خصوصیات افراد برونگرا، تست درونگرا یا برونگرا بودن. برونگراها در اجتماع و در کنار دیگران احساس نشاط می کنند و از تجربیات جدید انرژی می گیرند.
اگر فردی برونگرا باشد، احتمالاً از تنها ماندن طولانی مدت اجتناب می کند و درگیر کسالت و اضطراب می شود. برون گراها اغلب اول عمل می کنند، بعد فکر می کنند.

خصوصیات افراد برونگرا

 1. برونگراها اجتماعی هستند:

شخصیت برونگرا با تمایل او به جستجو و ارتباط با افراد دیگر تعریف می شود. آن ها با بودن در کنار دیگران، به اشتراک گذاشتن تجربیات و انجام فعالیت های اجتماعی سرگرم کننده انرژی می گیرند و از همراهی و بودن در میان مردم لذت می برند. اگر برون گرا هستید، احتمالاً از گذراندن وقت با خانواده و دوستان نزدیک، شرکت در ورزش های گروهی و بیرون رفتن لذت می برید.

2. برونگراها اهل ارتباط هستند:

از آنجایی که برونگراها به طور طبیعی کمی پرحرف هستند، در ایجاد مکالمه و تعامل با دیگران خوب می باشند. آن ها اغلب ابتدا صحبت می کنند و اجازه می دهند دیگران پاسخ دهند، اما هرگز از پرسیدن سوال و به اشتراک گذاشتن نظرات شخصی خود دریغ نمی کنند.

3. برونگراها جسور، صریح و با اعتماد به نفس هستند:

برونگراها می توانند به راحتی با غریبه ها صحبت کنند و به اندازه کافی احساس راحتی کنند که خودشان را ابراز کنند. آن ها معتقدند که همه حق دارند نظرات خود را داشته باشند، حتی اگر دیگران با آن ها موافق نباشند. چنین افرادی معمولاً نظر خود را بیان می کنند و برای استقلال و آزادی ارزش قائل هستند.

4. برون گراها معمولاً ذهنی باز دارند:

ذهن آن ها دائماً پذیرای تجربیات جدید است. آن ها مشتاقانه از چالش ها و فرصت ها استقبال می کنند و تمایل دارند در مورد همه چیز کنجکاو باشند و چیزهای جدید را امتحان کنند.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

5. برونگراها همدل هستند از  خصوصیات افراد برونگرا

افراد با شخصیت برون گرا عمیقاً به دیگران اهمیت می دهند و از آنجایی که از ارتباط با مردم لذت می برند، تمایل شدیدی به کمک به دیگران دارند. برونگراها نسبت به احساسات، خلق و خوی و مشکلات دیگران احساس همدلی می کنند. اگر کسی ناراحت است، آن ها سعی می کنند موقعیت او را درک کند و راه هایی برای کمک به او برای غلبه بر آن می یابند.

خصوصیات افراد برونگرا

6. برونگراها به دنبال تنوع هستند:

برونگراها اغلب به دنبال تغییر هستند. آن ها همیشه برای خلق یا تجربه چیز جدیدی هیجان زده هستند و تنوع آن ها را راضی نگه می دارد.

7. برونگراها در مورد مشکلات خود بحث می کنند:

برونگراها معمولا زمان زیادی را صرف صحبت کردن می کنند. بنابراین، اغلب تمایل دارند مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارند. این به این دلیل است که آن ها احساس می کنند بحث کردن ممکن است به آن ها کمک کند تا مسائل را بهتر درک کنند و راه حل هایی برای مشکلات خود بیابند.

8. برونگراها در مورد احساسات خود روشن هستند:

فرد برونگرا می داند چگونه احساسات خود را بدون ترس از قضاوت دیگران بیان کند و دقیقاً می داند که چه می خواهد و از گفتن آن به دیگران نمی ترسد. روشن بودن به این معنی است که آن ها از گفتن حقیقت خودداری نمی کنند یا دروغ نمی گویند.

9. خصوصیات افراد برونگرا، برونگراها قابل دسترس هستند:

از آنجایی که برون گراها از معاشرت لذت می برند، احتمالاً از افرادی که برای گفت و گو به آن ها نزدیک می شوند، قدردانی خواهند کرد. آن ها معمولاً دوستانه هستند و از حضور دیگران خجالت نمی کشند یا احساس ناراحتی نمی کنند.

علل برون گرایی

برونگرایی ژنتیکی یا آموخته شده است؟
شواهد برای علل برونگرایی بیشتر به سمت عوامل ژنتیکی گرایش دارند. اما نباید از تأثیر محیطی غافل شد.
یکی از شواهد قابل توجهی که از ژنتیک به عنوان عامل برون گرایی حمایت می کند، کار روانشناس هانس آیزنک بود. در دهه 1906، آیزنک اعلام کرد که برونگراها به تحریک بیشتری نیاز دارند.
به عنوان مثال، درونگراها گفتگوی یک به یک را هیجان‌انگیز می‌دانند، اما در میان جمعیت احساس خوبی ندارند. از سوی دیگر، برون گراها برای بالا بردن میزان تحرک اولیه به هیاهوی جمعیت یا برنامه اجتماعی شلوغ نیاز دارند.

نحوه برخورد با افراد برونگرا

1. مثبت بمانید

برون گراها معمولاً موقعیت های اجتماعی را جالب تر از درون گراها می دانند. بنابراین، نباید تعجب آور باشد که برون گرا زمانی که تعامل به خوبی پیش نمی رود، ناامید می شود. بنابراین سعی کنید مثبت باشید و با انرژی خوب در اجتماع ظاهر شوید.

2.  چالش ارائه دهید

فرصت‌های پرمخاطره و چالش برانگیز برای افراد برون‌گرا بسیار جالب می باشد. برون گراها لزوماً غیرقابل پیش بینی بودن را چیز بدی نمی دانند، بلکه چالشی است که باید بر آن غلبه کنند. اگر می‌خواهید یک فرد برون‌گرا را متقاعد کنید تا کاری را انجام دهد آن را به عنوان یک ماجراجویی یا فرصتی بزرگ نشان دهید.

3. به آن ها زمان برای صحبت کردن بدهید

برونگراها دوست دارند حرف بزنند. بنابراین به طور طبیعی، زمانی که با یک فرد برون گرا ارتباط برقرار می کنید، بهتر است صحبت آن ها را قطع نکنید. به آن‌ها زمان بدهید تا آنچه را که می‌خواهند بیان کنند. برون گراها از بسیاری از جنبه های مختلف تعاملات اجتماعی هیجان زده می شوند، بنابراین  به شنیدن حرف های شما علاقه مند خواهند بود.

ویژگی افراد برونگرا

برونگراها ویژگی و خصوصیات خاصی دارند که در ادامه ذکر شده است:

  • شور و شوق زیادی دارید. تحقیقات نشان می‌دهد که برون‌گراها بیشتر احساس لذت بخش را در محیط های مختلف درک می کنند.
  • احتمال اینکه افراد برونگرا رهبر باشند بیشتر است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر رهبران خود را برونگرا معرفی می کنند.
  • برونگراها در گفتگو، انرژی و اعتماد به نفس عالی هستند و در کنار آن ها می توانید ماجراجویی های جدیدی را تجربه کنید.

آیا درونگراها می توانند برونگرا بودن را بیاموزند؟

شخصیت تقریباً در طول زندگی یک فرد ثابت می ماند. به عبارت دیگر، اگر در 10 سالگی برون گرا باشید، به احتمال زیاد در 90 سالگی نیز برون گرا خواهید بود.
به زبان ساده، برونگرایی نه خوب است و نه بد. درونگرایی هم همینطور. اگر احساس می‌کنید که زندگی کاملی دارید و رفتارتان مانع از ایجاد فرصت‌ها نمی‌شود، نیازی به تغییر ندارید.

منبع : خصوصیات افراد برونگرا + تست درونگرا یا برونگرا بودن 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *