فراموشی عشق اول در مردان، کاری سخت یا آسان؟

شاید برای شما کمی عجیب باشد اما برخلاف باور عمومی جامعه فراموش کردن عشق اول برای مردان سخت و دشوار است زیرا عشق اول برای مردان اتفاقی سرشار از تجربه های عاطفی لذت بخش می باشد که فرد آن را برای اولین بار تجربه می کند، شروع رابطه عاشقانه جزئی از بهترین ایام دفتر خاطرات است که فرد در آن زمان شور و حال خاصی دارد.

یکی از دلایلی که باعث می شود مردان عشق اولشان را فراموش نکنند احساس عجیب و منحصر به فردی است که نسبت به آن شخص دارند و آن را نیمه گمشده خودشان می دانند، اولین باری که مرد عاشق می شود احساس می کند که دنیا برای او بسیاری عجیب شده است و برای اولین بار به یک نفر اهمیت می دهد و دوست ندارد او را از دست بدهد، در واقع احساساتی که آمیخته با عشق اول است فراموش کردن را برای مردان سخت تر می کند.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل عشق اول در زندگی مردان می پردازیم.

آیا فراموشی عشق اول در مردان شدنی است؟

عشق اول احساسی خاص و منحصر به فرد می باشد زیرا فرد احساسی را تجربه می کند که هرگز آن را تجربه نکرده و برای اولین بار آن حس عمیق برای او منحصر به فرد می باشد، به طوری که انگار دنیا برای او زیباتر شده است و مشکلات از بین رفته اند و مردم مهربان تر شده اند و در مقابل دنیا تنها یک نفر وجود دارد که او را به خوبی درک می کند و برای او ارزش قائل است و دوستش دارد.

اگر تجربه عشق اول برای مردان طولانی نباشد و خیلی زود به پایان برسد باز هم برای او به خاطره ای دور و لذت بخش تبدیل می شود و حس نوستالژیک به او می دهد و در باقی عمرش از این تجربه یاد می کند و خاطرات از ذهنش پاک نمی شود.

چرا فراموشی عشق اول در مردان سخت است؟

این که به چه دلیل فراموشی عشق اول در مردان وجود دارد دلایل متعددی را شامل می شود که در ادامه به برخی از آن ها ذکر شده است:

  1. عشق اول مردان احساس قوی و قدرتمند است

اولین باری که مردی عاشق می شود احساس می کند که دنیای او در حال دگرگونی می باشد و حسی رمانتیک و سرشار از هیجان را تجربه می کند این احساس برای او تجربه ای تازه و جدید می باشد و مردی که برای بار اول این حس را تجربه می کند نمی تواند آن را به راحتی فراموش کند

این احساس بسیار قدرتمند می باشد و مانند یک ماجراجویی جدید فرد را از حاشیه امن زندگی اش خارج می کند و به همین دلیل مردان هیچوقت نمی توانند این احساس لذت بخش و قدرتمند زندگی شان را فراموش کنند.

  1. اولین شکست عاطفی بسیار دردناک است

بزرگ ترین چیزی که باعث می شود تا خاطره عشق اول ابدی شود تجربه شکست عشقی و عاطفی مرتبط با آن می باشد که با خاطرات شخص آمیخته می شود، مردی که برای اولین بار عشق را تجربه کرده است  بعد به هر دلیلی مجبور به پایان رابطه شده است شکست عشقی بسیاری سنگینی را متحمل می شود طوری که تمام عمر ذهنش درگیر این شکست باقی خواهد ماند.

فراموشی عشق اول در مردان

  1. فراموشی عشق اول معصومانه در مردان

عشق اول معمولا عشقی پاک و معصومانه می باشد و بدون هیچ برنامه قبلی و از پیش تعیین شده ای به وجود می آید و هم چنین عشق اول بدون هیچ انگیزه خاصی ایجاد می شود. بعد از آن که فرد عشق اول را تجربه می کند آگاهانه تر عمل کرده و تلاش بسیاری می کند تا تجربه عشق اول و احساس خود را بازسازی نماید. این تلاش او باعث می شود تا عشق اول همه در ذهن او باقی بماند و به راحتی نتواند از آن بگذرد و یا آن را فراموش کند.

  1. عشق اول و اولین های دیگر

عشق اول علاوه بر اولین فردی که قلب را تسخیر کرده است اولین های لذت بخش دیگری را به همراه خواهد داشت و عشق اول چون تجربه اول است با تجربیات و چالش های فراوانی همراه است و در مردان تغییرات شخصیتی و تاثیرات فیزیولوژیکی زیادی را ایجاد خواهد کرد و تمام این تغییرات با احساس عاطفی آمیخته شده است و در ذهن فرد باقی می ماند.

  1. عشق اول، اولین تجربه زوج شدن است

مردی که برای اولین بار عاشق می شود زوج شدن را برای اولین بار تجربه می کند و برای اولین بار فرد دیگری را در اولویت تصمیم گیری های خود قرار می دهد این احساس بسیار برای آن ها باارزش می باشد به طوری که به راحتی نمی توانند از آن بگذرند و آن را فراموش کنند.

  1. عشق اول فقط یک بار اتفاق می افتد

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث عدم فراموشی عشق اول در مردان می شود اتفاقی است که تنها یک بار اتفاق می افتد، تجربه عشق اول برای مردان بسیار خاص و متفاوت می باشد و مهم نیست بعد از عشق اول، چه کسی را دوست داشته باشند و یا چه تغییری در آن ها ایجاد شود، عشق اول همیشه در ذهن آن ها باقی خواهد ماند و تا پایان عمر از آن به عنوان تجربه ای ناب و بی نظیر یاد می شود.

تاثیر خدمات روانشناسی بر فراموش کردن عشق اول مردان

بر اساس مطالبی که بیان شده است فراموشی عشق اول برای مردان بسیار سخت می باشد و غم و ناراحتی زیادی را به همراه خواهد داشت و ممکن است در این شرایط با خود فکر کنید که دیگر امکان عاشق شدن برای شما وجود ندارد و باید همیشه در ناراحتی به سر ببرید در حالی که این طور نمی باشد و می توانید از روانشناس و مشاور کمک بگیرید تا نگرش خود را عوض کرده و به تجربه عشقی به طور مثبت نگاه کنید.

با کمک گرفتن از فردی متخصص می توانید بحران های عشقی را پشت سر بگذارید و یک بار دیگر عشق و رابطه عاطفی موفقی را تجربه نمایید در این خصوص متخصصان مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی و حضوری در این زمینه یاری تان کنند.

منبع : فراموشی عشق اول در مردان، کاری سخت یا آسان؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *