X
    دسته بندی ها: بارداری

خود ارضایی در بارداری

یکی از کارهایی که برای لذت و رفع نیاز غریزی جنسی انجام می شود خود ارضایی می باشد، که در آن مردان و زنان بدون شریک عاطفی و به صورت روش های مختلف انجام می دهند.

زنان گاهی اوقات در دوران بارداری خود ارضایی یا استمنا می کنند و از طریق آن نیاز جنسی خود را رفع کرده و به لذت جنسی می رسند و تنش را از خود دور می کنند.

گاهی اوقات خود ارضایی در بارداری به جنین و مادر صدماتی می رساند که قبل از آنجام آن باید با پزشک مشورت کنید.

خود ارضایی در باردای برای بسیاری از زنان فواید و ضرر هایی دارد که برای زنان با توجه به علائم و شرایط آن پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است برای جنین و مادرش آسیب هایی به همراه داشته باشد.

در این مقاله در مورد خود ارضایی در زمان بارداری، فواید، عوارض و شرایطی که برای حالت استمنا پر خطر می باشد را بیان می کنیم.

خود ارضایی در بارداری آری یا خیر

بارداری یک دوره بسیار حساس و پر تنش می باشد و در این دوره زنان دچار استرس های زیادی هستند بنابراین ممکن است آن ها برای کاهش استرس و تنش به دنبال راهی باشند و خودارضایی را راه حل مناسبی بدانند.

انجام خود ارضایی و سکس در بارداری ممکن است به زنان و جنین آسیب برساند و خطراتی برای آن ها به همراه داشته باشد، آن ها قبل از انجام سکس و خود ارضایی باید با پزشک خود مشورت کرده و زمانی که مطمئن شدند، تصمیم درستی برای رفع نیاز جنسی خود  بگیرند.

برخی از زنان در حاملگی نسبت به بدنشان حساس شده و آن را جذاب نمی دانند و به همین دلیل در بارداری استمنا را جایگزین رابطه جنسی می کنند، در صورتی که بعضی از مردان بدن همسر خود را در حاملگی جذاب تر می دانند و بیشتر جذب آن می شوند.

اما بسیاری از زنان در بارداری میل جنسی بالایی دارند و علاوه بر سکس در بارداری با همسر، خود ارضایی را در مواقع تنهایی تجربه می کنند تا استرس و تنش را از خودشان دور کنند.

بسیاری از زنان از گفتن خود ارضایی به پزشک خودداری می کنند و خودشان در تنهایی و خلوت این عمل را انجام می دهند، در بسیاری از مواقع ممکن است گرفتار مشکلات بعدی شوند به همین دلیل آن ها باید با پزشک شان مشورت کنند و نظر او را در اولویت قرار دهند.

عوارض خود ارضایی در بارداری

زنان باردار باید قبل از خود ارضایی در دوران بارداری به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت کنند، زیرا بسیاری از زنان، بارداری خطرناک و سختی را تجربه می کنند و ممکن است انجام جق و خود ارضایی برای آن ها ضرر داشته باشد و بنابراین بهتر است از آن دوری کنند.

در این مقاله برخی از مضرات و عوارض خود ارضایی در بارداری را مورد بررسی قرار داده و آن ها را بیان می کنیم.

  • خود ارضایی و جفت سر راهی

زمانی که در بارداری جفت سر دهانه رحم قرار بگیرد به آن جفت سر راهی می گویند که در ماه های آخر بارداری منجر به خونریزی می شود.

در این صورت ممکن است به خاطر خود ارضایی در بارداری به جنین آسیب هایی وارد شود.

 

 

  • سقط جنین در خود ارضایی

گاهی زنان باردار ممکن است با انجام خود ارضایی و استمنا خطر سقط جنین را در خود افزایش دهند در این صورت آن ها با قبل از انجام برای جلوگیری از سقط جنین باید به پزشک مراجعه کنند و با او به مشورت بپردازند.

  • زایمان زودرس ناشی از خود ارضایی

خودارضایی ممکن است سرعت زایمان سرعت بخشد در این هنگام خود ارضایی پیشنهاد نمی شود زیرا احتمال زایمان زودرس در زنان را بالا می برد.

علاوه بر این زنانی که سابقه زایمان زودرس دارند بهتر است از خودارضایی در دوران بارداری دوری کنند تا مشکلاتی برای آن ها به وجود نیاید.

  • خون ریزی واژن در بارداری

زنان بارداری که در دوران بارداری خود دچار لکه بینی و خون ریزی های جزئی می شوند و حالتی شبیه به پریود را تجربه می کنند باید از انجام خود ارضایی دوری کنند و قبل از آن با پزشک خود مشورت کنند.

  • عفونت رحمی و خود ارضایی

زنانی که دچار عفونت های رحمی هستند باید از انجام دادن خود ارضایی به خصوص به روش واژینال دوری کنند.

فواید خود ارضایی در بارداری

خودارضایی در بارداری همانطور که با ریسک هایی همراه است فوایدی هم دارد.

زنان در دوران بارداری به دلیل افزایش هورمون ها میل جنسی در آن ها افزایش می یابد و برای رفع نیاز میل جنسی و رسیدن به ارگاسم و دوری از تنش و استرس ناشی از بارداری خود ارضایی را تجربه می کنند.

در این مقاله برخی از فوایدی که خود ارضایی در بارداری دارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کاهش استرس با خود ارضایی

زنان در دوران بارداری استرس ها و تنش های زیادی را تجربه می کنند و اضطراب ها ناشی از هورمون ها و مسئولیت سنگین مراقبت از جنین می باشد.

زنان باردار برای رفع نیاز جنسی به وسیله رابطه جنسی یا خودارضایی استرس دوران بارداری را می توانند کنترل کنند و به آرامش برسند.

  • خواب بهتر با خود ارضایی

برخی از زنان برای این که در زمان بارداری خواب بهتری داشته باشند خود ارضایی می کنند ودر دوران بارداری استمنا را راه حل مناسبی برای بیخوابی های خود می دانند.

  • رفع علائم جنسی با استمنا

در دوران بارداری فرد دچار علائمی مانند کمردرد، سیاتیک، تورم پا، تهوع صبحگاهی و گرفتگی عضلات می شود که این علائم با خود ارضایی و ارگاسم کاهش می یابد.

  • افزایش تغییر خلق و خو

زمانی که خود ارضایی انجام می گردد هومون آدرنالین تشرح می شود که آرامش را برای فرد به وجود می آورد، همچنین انجام خود ارضایی وارگاسم باعث کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود.

زمانی که فرد خود ارضایی و ارگاسم را تجربه می کند استرس او کاهش می یابد و خواب بهتری را تجربه می کند که باعث بهبود خلق و خو در زنان باردار می شود.

کلام آخر

به طورکلی خود ارضایی در دوران بارداری ضرر و عوارضی به همراه ندارد، اما قبل از انجام آن باید با پزشک مشورت کنید، همچنین توصیه می شود به جای خود ارضایی با همسر خود در دوران بارداری رابطه جنسی داشته باشید تا روابط صمیمی تر و بهتری را تجربه کنید.

در صورتی که خود ارضایی انجام می دهید باید نکات بهداشتی را رعایت کنید و از وسایل تمیز و ضدعفونی شده استفاده کنید تا برای شما و جنین مشکلاتی به وجود نیاید و دچار عفونت و آسیب به جنین نشوید.

  1. آیا خود ارضایی در بارداری امکان پذیر است؟

دوره بارداری بسیار حساس و پر تنش می باشد و نیاز به مراقبت های بسیاری دارد و زنان باردار برای این که استرس آن ها کاهش یابد خود ارضایی را راه حل مناسبی می دانند که در متن مقاله توضیحاتی درمورد درست و غلط بودن آن بیان شده است.

  1. عوارض خود ارضایی در بارداری چیست؟

بارداری بسیار حساس است و نیاز به مراقبت دارد به همین دلیل خود ارضایی ممکن است خطرناک باشد و باید قبل از آن به پزشک مراجعه کنند تا با تشخیص پزشک تصمیم درستی بگیرند و درمتن مقاله عوارضی در زمینه خود ارضایی بیان شده است.

  1. فواید خود ارضایی در بارداری چیست؟

خود ارضایی و استمنا در بارداری با فوایدی نیز همراه است و موجب کاهش استرس می شود که در متن مقاله توضیحات کاملی در مورد آن بیان شده است.

مطالب مرتبط