حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین

حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین

اختلاف و درگیری بین زن و مرد در هر دوره ممکن است اتفاق بیفتد  ک ماهیت این دعواها در دوران ،دوستی ،عقد، نامزدی و حتی در دوران بارداری متفاوت است.

معمولاً در خانواده هایی که پایه های زندگی خودشان را محکم کرده باشند با آرامش بیشتری زندگی می کنند و در مقابل مسائل ریز و درشت را با آرامش بیشتری  حل می‌کنند.

لازم است روش های حل اختلاف را بدانیددر این صورت می توانید رابطه خود را بهبود ببخشید.

هر زوج در طول زندگی ممکن است در عقیده و افکار، روش حل مسئله شخصی،  با همسر خود متفاوت باشد اگر شناخت کافی قبل از ازدواج وجود نداشته باشد اختلافات بعد از ازدواج بیشتر خواهد بود.

مشکلات مالی یکی از مشکلاتی که بیشتر خانواده ها با آن درگیر هستند  و معمولاً زوجین نمی توانند در مورد آن به نتیجه برسند و منجر به دعوای آنها می شود مثلاً اینکه چطور پول ها را خرج کنند، پس انداز کنند و برخی از خانواده ها این خرج ها را پنهان میکنند .

حل اختلاف با همسر – اختلاف زن و شوهر مربوط به کودکان

یکی از موضوعاتی که باعث دعوای بین زن و مرد می شود کودکان است.

هر کدام از آنها دوست دارند فرزندشان را به نحوی که دوست دارند تربیت کنند از آنجایی که مادر خانواده وقت بیشتری را با فرزندان می گذرانند نقش پررنگ تری دارند اما نباید به گونه‌ای باشد که پدر فراموش شود .

پدرانی که وقت کافی برای بزرگ ‌کردن فرزندشان نمی‌گذارند معمولاً دچار مشکلات بیشتری هستند و ارتباط درستی نمی‌توانند با فرزندشان برقرار کنند .

برای جلوگیری از این اختلافات باید یک سبک تربیتی را پدر و مادر انتخاب کنند و فرزندشان را متناسب با آن بزرگ کنند.

برای رسیدن به این هدف  می‌توانند از مشاوره ها استفاده کنند.

  • ماندن در گذشته

اشتباهاتی که در گذشته انجام می شود را نباید به روی همسرتان  بیاورید و همسرتان را به خاطر آن تحقیر کنید. از گذشته خود عبرت بگیرید و آن را دوباره انجام ندهید.در لحظه زندگی کنید.

  • چشم هم چشمی |حل اختلاف با همسر

یکی از عواملی که باعث اختلاف بین زن و مرد می شود چشم و هم چشمی است که در این خانواده ها افراد فقط هدف زندگی خود را ندارند و هدف زندگی  دیگران را سرلوحه زندگی خود قرارمی دهند.

  • مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

    حل اختلاف با همسر و خانواده وی

یکی از موضوعاتی که باعث می شود اختلافات بین خانواده ها شدیدتر شود نحوه ارتباط با خانواده همسر است در برخی از خانواده ها پذیرش عروس و داماد به سختی صورت می گیرد و ممکن است خانواده احساس بدی نسبت به فردی که تازه وارد خانواده شده است داشته باشند و دچار مشکل شوند.

  • پرخاشگری با همسر

اگر با همسرتان در مقابل دیگران دوا کنید هم شخصیت خودتان و هم شخصیت شوهرتان را خورد می کنید و اجازه دخالت را به دیگران می دهید باید در این شرایط خشم خود را کنترل کنید و در صورت لزوم به مشاوره مراجعه کنید.

  • دروغگویی

در برخی از خانواده ها دروغ گفتن باعث اختلاف و درگیری بین آنها می‌شود و باعث می شود که اعتماد از بین برود زیرا به فرد دروغگو نمی‌توان اطمینان کرد .

حل اختلاف با همسر در دوران عقد

اختلاف خانوادگی در ازدواج

دوران نامزدی و عقد لذت بخش ترین دوران برای زوجه است .

زن و مرد در کنار هم  احساسات تلخ و شیرین رو می گذرانند .

این دوران هم مانند دوران های دیگر مشکلاتی را به همراه دارد که بی اعتمادی، دروغگویی و پنهان کاری می تواند مشکلات را پیچیده تر کند و حتی منجر به طلاق زوجین  می شود .

حل اختلاف با همسر در دوران بارداری

در دوران بارداری زنان حساسیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کنند خانم ها اگر از این تغییرات هورمونی اطلاعات کافی را داشته باشند  ترس و نگرانی هایشان کاهش پیدا می‌کند مردان هم می توانند نیازهای عاطفی و احساسی زنشان را برطرف کنند تا از بروز اختلاف جلوگیری کنند .

اختلافات بین زن و مرد | دعوای زوجین

گاهی دعوای بین زن و مرد باعث بهتر شدن رابطه آنها می شود ولی گاهی باعث بدتر شدن رابطه آ نها

یکی از تاثیر گذارترین رابطه ها رابطه بین افراد با همسر خود است که این ارتباط رضایت انها از زندگی ، میران بهداشت و سلامت روان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وقتی تعارضات و اختلاف نظرها بالا برود کشمکش ها و درگیری ها بین زوجین ایجاد می شود.

حل اختلاف با همسر

چه عواملی باعث اختلاف بین زن و مرد میشود؟

  • عدم درک متقابل از خلق و خوی یکدیگر

در امر زندگی باید به شناختی دقیق و عمیق از خلق و خو و ویژگی های شناختی همسرتان برسید اما چیزی که مهم تر است ایناست که بتوانید درک درستی از آن داشته باشیدو همسرتان را با هر ویژگی که هست بپذیرید و به دنبال تغییر دادن نباشید.

عدم درک متقابل در طول زمان  باعث بی توجهی همسرب ه خواسته و نیاز های شما می شود.

  • تفاوت های فرهنگی و خانوادگی

ازدواج فقط پیوند دو نفرذ نیست بلکه پیوند دو خانواده است و در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند بنابرین برای ازدواج باید به تفاوت های فرهنگی و خانوادگی هم توجه داشته باشید . اگر دو خانواده از دو فرهنگ و قشر متفاوت باشند در صورتی می توانند رابطه ای سالم داشته باشند که قدرت سازگاری و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.

اگر طرفین روی سنت ها و آداب و رسوم خود تعب و غیرت زیادی داشته باشند دعوا و درگیری را در بین خانواده ها افزایش می دهد وحتی گاهی اوقات باعث طلاق می شود.

  • درگیر شدن با آسیب های اجتماعی

مشکلات اجتماعی مانند قمار بازی ،شرط بندی، اعتیاد باعث از بین رفتن بنیان خانواده می شود که بسیاری از این آسیب هاا در اثر خلا های عاطفی ایجاد شده است و افراد برای فرار از این محیط ها به محیط های دیگر می روند و گرفتار مشکلات دیگر خواهند شد.

تاثیر این اختلافات بر بروز خیانت؟

اختلاف نظر در بین زوجین یک امرطبیعی است  اماچگونگی برخورد با این اختلافات مهم است اما اگر با همسر خود بحث و اختلاف نظر بسیار زیادی دارید و بخواهید ان را تحقیر کنید عزت نفس او کم می شود و به مرورزمان به سراغ رابطه هایی می رود که به او احترام می گذارند و عزت نفس اورا افزایش می دهند .

بهترین رفتار هنگام بروز اختلافات چیست؟

  • درگیر نکردن افراد دیگر

یکی از مسائلی که باعث تشدید اختلافات می شود دخالت دادن اطرافیان در مشکلات است حتی اگر نقش هدایت گر داشته باشد اما شما نباید سر هر مسئله دیگران را وارد مشکلات خود کنید تا جایی که امکان دارد باید مستقل و به عنوان دو فرد عاقل مشکلات را حل و فصل کرد .

  • استفاده از مهارت های ارتباطی | حل اختلاف با همسر

وقتی خشم و عصبانیت از خودتان نشان می دهید واکنش متقابل دریافت میکنید زیرا طرف متقابل هم می خواهد از خودش دفاع کند در مقابل شما. سعی کنید زانی که عصبانی هستید اصلا صحبت نکنید و صبر کنید که عصبانیت شما کم شود و بعد به دنبال برطرف کردن مشکلات باشید و از جملات درست و سنجیده استفاده کنید.

طرف مقابل خود را آزرده خاطر نکنید و برای اینکه یکرابطه سالم داشته باشید سعی کنید صمیمانه سخنان طرف مقابل را گوش دهید دروغ گفتن به همسر باعث می شود مشکلات شما نه تنها حل نشود بلکه بیشتر هم شود.

تاثیر مشاوره های روانشناسی مشاورانه بر روابط

همان طور که گفته شد بین زن و مرد مشکلات زیادی وجود دارد که باید برطرف شود اما امروزه باتوجه به پیچیدگی مسائل و مشکلات نیاز است که برای بر طرف کردن مشکلات از فردی کمک گرفت که بی طرف به مشکلات شما گوش کند و به دنبال راه حلی برای برطرف کرن آن باشد .

منبع : حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *