X

مشاوره جنسی

مشاوره جنسی یک نیاز برای هر زن و شوهر است.

یکی از مشکلاتی که این روزها بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و سبب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای خانواده‌ها و افراد می‌شود و خانواده های بسیار زیادی را در معرض نابودی و فروپاشی قرار داده است مشکلات جنسی است.

که در زمینه های مختلف و برای سنین مختلف بروز می‌کند و جنسیت های مختلف به نوعی می‌توانند با آن درگیر شده و دچار اختلالات و مشکلات متعدد جنسی شود که از آنجایی که نقش این مورد بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به عنوان یک اصل اساسی و پایه در جهت شکل گیری خانواده ها نقش دارد.

بنابراین همین مشکل می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیاد بعدی در خانواده ‌ها شده و در صورت برطرف نشدن حتی سبب فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها می‌شود در این زمینه مشاوره می ‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

مشاوره جنسی در گذشته و اکنون

در گذشته های نه چندان دور افراد برای بیان مشکلات جنسی خود مشکلات زیادی داشته و این کار را به خوبی انجام نمی‌ دادند و از انجام آن شرم داشتند.

اما امروزه مشاوره‌ های جنسی می‌تواند نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را در کاهش مشکلات جنسی افراد ایفا نموده و آنها را در جهت داشتن زندگی جنسی بهتر و مطلوب ‌تر و بهتر سوق دهد.

مشاور جنسی در واقع فردی است که تلاش می‌کند تا با شناخت دقیق فرد و مشکلات و اختلالات جنسی او بتواند راهکارهایی را جهت روانشناسی هرچه بهتر و بهبود مشکلات فرد ارائه دهد که در واقع این مرحله به عنوان شناخت مطرح می شود.

در واقع مشاور جنسی به بررسی اختلالات و حالات روحی و روانی فرد و مشکلاتی در زمینه جنسی می‌پردازد و پس از شناخت مطلوب ممکن است او را به روانشناس جهت درمان های رفتاری و روانی و یا حتی به روانپزشک جهت درمان دارویی ارجاع دهد.

بنابراین این مرحله به عنوان مرحله شناخت می ‌تواند نقش بسیار مهمی را در جهت درمان هر چه بهتر در مراحل بعدی نزد روانپزشک یا روانشناس رفته و بایستی به خوبی انجام گردد. مشاوره جنسی باید حتما با ابعاد گوناگون و انواع اختلالات جنسی آشنا بوده تا بتواند فرد را به خوبی برای درمان و بهبود مشکلات یاری نماید.

مشاوره جنسی

مشکلات جنسی رایج

یکی از انواع مشکلات جنسی که بسیار رایج بوده و افراد بسیار زیادی را به مشاوره جنسی می‌کشانند مشکل نعوظ در مردان است که شاید بتوان آن را رایج ترین مشکل جنسی چه در میان زنان و چه در میان مردان دانست که مشکلات متعددی را از نظر روحی و روانی برای زن و مرد ایجاد می کند و البته بیشتر در سنین میان سالی به بعد در مردان و می دهد و در میان مردان جوان کمتر رایج است.

یکی از دلایل این امر را می‌توان مشکلات و اختلالات روحی دانست.

در واقع سطح استرس اضطراب و افسردگی و نیز مشکلات خانوادگی در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و سبب به وجود آمدن این مشکل در بسیاری از موارد می‌شود که قابل درمان این کار را راحت تر نموده و با استفاده از درمان های روانشناسی و مشاوره فرد می تواند به درمان شرایط خود بپردازد اما در مراحل حاد ممکن است اختلالات جسمی و جنسی در فرد وجود داشته باشد.

بنابراین ممکن است پزشکی یا روانپزشکی بتواند موثرتر واقع شده تا فرد را درمان نماید و به هر حال نقش مسائل جنسی در این میان بسیار حائز اهمیت بوده چرا که می‌تواند با شناختی مطلوب از فرد او را به استفاده از هر کدام از موارد ذکر شده راهنمایی و ارجاع نماید.

 

مشکل کمبود میل جنسی

یکی دیگر از مشکلات بسیار مهم جنسی که همواره در مشاوره جنسی توسط زنان و مردان گفته می شود مشکل کمبود میل جنسی این مشکل به حدی رایج است که افراد بسیار زیادی را به استفاده از داروهای غیر مجاز و تبلیغی سوق می دهد و در واقع بساطی را برای استفاده کنندگان تبلیغ ایران این حوزه در زمینه های مختلف نموده است.

چرا که اکثر مواردی که به عنوان دارو در این زمینه معرفی می‌شوند به غیر از داروهای گیاهی و مجاز صرفاً تبلیغی بوده و جهت موارد تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و حتی در بسیاری از موارد می ‌توانند مشکلات بسیار زیادی را از نظر جسمی و جنسی برای فرد به وجود بیاورد.

بنابراین استفاده از آنها حتما بایستی تحت نظر پزشک بوده و نباید از استفاده خود سرانه از آنها به شدت پرهیز نمایید.

 

چرا که در بسیاری از موارد مشاهده شده است که استفاده از آنها سبب به وجود آمدن اختلالات متعددی برای افراد شده است.

روش های مشاوره جنسی

از آنجایی که بسیاری از افراد در زمینه های ذکر شده از بیان مشکلات خود خودداری می‌کنند و یا حتی از بیان آنها شرم دارند و خجالت می کشند انواع مشاوره های گوناگون می تواند راهکاری مناسب برای کاهش این دغدغه افراد باشد.

مثلاً مشاوره های تلفنی که فرد در آنها حضور رودررو ندارد می تواند یک راهکار مناسب برای افرادی باشد که از بیان این مشکلات شرم دارد و به راحتی در این راه افراد می توانند با استفاده از مشاوره تلفنی با مشاور جنسی خود در ارتباط بوده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد.

البته قطعاً در این راه به دلیل اینکه حضور رو در رو و چهره به چهره صورت نمی گیرد در نتیجه ممکن است روانشناس و مشاور به شناخت کمتری از حالات و وضعیت های روحی و آنی فرد دست یافته و طبیعتاً شناخته کمتر می تواند سبب درمان نامطلوب تر برای فرد شود.

پس بایستی تا حد امکان سعی نمود که از مشاوره های حضوری در این زمینه استفاده کرد.

مشاوره جنسی تلفنی با سکستراپ

همچنین مشاوره جنسی تلفنی و مشاوره با سکستراپ و یا سایت مرکز مشاوره ما می‌تواند به این افراد به عنوان راهکاری مناسب پیشنهاد گردد که همانطور که ذکر کردیم استفاده از راه حضوری می‌توانند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.

اما اگر به هر دلیلی امکان استفاده از مشاوره حضوری در این زمینه ها برای شما وجود ندارد به راحتی می توانید از طریق تلفنی و یا آنلاین و سایت ما به مشورت با مشاور خانواده مورد نظر خود مبادرت ورزیده و مشکلات خود را در این زمینه یکی پس از دیگری حل نمایید.

بایستی این نکته را دوباره ذکر کنیم که در صورت حل نکردن این مشکلات، مشکلات بعدی می‌تواند برای شما به وجود بیاید.

بسیاری از افرادی که مراجعه می‌کنند یا از طریق تلفنی و آنلاین با مشاوران در ارتباط هستند مشکلاتی را ذکر می‌کنند که از نظر آنها بسیار مهم و بزرگ و غیر قابل حل است.

اما در واقع این مشکلات عمده روحی و روانی می باشند و فرد پس از بررسی دقیق خود می‌تواند با ریشه‌یابی مشکل اصلی به راحتی اقدام به درمان و حل ان ها نموده و مشکلات جنسی که ناشی از آن مشکل اصلی را به خوبی و به راحتی درمان نماید.

بنابراین ریشه یابی و شناخت دقیق وضعیت روحی و روانی و اختلالات ذهنی و روحی روانی فرد می‌تواند در این زمینه بسیار مهم و حائز اهمیت باشد و پیش از آنکه فرد از دارو برای درمان مشکلات خود استفاده کند شناخت مناسب می ‌تواند سبب شود که نیازی به استفاده از دارو نباشد و فرد تنها با بهبود شرایط و حالات روحی و روانی خود به درمان اختلالات جنسی خود اقدام نماید.

مثلا استرس و اضطراب یکی از دشمنان اصلی و مصوبه به وجود آمدن مشکلات متعدد جنسی برای افراد و خانواده ها هستند که افراد زیادی از این موضوع مطلع نیستند.

بنابراین شناخت عوامل اضطراب و استرس می‌تواند سبب این شود که افراد به راحتی این مشکلات را از پیش رو بردارند و به تبع سبب بهبود شرایط جنسی خود شود تا بتوانند آینده ای بهتر را از این لحاظ برای خود و همسر خود و یا شریک جنسی خود رقم زده و مشکلات خود را در این زمینه حل نمایند.

منبع :مشاوره جنسیمرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه