بسیاری تصور می کنند که رابطه جنسی آسان می باشد و در آن هر دو نفر همیشه با هم به ارگاسم می‌رسند و از رابطه نهایت لذت را می برند سپس برای یک کار یا جلسه یکدیگر را ترک می کنند، اما این تصور غلط می باشد. در این مقاله بایدها و نبایدهای رابطه جنسی به طور کامل ذکر شده است.

اما هنگامی که با همسر خود رابطه جنسی را تجربه کنید می فهمید که اوضاع چقدر بهم ریخته است، رابطه جنسی همیشه آسان نیست و گاهی اوقات حتی نمی‌دانید بعد از آن چه کاری انجام دهید. خوب، ما می خواهیم نکاتی را در مورد بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی به شما ارائه دهیم.

مراقبت های بعد از اولین رابطه

  1. برای در آغوش گرفتن وقت بگذارید. رابطه جنسی انواع اندورفین ها و هورمون های شادی را تحریک می کند و تماس پوست  با یکدیگر پس از رابطه جنسی باعث حفظ ارتباط و پیوند میان زوجین می شود.
  2. حرف بزنید. به یاد داشته باشید که همسرتان ذهن‌خوان نیست و نمی‌داند چه احساسی دارید یا چه چیزی را دوست داشته‌اید، مگر اینکه به او بگویید. بنابراین از لحظاتی که در هنگام رابطه دوست داشته اید تعریف کنید.
  3. (خانم ها) اگر برای جلوگیری از عفونت یا قارچ نیاز به رفتن به دستشویی یا دوش گرفتن دارید، به شوهرتان اطلاع دهید.
  4. بهداشت را رعایت کنید. هر دوی شما فقط عرق کرده و کالری زیادی سوزانده اید. بنابراین بعد از اینکه یکدیگر در آغوش گرفتید، کمی آب بنوشید و با هم دوش بگیرید.

بعد از رابطه زناشویی چه کار کنیم

  1. بلافاصله انتقاد نکنید. اگر چیزی است که دوست ندارید، آن را برای زمان دیگری نگه دارید.
  2. برای انجام کار دیگری عجله نکنید. حتی اگر رابطه برای شما بهترین نبوده است، همچنان می‌توانید با گذراندن زمان با هم به هم متصل شوید. سکس فقط مربوط به رابطه جنسی نیست. پس بمانید و برای هم وقت بگذارید.
  3. لباس های گشاد بپوشید، داغ و خیس بودن لباس زیر مکان‌ مناسبی برای رشد باکتری‌ها و مخمرها می باشد. بنابراین لباس هایی بپوشید که تنگ نباشد. خانم ها باید از جوراب شلواری، کمربند و شورت خیلی تنگ خودداری کنند. لباس‌های پنبه‌ای برای مردان و زنان مناسب می باشد.
  4. دست‌هایتان را بشویید این بهترین راه برای خلاص شدن از شر باکتری‌هایی است که می‌توانید از دست زدن به اندام تناسلی خود یا شریک زندگی‌تان دریافت کنید. این کار برای جلوگیری از گسترش عفونت مفید می باشد، بنابراین دست های خود را با آب و صابون بشویید و شستن دست ها را بعد از رابطه جنسی به عادت تبدیل کنید.
  5. عجله نکنید. آرامش در رابطه باعث می شود که همسرتان نیز به تحریک نزدیک تر شود، فقط به نیازهای خودتان توجه نداشته باشید.
  6. به یاد داشته باشید که میل جنسی زنان و مردان متفاوت است و سعی کنید هردو ارضا را تجربه کنید.
  7. اتاق خواب باید امنیت مطلوبی داشته باشد تا نگران نباشید، نگرانی و استرس می تواند روند ارگاسم را طولانی تر کند یا حتی باعث جلوگیری از آن شود.
  8. به هیچ  عنوان در هنگام رابطه جنسی در مورد چیزی بجز رابطه صحبت نکنید، صحبت های متفرقه باعث آسیب به رابطه  جنسی می شود.
  9. به فرزند خود بیاموزید که نباید ناگهانی وارد اتاق شما شود، حضور فرزند هنگام رابطه جنسی می تواند تاثیرات مخربی بر ذهن او گذاشته و به زندگی شما نیز آسیب بزند.

جلوگیری از عفونت واژن بعد از رابطه

شما می توانید خطر ابتلا به عفونت های قارچی واژن را با استفاده از کاندوم به حداقل برسانید و گسترش باکتری ها در طول فعالیت جنسی کاهش دهید.

پوشیدن لباس زیر نخی گشاد می تواند به کاهش ناراحتی در زمانی که منتظر رفع علائم خود هستید کمک کند. حمام آب گرم با نیز ممکن است به تسکین خارش کمک کند.

پس از شروع درمان، عفونت شما باید طی سه تا هفت روز از بین برود. مطمئن شوید که دوره کامل درمان را ادامه می دهید تا مطمئن شوید که عفونت کاملاً از بین رفته است.

اگر در طی یک هفته پس از درمان بهبودی نداشتید، به پزشک  مراجعه کنید. آن ها می توانند داروهای قوی تری را برای کمک به رفع عفونت تجویز کنند.

بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

نبایدها

1. از دستمال مرطوب استفاده نکنید، دستمال‌های مخصوص بهداشتی از عطرهای مصنوعی و مواد نگهدارنده استفاده می کنند. بنابراین استفاده از آن ها ممکن است خطر عفونت و بثورات را افزایش دهد.

2. از بازی با گوشی خودداری کنید. لحظات بعد از رابطه جنسی می تواند زمانیدعالی برای برقراری ارتباط با همسرتان باشد.

3. به خواب رفتن. اکثر زوج ها با این مشکل مواجه می شوند که همسر آن ها بلافاصله پس از رابطه جنسی به خواب می روند. این امر می تواند جذابیت جنسی را از بین ببرد

4. رفتن به سمت مطالعه یا کار. کتاب خواندن و کار پس از رابطه جنسی در واقع یک اشتباه جنسی است!  لذت بردن بعد از رابطه جنسی به همان اندازه رابطه مهم است.

5. خوابیدن جدا. ممکن است عادت داشته باشید که جداگانه در اتاق خواب مهمان یا در تراس بخوابید، اما در یک شب خاص که رابطه جنسی داشته اید، استثنائات مجاز است. پس از عشق ورزی، ایده خوبی نیست که شریک زندگی خود را رها کنید و برای یک خواب راحت به اتاق دیگری بروید. این نه تنها شور و اشتیاق آن شب را از بین می برد، بلکه به روابط جنسی شما در شب های بعد نیز آسیب می زند.

6.آوردن بچه به اتاق خواب. اجازه دادن به کسی که به حریم خصوصی جنسی شما نفوذ کند، لذت جنسی شما را مختل می کند و بچه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از مادران تمایل دارند بچه ها را کنار خودشان روی تخت بخوابانند این کار پس از رابطه جنسی باعث سرد شدن رابطه می شود.

7. دوش گرفتن در وان آب گرم بعد از رابطه جنسی. پس از رابطه جنسی دوش گرفتن خوب است، اما از وان آب گرم خودداری کنید. هنگامی که واژن به تحریک جنسی پاسخ می دهد، واژن کمی بیشتر باز می شود. و بعد از رابطه جنسی، وان آب گرم می تواند شما را مستعد ابتلا به عفونت های بیشتری می کند.

5زمانی که باید از رابطه جنسی دوری کنید

  1. اگر در حال بهبود عفونت ادراری هستید، باید صبر کنید تا آنتی بیوتیک خود را تمام کنید و پس از درمان رابطه جنسی خود را از سر بگیرید.
  2. اگر باردار هستید، رابطه جنسی در دوران بارداری خطری ندارد اما گاهی اوقات پزشک تشخیص می دهد که زوجین باید از انجام رابطه جنسی خودداری کنند.
  3. رابطه جنسی برای جلوگیری از دعوا. این روش موضوع اصلی دعوا را حل نمی کند و تنها درمانی سطحی برای درگیری می باشد.
  4. اگر به تازگی زایمان کرده اید. چهار تا شش هفته پس از زایمان صبر کرده و سپس رابطه جنسی را امتحان کنید، البته می توانید از دکتر خود در این مورد مشورت بگیرید.
  5. در صورت مصرف الکل یا موادمخدر از رابطه جنسی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث پشیمانی شما شود و نتوانید پیشگیری لازم را انجام دهید.
  6. از رابطه جنسی برای رسیدن به چیزهایی که می خواهید استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که رابطه وسیله ای برای به دست آوردن اهداف شما نیست. به طور مثال به همسر خود نگویید »اگر فلان کار را بکنی باهم رابطه خواهیم داشت«

منبع : بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی| رابطه موفق 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *