X

چگونه خواهر شوهر دورو را از پای در آوریم

چگونه خواهر شوهر دورو را از پای در آوریم

ارتباط با خانواده شوهر یکی از سخت ترین رابطه هایی که بعد از ازدواج و تشکیل خانواده و زندگی مشترک ایجاد می شود، هنگام ازدواج اکثر ما به رسم و رسومات، رفتار ها و عادت های خانواده همسرمان بی توجه هستیم اما با گذشت زمان اختلاف نظر هایی در میان افراد به وجود می آید که باعث کدورت و کشمکش می شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که رابطه برقرار کردن با دیگران یک مهارت می باشد که فرد باید آن را یاد بگیرد و بهبود بخشد، در این بخش از مقاله در مورد نحوه ارتباط برقرار کردن عروس و خواهر شوهر توضیحاتی را بیان می کنیم.

رابطه عروس و خواهر شوهر دورو

همه زوج ها دوست دارند تا با خانواده همسرشان ارتباط خوبی داشته باشند و رابطه خود را آن طور که دوست دارند پیش ببرند اما بعضی اوقات آن طور که دوست دارند پیش نمی رود و اختلافاتی بین عروس و مادر شوهر و عروس و خواهر شوهر به وجود می آید.

در بعضی اوقات اختلافات بسیاری در میان آن ها به وجود می آید و یکی از دلایل آن این است که در برقراری ارتباط انعطاف پذیر نیستند و با همه افراد به یک نحو برخورد می کنند اما آن ها باید بدانند ویژگی های شخصیتی افراد با یکدیگر متفاوت می باشد و برای این که افراد رابطه سالمی داشته باشند باید به جایگاه و نقش افراد در زندگی توجه کنند.

ارتباط عروس و خواهر شوهر

ارتباطی سالم است که در آن دو طرف آرامش داشته باشند و زمینه رشد برای هر دو آن ها برقرار می باشد و به حق و حقوق هیچ کدام از آن ها تجاوز نشده و حق هیچ کس ضایع نگردد، شرایط افرادی که یک رابطه سالم و موثر برقرار می کنند به گونه زیر می باشد :

  • احساس شور و نشاط می کنند.
  • احساس می کنند به داشته هایشان اضافه شده است.
  • با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند.
  • حس و حال خوب و خوشی دارند.
  • آن ها احساس بدهکار و طلبکار بودن ندارند و احساس می کنند که یک بده بستان عاطفی در رابطه آن ها به وجود آمده است.

ارتباط سالم و موثر عروس و خواهر شوهر دورو

هنگامی که زندگی مشترکی را تشکیل می دهید نه تنها باید با همسرتان رابطه برقرار کنید بلکه باید با خانواده همسرتان ارتباط موثر و خوبی داشته باشید زیرا خانواده او جزئی از خانواده شما به حساب می آید و ارتباط خوب و عاشقانه با همسرتان به رابطه و ارتباط خوب با خانواده او بستگی دارد، برعکس این حالت نیز وجود دارد و زمانی که زوجین با یکدیگر به مشکل می خورند نمی توانند ارتباط عاطفی خوبی با خانواده همسرشان داشته باشند.

اگر در زندگی مشترک با همسرتان یک رابطه خوب برقرار کنید در آینده از یک منبع حمایتی خوب و قوی به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردار خواهید بود. خانواده، بهترین پناهگاه و مناسب ترین عامل کمک کننده در موقعیت های استرس زا، تنش زا  بحران های زندگی می باشد و حمایت های بسیاری را انجام می دهد.

زمانی که ارتباط قوی و موثری با خانواده همسر داشته باشیم در هنگام مواجه با چالش های زندگی و استرس ها و تنش های زندگی از حمایت های بسیاری برخوردار خواهیم شد و زندگی بهتر و عملکرد مناسب تری خواهیم داشت.

خانواده همسر

معمولا در همه خانواده ها دخترها نقش پررنگی برای مادر خانواده دارند و در همه زمینه ها مادرها با دخترشان مشورت می کنند و نظر دختر را جویا می شوند، خانواده شوهر از این قضیه استثنا نیستند و خواهر شوهر به عنوان مشاور مادر شوهر می باشد.

عضو کلیدی در خانواده شوهر، خواهر شوهر می باشد که می تواند موجب بر قراری صلح و کاهش تنش ها شده و یا تنش و درگیری در زندگی شما ایجاد کند، پس با برقراری ارتباط خوب و مناسب با خواهر شوهر می توانید ارتباط خوب و صمیمی با خانواده همسر برقرار کنید و در کل رابطه موفق تری داشته باشید.

نقش خواهر شوهر در زندگی

میان نظارت و کنترل مرز بسیار باریکی وجود دارد، در بسیاری از اوقات خانواده قصد نظارت بر امور زوجین را دارند اما به اشتباه در می یابند که خانواده همسر قصد کنترل آن ها را دارد.

مثلا اگر عروس خانواده دوست دارد برای ماه عسل به شهری سفر کند که قبلا خواهر شوهر به آن شهر سفر کرده است و می داند که سفر به آن شهر جذابیت ندارد و خوش نمی گذرد می تواند نظرش را به صورت زیر بیان کند :

در ابتدا پیشنهادتان را بدهید و دلایل آن را عنوان کنید و بقیه تصمیمات را بر عهده خودشان بگذارید در این صورت شما فقط نقش نظارتی داشته اید.

اگر شما با آن ها مخالفت کنید و سعی کنید که نظرتان را به کرسی بنشانید و بخواهید نظر دیگران را تغییر دهید در این صورت عروس تان تصور می کند که شما قصد کنترل کردن آن ها را دارید، بنابراین بهتر است همیشه به عنوان عضوی دلسوز از خانواده نظرتان را عنوان کنید و پیشنهادتان را بدهید و تصمیم گیری نهایی را بر عهده خودشان بگذارید.

رابطه بین عروس و خواهر شوهر دورو

اگر به عنوان خواهر شوهر قصد دارید تا از برادر و عروستان حمایت کنید و می خواهید تجربیات خود را در اختیار آن ها بگذارید به شما توصیه می شود که به پیشنهاد بسنده کنید و تلاش نکنید نظرات خود را به آن ها تحمیل کنید، و در صورتی که آن ها به نظر شما عمل نکردند و شما ناراحت شدید و تصمیم گرفتید هیچ نظر دیگری را بیان نکنید در این صورت قصد شما دخالت کردن بوده است.

در صورتی که رفتار و گفتار حمایتی شما به گونه ای باشد که دخالت برداشت نشود در این صورت می توانید رابطه دوستانه، محترمانه و صمیمانه ای با عروس تان داشته باشید.

چند نکته کلیدی در مورد رابطه عروس و خواهر شوهر

برای این که عروس و خواهر شوهر با یکدیگر ارتباط صمیمی و دوستانه داشته باشند باید در ابتدای رابطه بدون هیچ چشم داشتی به یکدیگر محبت کنند، و تبعیض قائل شدن میان عروس های خانواده توسط خواهر شوهر بسیار اشتباه می باشد.

خواهر شوهر نباید هیچ گاه از همسر برادرش پیش بردارش گله و شکایت کند.

نسبت به یکدیگر در حضور جمع انتقاد و گله نکنید.

در صورتی که با خواهر شوهرتان مشکل دارید، پیش مادر شوهرتان از او بدگویی نکنید.

خواهر شوهر و عروس، هیچ گاه نباید راز های شخصی و خصوصی = را با یکدیگر در میان بگذارند.

مکالماتی که انجام می دهید باید به طور کلی و در مورد مسائل روزمره و مربوط به خودتان باشد.

از یکدیگر در حضور جمع تعریف و تمجید کنید.

از بدگویی کردن نسبت به شوهرتان در حضور جمع پرهیز کنید.

رفتار با خواهر شوهر بد جنس

هنگامی که مشکلات خانوادگی در زندگی مشترک شما به وجود می آید، داشتن رفتار مناسب بسیار مهم می باشد.

بهترین رفتار در آن زمان و بعد از دخالت های خانواده در زندگی چه می باشد؟

چه باید بکنیم تا بتوانیم رفتار و احساسات خود را در این شرایط مدیریت بکنیم؟

احساسات خود را به درستی بیان کنید.

اولین گام برای مدیریت احساسات ناخوشایند، شناسایی آن ها می باشد.

در بسیاری از اوقات مردم نمی توانند خشم خود را به درستی شناسایی کنند و به همین دلیل به درستی به آن پاسخ نمی دهند.

به عنوان مثال، زنی بیان کرده است که بعد از هر تماس تلفنی با خواهر شوهر و مادر شوهرش، با فرزندش به مشکل بر می خورده و به خاطر چیز های کوچک او را مجازات می کرده او پس از کشف رفتار ناخوشایند مادر شوهر و خواهر شوهرش همیشه عصبی بود و به احساساتش توجه زیادی نمی کرد اما خشم خود را بر سر دخترش خالی می کرد.

روش خود را برای خودتان پیدا کنید.

باید احساسات ناخوشایندی مانند خشم و اضطراب را به خوبی بشناسید تا بتوانید احساسات خود را به درستی مدیریت کنید ، بعد از آن باید روش های موثر برای آرام سازی را شناسایی کنید.

روشی که برای همه افراد موثر واقع شود و آرامش بخش باشد وجود ندارد و در این زمینه هیچ قانونی نیست و فرد باید روشی که مناسب وضعیت خودش می باشد را شناسایی کرده و از آن برای آرام کردن خود استفاده کند.

منابع پشتیبانی دیگر ار پیدا کنید.

در ابتدا ممکن است با دخالت های خانواده ها رو به رو شوید، زمانی که هنوز آرام نشده اید بهتر است با همسرتان صحبت نکنید و تلاش نکنید او را نسبت به موضوعات به وجود آمده متقاعد کنید زیرا زمانی که می خواهند توصیه های دیگری را ارائه دهند مشکل دیگری را به وجود می آورند.

آن ها متوجه می شوند که احساس تنهایی و نا امیدی می کنند.

زمانی که این احساسات به سراغ شما آمد بهتر است از فردی صادق و عادل کمک بخواهید تا از حمایت احساسی او بهره مند شوید و این روز های حساس را بگذرانید.

توجه داشته باشید که در کنار فردی که بازخوردش به شما عصبی است در معرض خطر هستید و باید سعی کنید از انتخاب خود مطمئن باشید.

نکته دومی که باید در نظر بگیرید این است که با فردی صحبت کنید که مطمئن شوید با دیگران در مورد راز های شما حرف نمی زند.

خاطرات ناخوشایند خود را مورد بررسی قرار ندهید.

شما برای این که از احساسات منفی به وجود آمده جلوگیری کنید و آن ها را بدتر نکنید بهتر است حوادث ناخوشایند را تکرار نکنید.

اگر شما هر روز حرف های دیگران را به یاد داشته باشید و آن ها را در ذهن خود مرور کنید در این صورت نه تنها در طول روز آرام نخواهید شد بلکه مشکلات شما بیشتر می شود و پیش بینی شما در مورد رفتار خانوادگی همسرتان افزایش خواهد یافت.

شما می توانید راه های مختلفی برای دوری از این افکار ایجاد کرده و شانس کم تری برای فکر کردن به رویداد های گذشته داشته باشید و سعی کنید از گروه هایی که این تفکر را تقویت می کنند دوری کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید در گروه ها افرادی هستند که برای این که احساسات ناخوشایند در مورد دخالت های خانوادگی را تشدید کنند خاطرات تلخ خود را در مورد این مسائل بیان می کنند.

از خانواده همسر و خواهر شوهرتان هیولا نسازید.

علاوه بر مدیریت احساسات خود به ویژه زمانی که می خواهید با همسرتان صحبت کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید.

راهنمایی که به شما کمک می کند تا نگاه و دید گاه عادلانه نسبت به خانواده همسرتان داشته باشید.

به همسرتان فرصتی بدهید تا بتواند از خودش دفاع کند.

هنگامی که خانواده همسرتان شکایت کردند و شکایت به درستی مطرح شد باشد واکنش شما چه می تواند باشد ؟

احتمالا شما ناراحت می شوید و سعی می کنید رفتار خود را توجیه کنید و به دفاع از خودتان می پردازید.

ممکن است با دانش دقیق تری که شما از آن ها دارید دلیل رفتار آن ها را بهتر بدانید.

در صورتی که بخواهید ناراحتی خود را با خانواده همسرتان به اشتراک بگذارید باید به همسرتان فرصتی بدهید تا واکنش خود را نشان دهد و به او فرصت تفکر بدهید.

همه افراد مسئول رفتار خود هستند و باید آن را به درستی مدیریت کنند.

زمانی که از همسرتان عصبی هستید و خانواده خود را به خاطر رفتار همسرتان عصبی می کنید رابطه شما و همسرتان هر روز بدتر می شود زیرا شما از همسرتان در مورد چیزی که نمی تواند کنترلش کند عصبی هستید.

شاید با خودتان بگویید که همسرتان در برابر درخواست شما برای گفت و گو با خانواده اش مقاومت کرده و با آن ها گفت و گو نمی کند و اهمیت نمی دهد که چه چیز هایی می تواند رفتار های ناخوشایند آن ها را متوقف سازد و از بین ببرد اما اینگونه نیست و باید توجه کنید که همسرتان نمی تواند با خانواده خود دعوا کند.

منبع : چگونه خواهر شوهر دورو را از پای در آوریم