ازدواج دوم موفق برای کسی که ازدواج اول وحشتناکی داشته است می تواند بسیار دلهره آور باشد.
ممکن است از خود بپرسید: “چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشم در حالی که ازدواج اول چنین فاجعه ای بود؟” اما نمونه های زیادی وجود دارد که مردان و زنان بار دوم یا حتی سوم خوش شانس هستند و روابط پایداری را تجربه می کنند. بنابراین اجازه ندهید یک شکست یا تجربه بد مانع از تجربه چیزی به زیبایی یک ازدواج متعهدانه شود.

ازدواج به هر دلیلی ممکن است شکست بخورد و این همان چیزی است که نگرش آن ها را نسبت به ازدواج دوم نیز تعیین می کند.

با این حال، نباید نسبت به ازدواج مجدد بدبین باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا ازدواج مجدد موفقی را داشته باشید و خوشبختی را تجربه کنید.

آمار طلاق در ازدواج دوم موفق

طلاق می تواند به شدت آسیب زا باشد، به همین دلیل است که بیشتر مردم از تعهد دوباره تردید می کنند. بنابراین، اصلی این است که “آیا ازدواج دوم موفقیت آمیز است؟” متأسفانه، علم در مورد میزان موفقیت افرادی که دوباره ازدواج می کنند، نتایج متفاوتی به دست می دهد، که تقریباً توضیح می دهد که چرا افراد از ازدواج مجدد می ترسند و برای آن تردید دارند.

یک گزارش در سال 2013 توسط مرکز ملی تحقیقات خانواده و ازدواج در دانشگاه ایالتی بولینگ گرین نشان داد که در حالی که میانگین نرخ طلاق برای ازدواج های آمریکایی 50 درصد است، در مورد ازدواج دوم، این میزان به 60 درصد می رسد و برای ازدواج سوم و چهارم  65 درصد می باشد.

دلایل متعددی برای شکست ازدواج دوم وجود دارد. گاهی اوقات، افراد با سرعت وارد رابطه جدیدی می شوند، یک خانواده جدید و ادغام دو خانواده نیز می تواند چالش های خود را نیز ایجاد کند.

ازدواج دوم موفق

11 نکته برای ازدواج دوم موفق

آیا می خواهید بدانید چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشید؟ مطمئناً، جدایی نه تنها برای زوج درگیر بلکه برای خانواده آن ها یک اتفاق غم انگیز است، بنابراین فشار برای شکست نخوردن ممکن است شدید تر از بار اول باشد.

با این حال به خاطر داشته باشید که ازدواج یک مسابقه یا یک پروژه نیست. شما فقط می توانید با ذهنی باز و امیدوار به بهترین ها وارد آن شوید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکل در ازدواج دوم انجام دهید و در عوض، یک رابطه قوی تر ایجاد کنید. در اینجا چند توصیه برای موفقیت ازدواج دوم آورده شده است تا ازدواج مجدد را رضایت بخش و با ارزش تر کند:

  1. خودآگاه باشید

هر تجربه‌ای که در ازدواج اول داشتید را بخاطر داشته باشید این کار یکی از کلیدهای ازدواج دوم موفق است. متأسفانه بیشتر افراد متوجه تأثیر روابط خود گذاشته‌اند نمی‌شوند و در عوض علیرغم آگاهی از دلایل و تاثیرات طلاق، شکست را به گردن همسر خود می‌اندازند.

شما ممکن است با یک مرد یا زن جدید ازدواج کنید، اما همان فرد قبلی هستید و احتمالاً همان ویژگی ها یا تمایلات ازدواج اول را در ازدواج دوم خواهید داشت. بنابراین مهم است که شخصیت خود را بررسی کنید تا ازدواج دوم را با موفقیت پشت سر بگذارید و اجازه ندهید که این مشکلات بر رابطه شما با همسر جدیدتان تأثیر بگذارد.

بررسی کنید که چه چیزی را از گذشته وارد رابطه می کنید. الگو اشتباهات خود را به دست آورید و در ازدواج جدید خود از تکرار آن خودداری کنید.

  1. با شریک زندگی خود صادق باشید

شکست در ازدواج دوم ممکن است به دلیل زخم های عاطفی زیاد از ازدواج اول باشد. برای اجتناب از تکرار مشکلات گذشته صادق بوده و تمام مشکلات را مطرح کنید.

مواردی که باید قبل از ازدواج دوم بررسی کنید شامل موارد زیر می باشد:

  • مسائل مربوط به والدین (اگر از ازدواج قبلی خود فرزندی دارید)
  • مشکلات مالی
  • دلایل جدایی

به یاد داشته باشید که باید دلایل جدایی را مطرح کنید اما لازم نیست در مور گذشته خود بیش از اندازه صحبت کنید این کار باعث می شود همسر شما احساس کند که گذشته را فراموش نکرده اید یا حتی تصور کند که در ذهنتان او را با همسر سابقتان مقایسه می کنید.

  1. از الگوهای قدیمی دوری کنید

اگر هنوز طرز فکر قدیمی‌تان را دارید باید پیش از روابط جدید آن را فراموش کنید. آن ها شما را از صمیمیت، ارتباط و عشق باز می دارند. این امر مخصوصاً برای کسانی که بعد از 40 سالگی ازدواج دوم می کنند صادق است، زیرا در آن مرحله از زندگی هستند که تمایلی به ترک الگوهای قدیمی ندارند.

ازدواج جدید خود را به عنوان تمدید ازدواج قدیمی تلقی نکنید، در عوض، بپذیرید که تجربه‌های جدید، یادگیری جدید، شادی‌های جدید و ناامیدی‌های جدید را تجربه خواهید کرد.

  1. یاد بگیرید که بر مشکلات اعتماد خود غلبه کنید

بسیاری از افراد پس از جدایی مشکل اعتماد پیدا می کنند و به سختی می توانند به همسر جدید خود اعتماد کامل داشته باشند بخصوص اگر در ازدواج قبلی خود خیانت دیده باشند.

مسائل اعتماد غیرقابل حل نیستند، اما شما باید به طرز دردناکی در مورد نحوه تأثیرگذاری آن بر رابطه صادق باشید. این باعث می شود متوجه شوید که با چه چیزی سر و کار دارید،  به یاد داشته باشید آگاهی اولین قدم برای حل مشکلات ازدواج دوم مانند عدم اعتماد است.

بنابراین، یکی از بهترین راه‌ها برای آماده شدن برای ازدواج دوم این است که از تمام مشکلات آن مانند عدم اعتماد و سوء ظن آگاه باشید.

با شریک زندگی خود در مورد احساسات خود و مسائلی که در حال حاضر با آن روبرو هستید یا فکر می کنید ممکن است در آینده با آن روبرو شوید، حرف بزنید. پس از بررسی تمام مشکلات رسیدگی به آن برای هر دوی شما بسیار آسان تر خواهد شد.

  1. آسیب پذیر بودن اشکالی ندارد

اگر ازدواج اول شما بسیار به شما آسیب زده و احساس آسیب پذیری دارید. ممکن است در بیان ترس ها، افکار و احساسات خود تردید کنید. یکی از مهم ترین قوانین برای ازدواج دوم موفق این است که دیوارهایی را که ممکن است در اطراف خود ایجاد کرده اید، از بین ببرید.

این تنها راه برای تقویت یک رابطه عاشقانه واقعی است که بدون آن نمی‌توانید موفق شوید، درک کنید که آسیب پذیر بودن اشکالی ندارد. با گام‌های کوچک مانند بحث در مورد مسائل جزئی مانند برنامه‌ها، عادت‌ها، وعده‌های غذایی و غیره شروع کنید و سپس مسائل اساسی تر را مطرح کنید.

  1. مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

    به هر قیمتی از مقایسه بپرهیزید

یکی از مزایای ازدواج دوم این است که شما از تجربیات گذشته خود استفاده می کنید. به همین دلیل است که ازدواج دوم بهتر است. شما می دانید که از شریک زندگی خود و به طور کلی رابطه چه می خواهید. اما عیب ازدواج دوم این است که ممکن است شما را به سمت مقایسه سوق دهد.

ممکن است شرایطی پیش بیاید که در آن تعجب کنید که همسر سابقتان چه واکنشی نشان داده است و آن را با همسر جدید خود مقایسه کنید. این محرک ها ایده آل نیستند اما اجتناب پذیر هستند، به یاد داشته باشید که همسر دوم شما با همسر اول شما یکی نیست.

با گذشت زمان می توانید واقعاً این دو رابطه را در ذهن خود از هم جدا کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا به جای تلاش برای ایجاد یک رابطه جدید بر روی ویرانه های رابطه اول یک شروع تازه داشته باشید.

  1. یک لیست از کارهای مشترک داشته باشید

صادقانه بگویم، این یکی از بهترین توصیه های ازدواج دوم است که تا به حال دریافت کرده اید. در حالی که برای ازدواج دوم آماده می شوید، از خود و سپس شریک زندگی خود بپرسید که چرا وارد ازدواج می شوید.

این به شما چشم اندازی از انتظارتان می دهد. ازدواج دوم زمانی موفق است و بیشترین شانس موفقیت را دارد که بدانید هم شما و هم شریکتان هم عقیده هستید و ارزش های اصلی یکسانی دارید.

ازدواج دوم موفق

  1. دیگران و خودتان را ببخشید

یکی از بهترین توصیه ها برای ازدواج دوم موفق این است که خود را از کینه ها و آسیب های گذشته رها کنید. دردهای گذشته را مبنای قضاوت درباره چیزهایی که در آینده برای شما اتفاق می افتد قرار ندهید. بپذیرید که همه ما نقص هایی داریم که شامل شما و همسر سابقتان نیز می شود. بدون چشم پوشی از آسیبی که به شما وارد شده است، سعی کنید که ببخشید تا در ادامه موفق شوید.

  1. جزئیات ازدواج اول خود را پنهان نکنید

یکی دیگر از توصیه های مهم ازدواج دوم این است که خود را متعهد به شفاف سازی در مورد گذشته کنید. وقتی برای بار دوم ازدواج می کنید اساسی ترین عنصر باید صداقت باشد. هرگز جزئیاتی در مورد همسرتان یا آنچه در ازدواج اول شما اشتباه بوده را از همسر جدیدتان یا خانواده آن ها پنهان نکنید.

پنهان کردن اطلاعات بعداً می تواند مشکل ایجاد کند.  مسائل و ترس های خود را آشکارا مطرح کنید. هنگامی که حتی عمیق ترین و تاریک ترین رازها را با یکدیگر در میان بگذارید، مطمئناً قوی تر و نزدیک تر از همیشه خواهید شد.

  1. صبر کنید

نمی دانید چگونه یک ازدواج دوم موفق داشته باشید؟ یکی از بهترین توصیه های ازدواج دوم که می توانیم به شما بدهیم این است که وقتی وارد یک رابطه جدید می شوید، منتظر معجزه نباشید، ازدواج دوم نمی تواند تمام مشکلات شما را حل کند. بنابراین به آن زمان بدهید تا پیشرفت کند.

صبور باشید و زمان بگذارید تا همه چیز به آرامی مرتب شود. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از حل و فصل مشکلات احتمالی وارد یک رابطه جدید نشوید.

  1. سازش و سازگاری را بیاموزید

ازدواج جدید می تواند چالش های جدیدی را به همراه داشته باشد، گاهی با افزایش سن، سازش یا سازگاری چالش برانگیز است. با این حال، هر رابطه موفقی برای موفقیت نیاز به سازش، ارتباط و همکاری دارد. تغییرات جزئی در سبک زندگی نباید شما را خیلی آزار دهد، به خصوص اگر می خواهید رابطه موفقی داشته باشید.

سوالات متداول ازدواج دوم موفق

1 – آیا ازدواج دوم موفق تر است؟

تحقیقات نشان می دهد که ازدواج دوم به اندازه ازدواج اول موفق نیست، رابطه جدید مشکلات خاص خود را به همراه دارد. با این حال، این ها را نمی توان به همه تعمیم داد زیرا هر فرد داستان متفاوت است.

2 – آیا ازدواج دوم شادتر از ازدواج اول است؟

اگر زوجی آگاهانه تصمیم بگیرند که اشتباهات اولین رابطه خود را که شکست خورده است تکرار نکند، این احتمال وجود دارد که ازدواج دوم شادتر و موفق تری از ازدواج اول داشته باشد.

منبع : ازدواج دوم موفق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *