اگرچه آشکار شدن حالت های روانی و برخی اوقات در زندگی انسان معمولی و طبیعی به نظر می رسد ولی اگر ادامه پیدا کند و به صورت دائمی شود توان لذت بردن از زندگی را از انسان خواهد گرفت .

افسردگی از پیامدهای اصلی ناکامی در روابط و همینطور امور مالی و سلامتی می‌باشد که آمارها نشانگر این می باشد که بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در جهان به افسردگی دچار شده اند .

از آنجا که بیشتر مردم برای مقابله کردن بر اضطراب و افسردگی به ساده ترین راه حل یعنی استفاده کردن از داروهای شیمیایی ضد افسردگی متوسل خواهند شد علوم روانشناسی شیوه ای حیاتی و مخصوصا طبیعی را برای مقابله کردن با این اختلالات پیشنهاد می‌کند.

با انجام دادن این اقدامات ساده و طبیعی می توانید به راحتی با اضطراب و افسردگی مقابله کنید که شامل موارد زیر خواهد شد:

۱. حتماً هر روز برای مدت زمانی در تماس با نور طبیعی و همین‌طور در فضای آزاد واقع بشوید که از آنجا که سرمشق زندگی مدرن امکان فعالیت در فضای باز و از انسان گرفته است اگر بتوانید حدود ۲۰ دقیقه بدون عینک آفتابی در معرض نور طبیعی واقع بشوید تفاوت فاحشی را در حال روحیه خود مشاهده خواهید کرد.

۲. رژیم غذایی را به انتخاب کردن بپردازید که از تمام نظر مطلوب می باشد که مطالعات نشانگر این می باشد که اشخاص افسرده بیشتر از شیرینی و نوشیدنی هایی مانند قهوه و الکل استفاده خواهند کرد .

این دو دستور عمل ساده را برای داشتن یک تغذیه مطلوب انجام بدهید:

– استفاده کردن از غلات سبوس دار و میوه و سبزی و همینطور ماهی و مرغ را بیشتر کنید.

– خوردنی های بسیار محرک مانند قهوه و الکل را به حذف کردن بپردازید.

۳. با اشخاص مثبت اندیش ارتباط برقرار کنید که در حقیقت گفت و گو کردن با فردی که روحیه مثبت دارا می باشد در این زمینه دارای تاثیر می باشد .

ولی تاثیر بیشتر و عمیق‌تر هنگامی ایجاد می‌شود که شما در یک اجتماع شاد قرار بگیرید و از حمایت خانوادگی بهره مند شوید و در لذت های خود سهیم شوید.

۴. فعال باشید و روزانه به ورزش کردن بپردازید و نیم ساعت فعالیت بدنی منظم به شما یاری می دهد به اضطراب و افسردگی خود غلبه کنید و خواب بهتری داشته باشید.

۵. مواد مغذی بهبود دهنده ی خلق و خوی را به رژیم غذایی خود افزایش دهید خوب بودن وعده غذایی شرط کافی برای رساندن همه ریزمغذی‌های الزامی بدن نمی باشد.

مگر آنکه بتوانید با یک انتخاب مطلوب تعادل هورمون های بدن خود را به برقرار کردن بپردازید بنابراین پیشنهاد می شود که ویتامین d و مکمل های آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید:

– روغن ماهی امگا ۳ که به بهتر شدن خلق و خو و بیشتر شدن سطح سروتونین و تعادل هورمونی و معالجه افسردگی یاری می دهد.

– ویتامین ب کمپلکس که برای سلامت اعصاب الزامی می باشد ولی نکته پر اهمیت این می باشد که ویتامین های گروه b با مصرف کردن الکل و نیکوتین با استرس و مصرف کردن غذاهای فرآوری شده و قندی تخریب خواهند شد.

– ویتامین c همراه با بیو فلاوونوئیدها که مقدار آن در بدن اشخاص افسرده ۳۰ درصد کمتر می باشد. استرس و سیگار و همینطور داروهای ضدبارداری و بسیاری از داروهای دیگر احتیاج ما را به ویتامین c بیشتر می کنند.

– مولتی ویتامین و املاح متعدد مخصوصا کلسیم و منیزیم و روی که خلق را به تثبیت کردن می رساند و کمبود آن باعث تحریک پذیری و نوسان‌های خلقی و افسردگی خواهد شد.

– استراحت کردن و خواب کافی دارا باشید که مصرف کردن کافئین و محرک‌ها خواب خوب را از شما خواهد گرفت و به علاوه پیشنهاد می شود که برای خواب مطلوب دستورالعمل های بهداشتی مربوط به آن را آموزش ببینید.