها کنند.

2. گوش کنید

گوش دهید ، و بسیار دقیق به صحبت های همسرتان گوش دهید. 

وقتی آنها تحت فشار انرژی یا احساسات منفی قرار می گیرند ، ممکن است مواردی را بیان کنند که ممکن است منطقی نباشد و یا از سرخوردگی خود بیان سختی داشته باشند. مبارزه آنها را بشناسید و با دقت به آنچه آنها می گویند و چگونه آنها را می گویند گوش دهید. 

در پاسخ های خود حرفی قطع نکنید و مداخله کنید. بگذارید آزادانه صحبت کنند زیرا این فقط ممکن است تنها کاری باشد که برای بهتر شدن باید انجام دهند. تنها کاری که باید انجام دهید گوش دادن است.

3. محبت جسمی فراهم کنید

درست مثل گوش دادن، محبت جسمی نیز می تواند در برقراری ارتباط با همسرتان موثر باشد.

 زبان بدن غیر کلامی می تواند هنگام برقراری ارتباط با همسر حساس شما بسیار صحبت کند. فقط با یک لمس ساده یا قرار دادن دست روی دست آنها ، به آنها می فهمانید که شما برای آنها مهم هستید و کنار آنها هستید. 

افراد حساس محبت را دوست دارند زیرا به آنها راحتی و احساس محافظت می دهد. هنگام صحبت با همسرتان ، لمس های ملایم یا دست گرفتن آنها را امتحان کنید.

4. جملات جذاب بگویید

وقتی فرصتی پیدا کردید که به آنها پاسخ دهید یا احساس خود را به آنها بگویید ، اطمینان حاصل کنید که آنچه را که اخیراً به شما گفته اند را به زبان دیگر بیان می کنید. آنها احساس خواهند کرد که شما به دقت گوش می دهید و با احساس آنها همدردی می کنید. پاسخ یک کلمه است نه  به اندازه کافی. من این را می دانم زیرا من پادشاه پاسخهای یک کلمه ای بودم.

این امر همچنین به آنها اجازه می دهد تا بدانند که شما آنها را درک می کنید و سعی در حل مشکل موجود ندارید. آنها به این موارد زیاد احتیاج دارند زیرا به آنها کمک می کند افکار و احساسات خود را رقم بزنند.

رفتار با همسر حساس (3)

5. میزان صدای خود را تنظیم کنید

گاهی اوقات ، احساساتی می شویم یا ناامید می شویم و میزان صدای ما بدون اینکه حتی خودمان متوجه باشیم افزایش می یابد. از نظر همسر حساس می تواند بسیار بلند و تحسین برانگیز باشد. همسر شما نسبت به میزان صدا و میزان صدای شما بسیار حساس است. حتی وقتی زیر لب صحبت می کنید ، آنها می توانند آن را بشنوند.

سعی کنید صدای بسیار ملایم و ملایمی داشته باشید. اگر مجبورید بین جملات نفس بکشید – این به تنظیم حجم شما در آن زمانهای پرشور یا ناامیدکننده کمک می کند. نوع فردی را که با او سر و کار دارید به خاطر بسپارید ، زیرا اگر این کار را نکنید ، گفتگو به سرعت بدتر می شود.

6. احساسات آنها را تصدیق کنید

همسر شما برای رفع مشکل یا مشکلاتی که آنها با آن روبرو هستند نیازی به شما ندارد. گاهی اوقات ، آنها فقط به شما احتیاج دارند که احساس آنها را تأیید کنید. این همراه با همدلی است. اگر به نظر می رسد همسرتان استرس داشته و احساس خود را ابراز می كند ، بگذارید افكارشان را تمام كنند ، احساس خود را با توافق تأیید كنند و عذرخواهی كنند تا با آنچه متحمل شده اند همدلی نشان دهند.

7. عذرخواهی کنید | رفتار با همسر حساس

از نظر برخی ، این مرحله ممکن است گیج کننده به نظر برسد زیرا به ما آموخته اند که فقط بخاطر کارهایی که اشتباه انجام داده ایم عذرخواهی کنیم. این را شخصی نگیرید یا احساس نکنید که همیشه اشتباه می کنید. در بیشتر مواقع ، همسرتان فقط می خواهد احساس کند که شما احساس او را درک می کنید.

من آموخته ام که عذرخواهی برای نشان دادن همدلی با آنچه همسرتان پشت سر می گذارد نیز استفاده می شود. عذرخواهی نشان می دهد شما ناراحتی را که روزانه احساس می کنند درک می کنید.

برای آنها حتی اینکه در مورد ناراحتی خود با شما روبرو شوند به معنای آن است که یک روز ، لحظه یا زمان واقعا سخت برای آنها است. شما از آنها عذرخواهی می کنید تا بگذارند احساس دیده شده ، شنیده شده و مورد تأیید قرار بگیرند.

8. صبور باشید

اگر فرد صبوری نیستید ، باید سریع یاد بگیرید و یاد بگیرید. شما باید درک کنید که همسر حساسیت بیش از حد شما می تواند مدت طولانی طول بکشد تا پردازش ، احساس و رها کردن آنچه را که تجربه می کنند ، بگذارد. آنها ممکن است منطقی در مورد وضعیت خود فکر نکنند ، زیرا آنها “ضعیف کننده” هستند – به طور طبیعی افراد بیش از حد حساس به طور خودکار ابتدا به احساسات خود روی می آورند ، و سپس افکار خود را منطقی پیوست می کنند. این وظیفه شماست که در این فرآیند صبر داشته باشید. به یاد داشته باشید ، وقتی در زندگی خود سختی ها و سختی های خود را می گذرانید ، آنها نیز با شما صبور خواهند بود.

9. به دنبال راه حل ها باشید

بعد از اینکه همسرتان آرام گرفت ، احساس آنها را ابراز کنید و بعد از اینکه همدردی کردید و ضمن ابراز محبت جسمی عذرخواهی کردید ، یک راه حل عملی ارائه دهید. راه حل را در یک سraseال بیان کنید ، به نظر نمی رسد که این جواب مطلق برای مسائل آنها باشد. تمام هدف شما این است که بعد از اینکه خود را کاملاً ابراز کرد ، احساس بهتری داشته باشید. از آنها س comfortالهای تسکین دهنده ای بپرسید: “آیا کاری می توانم انجام دهم تا حال شما بهتر شود؟” یا “چگونه می توانم به شما در حل مشکل شما کمک کنم؟” در بیشتر مواقع ، همسر شما دقیقاً به آنها می گوید که به چه چیزی احتیاج دارند و این پاسخی است که شما بدنبال آن هستید.

رفتار با همسر حساس (3)

10. دوست داشتن را به خاطر بسپار

روابط سخت است. عادت زنانه. با داشتن یک همسر بیش از حد حساس ، ممکن است کمی سخت تر باشد زیرا آنها به چیزهایی واکنش نشان می دهند و احساس می کنند که شما اغلب نادیده می گیرید. یادتان باشد هر روز همسرتان را انتخاب کنید. در آن اوقات سخت، مهمترین نکته این است که بخاطر داشته باشید که چرا همه روزهای خود را انتخاب کرده اید.

به یاد داشته باشید: دوست داشتن همسرتان در صورت آسان بودن بسیار عالی است ، اما دوست داشتن همسرتان در شرایطی که دوست داشتنی ترین حالت را ندارند، عشقی است که بیشترین اهمیت را دارد. این عشق شما را از طریق هر مکالمه یا شرایط دشواری که ممکن است هر دو از سر بگذرانید ، به جلو سوق خواهد داد. به یاد داشته باشید که حساسیت بیش از حد آنها هدیه ای است که شما باید آن را دوست داشته باشید و بپذیرید. تعجب نکنید اگر شهود آنها همیشه درست به نظر می رسد. با صبر و شکیبایی آنها را بدون قید و شرط دوست داشته باشید و زندگی شما هرگز مانند گذشته نخواهد بود.

من همچنان هر روز از همسرم یاد می گیرم زیرا شرایط همیشه در حال تغییر است. من بیشتر و بیشتر صبور ، دوست داشتنی و لطیف می شوم. آنچه را که از او می آموزم ، هنگام برخورد با دیگران با خود می برم. با فشارها و مسئولیت های روزمره ، ما اغلب فراموش می کنیم درباره آنچه دیگران ممکن است احساس کنند ، فکر کنیم و احساس کنیم. ما به ندرت با کلمات و لحن صدای خود خردمند هستیم. واکنش مردم نسبت به مسائل متفاوت است ، اما اگر از خود و نحوه صحبت آگاهی داشته باشیم، بهتر می توانیم نحوه گفتن مطالب را به روشی عاشقانه درک کنیم.

چه چیز دیگری می خواهید در مورد خودتان بهبود دهید؟

آنچه را که بیشتر به آن نیاز دارید انتخاب کنید و یک راهنمای سفارشی به صورت رایگان دریافت کنید تا خود را ارتقا دهید. تمامی مطالب سایت همسرانه رایگان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *