رابطه جنسی ناسالم را جدی بگیرید| بهترین راه های جلوگیری

روابط جنسی پرخطر و ناسالم کدام هستند؟ چه نوع رابطه جنسی می تواند خطرناک باشد و عواقب جبران نشدنی را برای افراد به جای  بگذارد؟ عوامل بسیاری باعث می شود تا افراد روابط جنسی ناسالمی را تجربه کنند. برای مثال رعایت نکردن نکات بهداشتی در زمان برقراری روابط آزاد و بدون شناخت از مهم ترین مواردی می باشد که باعث روابط جنسی ناسالم و پر خطر می شود.

در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد روابط جنسی پرخطر و ناسالم و پیامدهای آن بیان می کنیم هم چنین بهتر است در زندگی جنسی خود از مشاوره جنسی کمک بگیرید، تا بتوانید روابط بهتر و ایمن تری را تجربه نمایید.

رابطه خطرناک چیست

بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت کافی در مورد رابطه جنسی به روابط جنسی ناسالم و پر خطر روی می آورند در نتیجه شخص دچار بیمارهای مقاربتی مختلف و مشکلات جنسی مرتبط با آن می شوند می شوند. تنوع طلبی جنسی در مردان و زنان احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد، در ادامه این مقاله به بررسی روابط جنسی ناسالم می پردازیم و در صورتی که آگاهی شما در این خصوص افزایش یابد می توانید با رعایت نکات مربوط به آن ها از عوارض و آسیب هایی مربوط به این رابطه محفوظ بمانید.

رابطه جنسی ناسالم را جدی بگیرید

1. بدون کاندوم رابطه برقرار نکنید

رابطه جنسی محافظ نشده به معنی رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا رابطه دهانی بدون استفاده از کاندوم می باشد، رابطه هایی جنسی محافظ نشده باعث به وجود آمدن بیماری های بسیاری می شود که مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایدز
  • کلامیدیا یا عفونت باکتریایی مجاری تناسلی
  • سوزاک
  • زگیل تناسلی

توجه داشته باشید که بیماری های بیان شده به شدت مسری هستند و در صورتی که شما با افرادی که مبتلا به این بیماری ها، رابطه جنسی بدون کاندوم برقرار می کنید به احتمال زیاد به آن دچار خواهید شد، نزدیکی در دوران قاعدگی بدون استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به بیماری های جنسی را افزایش می دهد.

2. تنوع طلبی جنسی از نشانه های رابطه جنسی پرخطر

یکی از انواع روابط جنسی پر خطر، تنوع طلبی می باشد، افرادی که با افراد زیادی رابطه جنسی برقرار می کنند و یا در بیش از یک شریک جنسی دارند به احتمال بیش تری به بیماری هایی مانند ایدز، HIV و انواع بیماری های مقاربتی مبتلا می شوند، به طوری که هر چه تعداد شریک های جنسی بیش تر شود احتمال ابتلای فرد به بیماری های عفونی و مقاربتی افزایش می یابد.

هم چنین افرادی که قبل از ازدواج روابط بسیاری را تجربه کرده اند بعد از ازدواج نمی توانند نسبت به رابطه جنسی با یک نفر تعهد و پایبندی کافی داشته باشند و در صورتی که با همسرشان ارتباط برقرار کنند رضایت جنسی کمتری خواهند داشت.

3. رابطه جنسی مقعدی و عوارض آن

رابطه جنسی مقعدی پرخطرترین شکل روابط جنسی پرخطر شناخته می شود، این مسئله در مورد مردان و زنان صدق می کند زیرا احتمال ابتلا شدن افراد به انواع بیماری های جنسی به خاطر روابط مقعدی بسیار زیاد می باشد، علت این امر را باید در آناتومی بدن مورد بررسی قرار داد و باید توجه داشته باشید که پوست مقعد نسبت به واژن نازک تر است و زودتر و راحت تر آسیب می بیند. همین مسئله باعث می شود تا مقعد در برابر انواع عفونت ها آسیب پذیرتر شود.

در صورتی که فرد به صورت صحیح از کاندوم استفاده کند و مطمئن باشد که پاره نمی شود خطر ابتلا به بیماری ها کاهش می یابد، در این شرایط استفاده از روان کننده کمک بسیاری به فرد می کند، اگر چه همه نکات باید رعایت شود باز هم رابطه مقعدی بسیار خطرناک تر از سایر اشکال جنسی می باشد زیرا ساختار مقعد برای رابطه جنسی آفریده نشده است و به خاطر وجود باکتری های زیاد و عدم کنترل کافی زن بر آن، رابطه جنسی را با مشکلاتی رو به رو می کند.

برای مثال رابطه مقعدی علاوه بر این که ریسک زیادی دارد زنان را با مشکلاتی مانند بی اختیاری دفع، دچار شدن به بیماری هموروئید یا بواسیر مواجه می کند.

4. رابطه جنسی گروهی

یکی از پر خطرترین اشکال رابطه جنسی، رابطه جنسی گروهی می باشد، در این رابطه احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی بسیار زیاد می باشد و اکثر افرادی که در این روابط شرکت می کنند برای این که عملکرد جنسی مناسبی داشته باشند از انواع داروها، مواد و الکل استفاده می کنند. استفاده از این مواد در کوتاه مدت ممکن است باعث لذت بیشتر و تاخیر در انزال شود اما در بلند مدت باعث به وجود آمدن اختلالات و کژکاری های جنسی خواهد شد.

منبع : رابطه جنسی ناسالم را جدی بگیرید| بهترین راه های جلوگیری 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *