X

درخواست رابطه جنسی از طرف زن به همسر چطوری باید باشد؟

چگونه به همسرمان بگوییم” نیاز جنسی دارم؟

آیا درخواست رابطه جنسی از طرف زن کار درستی می باشد؟ بسیاری از زنان برای داشتن رابطه جنسی با همسرشان منتظر می شوند تا همسرشان ابتدا پیش قدم شود، علل مختلفی وجود دارد که باعث می شود زنان در رابطه جنسی پیش قدم نشوند و این عوامل عبارت اند از احساس شرم و خجالت و داشتن باورهای غلط در مورد رفتارهای جنسی در زنان.

شما هم به عنوان یک زن امیال و نیازهای جنسی منحصر به فردی دارید و می توانید به همسرتان عشق بورزید و هم  چنین با انجام راهکارهایی می توانید از شوهرتان درخواست رابطه جنسی داشته باشید و احساس پشیمانی را تجربه نکنید،

با توجه به این که این موضوع از نظر روانشناسی اهمیت بسیاری دارد در این مقاله به بررسی آن می پردازیم پس تا انتها این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

درخواست رابطه از طرف زن، عواملی که مانع این کار می شوند

بسیاری از زنان در رابطه جنسی با همسرشان پیش قدم نمی شوند و آن ها در اغلب موارد منتظرند تا شوهرشان در این زمینه اقداماتی را انجام دهند، از جمله مهم ترین عواملی که در این مسئله نقش دارد شامل موارد زیر می باشد.

  1. احساس شرم و خجالت

بسیاری از زنان به دلیل شرم و حیایی که دارند به خصوص در اوایل ازدواج نسبت به رابطه جنسی پیش قدم نمی شوند و هر چقدر با همسرشان صمیمیت عاطفی و جنسی و جسمانی بیشتری داشته باشند باعث بهبود این موضوع خواهد شد.

بسیار اهمیت دارد که زن و شوهر در مورد امیال و نیازهای خود با یکدیگر راحت باشند و در مورد آن ها با یکدیگر حرف بزنند و هم چنین نسبت به خواسته های دیگری ارزش و اهمیت قائل شوند

  1. داشتن باورهای غلط در مورد رابطه جنسی

در بسیاری موارد در مورد پیش قدم شدن زنان در رابطه جنسی باور های غلطی وجود دارد، به عنوان مثال آن ها قکر می کنند اگر زن در رابطه جنسی پیش قدم شود نوعی بی حیایی تلقی می شود و هم چنین معتقدند که مدیریت جنسی رابطه باید به دست کرد باشد و در صورتی که زن در رابطه جنسی پیش قدم شود به احساس اقتدار و مردانگی همسرش لطمه وارد خواهد کرد.

برای این که بتوانید رابطه جنسی لذت بخشی با همسرتان داشته باشید باید در مورد این مسائل و باورها با او حرف بزنید و نظر  او را در این خصوص جویا شوید، بر خلاف عموم در بسیاری از موارد مردها علاقه دارند که شروع رابطه جنسی از طریق همسرشان صورت گیرد و او پیش قدم شود این مسئله باعث برانگیختگی جنسی بیشتری برای مرد می شود و جذابیت جنسی را برای او بالاتر خواهد کرد.

  1. درخواست رابطه از طرف زن، بی میلی جنسی

برخی از زنان در مورد پیش قدم شدن در رابطه جنسی باورهای غلطی ندارند و هم چنین احساس شرم و خجالت نمی کنند اما به دلیل نداشتن علاقه و انگیزه جنسی کافی، اقدامی در برقراری رابطه جنسی نمی کنند و سرد مزاج هستند، عوامل بسیاری باعث سردمزاجی و تجربه بی میلی جنسی در زنان می شود که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • نوسانات هورمونی در دوران قبل از قاعدگی
  • بارداری و پس از زایمانی
  • درگیری با اختلالات روانشناسی مانند افسردگی
  • دچار بودن به کژکاری های جنسی

برای ارزیابی دقیق این مسئله باید درمان های مناسبی از طریق روانشناس صورت گیرد تا به خوبی علل این مسئله شناسایی شده و مورد درمان قرار گیرد.

  1. ترس از طرد شدن از جانب همسر

بسیاری از زنان در زمینه جذابیت های جنسی باورهای شکننده ای دارند آن اگر درخواست جنسی به همسرشان دهند و رد شوند احساس طرد شدن خواهند کرد و آسیب روانی بسیاری برای آن ها خواهد داشت اما آن ها باید اعتماد به نفس خود را تقویت نمایند.

این مسئله را بپذیرند که گاهی اوقات ممکن است یکی از طرفین آمادگی لازم برای رابطه جنسی را نداشته باشد، در نتیجه باید با یکدیگر صداقت داشته باشند و به خوبی شرایط جسمی و روحی یکدیگر را درک کنند.

هم چنین این نکته را در نظر داشته باشند که رد کردن رابطه جنسی لزوما به معنی این نیست که شما به اندازه کافی جذاب نمی باشید.

درخواست رابطه از طرف زن، چگونه به همسر خود عشق ورزی کنیم؟

برای این که بتوانید با همسرتان رابطه لذت بخشی را داشته باشید و از بابت درخواست رابطه به همسرتان احساس پشیمانی نکنید باید راهکارهای زیر را در نظر بگیرید، توجه به این راهکارهای تا حد زیادی کمک کننده می باشد.

  1. نیازهای جنسی را در درون خود بپذیرید

بسیار اهمیت دارد که شما به عنوان یک زن بپذیرید که امیال و غرایز جنسی منحصر به فردی دارید و نباید نیاز های جنسی خودتان را انکار کنید و محکوم به انکار آن نمی باشید، در صورتی که نیازهای جنسی تان را انکار کنید و آن ها را سرکوب نمایید مسلما از ابراز آن به همسرتان احساس خوبی نخواهید داشت و ممکن است به طور دائم درگیر هیجانات منفی مانند احساس گناه و پشیمانی شوید.

  1. در مورد نیازهای جنسی تان با یکدیگر صحبت کنید

برای این که صمیمیت جنسی شما با همسرتان افزایش یابد باید با همسرتان در مورد خواسته ها و تمایلات خود صحبت کنید و سعی کنید به شناخت بیشتری در مورد علائق یکدیگر دست پیدا کنید تا زمانی که برای برقراری رابطه جنسی پیش قدیم شوید و بتوانید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید و رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشید.

۳٫ درخواست رابطه از طرف زن، روحیه خود را تقویت نمایید

بر اساس مواردی که گفته شود زنان به دلیل مشکلاتی مانند افسردگی دچار بی میلی جنسی می شود از این رو بسیار اهمیت دارد که روحیه خودشان را تقویت نمایند و در صورتی که دچار مشکلات خلقی شوند از متخصص برای بهبود شرایط روانی خود کمک بگیرند ، در صورتی که علاوه بر این که میل جنسی شما کاهش یافت دچار حس غمگینی شدید و یا سایر علاقه مندی های سابق تان را از دست دادید در این صورت برای ارزیابی افسردگی بسیار اهمیت دارد تا به درمانگر مراجعه کنید تا پایه و اساس این مشکلات شناسایی شود و درمان لازم صورت گیرد.

۴٫ از متخصصان سکس تراپی کمک بگیرید

برای این که روابط جنسی شما با همسرتان بهبود یابد باید از روانشناس و روانپزشک متخصص که در این حیطه تجربه دارند کمک بگیرید، آن ها الگوهای رفتاری میان شما و همسرتان را مورد بررسی قرار می دهند و عواملی که باعث می شود در رابطه جنسی ناکام بمانید شناسایی شده و ریشه یابی می شود و در این صورت راهکارهای لازم برای حل آن ها داده می شود و می توانید تجربیات جنسی رضایت بخش تری داشته باشید.

منبع : درخواست رابطه جنسی از طرف زن به همسر چطوری باید باشد؟