آشنایی با انواع خیانت | آیا می دانید خیانت فقط به رابطه جنسی و معاشقانه ختم نمی شود. گاه زوجین می تواند با آموزش های مناسب و آگاهی از نشانه های خیانت از بروز روابط فرازناشویی و دگرخواهی جلوگیری کنند. گاهی صحبت های جنسی با غیر همسر سبب می شود تا شما در آغاز خیانت واقع شوید و توجیه رفتارتان سبب شکلگیری پایان تلخی برای شما شود.

انواع خیانت

انواع خیانت همسر به طور کلی شامل موارد زیر است:

۱- رفتاری

 که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده به همسرش خیانت کند. ۱۰ نشانه رفتاری با نشانه های زیر بروز می کند.

  • اگر همسر شما به طور ناگهانی شروع به ورزش کردن و تغذیه سالم‌تر کرد، این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که سعی می‌کنند برای کسی جذاب‌تر به نظر برسند
  • اگر تلفن و لپ تاپ شریک زندگیتان قبلاً هرگز به رمز عبور نیاز نداشتند و اکنون نیاز به رمز عبور دارند، این نشانه خوبی نیست. اگر همسرتان به طور ناگهانی شروع به حذف متون و پاک کردن تاریخچه مرورگر خود به صورت روزانه کرد، این نشانه خوبی نیست. اگر شریک زندگی شما هرگز از داشتن تلفن خود صرف نظر نمی کند، حتی آن را هنگام دوش گرفتن به حمام می برد، این نشانه خوبی نیست.
  • اگر کمتر به تماس های شما پاسخ می دهد و به پیامک های شما پاسخ می دهد. ممکن است بهانه‌های موجهی بشنوید، مثل اینکه در یک جلسه بودند، رانندگی می‌کردند، در «منطقه کور» بودند و نمی‌دانستند که می‌خواهید با هم تماس بگیرید. اگر شریک زندگی شما در حین کار یا در یک سفر کاری غیرقابل دسترس است، این نشانه بدی است.
  • کاهش و افزایش سطح فعالیت جنسی در رابطه شما می تواند نشانه خیانت باشد. رابطه جنسی کمتری اتفاق می افتد زیرا همسر شما روی شخص دیگری متمرکز است.
  • شما هیچ تغییری نکردید و همسرتان شما را سرزنش می کند که دیگر مثل قبل نیستید.
  •  اگر همسر شما هرگز در یک سفر کاری دور نبوده است و به طور ناگهانی نیاز به سفر برای کار پیدا می کند، این می تواند نشانه ای باشد که آنها تعطیلات آخر هفته را با یک شریک زندگی مشترک دارند. پنچر شدن لاستیک‌ها، شارژ باتری، ترافیک، گذراندن وقت اضافی در باشگاه و بهانه‌های مشابه برای دیر یا غیبت کامل نیز ممکن است نشانه خیانت باشد.
  • دوستان همسر خیانتکار اغلب از همان ابتدا از خیانت خبر دارند و با حرف هایی نکاتی را به شما گوش زد می کنند.
  • اگر هزینه های عجیب و غریبی روی کارت های اعتباری شریک زندگی شما وجود دارد، یا به طور ناگهانی پول کمتری در حساب های بانکی، حساب های بازنشستگی ، حساب های سرمایه گذاری و غیره شما یا شریک زندگی تان وجود دارد، این نشانه احتمالی خیانت است.

2- کلامی

که مرد یا زن در این مرحله به صورت تلفنی یا اینترنتی در موقعیت های فراهم شده با همدیگر صحبت می کنند.

چت کردن با غیر همسر و داشتن معاشقانه کلامی ممکن است از نظر قانون خیانت نباشد ولی از نظر روانشناسی، آغاز یک فعالیت هدف دار که منجر به خیانت می شود را خیانت ارزیابی می کنیم.

در نهایت، این به افراد درون رابطه بستگی دارد که باید تصمیم بگیرند. برخی از زوج ها ممکن است معاشقه را فقط یک سرگرمی بی ضرر بدانند. دیگران آن را توهین آمیز و خیانت جدی به رابطه می دانند. اگر مجبورید این سوال را بپرسید که “آیا با ارسال پیام به این شخص خیانت می کنم؟”، شاید وقت آن رسیده که نگاهی به نحوه ارسال پیامک خود و خود رابطه تان بیندازید.

راه سنجش خیانت کلامی بسیار آسان است. به این روش که آیا همسرتان تمامی متن هایی و ویس هایی که به طرف مقابل ارسال کرده است را در اختیار شما قرار می دهد و شما هیچ ناراحت نمی شوید. اگر غیر این رخ دهد و برخی پیام ها را پاک کند یا شما با دیدن پیام ها به هم میریزید، رابطه فرازناشویی در حال شکل گیری است.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

۳- ذهنی

افرادی که در فکر و تخیلات شان مدام به شخصی دیگر می اندیشند و از آنجا که زاده ذهن شان است، آن فرد شخصی ایده آل به شمار می آید و در این موقع است که برای زندگی مشترک خطر می آفریند، زیرا آن شخص دائم شریک زندگی اش را با فرد ایده آل ساخته ذهنش مقایسه می کند و چون در حال قیاس است، در ارتباط با همسرش به مشکل برمی خورد و رابطه سرد می شود.

۴-خیانت مجازی

به چت کردن با جنس مخالف برای درد و دل کردن یا صحبت های خصوصی خیانت مجازی می گویند. خیانت مجازی در مقایسه با دیگر اشکال خیانت مانند خیانت عاطفی و فردی بسیار اعتیاد آور است.

۵-جنسی

خیانت جنسی نیز به معنای برقراری روابط جنسی با فردی جز شریک زندگی خود است.

۶- عشقی و عاطفی

خیانت عاطفی به معنی برقراری رابطه صمیمی احساسی با فردی جز شریک زندگی است.

دلایل خیانت کردن مردان

چگونه مرد خائن را شناسایی کنیم؟

  1. لذت طلبی و تنوع طلبی در مردان
  2. کیفیت پایین رابطه به دلیل کمبود میل جنسی در زن، شرم داشتن و دید منفی او به رابطه، یکنواخت شدن رابطه، لذت نبردن از رابطه جنسی با همسر، تحقق نیافتن انتظارات جنسی
  3. تمایلات جنسی زیاد مرد و ناتوانی پاسخگویی همسر از علت خیانت مردان است
  4. داشتن روابط متعدد قبل از ازدواج، عادی شدن ارتباط با جنس مخالف و مقایسه کردن همسر خود با زن هایی که قبلا با آن ها ارتباط داشته است.
  5. کم شدن رابطه جنسی به دلیل بیماری یا بارداری همسر، تولد فرزند، قهر و دعواهای طولانی مدت
دلایل خیانت کردن زنان چیست
  1. از نظر مالی به اندازه کافی تأمین نشود
  2. .عدم درک عواطف و آرزوهای زن
  3. روابط همسرش با وی صمیمی نباشد.
  4. در صورت اطمینان از خیانت مرد
  5. از نظر زناشویی و رابطه جنسی، ارضا نشود.
  6. به دلایلی چون، عدم همصحبتی و وقت گذاشتن همسرش برای وی، نیازهای عاطفی خود را از دید مردش نادیده انگارد.
  7. تنهایی مطلق و حس بیکسی در منزل.
  8. در صورت اعتیاد مرد به الکل یا اعمال خشونت و بددهنی.
  9. عدم بروز احساسات مرد نسبت به مزیت های همسرش، مثل، زیبایی، تغییرات ظاهری و .. ، در این حال زن احساس بی ارزشی می کند.

منبع : انواع خیانت در روابط فرازناشویی| با دهان خیانت کردم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *